Tomp, uważaj tylko na rozwiązania jednego z wyjątkowo rozgadanych kolegów - biorąc pod uwagę do jakiego stanu doprowadził swój samochód, ile czasu poświęcił i efekt jaki osiągnął (tudzież jego brak) - nie polecam ;)
zdaje się silnik przy niskich obrotach wbruje "bo tak", bo wpada w rezonans akurat przy tej częstotliwości. wystarczy delikatnie zmienić obroty, zadać obciążenie natychmiast kultura pracy się poprawia. miałem tak w volvo, trochę mnie to martwiło, szpec pomajstrował coś w komputerze, ustawił jałowe ciut wyżej i problem przeszedł i przez kolejne 80 000km nic się nie odezwało.
4 - a nie masz przypadkiem tak, że jak ruszasz na biegu, ale bez gazu - nie podnoszą Ci się lekko obroty?
5 - to jest akurat kulawa opcja, i tutaj bym jednak pomęczył głowę w aso...
7 - gdybyś miał turbinę to bym obstawiał zwrot ciśnienia. a w 1.6 chyba nie ma nic takiego?
8 - dużo felg stalowych ma bicie w osi pionowej. fajnie jest to skorygowane ciężarkami, ale jednak jakieś bicie może zostać. jeśli to jest uciążliwe, to bym polecił wyważanie w aso jeśli da się to zrobić na ich koszt, lub jakiegoś sprawdzone oponiarza który nie poleci w kulki.
w kwestii softu często nie jest aktualny (tak było np u mnie). uprzedzam, że wgranie poprawki czasem trwa dosyć długo ;)
_________________ =nie znam się, ale chętnie doradzę=
Twój egzemplarz podobnie jak mój jest z 2019r. obroty na biegu jałowym utrzymują się poniżej 1000 obr/min. i nie wyczuwam wibracji, może u Ciebie są za niskie, przy włączonej klimie widzę że wskazówka obrotów minimalnie faluje, ale nieodczuwalnie na drgania. Po wrzuceniu jedynki obroty podwyższają się na 1000 obr.
Raz czy dwa zauważyłem że na biegu jałowym przy manewrach na parkingu silnik sam zwiększył obroty na ok. 1200 -1300 obr. i tak je utrzymywał przy niższych temperaturach otoczenia.
Pojedynczych szarpnięć na postoju nie zauważyłem, podobnie jak drgań na kierownicy.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-05-31, 12:00
Tomp napisał/a:
No i jeszcze kwestia uszkodzonych czujników - jak go odbierałem wywalił ikonkę z kluczem i napisał że trzeba sprawdzić układ wydechowy. Serwisant z komputerem powiedział że jest zbyt duża różnica w odczytach z czujnika położenia wału i wałka rozrządu i że komputer nie chce się zaadoptować. Powiedział ze coś spróbuje ale nie wie czy się uda - udało się, błąd znikł i się nie pojawił - odebrałem auto.
Błąd związany z nieprawidłowym położeniem koła zamachowego. Zdarza się w tych silnikach. Trzeba po prostu od nowa ustawić właściwe położenie, zrobić adaptację i tyle. Według moich informacji nikt jeszcze nie wrócił po zrobieniu powyższego, więc powinno to rozwiązać problem.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Ustawienie położenia koła zamachowego robi się komputerowo czy mechanicznie?
Ogólnie w trakcie dzisiejszej jazdy drgania na kierownicy się nasiliły. W innych autach niewyważone koła dawały o sobie znać przy jakiejś konkretnej prędkości. A tu mam drgania cały czas i nie wydają się zależeć od prędkości obrotowej kół.
Zauważyłem że jak stoję na luzie, wcisnę sprzęgło i wrzucę bieg to obroty automatycznie rosną do 1000 - może rzeczywiście ma to ułatwić ruszenie.
Może też jak jadę na 2500 obrotów na jakimś biegu i wcisnę sprzęgło to komputer podejrzewa że chcę wrzucić wyższy bieg i podbija obroty? Na 6tym biegu tak nie robi.
Już bym najchętniej na ten serwis pojechał a trzeba czekać :/
Marka: Dacia
Model: Logan I MCV5o
Silnik: 1,6 8v
Dołączył: 29 Maj 2019 Posty: 23 Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2019-06-06, 20:56 Falowanie wolnych obr. przy nagrzewaniu
Niedomaganie, którego nie mogę pojąć.
Dot. silnika K7M czyli 1.6 8V uruchamiam silnik zimny i po kilkudziesięciu sekundach do min. zaczyna falować regularnie i nierówno pracować. Jeśli w takim stanie go zostawić to po kolejnych kilkunastu sek. zaczyna migać check. Będzie się tak działo dopóki nie przełączy się na LPG, wtedy obroty się stabilizują ale check nie przestaje migać.
Powrót na PB wywołuje objaw na nowo, na LPG ok itd.
Nie pomaga przegazówka ani ponowne uruchomienie. Na obroty wchodzi ładnie ale jak wraca na wolne znów faluje.
Zjawisko nie występuje jeśli po uruchomieniu rozpocznie się jazdę nie pozwalając na pracę na wolnych na postoju.
Teraz UWAGA: można to zjawisko "usunąć" jeśli się ruszy i przejedzie kilkadziesiąt metrów, wolne znów stają się ładne.
Nie dzieje się to za każdym razem, czasem jest ok.
Oczywiście wiem, że można go odstawić do warsztatu ale trzeba by zostawić jak dobrze ostygnie itp itd.....
Najpierw szukam tu pomocy, może ktoś podrzuci jakiś trop.
Oczywiście wskazuje na wtryski ale dlaczego dzieje się tak tylko w określonych okolicznościach i to jeszcze nie zawsze???
Żyję z tym od 60000 km czyli od początku jak go kupiłem, używkę.
Luz zaworowy ok, świece, przewody nowe niczego nie zmieniają.
Ostatnio zmieniony przez pjp 2019-06-06, 21:37, w całości zmieniany 2 razy
jak w temacie obroty falują a właściwie to różnie raz podnoszą sie z poziomu 1000 do 1500 a innym razem stałe utrzymanie na jałowym na poziomie 1200... komputer wyrzucił błąd silnika krokowego (do tego na gazie wyrzuca wypadanie zapłonu na 1 cylindrze) ale że teraz obroty na jałowym mam rozbujane trzeba się tym zająć. Pacjent 1.4Injection gaz fabryczny. Nr katalogowy silnika krokowego i czemu tak drogo ;)
Ok, dzięki. Patrząc po numerze wychodzi że wpierw wykręcić trzeba a dopiero zamawiać, bo wybór w zależności od hurtowni od 4 do 6 sztuk ... Co do demontażu to zdjęcie pokrywy filtra powietrza i dojście jest tak jak patrzyłem pytanie jakie łebki mają śruby trzymające krokowy. W Matizie miałem torx kiedyś widziałem imbus w innym
_________________ jednoosobowy SANDERO OFF ROAD TEAM POLAND
No więc minęły 3 dni od wizyty w ASO i wgrania nowego softu. Silnik zachowuje się jak wcześniej - jak jest zimny z rana to wskakuje na 1800 obrotów i po niecałej minucie spada do 1000. Ale w ASO stwierdzili że tak będzie...
Uwaga to może być ważna informacja dotycząca sposobu wgrywania softu. Miałam przy pierwszym przeglądzie wgrany nowy soft (wtryski), ale musiałam dzień wcześniej zostawić samochód by wgrywanie mogło się odbyć na zimnym silniku. Być może niektóre kłopoty biorą się właśnie z powodu nie zachowania tej procedury.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum