Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-09-19, 17:29
10 lat z Dacią i koniec przygody
Autor Wiadomość
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-05-30, 05:09   

Zawsze w takich przypadkach warto sprawdzić rosyjskie fora . Ten biedny naród pójdzie na piechotę na Kamczatkę i z powrotem, aby zaoszczędzić 20 dolarów. My też tak mieliśmy 30 lat temu, zanim obrośliśmy w kapitalistyczne sadło. :mrgreen: I to nie jest post polityczny :!:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-02, 20:48   

750 km LU-KR-LU.
Tam, 4,5 godz. pomalutku do 120 km/h (deszcz, ciężarówki, noc) spalanie 95 wg komputera to 7.5 l/100 km a LPG ok. 10 l./100 km,
Nazat, 3.5 godz. po garach do 150 km/h (A, świetna pogoda, dzień) spalanie 95 wg. komputera 13 l/100 km a LPG ok. 16l/100 km.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-02, 20:59   

13l na 100? Ja pierdzielę :D właśnie to jest powód dla którego w takim autobusie nigdy nie kupiłbym benzyniaka.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-02, 21:32   

Jak za darmo :-D
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-02, 21:35   

jan ostrzyca napisał/a:
750 km LU-KR-LU.
Tam, 4,5 godz. pomalutku do 120 km/h (deszcz, ciężarówki, noc) spalanie 95 wg komputera to 7.5 l/100 km a LPG ok. 10 l./100 km,
Nazat, 3.5 godz. po garach do 150 km/h (A, świetna pogoda, dzień) spalanie 95 wg. komputera 13 l/100 km a LPG ok. 16l/100 km.


350 km a 10 l/100 LPG ->35 litrów czyli 77 zł (2.20 litr LPG)
350 km a 16 l/100 LPG ->56 litrów czyli 123 zł

Zapłaciłeś w drodze powrotnej 46 zł za jedną godzinę (3,5 godziny zamiast 4,5). Jeśli po to, by popracować za 40 zł /godz netto, to kiepski interes....
PS. Wiem, wiem, szybciej -> niekiedy przyjemniej. Ale warto wiedzieć ile się płaci za przyjemność.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-03, 05:10   

Jednorazowy eksperyment. Spalanie 16 l LPG/100 km odpowiada cenowo (ok. 35 zł) spaleniu ok. 7 l. 95 (ok. 35 zł), co nadal ekonomicznie jest OK. Upierdliwość polega na tankowaniu LPG co 200 km, co z kolej powoduje, że oszczędzony czas tracimy przy pompie.

Zwykle jeżdżę do 120 km/h i tak mam ustawiony pikacz w aucie.
Przy takiej jeździe Doblo wypija 95 ok. 8l/100 km a LPG ok. 10l/100km. Co przy bryle auta i walorach użytkowych uważam za wynik bardzo dobry (szczególnie finansowo).
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-06, 14:13   

Ufff... Jednak nie będzie fuzji Fiata i Renault.
https://www.francuskie.pl...UEa3WHV-kJKQfhI
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-07-18, 12:42   

Koniec gwarancji w Fiacie.

Naprawiano: łożysko kolumny (wymiana), LPG (wybulony przewód), alternator (regeneracja), kierownicę (wymiana) i radio (wymiana).

Możliwość dokupienia dodatkowej gwarancji, ale ze względu na dłuuugą listę wyłączeń nie brałem.

Spalanie trasa: od 6,5 l95/100 do 12l 95/100 przeciętnie 9-10 l95/100
od 8 l LPG/100 do 15l/100 przeciętnie 10-11 l LPG/100

miasto: od 8 l 95/100 do 11 l95/100 przeciętnie 10 l 95/100
od 10 l LPG/100 do 12 l LPG/100 przeciętnie raczej 12 l LPG/100

Z blacharki nic nie budzi niepokoju.

LPG Tartarini hula że hej!

Wersja 7 os. okazała się nieporozumieniem ze względu na ciasnotę w trzecim rzędzie.

Pojazd nie wymagał żadnego majsterkowania typu dodatkowe wyciszenia.

Klimatyzacja jest średnio wydajna jak na objętość kabiny.

Ogólnie 90% zadowolenia, co jak na mnie jest wynikiem rewelacyjnym.

Oby Fiacik ganiał dalej.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-08-26, 14:05   

Wakacje zakończone i dodatkowe 2 200 km na liczniku.
Spalanie średnie 95 to 8.4 l/100 km, a LPG ok. 10,5l/100 km.
Większość tras z kompletem pasażerów i pełnym kufrem, ok. połowy z rowerami na haku i dwoma kajakami na dachu, połowa trasy w terenie górzystym.
Konieczna dolewka oleju ok. 0,5 l. chyba za sprawą tych górek i piłowania na 2 lub 3 biegu.
To nie jest silnik na tereny górskie, niski moment obrotowy, brak turbo, konieczność piłowania silnika, sprawia że frajda z jazdy górskiej jest umiarkowana.
Za to zawieszenie bardzo dobrze radzi sobie na serpentynach, dzięki wielowachaczowi z tyłu. Doblo pomimo rozmiarów wydaje się pewniejszy i sprytniejszy od fabii. Oboma wozami jeździłem w podobnych warunkach.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-09-11, 13:31   

Samodzielna wymiana żarówek świateł mijania w doblo. Dostęp idealny, mocowanie żarówki upiorne. Żeby wyjąć żarówkę trzeba się zdrowo oszarpać. Instrukcja podaje błędny sposób demontażu. H7 jest otoczona okrągła blaszaną sprężyną zamocowaną na stałe w reflektorze, z której wyciągamy bankę na siłę i wpychamy na siłę, ryzykując uszkodzenie żarówki i mocowania. Czegoś tak głupiego nie widziałem.
Włoska robota...
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-11-23, 20:33   Dobra decyzja

Po rezygnacji z Dacii (dwie nówki jedna po drugiej) skończyły się przewlekłe reklamacyjne wizyty w ASO Nazaruk Lublin. Skoda i Fiat śmigają aż miło. Czego wszystkim życzę.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-11-23, 21:57   

To może źle trafiłeś. Ja akurat mam inne zdanie odnośnie fiata bo też to coś miałem i stwierdzam,że daćka robi robotę i jest praktycznie bez usterkowa.
 
tomas_102 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Tce90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 57
Skąd: WPU
Wysłany: 2020-11-23, 22:17   

Witam,
A ja uważam, że Fiat to solidna maszyna.
Miałem kilka Fiatów i obecnie też mam oprócz Logana jeszcze Punto.
Mam go ponad 7 lat i zrobiłem w tym czasie ponad 100kkm.
Możecie wierzyć lub nie, ale przez ten czas była jedna awaria.
Padł reduktor od gazu.
Nie mam nic do Dacii, ale raczej tyle nie wytrzyma.
Już miałem kilka drobnych usterek.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2020-11-24, 09:19   

Fiata nie miałem, ale brat ma już czwartego, ale odliczając PF126p, to miał Punto II oraz Tipo 2019r 1.4 16v 95koni.

Ja mam drugą Dacie, obaj jesteśmy bardzo zadowoleni z marki, oba koncepty się sprawdzają. Fiat 1.4 16V pali olej, nie w zastraszających ilościach, ale znika jednak. Trzeba pilnować, bo do wymiany może nie dociągnąć. W Daci nigdy takich objawów nie miałem.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-11-24, 14:41   

Jeden się żali na aso nazaruk, drugi na reduktor gazu wstawiony do punto, a uogólnienia na całą branżę moto idą. :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-11-24, 15:00   

A ja właśnie wróciłem z przeglądu w ASO (ADD Wrocław) -- trzeci rok, nalatane 36 tys. km, pierwszy diagnostyczny -- jak dotąd mucha nie siada i największą komplikacją była wymiana obu żarówek przednich.
 
czco 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 2x4
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 67
Skąd: śląsk
Wysłany: 2020-11-24, 18:54   

Ja też chyba żle trafiłem ;
bujany fotel
piaskowanie błotników
wyciek oleju
4 łączniki stabilizatora
multum żarówek
i co przelało czarę goryczy wtryski po 145000 km cena 5000zł
w skodach i fiacie które miałem -mam leje i jeżdżę a więc marce Dacia podziękuję ,czekam na wyprzedaż w auto salonach
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-11-24, 19:42   

To i ja ponarzekam i dodam coś od siebie:

3 lata
42k km
1 wada fabryczna usunięta przez ASO, o której bym się pewnie nigdy nie dowiedział.
1 spalony bezpiecznik z mojej winy

Tragedia, bo człowiek zmuszony jest tylko do tankowania a gdzie całe życie towarzyskie w ASO albo u mechanika ???
Szukanie cześć na szrotach i wertowanie instrukcji "napraw sam"
Chyba poszukam gruza z komisu, bo ta dzisiejsza motoryzacja jakaś taka bez ducha świąt.

To były czasy, kiedy za każdym razem o poranku człowiek modlił się, żeby odpalił i do pracy dojechał !!!
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2020-11-24, 19:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-11-24, 19:47   

czco napisał/a:
wtryski po 145000 km cena 5000zł
Wtryski po 145 tysiącach? Rzekłbym że raczej normalnie. Szczególnie jeśli nie zwracasz uwagi na jakość ropy jaką lejesz.
Łączniki? To już nie wina auta a drogi. Duster, jako SUV, dobrze zbiera nierówności, więc często nawet się nie czuje fatalnego stanu nawierzchni. Zawieszenie przez to obrywa.
W SUVach łączniki padają bardzo szybko.

Mnie Dacia czasem denerwuje, czasem nie.
Generalnie do ASO to ja z pierdołami jeżdżę głównie. A to mi coś odstaje i drażni, a to coś się obija.
Największa usterka: wyciek spod klawiatury, ale w 1.0 SCe to standard, nie tylko w Dacii, ale w każdym aucie posiadającym ten silnik.
No i korozja na pasie tylnym, spowodowana fabrycznym ubytkiem zabezpieczenia.
Muszę w sumie jutro zajrzeć pod auto i zobaczyć jak wygląda.
Bądźmy szczerzy. Kupiłem Logana bo miałem 40 tysięcy złotych. Godziłem się na wiele rzeczy. Jasne że każdy z nas wolałby mieć Jaguara. Ale kupując Dacie zdajemy sobie sprawę że jest to auto budżetowe i tyle.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2020-11-24, 19:55, w całości zmieniany 3 razy  
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2020-11-24, 20:07   

czco napisał/a:
co przelało czarę goryczy wtryski po 145000 km cena 5000zł

Peugeot 508 1.6hdi ~140tys. km i do wymiany dwumasa i 4wtryski.. także jak widać to standard nie tylko w daciach..
 
tomas_102 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Tce90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 57
Skąd: WPU
Wysłany: 2020-11-24, 22:18   

Nie żalę się na reduktor, poza tym padł od złej jakości gazu ( zapchał się syfem).
Raczej się chwalę, że mi się dobre Punto trafiło.

A Logan też się spisuje, chociaż jakieś drobne usterki wyszły.
Dziś byłem na przeglądzie na 3 lata, przebieg 46kkm.
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-11-25, 21:40   

tomas_102 napisał/a:
Witam,
A ja uważam, że Fiat to solidna maszyna.
Miałem kilka Fiatów i obecnie też mam oprócz Logana jeszcze Punto.
Mam go ponad 7 lat i zrobiłem w tym czasie ponad 100kkm.
Możecie wierzyć lub nie, ale przez ten czas była jedna awaria.
Padł reduktor od gazu.
Nie mam nic do Dacii, ale raczej tyle nie wytrzyma.
Już miałem kilka drobnych usterek.

Ja nie twierdzę ,że fiat to zła maszyna. Miałem fiata i mam dacię. Obecnie mam ponad 200tys i nic się nie dzieje,oleje i filtry i nic po za tym. Zawieszeni-owo oryginał nic nie ruszane. Fiat po 150tys wymagał nakładów, jakaś upierdliwa elektryka (wieczny błąd silnika,problem z masą), korozja progów, zawieszenie tył całe do roboty. Tak więc ja twierdzę,że dacia jest odporniejsza.
 
topdrive 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Lodgy Outdoor, 500
Silnik: 1.5dCi, 1.2
Rocznik: 2017, 2017
Wersja: Stepway
Dołączył: 27 Lip 2017
Posty: 124
Skąd: Dobczyce
Wysłany: 2020-11-26, 10:45   

Mam Fiata i Dacię.

Oba auta w sumie bezawaryjne, poza:
1. Dacia - uszczelka tylnej bocznej szyby odstawała, wymieniali 2 razy, zarysowana maska od dźwigni do otwierania (od spodu), wytarty lakier od odbojników bagażnika, ustawienie zamków/rygli.
2. Fiat - błąd w oprogramowaniu tempomatu, za co centrala Fiat miała do mnie żal i Pani z obsługi klienta na mnie krzyczała, że śmiałem to zgłosić, a ASO wciskało mi kit, że wkręcanie się silnika na obroty bez dotykania pedałgu gazu jest zupełnie normalne....

Mój morał: mimo mniejszej ilości problemów z Fiatem, poziom obsługi ze strony Dacii jest zdecydowanie wyżej i jeśli miałbym kupić kolejne nowe auto, to Fiata nie chcę :).
Ostatnio zmieniony przez topdrive 2020-11-26, 10:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-11-26, 12:34   

Wtryski i dwumasa po 145 kkm ? Jakiś żart ?
Lodgy 1.6 MPI 8V osiem lat i 100 kkm , z awarii jeden łącznik stabilizatora i manetka, dwa razy wgrany nowy program do ECU podczas przeglądów.
Poza tym wyłącznie materiały eksploatacyjne.
I weź tu teraz kup bardziej skomplikowany technicznie samochód :)
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-11-26, 15:36   

telecaster1951 napisał/a:
Wtryski i dwumasa po 145 kkm ? Jakiś żart ?
Nie jest to przebieg jakoś strasznie niski.
Trwałość wtrysków zależy w dużej mierze od jakości ropy. Jeżeli jedynym kryterium wyboru jest cena, to niestety ale wtryski padną szybko. To jest powód dla którego tankuję tylko jedno paliwo (chyba że nie mam innego wyjścia), Shell V-power. Mimo że benzyna nie jest aż tak narażona na usterki jak diesel, to jednak wolę dmuchać na zimne. V-power jest sprawdzony. Widziałem stan pompowtrysków po 200 tysiącach w aucie tankowanym tylko V-powerem od nowości. Nic im nie było. Auto ma w tej chwili 300 tysięcy i te same pompowtryski.
Dwumasa to już głównie styl jazdy. Jeżeli ktoś z pod świateł musi być pierwszy i to zawsze z gazem w podłodze, to koło dwumasowe może paść i przy 50 tysiącach. Dla dwumasy średni przebieg to 150 - 200 tysięcy.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne