Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 48 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1705 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-05-17, 07:34
Jest coś takiego jak profilaktyka. Owszem 3/10 pojazdów przejezdzi bez serwisu i 10 lat, a tych 7 pozostałych będzie musiało naprawić klimę gdzie koszta biegną w tysiące. W dodatku nie chciałbym jechać autem, gdzie nie odgrzybiano układu od ponad 2 lat.
toka93, czy posiadasz choć jedną instrukcję serwisową producenta lub plan przeglądów okresowych pojazdu, które wskazują na zasadny przegląd klimatyzacji na przeglądzie? Ja na taką jeszcze nie trafiłem.
toka93, Odróżniasz serwis klimatyzacji od jej czyszczenia? Grzyby zbierają się za wymiennikiem ciepła po stronie schładzanej. Czynnik nie ma tu nic do gadania.
Jeszcze raz mówię. Spuszczenie i napełnienie układu czynnikiem powoduje iż wszelkie połączenia gumowe tracą szczelność. Przy każdym spuszczeniu czynnika, uszczelnienia te powinny być wymienione aby uniknąć wycieków. Nikt tego nie robi, bo i w serwisówkach nikt o tym nie wspomina, ale tak być powinno. W każdym urządzeniu pracującym przy dużej różnicy ciśnień (zbiorniki wysokociśnieniowe lub próżniowe), po każdym rozebraniu układu wszystkie uszczelki należy co najmniej skontrolować, a najlepiej wymienić na nowe. Czemu? Bo zmieniły się nieznacznie wymiary elementów i po ponownym osiągnięciu ciśnienia roboczego, uszczelnienie może nie działać w sposób prawidłowy.
Jeżeli co roku ktoś sprawdza ile mu czynnika zostało w układzie i dobija do wartości książkowej, to zapewne widzi że z roku na rok jest go coraz mniej. Takie zachowanie to proszenie się o kłopoty.
Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015 Posty: 716 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-21, 20:08
Ja na przeglądzie zapłaciłem 110 złotych za czyszczenie klimatyzacji. Po wyjeździe z ASO nie wyczułem żadnej różnicy w zapachu w aucie. W dalszym ciągu po wyłączeniu klimy jest specificzny zapach. Nie wiem, czy coś zrobili, czy tylko mnie skasowali na 110 zł.
Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015 Posty: 716 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-22, 08:23
Pieniądze wzięli, ale nie czuję żadnej różnicy. W czasie dezynfekcji klimy samochód zniknął z hali - także nie mogłem zobaczyć co się z nim dzieje. A serwisant nie odpowiedział mi jaką metodą robią tą dezynfekcję.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2019-05-22, 08:26, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2019-05-22, 13:09
Obecnie jest te łatwopalne gówno A co do odgrzybiania to działa tylko coś co dotrze do parownika w solidnej ilości. Wszystkie puszki/granaty zapachowe są bezwartościowe.
Łatwopalne? A r12 nie był łatwopalny? Toksyczne produkty rozkładu nie różnią się niczym, w stosunku do produktów rozkładu poprzedniego czynnika, który rozkładał się w NIŻSZEJ temperaturze niż obecny. Nie szerzmy mitów.
pixa napisał/a:
A co do odgrzybiania to działa tylko coś co dotrze do parownika w solidnej ilości.
Generator ozonu i obieg wewnętrzny na godzinę sprawę załatwia. Wybije wszystko co siedzi w wymienniku ciepła.
Jest gdzieś manual jak wyjmować filtr kabinowy w DD, próbowałem odpiąć zamknięcie ale odpuściłem bo boję się coś urwać, w sumie to nie widzę tam za co ciągnąć i w którą stronę.
ten syf to pochodna fosgenu czyli gazu bojowego uzywanego w pierwszej wojnie swiatowej gdzie tysiace zolnierzy padalo jak muchy po przejsciu chmurki tego towaru... i przy wypadku moze dojsc do wybuchu a potem do transformacji w gaz bojowy...
tutaj fragment po niemiecku:
Cytat:
(dpa/sb) Das umstrittene neue Kältemittel R1234yf für Auto-Klimaanlagen setzt im Brandfall den hochgiftigen Stoff Carbonylfluorid frei. Das berichten Chemiker um den Wissenschaftler Andreas Kornath von der Ludwig-Maximilians-Universität München (LMU) in der "Zeitschrift für Naturforschung". Carbonylfluorid ist ein Abkömmling des Kampfstoffs Phosgen, das im Ersten Weltkrieg eingesetzt wurde.
ten syf to pochodna fosgenu czyli gazu bojowego uzywanego w pierwszej wojnie swiatowej gdzie tysiace zolnierzy padalo jak muchy po przejsciu chmurki tego towaru... i przy wypadku moze dojsc do wybuchu a potem do transformacji w gaz bojowy...
Co za bzdury! Fosgen to dichlorek karbonylu. Jeden węgiel, jeden tlen i dwa chlory w cząsteczce. R1234 to 2,3,3,3-tetrafluoropropen. Trzy węgle, cztery fluory dwa wodory w cząsteczce. Co u diabła ma to wspólnego z fosgenem to nie wiem. Przy spalaniu może się uwolnić fluorek karbonylu, który nie jest żadną pochodną fosgenu a jego analogiem. To zupełnie inne sprawy. Zaznaczam że może się uwolnić.
Problem w tym, że ten sam fluorek karbonylu uwalnia się w procesie termicznego rozkładu czynnika R134a. Temperatura rozkładu termicznego tegoż czynnika jest niższa niż temperatura zapłonu nowego czynnika. Toksyczność czynnika R1234yf jest zatem taka sama, lub nawet niższa, niż czynnika R134a. Czy ktoś z tego powodu siał panikę?
W przypadku wypadku układ ulegnie rozszczelnieniu na tyle dużemu, że czynnik swobodnie rozpręży się. Jeśli ulegnie zapłonowi to wypali się w postaci świstu i tyle tego było. Produkty rozwieją się błyskawicznie, bo będzie ich minimalna ilość.
Przypominam że kiedyś był używany czynnik r12, czynnik który ludzie wychwalają pod niebiosa. Był to gaz palny. Dużo łatwiej było go zapalić niż obecny czynnik (dezodorant i zapalniczka). Mało tego. Co jest produktem spalania Freonu 12? FOSGEN! Przy spalaniu tworzy się gazowy fluor i fosgen właśnie, poprzez odłączenie dwu cząsteczek fluoru i podstawieniu ich tlenem z powietrza. Czy przy R12 był krzyk o to?
Na youtube i stronach gdzie rzesza szurów pierdzieli o wszystkim, o czym nie mają zielonego pojęcia, nie znajdzie się rzetelnej wiedzy. Tu znajdzie rzetelną wiedzę o właściwościach związków chemicznych i ich reakcjach: https://www.reaxys.com/ Tu, nie na blogu o samochodach czy w AutoŚwiecie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum