Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-06-01, 04:12
Dodatkowe zabezpieczenia antykorozyjne
Autor Wiadomość
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-10-31, 12:29   

natrysk powłoki antykorozyjnej to nie jest modyfikacja , może zaraz napiszesz że przez woskowanie traci się gwarancje na lakier
Ja w każdym aucie od nowości kładę baranka i jak na razie nikt nie zwrócił na to uwagi . ASO też wykonuje takie usługi (jako pośrednik ).
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-10-31, 13:48   

To czysto hipotetycznie i mało realnie, ale jednak - dwa środki antykorozyjne zareagowały ze sobą (ten seryjny z tym nałożonym) w skutek czego doszło do uszkodzenia powłoki antykorozyjnej - zaczęła się łuszczyć. Była modyfikacja czy nie?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-10-31, 15:50   

Masa bitumiczna nie jest elementem blachy więc nie jest objęta gwarancją. Jest to tylko tłumik uszkodzeń mechanicznych prawdziwej warstwy antykorozyjnej czyli ocynku.
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2018-08-22, 18:51   Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia DD

Tak jak w temacie Czy trzeba robić zabezpieczenie antykorozyjne podwozia ?
Po jakim casie i jak > Zauważyłem , ze pojawia sie ruda na metalowych częściach podwozia.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-08-22, 20:21   

Ruda w tych miejscach to norma w większości aut.
Antykorozja wystarczy. Ja tylko dodatkowo zabezpieczyłem profile zamknięte.
 
mariusz0207 


Marka: dacia
Model: lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway
Dołączył: 01 Lip 2017
Posty: 58
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2019-04-13, 11:34   

Witam panowie powiedzcie mi jak to jest z tą dodatkową konserwacją mam lodówke 2017r i narazie wszystko jest ok i zastanawiam się czy ją konserwowac wydawac dodatkową kase czy jest wogóle sens i potrzeba dodatkowej konserwacji?
_________________
Mario Bros
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-04-13, 11:51   

konserwacje robisz tylko jeżeli zamierzać jeździć +10 lat
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-04-13, 14:19   

Dokładnie, to nie Mazda, że już po transporcie morskim już ma rudy nalot na podłodze. W Dacii konserwacji teraz nie szczędzą, u mnie z otworów drzwi wypływa brązowa maź. Ja tylko psiknę konserwacją na rantach przednich błotników bo nie są zawinięte do wewnątrz tak jak tylne.
_________________
Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-04-13, 14:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-25, 13:54   Dacia (w szczególności nowa) a zabezpieczenia antykorozyjne.

Na forum w kilku wątkach pojawiał się temat zabezpieczenia antykorozyjnego. Niektóre posty są dosć stare. Pozwolę sobie zatem poprosić wszystkich, którzy maja coś do powiedzenia, by podzielili się opiniami dotyczącymi:
a) (nie)zbędnosci robienia takowej operacji
b) opinii (najlepiej na podstawie własnego auta) co do oceny skuteczności - bądź skuteczności fabrycznego zabezpiezpieczenia, jeśli ktoś nie robił dodatkowego. Oczywiście warto podać nazwę srodka zastosowanego.
c) wszelakich innych przemyśleń dotyczacych korozji w daciach

Załóżmy, ze adresatem są osoby myślące o tym , czy to zrobić i szukające jak najwiecej faktów od innych osób zwiazanych z tą tematyką (czyli opinie typu: a ja nie zrobiłem jak kupiłem wczoraj daćkę i żyje mi się przyjemnie, bo się nie przejmuję - nie bardzo cokolwiek wnoszą, co innego - a ja nie zrobiłem 20 lat temu i do dziś autko lśni jak nowe:):):):) , więc się nie przejmuję i żyje mi się przyjemnie)

Czyli - chodzi o to, by kazdy się wypowiedział raz a treściwie, bo wątek na 85 stron z historią 10 letnią nie jest łatwym miejscem do wydobycie realnych opinii. A tak Abacki powie - nei zrobiłęm i żałuję bo tu tu i tu mam rdzę a inne zrobiłem środkiem ABC i jest kijowo a jeszcze inny a ja środkiem BBB i jest rewelacja. Taka kwitesencja doświadczeń...
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-04-25, 14:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-25, 14:03   

Mam Lodgy z 2012 i poza naprawdę kilkoma plamkami na tylnym pasie i nadkolach widocznymi od spodu na kanale nic się nie dzieje. Zabezpieczenia fabryczne. Ostatnio jechałem wypożyczoną Kią Rio z 2014 i była w zdecydowanie gorszym stanie ale być może jak to wóz z wypożyczalni mógł być po przejściach.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-04-25, 14:31   

Ja zrobiłem konserwację we własnym zakresie Bollem rantów przednich błotników bo są nie wywinięte do środka tak jak tylne i straszą ostrą krawędzią i uchem do przykręcenia osłon, generalnie słabo to wygląda.
A całego auta nie będę konserwował bo widzę, że w zakamarkach jest tłusta maź i z drzwi też wypływa, nadkola mają grubą warstwę pomalowaną lakierem to chyba nie ma co kłaść drugiej warstwy kitu na to samo.
Jak będę widział w kanale, że coś się dzieje niepokojącego to będę reagował na bieżąco.
Swoją drogą to bardziej potrzebowałbym osłon żeby wygłuszyć walenie kamieni w nadkola.
_________________
Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-04-25, 14:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
cowcar 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 192
Skąd: LKS
Wysłany: 2019-04-25, 14:59   

Przy pierwszym myciu przeciągnąłem gąbką nieco pod drzwiami i miałem czarna maź jakby smar.
Czy to jest to zabezpieczenie?
Mi w sumie przyszło na myśl coś takiego jak guma w sprayu.
Nadało by się na podwozie?
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-25, 15:28   

cowcar napisał/a:
Przy pierwszym myciu przeciągnąłem gąbką nieco pod drzwiami i miałem czarna maź jakby smar.

Czy to jest to zabezpieczenie?


Tak, to to. Ciężko schodzi ze skóry. ;-)
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
boban666 


Marka: Dacia
Model: Lodgy Stepway
Silnik: 1.6 Sce100
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Dołączył: 24 Lut 2019
Posty: 143
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2019-04-25, 19:27   

Obywatel MK napisał/a:
Ja zrobiłem konserwację we własnym zakresie Bollem rantów przednich błotników bo są nie wywinięte do środka tak jak tylne i straszą ostrą krawędzią i uchem do przykręcenia osłon, generalnie słabo to wygląda.
A całego auta nie będę konserwował bo widzę, że w zakamarkach jest tłusta maź i z drzwi też wypływa, nadkola mają grubą warstwę pomalowaną lakierem to chyba nie ma co kłaść drugiej warstwy kitu na to samo.
Jak będę widział w kanale, że coś się dzieje niepokojącego to będę reagował na bieżąco.
Swoją drogą to bardziej potrzebowałbym osłon żeby wygłuszyć walenie kamieni w nadkola.

A jakiego tego Bolla używałeś , do podwozia czy do profili zamkniętych czy może jeszcze innego ?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-04-25, 19:51   

konserwacje robisz w takich przypadkach:
-chcesz jeździć plus 10 lat
-jeździsz w jakimkolwiek terenie
-chcesz wygłuszyć auto (a to pomaga)
-dużo jeździsz po błocie pośniegowym (lód z kamieniami z pod kół potrafi naprawdę poharatać blache)

Jak mieszkasz w mieście to ci nie potrzebne
Ja zrobiłem to w 2 z 3 w moich autach w rodzinie w ciągu 5 lat. Jedynie sandero nie doczekało się anty korozji bo one pewnie pójdzie na handel silnik 0,9 tce raczej nie nakręcić miliona km :->

Duster miał tą operacje 6 lat temu i na razie wysłucha masa tylko na nadkolach robiony był tecylem od valvolina
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-04-25, 20:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-04-25, 20:22   

boban666 napisał/a:
A jakiego tego Bolla używałeś , do podwozia czy do profili zamkniętych czy może jeszcze innego ?


Do podwozia, taki w otwieranej puszce do smarowania pędzlem.
_________________
Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-04-25, 20:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2019-05-21, 19:39   

Do nowego auta zastosował bym konserwacje profili zamkniętych wewnątrz nich w szczególności progów, pozostałą część podwozia w zależności od eksploatacji, po kilku latach.
Nie wiem jak wygląda zabezpieczenie w nowych samochodach dolna wewnętrzna część drzwi, bo w moim był tylko lakier. Przy każdym takim zabezpieczeniu w wyżej wymienionych miejscach trzeba pamiętać o odwodnieniach żeby były drożne.
Jeśli błotniki nie posiadają wewnętrznych nadkoli ochronnych, zastosował bym środek bitumiczny na bazie gumy.
Profilaktycznie można zabezpieczyć jeszcze tak dla wizualizacji bębny, zwrotnice, wydech, podobno ruda lubi się tego czepiać już od salonu :lol:
 
Thomson1708 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2 16v PB
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 161
Skąd: Gennep
Wysłany: 2019-05-21, 22:35   

Sandero z 2016 roku jest bardzo dobrze zakonserwowane. Profile zamknięte bardzo bogato zapełnione woskiem. Nadkola masą bitumiczną która nadal jest w bardzo dobrym stanie po 3 latach. Po strzale w tył (zdjęcia na forum są) dalej brak rdzy. Autko nie nosi śladów żadnej rdzy. Stoi pod chmurką :)
Trochę słaby lakier jest, trzeba bardzo uważać na ptasie bomby bo potrafią bardzo szybko lakier zepsuć.
Jak już konserwować nowe samochody europejskie to po 7 latach mniej więcej. No chyba że mamy kupić japończyka to zawsze koniecznie trzeba zakonserwować czymkolwiek. Opel jest trochę lepiej zabezpieczony btw bo ma jeszcze pełny ocynk i jak się przyglądałem od spodu to trochę więcej tych mas antykorozyjnych :) W daciach stosują trochę gorszą metodę niż ocynk, ale dalej bardzo skuteczną.
Mam nadzieję że pomogłem.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2019-05-22, 07:39   

Od czasu jak przestałem jeździć samochodami typu fiat 125, 126, polonez nic nie konserwuję, bywały samochody 20 - letnie i nie rdzewiały. Z drugiej strony widuje się przerdzewiałe samochody na ulicy. Moja teoria na ten temat jest taka - dopóki nie uszkodzisz fabrycznych zabezpieczeń nie trzeba nic robić - ale każdy robi co uważa - w końcu to jego samochód.
W każdym razie - nie konserwowany Duster 2010 jak na razie nie rdzewieje choć gdy kupowałem na forum przeważały głosy że nie konserwowana Dacia ulegnie biodegradacji po 5 latach :mrgreen:
 
Thomson1708 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2 16v PB
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 161
Skąd: Gennep
Wysłany: 2019-05-22, 08:01   

PiotrWie napisał/a:
Od czasu jak przestałem jeździć samochodami typu fiat 125, 126, polonez nic nie konserwuję, bywały samochody 20 - letnie i nie rdzewiały. Z drugiej strony widuje się przerdzewiałe samochody na ulicy. Moja teoria na ten temat jest taka - dopóki nie uszkodzisz fabrycznych zabezpieczeń nie trzeba nic robić - ale każdy robi co uważa - w końcu to jego samochód.
W każdym razie - nie konserwowany Duster 2010 jak na razie nie rdzewieje choć gdy kupowałem na forum przeważały głosy że nie konserwowana Dacia ulegnie biodegradacji po 5 latach :mrgreen:

Bardzo zdrowo rozsądkowe podejście :) Brawo!
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-22, 08:31   

Thomson1708 napisał/a:
Sandero z 2016 roku jest bardzo dobrze zakonserwowane. Profile zamknięte bardzo bogato zapełnione woskiem.

Jako że pikodat również pyta najbardziej o Sandero, dorzucę fotkę wnętrza drzwi kierowcy w moim Sandero (z 2017) zrobioną w sierpniu 2018.

Jak widać newralgiczna szczelina nad dolnym rantem drzwi wypełniona jest masą, która w lecie pozostaje półpłynna i spływa bardziej do tyłu drzwi gdzie najwyraźniej jest niżej (z tyłu warstwa jest grubsza).
Profile typu poszycie progów są natomiast bardziej "na bogato" pokryte innym, mniej płynnym środkiem, który utrzymuje się na ściankach- zaglądałem w kilka miejsc, niestety nie zrobiłem zdjęcia z kamery.
Ja dodatkowe, pełne zabezpieczanie antykorozyjne samochodów przestałem robić po eksploatacji Tico, które regularnie konserwowane (z corocznym odświeżaniem), miało zeżarte drzwi już w 5 roku życia. Stwierdziłem, że jeśli producent nie przyłożył się do materiałów i użytych technologii, to można stawać na głowie i nic się nie poradzi- wyrzucone pieniądze.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-05-22, 08:35, w całości zmieniany 3 razy  
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1705
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-05-22, 11:36   

Problem z korozją był tylko przy Loganie I. I ranty drzwi w Sandero I. Od 2010r. Problemu korozji nie zauważyłem w żadnej Daci na masową skalę. Zdarzają się gorsze egzemplarze, ale to 1 przypadek na 100.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
aro_rdrg 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 60
Skąd: polska
Wysłany: 2019-05-22, 11:49   

Miałem Logana I z 2007 i rdzewiały w zasadzie tylko drzwi przednie pasażera. Drobny bąbelek był też na progu lewych z tyłu. Podwozie było super zakonserwowane.
Jednak potwierdzam
Cytat:
Trochę słaby lakier jest, trzeba bardzo uważać na ptasie bomby bo potrafią bardzo szybko lakier zepsuć.

To znaczy nie że tego lakieru było mało, ale odbarwiał się, matował a potem rozwarstwiał się płatami. Nie mam niestety zdjęcia jak to wyglądało, ale wyglądało bardzo źle.
W Sandero już wożę nawilżone chusteczki uniwersalne i tylko jak widzę zaraz ścieram. Ptaków niestety w moim mieście bardzo dużo.
_________________
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2019-05-22, 13:22   

toka93 napisał/a:
Problem z korozją był tylko przy Loganie I. I ranty drzwi w Sandero I. Od 2010r. Problemu korozji nie zauważyłem w żadnej Daci na masową skalę. Zdarzają się gorsze egzemplarze, ale to 1 przypadek na 100.


Bardzo szybko ruda łapie wlew paliwa (śruby od środka). Musiałem je podmalować po roku. Poza tym nic się nie dzieje, a auto oglądam dwa razy do roku dokładnie przy zmianie opon.
Ostatnio zmieniony przez pixa 2019-05-22, 13:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-05-22, 15:49   

pixa napisał/a:


Bardzo szybko ruda łapie wlew paliwa (śruby od środka). Musiałem je podmalować po roku. Poza tym nic się nie dzieje, a auto oglądam dwa razy do roku dokładnie przy zmianie opon.
Bo nadkole jest zrobione, że wlew jest narażony na kamienie i błoto.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne