Ja mam cały czas ustawione nawiewy na szyby, nawet jak klima pracuje na manualu ( mam automatyczną klimatyzację) lub gdy włączone są same nawiewy z wentylatora. Podstawową rzeczą
aby nie parowały szyby, oczywiście oprócz ustawienia wlotów, jest włączony obieg zewnętrzny. Na wewnętrznym na 100% ci będą parować, tym bardziej jak na polu będzie różnica temperatur.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-18, 13:19
cisza napisał/a:
Jeszcze jedno pytanie - jak prawidłowo ustawić nawiew aby szyby nie parowały?
Przy włączonej klimatyzacji teoretycznie w ogóle nie powinny parować. Chyba, że wsiadasz z kompletem pasażerów przemoczonych od deszczu. Wtedy normalne, że trochę zaparują. Ale klimatyzacja dość szybko powinna dać radę odparować.
Inna sprawa, że najgorzej zaczynają parować zaraz po wyłączeniu klimy.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Hejka. Pacjent Logan II 1.2 beznynka. W zeszłe lato klima działała na tzw falujących obrotach, sprężarka włączała się i wyłączała. Jako że byłem świeżym użytkownikiem dacii myślałem że tak ma być.
Jesienią już klima nie włączała się za każdym razem, raz dzaiałała raz nie. Teraz wgl nie działa, pomimo 13 stopni na zewnątrz. Lampka AC się nie świeci. Na wiosnę chcę zrobić serwis, mam spodziewać się braku czynnika czy raczej awari klimatyzacji?
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2019-02-24, 22:51
adrian23 napisał/a:
Hejka. Pacjent Logan II 1.2 beznynka. W zeszłe lato klima działała na tzw falujących obrotach, sprężarka włączała się i wyłączała. Jako że byłem świeżym użytkownikiem dacii myślałem że tak ma być.
Jesienią już klima nie włączała się za każdym razem, raz dzaiałała raz nie. Teraz wgl nie działa, pomimo 13 stopni na zewnątrz. Lampka AC się nie świeci. Na wiosnę chcę zrobić serwis, mam spodziewać się braku czynnika czy raczej awari klimatyzacji?
jeśli lampka się nie świeci to znaczy że coś z elektryka/bezpiecznikiem/przekaźnikiem/połączeniem a nie czynnikiem
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Wysłany: 2019-06-02, 19:39 Lodgy - "poprawa" działania klimatyzacji
Moją Lodówką jeździmy często w układzie 2+2+2 i synowie z trzeciego rzędu w gorące dni narzekają że bardzo słabo czują klimatyzację. Spróbowałem czy wydłużenie kanału spod kanapy drugiego rzędu poprawiłoby sytuację. W piątek na szybko trochę "druciarsko" zrobiłem kanały z tektury (wymiary ok 3x9 cm) - zdjecie w załaczeniu.
No i po przejechaniu ponad 300km - dzisiaj 150 wczesnym popołudniem więc na zewnątrz było dość ciepło (29 stopni) i synowie twierdzą że czuli nawiew zdecydowanie lepiej. Nawiew ustawiony na 2-kę i albo na same nogi albo nogi/twarz. Chyba poszukam czegoś z konkretniejszego materiału niż tektura.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 48 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1708 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-02, 19:50
Jest to jakaś myśl :) Bo okej Dacia to budżetówka, ale wersji 7-osobowej bez nawiewów na tył ciężko to widzę. Na nogi to okej, ale brakuje nawiewów z góry, albo chociaż jeden kanał wyżej gdzieś z pomiędzy foteli przednich to byłoby coś.
W moim drugim aucie mam osobny nawiew na tylne siedzenia i klima działa na 2-3 kreski z 8 i jest chłodno :)
Także, oby w następnych autach Daci poprawiono ten aspekt.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 283 Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2019-06-03, 09:30
jakies cholerne dziady z nich... w Europie ludzie zaplaciliby te "troche wiecej" aby miec wiekszy komfort jazdy... wychodzi na to ze tam gdzie ludzie niby to biedniejsi, stac ich aby placic wiecej, na co my tutaj liczyc nie mozemy...
chora polityka...
we Wloszech, Hiszpanii czy na Balkanach tez bywa goraco, nie tylko w Indiach...
co za dziady!
myslalem ze nie potrafia czy nie stac ich bo musza jak najtaniej produkowac i jak najtaniej sprzedawac a oni maja tylko swoja chora polityke...
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-03, 09:37
To standard w każdej marce. Auta przygotowuje się różnie na różne rynki. Np. o ile mogłeś w Polsce kupić Focusa z podgrzewaną przednią szybą, o tyle we Włoszech już nie. Dlaczego? Bo to rzadko używany gadżet w tym klimacie. Mówię o Focusie I generacji.
Tak samo z Avensis II generacji. W Polsce w ogóle nie było opcji, żeby kupić takie auto z podgrzewaną przednią szybą, zaś w Litwie, Łotwie i Estonii a jakże - dało się.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Pogoda w weekend dopisała więc można powiedzieć co nieco o klimie w Lodgy.
Buda ciemno szara więc postój na słońcu mocno podnosi temperaturę wewnątrz.
Wychłodzenie wnętrza wymaga czasu. Full zimno i 4 stopień prędkości. Potem podróż na 2st.
Nie jest źle.
Koniec końcem po dwóch dniach podróżny oboje z żoną jesteśmy przeziębieni :/
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3639 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-03, 11:12
cowcar napisał/a:
Full zimno i 4 stopień prędkości. Potem podróż na 2st.
Generalnie ten efekt 4 stopnia nadmuchu może być subiektywny. Im szybciej powietrze przechodzi przez parownik, tym mniejsze ma szansę na efektywne schłodzenie się.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum