Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zapala się ABS i ręczny
Autor Wiadomość
Doktoreq 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 15 Maj 2019
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-05-15, 16:56   

Lordi napisał/a:
opony z przodu mam po obwodzie 146 cm a z tyłu 147 czyli centymetr więcej i najprawdopodobniej czym dłużej jedzie tym większe przekłamania. I podmianka z tyłu na przód nie pomoże


Centymetr różnicy na obwodzie praktycznie nie robi różnicy. Jak twierdzi matematyka żeby przy 82 km/h nastąpiła 5% (doświadczalnie mniej więcej tyle powoduje błąd abs) odchyłka odczytu prędkości z abs, różnica obwodów opon musi wynosić ponad 5% czyli dla twoich opon co najmniej 7,5 cm. Problem moim zdaniem niestety leży w doborze łożysk. Ktoś kiedyś prawdopodobnie wymieniał łożyska przednie (wszystko wskazuje na to że z tyłu jest osobny impulsator - trudniej o pomyłkę) i założył niewłaściwe.

Co do pomocy z DT2000 to opcji poruszonej w wątku http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=17635 bym nie ruszał. Na chwilę obecną nie posiadam dostępu laptopa z DT2000 ani samochodu (oba użytkuje ojciec), ale pamięć mi podpowiada, że gdzieś dało zmienić się wartości dla przedniej i tylnej osi osobno. Gdyby kolega wrzucił screeny poszczególnych menu to może dałbym radę coś doradzić. Jeżeli taka opcja jest tylko urojeniem mojej pamięci :cry: to pozostaje tylko wymiana łożysk/impulsatorów na jednej osi na takie z identyczną ilością biegunów co na drugiej - a to niestety są koszta :-/
 
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 131
Skąd: Łódz
Wysłany: 2019-05-15, 19:40   załączniki

Sorry za takie coś ale nie potrafię wstawić takiej ilości zdjęć na forum. Co do tych łożysk to tak po krótce Gdy zakupiłem samochód jakieś 2 lata temu to miałem problem z ABS zapalał mi sie pod razu po ruszeniu .Okazało się że jakiś mechanik założył łożysko odwrotnie pierścieniem na zewnątrz i nie liczyło.Łożysko zostało wymienione na nowe nie było problemu do stycznia.W styczni zaczeło wyć dość mocno przednie prawe i inny mechanik je wymieniał bo u mojego były długie kolejki.I po tej wymianie zaczeły się jakieś jaja z tym ABS-em.Więc postanowiłem sam zagłębić temat i zacząłem prace z DDT2000 zliczyłem bieguny z przodu i na jednej osi 96 a z tyłu 88 .W zasadzie do tej pory nie wiem czy mają być przód i tył jednakowe czy nie ????.Co do ustawień na fotce ZAPIS PARAMETRÓW SYSTEMY to można tylko wybierać trzy pierwsze opcje czyli

L90 lub B90 (44 pary biegunów)
K/F90 duża średnica hamulców 54(44 pary biegunów)
K/F90 mała średnica hamulców 48(44 pary biegunów)

na pozostałych 4 następnych kontrolka ABS wogóle nie gaśnie czyli lipa
ja mam trzecią opcję.
Co do pierścieni na tył to widziałem są do kupienia i jest 88 par biegunów a na przód łożyska są z 96 lub 88 par czyli można założyć takie jak na tyle 88 w wersji u mnie.Jeszcze na koniec takie jedno ale gdy liczyłem bieguny (pełen obrót koła z przodu 96 par bieg. pasek tła b ył na zielono,natomiast jak liczyłem tył wyszło 88 i pasek był na czerwono )nie wiem czy to dobrze czy zle nie ma informacji w ogóle .Z tych moich danych wynika teraz na spokojnie że przód kręci się szybciej od tyłu.Czy kiedyś w ogóle to jakoś się rozgryzie niby proste a jedna skomplikowane ustrojstwo.Przepraszam za w pisaniu ale mam wielki chaos w głowie po tym wszystkim .Mam nadzieję że parę informacji komuś się przyda.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/c9eb988f95754897

https://www.fotosik.pl/zdjecie/ba5d65407c2f58d2

https://www.fotosik.pl/zdjecie/4cd0985a4fde1f1d

https://www.fotosik.pl/zdjecie/5bb836faca651b79

https://www.fotosik.pl/zdjecie/8c592d847cb5b6dc

https://www.fotosik.pl/zdjecie/547cec5b314c90ec

https://www.fotosik.pl/zdjecie/ac908a868763c7a0
Ostatnio zmieniony przez Lordi 2019-05-15, 19:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 131
Skąd: Łódz
Wysłany: 2019-05-15, 20:18   Re: załączniki

Lordi napisał/a:
Sorry za takie coś ale nie potrafię wstawić takiej ilości zdjęć na forum. Co do tych łożysk to tak po krótce Gdy zakupiłem samochód jakieś 2 lata temu to miałem problem z ABS zapalał mi sie pod razu po ruszeniu .Okazało się że jakiś mechanik założył łożysko odwrotnie pierścieniem na zewnątrz i nie liczyło.Łożysko zostało wymienione na nowe nie było problemu do stycznia.W styczni zaczeło wyć dość mocno przednie prawe i inny mechanik je wymieniał bo u mojego były długie kolejki.I po tej wymianie zaczeły się jakieś jaja z tym ABS-em.Więc postanowiłem sam zagłębić temat i zacząłem prace z DDT2000 zliczyłem bieguny z przodu i na jednej osi 96 a z tyłu 88 .W zasadzie do tej pory nie wiem czy mają być przód i tył jednakowe czy nie ????.Co do ustawień na fotce ZAPIS PARAMETRÓW SYSTEMY to można tylko wybierać trzy pierwsze opcje czyli

L90 lub B90 (44 pary biegunów)
K/F90 duża średnica hamulców 54(44 pary biegunów)
K/F90 mała średnica hamulców 48(44 pary biegunów)

na pozostałych 4 następnych kontrolka ABS wogóle nie gaśnie czyli lipa
ja mam trzecią opcję.
Co do pierścieni na tył to widziałem są do kupienia i jest 88 par biegunów a na przód łożyska są z 96 lub 88 par czyli można założyć takie jak na tyle 88 w wersji u mnie.Jeszcze na koniec takie jedno ale gdy liczyłem bieguny (pełen obrót koła z przodu 96 par bieg. pasek tła b ył na zielono,natomiast jak liczyłem tył wyszło 88 i pasek był na czerwono )nie wiem czy to dobrze czy zle nie ma informacji w ogóle .Z tych moich danych wynika teraz na spokojnie że przód kręci się szybciej od tyłu.Czy kiedyś w ogóle to jakoś się rozgryzie niby proste a jedna skomplikowane ustrojstwo.Przepraszam za w pisaniu ale mam wielki chaos w głowie po tym wszystkim .Mam nadzieję że parę informacji komuś się przyda.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/c9eb988f95754897

https://www.fotosik.pl/zdjecie/ba5d65407c2f58d2

https://www.fotosik.pl/zdjecie/4cd0985a4fde1f1d

https://www.fotosik.pl/zdjecie/5bb836faca651b79

https://www.fotosik.pl/zdjecie/8c592d847cb5b6dc

https://www.fotosik.pl/zdjecie/547cec5b314c90ec

https://www.fotosik.pl/zdjecie/ac908a868763c7a0


Na koniec jeszcze jedno pytanie .
Czy posiada ktoś jaką dokumentację techniczną Dacii Logan MCV na temat łożysk czy:
powinny być wszystkie z taką samą parą biegunów Np 88 na wszystkich 4 kołach ??? czy nie muszą .Jeżeli tak to sprawa prosta.
 
Doktoreq 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 15 Maj 2019
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-05-16, 22:08   

Sorry za późną odpowiedź, ale mam ogrom pracy na karku. Po zapoznaniu się ze screenami widzę, że nie ma opcji ustawienia ilości biegunów na osi.

Trochę teorii - ABS sprawdza prędkość obrotową koła licząc impulsy generowane przez koronkę magnetyczną. Żeby wiedzieć ile obrotów na minutę wykonuje koło ABS musi wiedzieć ile impulsów przypada na jeden obrót (44 czy 48). Mając tą informację zaprogramowaną, ABS dzieli zliczoną ilość impulsów w jednostce czasu (np. 44000 impulsów w ciągu minuty) przez tą właśnie zaprogramowaną wartość (44000 impulsów w ciągu minuty / 44 impulsu na obrót = 1000 obrotów na minutę). Następnie sterownik ABS mnoży ilość obrotów koła w ciągu minuty przez obwód koła (obwód koła wyliczony z zaprogramowanego rozmiaru kół), co w konsekwencji daje nam prędkość liniową. Dla przykładu 1000 obr/min * 147 cm/obr = 1000 obr/min * 0,147m/obr = 147 m/min = 8,82 km/h. Proces ten jest wykonywany dla każdego koła osobno, a następnie wyniki są porównywane. Jeżeli któreś koło wykazuje inną wartość prędkości od pozostałych (w trakcie hamowania) to sterownik ABS uznaje, że koło się ślizga i w konsekwencji zmniejsza na nim siłę hamowania (tak w dużym skrócie). Dlaczego więc błędy pojawiają się w trakcie przyspieszania mniej więcej przy jednakowej prędkości? Otóż sterownik ABS sprawdza dane z czujników cały czas i gdy wykryje różnicę prędkości kół większą niż ileś procent (nieduże odchyłki wynikają z nierównego zużycia ogumienia, uślizgu jednego koła przy ruszaniu, wpadnięcia w dziurę itp.) to uznaje, że któryś z czujników jest uszkodzony. Ze względów bezpieczeństwa (żeby nie wystąpiła asymetria pracy hamulców, bądź niepotrzebne wydłużenie drogi hamowania) system ABS zostaje wyłączony.

Podsumowując - ABS Dacii nie pozwala na ustawienie różnej ilości impulsów dla różnych kół więc niestety trzeba wymienić łożyska na takie, żeby wszystkie cztery koła miały taką samą ilość impulsów. Ta ilość impulsów powinna zostać zapisana w systemie wraz z informacją o typie hamulców (-> Zapis parametrów systemu -> Wybór pojazdu), przy czym najpierw powinniśmy wynotować sobie konfigurację fabryczną (-> Odczyt parametrów systemu -> Wybór pojazdu) i najlepiej do niej dążyć (o ile nie wymienialiśmy tarcz i bębnów to średnica hamulców nie powinna ulec zmianie).

Kolego Lordi czeka cię więc wymiana łożysk z przodu na takie które mają 44 pary biegunów co powinno być tożsame z 88 zębami obręczy ABS.

Nie podchodzić do samodzielnej wymiany łożysk przednich bez odczytania konfiguracji z samochodu, pytać mechaników przed wymianą łożysk czy są w stanie konfigurację odczytać, po odebraniu samochodu od mechanika rozpędzić się powyżej 80 km/h, żeby sprawdzić czy założono właściwe łożyska.
Ostatnio zmieniony przez Doktoreq 2019-05-16, 22:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Doktoreq 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 15 Maj 2019
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-05-16, 22:39   

Dla potomnych - w ekranie Zapis parametrów systemu w polu Wybór pojazdu mamy do wyboru różne opcje.
Kody L90, B90, K90 i F90 to kody modelu samochodu (L90 - Logan Sedan, B90 - Sandero, K90 - Logan MCV, F90 - Logan Furgon/VAN. Duża średnica hamulców 54, mała średnica hamulców 48 oznaczają średnicę tłoczka zacisku przedniego w milimetrach (odpowiednio: duża średnica - tłoczek 54 mm, mała średnica - tłoczek 48 mm). Tekst w nawiasie oznacza ilość impulsów dla systemu ABS wygenerowanych przez jeden obrót koła (odpowiednio 44 i 48 impulsów na obrót). Opcja Absence configuration to całkowite wymazanie parametrów z systemu ABS.
 
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 131
Skąd: Łódz
Wysłany: 2019-05-17, 20:46   

Bardzo dziękuję kolego Doktoreq naprawdę włożyłeś sporo pracy w rzetelny i przejrzysty opis tego ABS-u
Tak jak napisałeś do wymiany będą łożyska z przodu ja mam 96 par biegunów , tył 88 par.
i chyba trzeba będzie założyć te 88 par na przód.
Dzwoniłem dzisiaj do JASZPOLU na Przybyszewskiego i co ciekawe podałem swój numer WIN i nawet po tym nie potrafili określić jakie łożyska powinny być w tym samochodzie chodzi o te bieguny właśnie powiedzieli że w tym roczniku były dwa modele z różnymi łożyskami.No przecież to jest jakaś kpina, żeby salon nie wiedział jakie powinny być łożyska i bądz tu mądry.Skoro oni nie wiedzą to ja mam wiedzieć .
No brawo .Czy już naprawdę trzeba się na wszystkim znać ja ( i tu pada niecenzuralne słowo)ole.
No i będzie parę setek w plecy ja się na pewno tego nie podejmę sam :cry: Dzięki jeszcze raz na pewno się przyda inny osobą z takimi problemami .pozdrawiam serdecznie
 
Benoo 


Marka: Dacia
Model: Logan mcv
Silnik: 1.2 Mpi
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 12 Lis 2020
Posty: 10
Skąd: Damnica
Wysłany: 2020-11-12, 18:22   

Witam mam podobny problem z ABS ,zapala się po ruszeniu ,czujnik dobry
Więc wymienię łożysko bo pewnie edytor ABS uszkodzony,tylko pytanie jakie łożysko oryginał podają w renault 48 impulsów, wytłoczki hamulcowe mam 48 km, to łożyska powinny być 44 impulsy
Sandero 1.6 mpi
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne