Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Sandero Laureate TCe 90
Autor Wiadomość
Nysia 


Marka: Suzuki
Model: Baleno
Silnik: 1.2 DualJet 90KM
Rocznik: 2019
Dołączyła: 03 Cze 2019
Posty: 17
Skąd: Katowice
Wysłany: 2019-06-03, 11:47   Dacia Sandero Laureate TCe 90

Dzień dobry :mrgreen: .

Myślę o zmianie samochodu, bo aktualnie posiadany od niemal 8 lat (Ford Fiesta, 2002 r., 1299 ccm, benzyna, 51kW [70KM], ponad 200 tys. km na liczniku - rocznie podczas mojego użytkowania 5-10 tys. km) za często ląduje u mechanika, pożera go korozja i coraz częściej zawodzi, coraz więcej do niego trzeba dokładać... Tym autkiem maksymalna prędkość jaką wyciągnęłam to było 160 km/h, ale tylko jednorazowo bo bardzo mi się spieszyło i było to dość przerażające przeżycie dla mojego pasażera, raczej powyżej 140 km/h nim nie jeżdżę, a że rzadko wyjeżdżam na autostrady lub za granicę, to w trasie częściej ograniczam się do trochę niższych prędkości. Jak na kobietę przystało, manewrowanie przy parkowaniu jest dla mnie dość problematyczne :-P .

Samochód, o którym najbardziej poważnie teraz myślę, to nowa Dacia Sandero Laureate TCe 90 (kolor niemetalizowany "Błękit Morski") - 898 ccm, benzyna, 66 kW [90 KM], cena katalogowa 42 900 zł, aktualnie zaproponowana przez dealera cena 41 800 zł.
Alternatywnie rozważam kilka innych opcji, np. nowa KIA Picanto M 1.2 DOHC 84 KM (kolor metalizowany "Lime Light") - chociaż to segment A (minusem jest bardzo mały bagażnik), ale jest 5-drzwiowa, na 5 miejsc (chociaż pewnie pasażerowie na tylnym siedzeniu mieliby ciężko się zmieścić jeśli by jechało 5 dorosłych osób), cena katalogowa 41 990 zł, aktualnie zaproponowana przez dealera cena 41 000 zł + gratis dodatki (np. opony zimowe).
Początkowo rozważałam samochód Opel Corsa 5D Enjoy 1.4 75 KM + radio, ale jednak nowy byłby dla mnie trochę za drogi (chociaż zdobyłam ofertę za nieco ponad 42 tys. zł za rocznik 2018). Zastanawiam się też nad nowym samochodem Skoda Citigo Ambition 1.0 MPI 75 KM (minusem są tylko 4 miejsca i bardzo mały bagażnik, ale za do demonstracyjny model mam zaoferowany za 38 tys. zł, a całkiem nowy za 38 620 zł), albo jakimś innym nowym wozem z segmentu A lub B albo jakimś używanym autem.

Z wyposażenia nie wyobrażam sobie nie mieć w aucie radia (mile widziane też takie rzeczy jak elektryczne ustawianie lusterek, ale teraz tego nie mam i jakoś sobie radzę, to i ewentualnie mogę sobie bez tego radzić dalej, kluczowa jest cena, aktualnie mam auto wyposażone w regulację wysokości fotela, centralny zamek, dzielone oparcie tylnej kanapy, chlapacze i jest to przydatne, fajna byłaby też podwójna podłoga bagażnika, ale w razie czego poradzę sobie i bez tego ewentualnie).

Chciałabym auto w miarę dynamiczne, a jednocześnie oszczędne i bezproblemowe (tanie w utrzymaniu i eksploatacji [tanie OC, niskie zużycie paliwa i płynów eksploatacyjnych - w tym oleju], trwałe i bezawaryjne [dot. również silnika i układu rozrządu]), które posłuży mi wiele długich lat (może nawet i z 16 ;-) ).

Zakup nie jest pilny. Może zamiast kupować teraz lepiej poczekać do jesieni?

Czy oprócz wyposażenia, które w wersji Laureate już jest, warto zainwestować w jakieś dodatkowe wyposażenie od razu przy zakupie nowego samochodu (koło zapasowe, opony zimowe lub całe koła z oponami zimowymi, chlapacze [przód+tył], pokrowce, dywaniki, wkład do bagażnika np. składany, nakładki progowe [przód+tył], dolne zabezpieczenie drzwi, listwa ochronna na próg bagażnika, osłony lusterek bocznych, podłokietnik, owiewki, osłona przeciwsłoneczna itd.)? Ze względu na mocno ograniczony budżet myślę o tym, żeby nie brać już nic dodatkowego lub wziąć koła z oponami zimowymi, chlapacze [przód+tył] i/lub składany wkład do bagażnika. Czy warto wykupować jakieś pakiety ubezpieczeniowe czy serwisowe?

Czy myślicie, że da się jakoś wynegocjować jeszcze niższą cenę, albo dorzucenie jakichś akcesoriów gratis? Jestem kiepska w negocjacjach, zupełnie nie wiem jak się do tego zabrać.

Samochodem jeżdżę od czasu do czasu do pracy (sama, ok. 10 km w jedną stronę jeżeli jadę całą drogę, ok. 4 km w jedną stronę jeżeli się przesiadam na komunikację szynową; częściej jednak całą trasę do pracy dojeżdżam komunikacją miejską). Mniej więcej raz na dwa tygodnie pokonuję trasę ok. 100 km w jedną stronę (chociaż czasem mam dłuższe przerwy w tych trasach) z 1-2 pasażerami i :arrow: psem oraz mniejszym lub większym bagażem, od czasu do czasu sporadycznie zdarzają się jakieś krótsze lub dłuższe (czasem dużo dłuższe) wyjazdy, czasem z bagażem i pełną obsadą.

Myślicie, że benzynowa Dacia Sandero TCe 90 będzie dla mnie dobrym wyborem?
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-03, 12:00   

Sandero ma naprawdę spory bagażnik jak na auto tej klasy, a i we wnętrzu ma więcej miejsca, niż np. dużo droższe Clio, które jest nawet dłuższe od Sandero o cały 1 cm. ;-)
Silnik spokojnie daje radę do tego auta, a wręcz potrafi miło zaskoczyć dynamiką. Spalanie... różnie. Możesz osiągnąć 6 l. w mieście, a możesz i 10. Zależy od tego jak ciężką masz nogę, jak wykorzystujesz potencjał silnika, od długości pojedynczych przejechanych odcinków itp. Ogólnie jak na moc silnika średnie spalanie uznałbym za niewysokie.

Nysia napisał/a:
Zakup nie jest pilny. Może zamiast kupować teraz lepiej poczekać do jesieni?


Nie liczyłbym na duże rabaty pod koniec roku. Może będzie komplet opon zimowych gratis i tyle.

Nysia napisał/a:
Czy warto wykupować jakieś pakiety ubezpieczeniowe czy serwisowe?


Pakiet serwisowy się opłaca, gdy kupujesz auto z finansowaniem. W innym przypadku moim zdaniem jest za drogo w stosunku do ceny samochodu i ilości pokonywanych kilometrów oraz planowanej długości eksploatacji.
Obecnie masz też ubezpieczenie za 1,9% wartości auta, ale to znowu tylko z finansowaniem.



Niech wypowiedzą się koledzy (i koleżanki) jeżdżący na co dzień tym modelem. Ja swoje dane opieram na służbowym użytkowaniu (od czasu do czasu) Sandero.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-06-03, 13:02   

Gratuluję zainteresowania Dacią, będzie Pani zadowolona :-P
_________________
Browar domowy Mariampol
 
Nysia 


Marka: Suzuki
Model: Baleno
Silnik: 1.2 DualJet 90KM
Rocznik: 2019
Dołączyła: 03 Cze 2019
Posty: 17
Skąd: Katowice
Wysłany: 2019-06-03, 13:17   

Interesują mnie opinie użytkowników samochodów Dacia Sandero TCe 90, najlepiej z informacją o czasie użytkowania i ilości przejechanych kilometrów.

W wielu miejscach ludzie straszą silnikowymi problemami w związku z downsizingiem. Czy warto się bać, czy może to niepotrzebna panika po początkowych niewypałach TSI? Słyszałam też, że silniki 0.9 w Renault Clio wracały w związku z defektem, a w tamacie pozasilnikowym w Renault był problem z elektroniką...

W związku z planowanym bardzo długim użytkowaniem samochodu, interesuje mnie też, czy faktycznie użytkownicy wieloletni doświadczyli problemów z korozją w tym modelu (i co należy robić, żeby swoje autko przed nią uchronić).

Jak to jest z tymi skrzyniami biegów? A zawieszenie, hamulce, inne elementy?

Ze względu na swój brak talentu do parkowania myślę czy zamiast Dacia Sandero nie lepszym wyborem dla mnie byłoby KIA Picanto. Z KIA został mi podesłany taki link https://www.auto-swiat.pl...rcc=ucs&utm_v=2 a na dodatek KIA Picanto M 1.2 DOHC 84 KM jest nieco tańsze niż Dacia Sandero Laureate 0.9 TCe 90.

Często podróżuję z psem i myślę, że w przypadku wyboru Dacia Sandero byłaby opcja pakowania psa do bagażnika (przy wyjęciu półki bagażnika) a bagażu na tylne siedzenie. W KIA Picanto pies musiałby dalej jeździć na tylnym siedzeniu a na większy bagaż miejsca już chyba brak, ale pewnie parkować by mi było tym łatwiej. Trudny wybór.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-06-03, 13:26   

Pytanie czy pchać się w mały samochód, czy nie taniej i lepiej będzie dołożyć czujniki parkowania, a może nawet kamerę. To rozwiązuje problem z parkowaniem całkowicie, a auto większe i bardziej komfortowe niż pikaczu-picanto.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3602
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2019-06-03, 14:07   

Nysia napisał/a:
Słyszałam też, że silniki 0.9 w Renault Clio wracały w związku z defektem...

Nie słyszałem. To silnik z długą, pozytywną historią, nie tylko w Renault. Uchodzi za najmniej problemowy z dotychczasowych silników serii TCe.
Cytat:
Ze względu na swój brak talentu do parkowania myślę czy zamiast Dacia Sandero nie lepszym wyborem dla mnie byłoby KIA Picanto.

Po 11 latach z Matizem też pierwotnie celowałem w coś mniejszego- całe szczęście, że zainteresowałem się Sandero. Absolutnie bagażnik jest rewelacyjny, zrobiłbym głupotę kupując na kolejne wiele lat coś mniejszego.
Jeśli chodzi o wersję Laureate, dokupiłbym:
-koło zapasowe;
-regulator/ogranicznik prędkości;
-elektryczne szyby tylne (naprawdę dobra cena 310zł).
Polecam również system wspomagania parkowania tyłem. I jeśli ma być oszczędnie to tyle- rozumiem że pozostajesz przy zwykłym radiu, bez nawigacji. Wszelkie inne elementy akcesoryjne można sobie nabywać sukcesywnie, już jeżdżąc nowym nabytkiem.
 
SWilk 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 359
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-03, 14:28   

Obywatel MK napisał/a:
dołożyć czujniki parkowania, a może nawet kamerę. To rozwiązuje problem z parkowaniem całkowicie


Popieram. Z kamerą parkowanie nawet taką kobyłą jak Lodgy to bułka z masłem.
 
Nysia 


Marka: Suzuki
Model: Baleno
Silnik: 1.2 DualJet 90KM
Rocznik: 2019
Dołączyła: 03 Cze 2019
Posty: 17
Skąd: Katowice
Wysłany: 2019-06-03, 14:41   

Belphegor napisał/a:
(...)Pakiet serwisowy się opłaca, gdy kupujesz auto z finansowaniem. W innym przypadku moim zdaniem jest za drogo w stosunku do ceny samochodu i ilości pokonywanych kilometrów oraz planowanej długości eksploatacji. (...)
Kilometrów faktycznie robię raczej niewiele (raczej poniżej 10 tys. km rocznie), ale planuję auto eksploatować długo, bardzo długo. Nie do końca rozumiem, czemu z finansowaniem się opłaca, a inaczej nie - chyba tak czy inaczej serwis w trakcie gwarancji trzeba odbębnić?

Obywatel MK napisał/a:
(...)czy nie taniej i lepiej będzie dołożyć czujniki parkowania, a może nawet kamerę. (...)
Właśnie wydaje mi się, że dość drogo by mnie wyszło dołożenie kamery cofania...

Dymek napisał/a:
(...)Jeśli chodzi o wersję Laureate, dokupiłbym:
-koło zapasowe;
-regulator/ogranicznik prędkości;
-elektryczne szyby tylne (naprawdę dobra cena 310zł).
Polecam również system wspomagania parkowania tyłem. I jeśli ma być oszczędnie to tyle- rozumiem że pozostajesz przy zwykłym radiu, bez nawigacji. Wszelkie inne elementy akcesoryjne można sobie nabywać sukcesywnie, już jeżdżąc nowym nabytkiem.

Czy opłaca się dopłacać do koła zapasowego zamiast zestawu naprawczego - zestaw naprawczy nie jest wystarczający? Dlaczego warto mieć regulator/ogranicznik prędkości? Czy jakbym dokupiła elektryczne szyby tylne to mogę nimi sterować z pozycji kierowcy?
Planowałam pozostać przy zwykłym radiu w standardzie wersji Laureate, bez nawigacji. Z systemu wspomagania parkowania tyłem bez nawigacji chyba tylko czujniki dźwiękowe są dostępne? Czy same czujniki dźwiękowe aż na tyle pomagają, że warto dopłacać, aby je mieć? Kamera cofania byłaby super, ale do tego chyba trzeba też wykupić nawigację i robi się już duży koszt...
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-03, 14:52   

Nysia napisał/a:
Nie do końca rozumiem, czemu z finansowaniem się opłaca, a inaczej nie - chyba tak czy inaczej serwis w trakcie gwarancji trzeba odbębnić?


Gdy kupujesz z finansowaniem to pakiet Easy Serwis (czyli właśnie pakiet przeglądów) masz taniej, niż bez finansowania.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3602
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2019-06-03, 15:02   

Nysia napisał/a:
Nie do końca rozumiem, czemu z finansowaniem się opłaca, a inaczej nie - chyba tak czy inaczej serwis w trakcie gwarancji trzeba odbębnić?

Po prostu cena pakietu jest zupełnie inna (atrakcyjna), gdy kupuje się na raty.

Cytat:
Właśnie wydaje mi się, że dość drogo by mnie wyszło dołożenie kamery cofania...

Prawda. Zestaw z kamerą kosztuje 1500zł (ale zawiera w sobie również te czujniki ultradźwiękowe), lecz wymusza zakup systemu MediaNav zamiast zwykłego radia, czyli do tego jeszcze +950zł. Ale wtedy zyskujemy jeszcze nawigację...
Same czujniki polecam- pomagają bardzo i są dość dokładne.
Cytat:
Czy opłaca się dopłacać do koła zapasowego zamiast zestawu naprawczego - zestaw naprawczy nie jest wystarczający?

W wielu wypadkach nie jest...
Cytat:
Czy jakbym dokupiła elektryczne szyby tylne to mogę nimi sterować z pozycji kierowcy?

Oczywiście- to jest właśnie zaleta. Wcale nie musimy nikogo wozić z tyłu, chodzi o możliwość uchylenia tylnych szyb, gdy z tyłu nikogo nie ma. :mrgreen:
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-06-03, 15:43   

Nysia napisał/a:
Czy same czujniki dźwiękowe aż na tyle pomagają, że warto dopłacać, aby je mieć?


Zdecydowanie, wystarczy że za Tobą będzie blokada parkingowa, która jest na wysokości zderzaka, w lusterkach jej nie zobaczysz podczas cofania, a czujniki elegancko zaśpiewają o takim zagrożeniu. Już nie wspomnę o dziecku lub innym pieszym.

Mam takie dziadostwo przed pracą, kamera robi swoje, ale czujniki do podstawa.

_________________
Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-06-03, 16:11, w całości zmieniany 6 razy  
 
zatoiczi 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2018
Posty: 64
Skąd: kujawsko pomorskie
Wysłany: 2019-06-03, 15:48   

Jeżeli już musisz brać lakier niemetalizowany to bierz biały bo ten błękit to tragedia. 2000 od ceny katalogowej bez problemu urwiesz.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-06-03, 15:56   

Potwierdzam, biały się tak nie nagrzewa i nie widać tak bardzo rys jak na ciemnym.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-03, 16:03   

a) popieram przedmówcę co do białego. Za to, że auto się będzie mniej nagrzewać w lecie i będzie bardziej widoczne dostajesz nagrodę 1800 i kupujesz czujniki parkowania z kamerą. Ja zresztą wziąłem tez kamerę cofania. Medianav.... rocznik 2019 ma z adnroid auto czyli możliwości takiego cuda dość spore więc (przynajmniej dla faceta) obowiązkowe MUST HAVE.
b) porównanie do innych marek powinno brać pod uwage wyposażenie. Jeśłi jest tańsza inna marka to albo auto zdecydowanie mniejsze albo wyposażenie dużo gorsze.
c) TCe 0.9 wychodzi z produkcji. Będzie nowy silnik. Albo lepszy albo gorszy. Przy wyborze modelu brałem pod uwagę opinie w necie. Na 0.9 narzeka bardzo mało osób. Nowe silniki dość często przez rok-trzy miewają niekiedy problemy - dlatego osoba taka jak ja na pewno by na nową kostrukcję nie czekała wiedząc, że aktualna jest OK. Ponadto nowa, która zastąpi tą - nie wiadomo czy będzie w tej samej cenie. Przy założeniu trzymania ceny - kupowałbym teraz.
d) będąc w Katowicach poszedłbym do kilku salonów . Może z 300-500 zł się urwie..
e) koło zapasowe niekiedy moze byc niezbędne.
f) nawet mając gotówkę kupuję z kredytem - koszty kredytu niższe niż rabat na przedłużonej gwarancji z opłaconymi na 5 lat STANDARDOWYMI przeglądami i usługa assistance. Do tego tańsze ubezpieczenie.
g) nie mam jeszcze auta ale męczyłem wielu posiadaczy tego modelu co do korozji. Nie dotarłem do osób, które by narzekały na straszne tempo.

Podsumowując - kupuj biały z medianavem i kamerą cofania. A że kobietą jesteś (a one zwracają uwage na detale) i będzie pies to albo fabryczną albo jakas inna wykłądzina do bagażnika.
 
SWilk 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 359
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-03, 16:07   

Nysia napisał/a:
Czy opłaca się dopłacać do koła zapasowego zamiast zestawu naprawczego - zestaw naprawczy nie jest wystarczający?


Zestaw naprawczy pomoże Ci na wbitego gwoździa czy coś w tym stylu. Ale jak najedziesz na dużą dziurę lub krawężnik i zniszczysz całkowicie oponę, a może nawet uszkodzisz felgę, to zapasowe koło założysz w kilka minut, a zestaw naprawczy zmusi Cię do wezwania pomocy drogowej.

Nysia napisał/a:
Dlaczego warto mieć regulator/ogranicznik prędkości? Czy jakbym dokupiła elektryczne szyby tylne to mogę nimi sterować z pozycji kierowcy?

Z siedzenia kierowcy możesz sterować wszystkimi szybami i (przynajmniej w Lodgy tak mam) możesz zablokować otwieranie szyb osobom siedzącym z tyłu. Z Twojego opisu wynika, że nie będzie to miało znaczenia, ale ktoś wiozący dzieci nie będzie musiał krzyczeć do młodzieży "Zamykać mi tu okna", tylko sam zamknie, a potem zablokuje.

Nysia napisał/a:
Planowałam pozostać przy zwykłym radiu w standardzie wersji Laureate, bez nawigacji.
Z systemu wspomagania parkowania tyłem bez nawigacji chyba tylko czujniki dźwiękowe są dostępne? Czy same czujniki dźwiękowe aż na tyle pomagają, że warto dopłacać, aby je mieć? Kamera cofania byłaby super, ale do tego chyba trzeba też wykupić nawigację i robi się już duży koszt...


Możesz znacznie taniej kupić używane MNE od kolegi Robsona i chińską kamerę cofania. Nawet jeżeli zlecisz komuś (nie ASO) instalację, wyjdzie prawdopodobnie znacznie taniej niż dopłata do oryginalnej kamery i radia.

Alternatywą są gotowe zestawy chińskich systemów opartych o Android często z kamerą w komplecie. Ceny dość różne, ale to może być dobry wybór.
Ostatnio zmieniony przez SWilk 2019-06-03, 16:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-06-03, 16:31   

Belphegor napisał/a:
Sandero ma naprawdę spory bagażnik jak na auto tej klasy, a i we wnętrzu ma więcej miejsca, niż np. dużo droższe Clio, które jest nawet dłuższe od Sandero o cały 1 cm. ;-)
Silnik spokojnie daje radę do tego auta, a wręcz potrafi miło zaskoczyć dynamiką. Spalanie... różnie. Możesz osiągnąć 6 l. w mieście, a możesz i 10. Zależy od tego jak ciężką masz nogę, jak wykorzystujesz potencjał silnika, od długości pojedynczych przejechanych odcinków itp. Ogólnie jak na moc silnika średnie spalanie uznałbym za niewysokie.

Nysia napisał/a:
Zakup nie jest pilny. Może zamiast kupować teraz lepiej poczekać do jesieni?


Nie liczyłbym na duże rabaty pod koniec roku. Może będzie komplet opon zimowych gratis i tyle.

Nysia napisał/a:
Czy warto wykupować jakieś pakiety ubezpieczeniowe czy serwisowe?


Pakiet serwisowy się opłaca, gdy kupujesz auto z finansowaniem. W innym przypadku moim zdaniem jest za drogo w stosunku do ceny samochodu i ilości pokonywanych kilometrów oraz planowanej długości eksploatacji.
Obecnie masz też ubezpieczenie za 1,9% wartości auta, ale to znowu tylko z finansowaniem.



Niech wypowiedzą się koledzy (i koleżanki) jeżdżący na co dzień tym modelem. Ja swoje dane opieram na służbowym użytkowaniu (od czasu do czasu) Sandero.


Radzę sprawdzić możliwość zamówienia auta, ja przyspieszyłem zamówienie i odbiór o 9 miesięcy bo będzie przerwa w produkcji. Na stronie dacii jest wyraźnie informacja o sprzedaży ze składu
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-06-03, 16:33   

https://www.dacia.pl/cont...epway-price.pdf
_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
 
Nysia 


Marka: Suzuki
Model: Baleno
Silnik: 1.2 DualJet 90KM
Rocznik: 2019
Dołączyła: 03 Cze 2019
Posty: 17
Skąd: Katowice
Wysłany: 2019-06-03, 17:45   

pikodat napisał/a:
a) popieram przedmówcę co do białego. Za to, że auto się będzie mniej nagrzewać w lecie i będzie bardziej widoczne dostajesz nagrodę 1800 i kupujesz czujniki parkowania z kamerą. Ja zresztą wziąłem tez kamerę cofania. Medianav.... rocznik 2019 ma z adnroid auto czyli możliwości takiego cuda dość spore więc (przynajmniej dla faceta) obowiązkowe MUST HAVE.
pikodat napisał/a:
Podsumowując - kupuj biały z medianavem i kamerą cofania.
Kamera za dużo by kosztowała... Przemyślę zakup tylnych czujników parkowania. W dobie gdy praktycznie każdy telefon jest wyposażony w nawigację szkoda mi pieniędzy na nawigację do samochodu, za której aktualizacje dodatkowo będę musiała płacić. Na wyborze białego nic bym nie zaoszczędziła, bo niemetalizowany granatowy "błękit morski" jest bez dopłaty. Strasznie nie lubię białego. Generalnie stawiam na to, że auto ma być zdatne i sprawne, spełniać swoją rolę, niekoniecznie wyglądać, ale biały wyjątkowo mi się nie podoba. Do tego zawsze uważałam, że na białych autach najgorzej widać brud, a że do myjni mi zawsze jakoś nie po drodze, wydawało mi się, że lepiej unikać bieli; ale poczytałam trochę opinii na forum i wiele osób napisało, że właśnie na białym łatwiej utrzymać wrażenie w miarę czystości niż na "błękicie morskim", co mnie zaskoczyło, ale jeśli tak jest, to mam dylemat, bo auta myć nie lubię, a biały mi się nie podoba.
pikodat napisał/a:
b) porównanie do innych marek powinno brać pod uwage wyposażenie. Jeśłi jest tańsza inna marka to albo auto zdecydowanie mniejsze albo wyposażenie dużo gorsze.
KIA Picanto jest znacznie mniejsza, ale ma to oprócz minusów też swoje plusy. Z minusów to zauważam niestety strasznie malutki bagażnik. Wyposażenie jak na moje potrzeby jest wystarczające (5 miejsc, gniazdo zasilania 12V w konsoli centralnej, wskaźnik wyboru optymalnego biegu i wskaźnik temperatury zewnętrznej, osłony przeciwsłoneczne z lusterkami, składana i dzielona tylna kanapa, pokrywa przestrzeni bagażowej i oświetlenie bagażnika; 6 poduszek powietrznych i system dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera, napinacze pasów bezpieczeństwa z przodu, system mocowania fotelików dziecięcych i zabezpieczenie przed otwieraniem drzwi tylnych, ABS, EBD, ESC, TVB, VSM, HAC, ESS, hamulce tarczowe przód i hamulce bębnowe tył; elektrycznie sterowane szyby przednich drzwi z funkcją auto up/down po stronie kierowcy, klamki zewnętrzne i lusterka lakierowane w kolorze nadwozia, komputer pokładowy z wyświetlaczem 2,6-calowym i obrotomierz, konsola centralna z miejscami na kubki; centralny zamek z alarmem, immobilizer, składany kluczyk; regulacja wysokości fotela kierowcy; barwione szyby, lakierowane zderzaki w kolorze nadwozia, tylny spojler z dodatkowym światłem stop, atrapa wlotu powietrza w kolorze czarnym i obramowanie lakierowane w kolorze srebrnym, światła do jazdy dziennej oraz automatycznie włączane światła mijania i czujnik zmierzchu, regulacja kolumny kierownicy w pionie, elektryczne progresywne wspomaganie kierownicy; klimatyzacja manualna; radioodtwarzacz MP3 z RDS typu 2 DIN sterowany z koła kierownicy, port USB, złącze AUX; bluetooth z zestawem głośnomówiącym do telefonu, 14-calowe stalowe obręcze kół z oponami 175/65R14, koło zapasowe dojazdowe, kontrola ciśnienia w ogumieniu), do tego 7-letnia gwarancja, metalizowany lakier w kolorze "Lime Light", 5-biegowa manualna skrzynia biegów, silnik 1.2 ccm 84 KM - to w cenie 41 tys. zł brutto mogę mieć z dodatkowymi gratisami (z pierwszej rozmowy wynikało, że takim gratisem na pewno mogą być opony zimowe, może by udało się je wynegocjować na dodatkowych felgach). Dodatkowo można wykupić czujniki parkowania tył (1000 zł), system automatycznego hamowania z trybami miejskim i pozamiejskim oraz zestaw zegarów z wyświetlaczem LCD 2,6-calowym dla komputera pokładowego z możliwością regulacji podświetlenia (1500 zł) i inne opcje; czteroletni pakiet serwisowy z limitem do 60 tys. km kosztuje 2764 zł. Gdyby nie ten niemal brak bagażnika, to chyba już bym wybrała.
pikodat napisał/a:
f) nawet mając gotówkę kupuję z kredytem - koszty kredytu niższe niż rabat na przedłużonej gwarancji z opłaconymi na 5 lat STANDARDOWYMI przeglądami i usługa assistance. Do tego tańsze ubezpieczenie.
Może też tak zrobię...
pikodat napisał/a:
A że kobietą jesteś (a one zwracają uwage na detale) i będzie pies to albo fabryczną albo jakas inna wykłądzina do bagażnika.
Chociaż podobno jestem dokładna, to do rzeczy stereotypowo ważnych dla kobiet często ja akurat małą uwagę przywiązuję, ale akurat o wkładzie do bagażnika (może nawet składanym) myślę całkiem na poważnie. Szkoda, że tu nie ma opcji (a przynajmniej nie widzę) podwójnego dna bagażnika.
Ostatnio zmieniony przez Nysia 2019-06-03, 18:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-03, 18:27   

Tylne czujniki obowiązkowo . A kamerę - tak jak napisano tu wyżej mozesz szukać inną.
Co do nawigacji - gdy masz android auto, to na wyświetlaczu masz mapę czy to waze czy to janosik czy ot goole maps. Masz spory ekran gdzie to łądnie widać. Ale istotnie - to można dokupić za mniejsze pieniądze.

Na prawie każdym ciemnym kolorze widać błoto i inne takie. Na niebieskim będziesz mieć białawo szarawe ślady blota, na białym - tylko szarawe...
A rzeczywiście błękit w tej samej cenie - ja kupuję stepwaya a tam bez dopłaty tylko biały - stąd moja uwaga. Sam błękit rozpatrywałem- ale z racji wieku wolę wyższe zawieszenie czyli stepway czyli tylko biały bez dopłaty.
KIA picanto jest około pół metra krótsza. Wejdź na jakieś forum KIA i zobacz na co ludzie narzekają. Tu raczej osób znających się i na dacii i na kii będzie ciężko znaleźć. Ta sama mniej wiecej cena za pół metra mniej auta... Mnie to nie przekonuje ale innym może się podobać (łatwiej parkować).

KIA ma 7 lat gwarancji w cenie. W dacii dopłaca sie za 5. KIA - -musisz opłacać wymagane przeglądy. Dacia - jak wykupisz tę gwrancję z przeglądami masz przez 5 lat spokój ....

Idź do salonu i sprawdź, czy taka dacia jak chcesz jest dostępna z aktualnej oferty. Bo z każdym dniem jest coraz mniej aut... A po wakacjach na pewno będą inne silniki i zapewne mogą być inne ceny.

No i zrób sobie jazdę próbną dacią i kia.
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-06-03, 18:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-06-03, 18:33   

pikodat napisał/a:
Tylne czujniki obowiązkowo . A kamerę - tak jak napisano tu wyżej mozesz szukać inną.
Co do nawigacji - gdy masz android auto, to na wyświetlaczu masz mapę czy to waze czy to janosik czy ot goole maps. Masz spory ekran gdzie to łądnie widać. Ale istotnie - to można dokupić za mniejsze pieniądze.

Na prawie każdym ciemnym kolorze widać błoto i inne takie. Na niebieskim będziesz mieć białawo szarawe ślady blota, na białym - tylko szarawe...
A rzeczywiście błękit w tej samej cenie - ja kupuję stepwaya a tam bez dopłaty tylko biały - stąd moja uwaga. Sam błękit rozpatrywałem- ale z racji wieku wolę wyższe zawieszenie czyli stepway czyli tylko biały bez dopłaty.
KIA picanto jest około pół metra krótsza. Wejdź na jakieś forum KIA i zobacz na co ludzie narzekają. Tu raczej osób znających się i na dacii i na kii będzie ciężko znaleźć. Ta sama mniej wiecej cena za pół metra mniej auta... Mnie to nie przekonuje ale innym może się podobać (łatwiej parkować).

KIA ma 7 lat gwarancji w cenie. W dacii dopłaca sie za 5. KIA - -musisz opłacać wymagane przeglądy. Dacia - jak wykupisz tę gwrancję z przeglądami masz przez 5 lat spokój ....

Idź do salonu i sprawdź, czy taka dacia jak chcesz jest dostępna z aktualnej oferty. Bo z każdym dniem jest coraz mniej aut... A po wakacjach na pewno będą inne silniki i zapewne mogą być inne ceny.

No i zrób sobie jazdę próbną dacią i kia.


W warszawie w piątek nie było już możliwości zamówienia sandero, ja ostatni zamówiłem w Płocku
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2019-06-03, 18:51   

pikodat napisał/a:
Tylne czujniki obowiązkowo


Zdecydowanie tak! W poprzednim aucie czujniki mi w pewnym momencie zaszwankowały i nagle uświadomiłem sobie, jak bardzo ułatwiają życie. Jest tyle niespodzianek przy parkowaniu, że naprawdę warto je mieć.

Co do nawigacji - niekoniecznie. Nawet jak kupisz, za rok będzie nieaktualna, chyba że zapłacisz kolejne 400+ zł. Równie dobrze można kupić TomToma za 360 zł z dożywotnią aktualizacją, który sam w sobie jest dużo lepszą nawigacją albo korzystać z nawigacji na smartfonie.

Jeśli chodzi o 7-letnią gwarancję KIA, to obowiązuje w przypadku robienia corocznych przeglądów w salonie. Koszt takiego przeglądu - to słodka tajemnica ASO, ale mój ojciec, który miał Vengę, płacił co roku 1000zł lub więcej. To dodatkowy koszt, ale w jego przypadku się opłacił, bo w 4. roku silnik się praktycznie rozsypał i najpierw padła sugestia szlifowania głowicy, a w końcu cały wymienili na gwarancji.

Sugeruję przejechać się Sandero i KIA - subiektywne wrażenie jest też ważne. Dla mnie, na przykład, KIA pomimo zalet technicznych, jest bardzo nieergonomiczna, wszystkie przyciski, dźwignia biegów itp. są za blisko siebie, fotel jest za ciasny, nie umiałem sobie znaleźć wygodnej pozycji za kierownicą. Jeździłem Vengą i Carensem. W Dacii czuję się jak w domu. Ale w Twoim przypadku może być dokładnie odwrotnie.

Jeśli chodzi o kolor błękit morski - mam taki na swoim Dusterze i potwierdzam, że niestety bardzo widać na nim zacieki ze śląskiego deszczu. Poprzednio miałem auto w bardzo jasnym błękicie i na tamtym kolorze w ogóle nie widać było brudu, na ciemnym niebieskim - owszem.
 
Nysia 


Marka: Suzuki
Model: Baleno
Silnik: 1.2 DualJet 90KM
Rocznik: 2019
Dołączyła: 03 Cze 2019
Posty: 17
Skąd: Katowice
Wysłany: 2019-06-03, 20:37   

pikodat napisał/a:
Tylne czujniki obowiązkowo .
macminer napisał/a:
W poprzednim aucie czujniki mi w pewnym momencie zaszwankowały i nagle uświadomiłem sobie, jak bardzo ułatwiają życie. Jest tyle niespodzianek przy parkowaniu, że naprawdę warto je mieć.
Chyba mnie przekonaliście.

macminer napisał/a:
Co do nawigacji - niekoniecznie. Nawet jak kupisz, za rok będzie nieaktualna, chyba że zapłacisz kolejne 400+ zł. Równie dobrze można kupić TomToma za 360 zł z dożywotnią aktualizacją, który sam w sobie jest dużo lepszą nawigacją albo korzystać z nawigacji na smartfonie.
Też jestem takiego zdania.

pikodat napisał/a:
KIA - -musisz opłacać wymagane przeglądy. Dacia - jak wykupisz tę gwrancję z przeglądami masz przez 5 lat spokój ....
macminer napisał/a:
Jeśli chodzi o 7-letnią gwarancję KIA, to obowiązuje w przypadku robienia corocznych przeglądów w salonie. Koszt takiego przeglądu - to słodka tajemnica ASO, ale mój ojciec, który miał Vengę, płacił co roku 1000zł lub więcej.
Mnie w salonie KIA poinformowano, że jest możliwość wykupienia czteroletniego pakietu serwisowego z limitem do 60 tys. km za 2764 zł (przegląd co rok lub co 15 tys. km) i że szacowali, że za wykonywanie przeglądów bez pakietu ceny nie różniły się znacząco, bo wychodziło łącznie za 4 lata/60 tys. km ok. 100-200 zł drożej niż z pakietem.

pikodat napisał/a:
Na prawie każdym ciemnym kolorze widać błoto i inne takie. Na niebieskim będziesz mieć białawo szarawe ślady blota, na białym - tylko szarawe...
macminer napisał/a:
Jeśli chodzi o kolor błękit morski - mam taki na swoim Dusterze i potwierdzam, że niestety bardzo widać na nim zacieki ze śląskiego deszczu. Poprzednio miałem auto w bardzo jasnym błękicie i na tamtym kolorze w ogóle nie widać było brudu, na ciemnym niebieskim - owszem.
Micminer, wybrałbyś teraz biały czy dopłaciłbyś do innego koloru? Ja tak nie lubię białego, że już chyba wolę znosić zacieki na aucie lub ewentualnie nawet dopłacić do innego koloru (tylko jakiego? chyba zostanę przy zaciekach na granatowym "błękicie morskim")...

pikodat napisał/a:
Idź do salonu i sprawdź, czy taka dacia jak chcesz jest dostępna z aktualnej oferty. Bo z każdym dniem jest coraz mniej aut... A po wakacjach na pewno będą inne silniki i zapewne mogą być inne ceny.
gawel napisał/a:
W warszawie w piątek nie było już możliwości zamówienia sandero, ja ostatni zamówiłem w Płocku
Hm, są salony, które mi zaoferowały samochód zgodny z moja konfiguracją; ale w takim razie muszę się streszczać z wyborem.

pikodat napisał/a:
No i zrób sobie jazdę próbną dacią i kia.
macminer napisał/a:
Sugeruję przejechać się Sandero i KIA - subiektywne wrażenie jest też ważne.
Byłam na pierwszej jeździe testowej Dacią Sandero 0.9 TCe 90, ale było to Stepway w wyższej wersji wyposażeniowej, a w wersji Laureate mogłam sobie tylko posiedzieć w salonie. Może uda się jeszcze z innym salonem odbyć jazdę próbną, bo mam niedosyt. Odniosłam wrażenie, że mułowato się zbiera przy ruszaniu (np. na światłach), ale może ja coś nie tak robiłam... Chyba też nie do końca dobrze sobie ustawiłam fotel. W ogóle taka jazda jest dość krótka. Chciałabym spróbować jeszcze raz.
Z kolei jutro pierwszy raz przejadę się KIA Picanto.
Swoją drogą czy inni też mieli takie problemy jak ja, że umawiali się w salonie i okazywało się, że niepotrzebnie przyjechali? Np. w KIA byłam umówiona na jazdę próbną już w zeszłym tygodniu, przyjechałam na miejsce w innym mieście, nawet nie sąsiednim, a na miejscu pan mi powiedział, że akurat ich KIA Picanto wyjechała i nie ma mi co pokazać... Dlatego muszę jeszcze raz jutro przyjechać, już niby ma na pewno być. Z kolei dzisiaj byłam w innym salonie Dacia, na dzisiejsze spotkanie umówiłam się telefonicznie w zeszłym tygodniu, przyjechałam - znowu do innego, też nie sąsiedniego miasta i znowu nic, bo okazało się, że pan dzisiaj kończył pracę pół godziny wcześniej, więc muszę się z nim umówić jeszcze raz, bo negocjacje z nim muszę prowadzić. Czuję się traktowana niepoważnie (chociaż w żadnym z tych salonów o tym nie powiedziałam tylko najzwyczajniej zgodziłam się przyjechać ponownie w innym terminie).
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-06-03, 21:20   

pikodat napisał/a:
Idź do salonu i sprawdź, czy taka dacia jak chcesz jest dostępna z aktualnej oferty. Bo z każdym dniem jest coraz mniej aut... A po wakacjach na pewno będą inne silniki i zapewne mogą być inne ceny.
gawel napisał/a:
W warszawie w piątek nie było już możliwości zamówienia sandero, ja ostatni zamówiłem w Płocku
Hm, są salony, które mi zaoferowały samochód zgodny z moja konfiguracją; ale w takim razie muszę się streszczać z wyborem.


Sprawdź bo mnie salony 14 maja br zoferowały wszystko , a 30 nastąpiła zmiana decyzji i samochody tylko ze składu.
Ostatnio zmieniony przez gawel 2019-06-03, 21:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-03, 21:26   

Nysia napisał/a:
]Mnie w salonie KIA poinformowano, że jest możliwość wykupienia czteroletniego pakietu serwisowego z limitem do 60 tys. km za 2764 zł (przegląd co rok lub co 15 tys. km) i że szacowali, że za wykonywanie przeglądów bez pakietu ceny nie różniły się znacząco, bo wychodziło łącznie za 4 lata/60 tys. km ok. 100-200 zł drożej niż z pakietem.

już chyba wolę znosić zacieki na aucie lub ewentualnie nawet dopłacić do innego koloru (tylko jakiego? chyba zostanę przy zaciekach na granatowym "błękicie morskim")...

Byłam na pierwszej jeździe testowej Dacią Sandero 0.9 TCe 90, ale było to Stepway w wyższej wersji wyposażeniowej, a w wersji Laureate mogłam sobie tylko posiedzieć w salonie. Może uda się jeszcze z innym salonem odbyć jazdę próbną, bo mam niedosyt. Odniosłam wrażenie, że mułowato się zbiera przy ruszaniu (np. na światłach), ale może ja coś nie tak robiłam...


W daciach za bodajże 2100 (przy kredycie jakimkolwiek) masz 5 lat gwarancji i 5 lat przeglądów z materiałami zakładanymi przez producenta. 5 lat lub max 80 000 km (można - drożej - kupić na 100 000 i 120 000). Do tego assistance producenta na kawał Europy i gwarancja. Czyli teoretycznie masz wszystko opłacone na 5 lat (teoretycznie bo a to się okaże że po górach jeździłaś i trzeba coś w hamulcach zmienić z eksploatacji a to olej będziesz chciała wcześniej wymienić...)

Jak nie lubisz białego to chyba zostań przy tym morskim.

Stepway to Laureat podwyższony nieco (4 cm) i z relingami. W środku zdaje się co do milimetra identyczny
Tak, silniki turbo zbierają się mułowato. Miałem jazdę próbną 160 km i jednoznacznie stwierdziłem, że rusza się majestatycznie. W stepwayu pierwszy bieg zmienia się po uzyskaniu prędkości szybkiego piechura i jest to podobno celowe - stepway może spokojnie jeździć po gruntowych drogach a tam taka prędkośc może być kilometrami. Prawdopodobnie nie robiono innych skrzyń dla sandero sandero i sandero stepway więc tak przypadłość będzie.
Silnik przy 1800 obrotach pracował jak "zwykły" przy 1200, przy około 2000 obrotów czułem jakby krasnale zmieniały silnik. I tak ten typ (turbo) ma i nic nie poradzisz. Z piskiem opn nie ruszysz i pogódź się z tym albo zmień silnik (albo i markę - byle na silnik nie-turbo).
Zatem np. na 5 biegu przy 2000 obrotów było około 90 km/h i ....do 130 (około 3000 obrotów, może ciut więcej) aż przyjemnie przyspieszać pod warunkiem, że nie patrzysz na spalanie - bo rośnie ponad półtorakrotnie.

Aha... mądrzejsi ode mnie twierdzą że w silnikach turbo
a) przez pierwsze co najmniej kilkaset metrów po włączeniu silnika nie wolno dawać ostrych obrotów (niektórzy twierdzą, żę nawet do 2 km ale to chyba przesada).
b) jeśłi jedziesz na dużych obrotach (3000? 2500?) to ostatnie kilkadziesiąt sekund przed wyłączeniem przejedź przy max 2000 obrotów.
c) ta mułowatość nazywana jest "turbodziurą"
Chodzi o smarowanie i odprowadzanie ciepła w turbinie.

Turbo silnik to jak śpiący chart - rusza się bardzo niechętnie, ale jak już się rozbudzi to pędzi jak szalony. Ale przed zaśnięciem musi się okręcić powoli w kółeczko by zasnąć tak, by być wypoczętym.
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-06-03, 21:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3602
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2019-06-03, 21:56   

pikodat napisał/a:
Tak, silniki turbo zbierają się mułowato. Miałem jazdę próbną 160 km i jednoznacznie stwierdziłem, że rusza się majestatycznie. W stepwayu pierwszy bieg zmienia się po uzyskaniu prędkości szybkiego piechura i jest to podobno celowe - stepway może spokojnie jeździć po gruntowych drogach a tam taka prędkośc może być kilometrami. Prawdopodobnie nie robiono innych skrzyń dla sandero sandero i sandero stepway więc tak przypadłość będzie.
Silnik przy 1800 obrotach pracował jak "zwykły" przy 1200, przy około 2000 obrotów czułem jakby krasnale zmieniały silnik. I tak ten typ (turbo) ma i nic nie poradzisz. Z piskiem opn nie ruszysz i pogódź się z tym albo zmień silnik (albo i markę - byle na silnik nie-turbo).

pikodat- jeżdżę z tym silnikiem od końca 2017r i zupełnie, ale to zupełnie się z tym "mułem" nie zgadzam. Musisz trochę pojeździć... Start jest bardzo dynamiczny, bez problemów ruszysz z piskiem opon jeśli masz ochotę. Fakt jest tylko taki, że zmieniam biegi znacznie później niż sugeruje to magiczna strzałka.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-06-03, 21:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne