Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Czy ASO na rocznych przeglądach robi coś z klimą?
Autor Wiadomość
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-05-24, 15:48   

telecaster1951 napisał/a:
Toksyczność czynnika R1234yf jest zatem taka sama, lub nawet niższa, niż czynnika R134a. Czy ktoś z tego powodu siał panikę?


Dużo paniki siali. Pisali, że ten nowy czynnik jest drogi, wybuchowy i niebezpieczny dla zdrowia i życia, jak się układ rozszczelni.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
swissman 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 283
Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2019-05-27, 09:45   

telecaster1951 napisał/a:
swissman napisał/a:

ten syf to pochodna fosgenu czyli gazu bojowego uzywanego w pierwszej wojnie swiatowej gdzie tysiace zolnierzy padalo jak muchy po przejsciu chmurki tego towaru... i przy wypadku moze dojsc do wybuchu a potem do transformacji w gaz bojowy...
Co za bzdury! Fosgen to dichlorek karbonylu.......

Cytat:
Das umstrittene neue Kältemittel R1234yf für Auto-Klimaanlagen setzt im Brandfall den hochgiftigen Stoff Carbonylfluorid frei........ Carbonylfluorid ist ein Abkömmling des Kampfstoffs Phosgen, das im Ersten Weltkrieg eingesetzt wurde. .

https://www.autobild.de/a...as-5063209.html
nie wiem, nie znam sie, ja tylko cytuje... moze Niemcy sie myla? nie wiem...
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-05-27, 11:04   

Coś jak wódka bezalkoholowa? Z niemieckiego jestem słaby.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-27, 11:56   

swissman napisał/a:
autobild

Gdyby to AutoBild napisał, że woda jest mokra, to poszedłbym sam sprawdzić d;

https://en.wikipedia.org/wiki/2,3,3,3-Tetrafluoropropene#Flammability
 
SWilk 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 359
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-27, 13:07   

Nie znam się, więc...

Słyszałem, że Niemcy mają opracowaną technologię użycia dużo bezpieczniejszego CO2 jako czynnika chłodzącego.
Jest dobry, bo można będzie zarobić na patentach na wysokociśnieniowe instalacje klimatyzacji.

Ale żeby zarobić, to trzeba przekonać wszystkich do odejścia od niebezpiecznych, trujących, nieekologicznych i palnych, albo lepiej żrących gazów bojowych używanych obecnie, które zabiją każdego w promieniu 10 km od przerysowanego zderzaka.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-27, 13:08   

Cytat:
Das umstrittene neue Kältemittel R1234yf für Auto-Klimaanlagen setzt im Brandfall den hochgiftigen Stoff Carbonylfluorid frei........ Carbonylfluorid ist ein Abkömmling des Kampfstoffs Phosgen, das im Ersten Weltkrieg eingesetzt wurde. .


Redaktorzy autobild zapomnieli zapytać prapradziadka kiedy jeszcze żył , jak go rozpylał pod Ypres :)

Cytat:
Słyszałem, że Niemcy mają opracowaną technologię użycia dużo bezpieczniejszego CO2 jako czynnika chłodzącego.

nie tylko Niemcy, ale instalacja na CO2 jest po pierwsze wysokociśnieniowa a po drugie wymaga idealnego uszczelnienia (porównaj wielkość cząsteczki CO2 a R134a czy R1234yf) co w zastosowaniach motoryzacyjnych nie jest proste i tanie
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2019-05-27, 13:12, w całości zmieniany 3 razy  
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-05-27, 16:45   

Autobild to zwykły szmatławiec, który szuka sensacji. To samo co nasz AutoŚwiat. Z resztą, to ta sama gazeta jest. Właścicielem obu jest Springer.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne