Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-02-09, 22:46
falujące obroty - silnik benzynowy
Autor Wiadomość
subiel 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,5 dci 110KM
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 04 Wrz 2018
Posty: 57
Skąd: wrocław
Wysłany: 2019-05-31, 10:12   

Tomp, uważaj tylko na rozwiązania jednego z wyjątkowo rozgadanych kolegów - biorąc pod uwagę do jakiego stanu doprowadził swój samochód, ile czasu poświęcił i efekt jaki osiągnął (tudzież jego brak) - nie polecam ;)

zdaje się silnik przy niskich obrotach wbruje "bo tak", bo wpada w rezonans akurat przy tej częstotliwości. wystarczy delikatnie zmienić obroty, zadać obciążenie natychmiast kultura pracy się poprawia. miałem tak w volvo, trochę mnie to martwiło, szpec pomajstrował coś w komputerze, ustawił jałowe ciut wyżej i problem przeszedł i przez kolejne 80 000km nic się nie odezwało.

4 - a nie masz przypadkiem tak, że jak ruszasz na biegu, ale bez gazu - nie podnoszą Ci się lekko obroty?
5 - to jest akurat kulawa opcja, i tutaj bym jednak pomęczył głowę w aso...
7 - gdybyś miał turbinę to bym obstawiał zwrot ciśnienia. a w 1.6 chyba nie ma nic takiego?
8 - dużo felg stalowych ma bicie w osi pionowej. fajnie jest to skorygowane ciężarkami, ale jednak jakieś bicie może zostać. jeśli to jest uciążliwe, to bym polecił wyważanie w aso jeśli da się to zrobić na ich koszt, lub jakiegoś sprawdzone oponiarza który nie poleci w kulki.

w kwestii softu często nie jest aktualny (tak było np u mnie). uprzedzam, że wgranie poprawki czasem trwa dosyć długo ;)
_________________
=nie znam się, ale chętnie doradzę=
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-05-31, 11:23   

Twój egzemplarz podobnie jak mój jest z 2019r. obroty na biegu jałowym utrzymują się poniżej 1000 obr/min. i nie wyczuwam wibracji, może u Ciebie są za niskie, przy włączonej klimie widzę że wskazówka obrotów minimalnie faluje, ale nieodczuwalnie na drgania. Po wrzuceniu jedynki obroty podwyższają się na 1000 obr.
Raz czy dwa zauważyłem że na biegu jałowym przy manewrach na parkingu silnik sam zwiększył obroty na ok. 1200 -1300 obr. i tak je utrzymywał przy niższych temperaturach otoczenia.
Pojedynczych szarpnięć na postoju nie zauważyłem, podobnie jak drgań na kierownicy.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-05-31, 12:00   

Tomp napisał/a:
No i jeszcze kwestia uszkodzonych czujników - jak go odbierałem wywalił ikonkę z kluczem i napisał że trzeba sprawdzić układ wydechowy. Serwisant z komputerem powiedział że jest zbyt duża różnica w odczytach z czujnika położenia wału i wałka rozrządu i że komputer nie chce się zaadoptować. Powiedział ze coś spróbuje ale nie wie czy się uda - udało się, błąd znikł i się nie pojawił - odebrałem auto.


Błąd związany z nieprawidłowym położeniem koła zamachowego. Zdarza się w tych silnikach. Trzeba po prostu od nowa ustawić właściwe położenie, zrobić adaptację i tyle. Według moich informacji nikt jeszcze nie wrócił po zrobieniu powyższego, więc powinno to rozwiązać problem.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Tomp 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x4
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-05-31, 14:31   

Ustawienie położenia koła zamachowego robi się komputerowo czy mechanicznie?

Ogólnie w trakcie dzisiejszej jazdy drgania na kierownicy się nasiliły. W innych autach niewyważone koła dawały o sobie znać przy jakiejś konkretnej prędkości. A tu mam drgania cały czas i nie wydają się zależeć od prędkości obrotowej kół.

Zauważyłem że jak stoję na luzie, wcisnę sprzęgło i wrzucę bieg to obroty automatycznie rosną do 1000 - może rzeczywiście ma to ułatwić ruszenie.

Może też jak jadę na 2500 obrotów na jakimś biegu i wcisnę sprzęgło to komputer podejrzewa że chcę wrzucić wyższy bieg i podbija obroty? Na 6tym biegu tak nie robi.

Już bym najchętniej na ten serwis pojechał a trzeba czekać :/
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-05-31, 14:37   

Tomp napisał/a:
Ustawienie położenia koła zamachowego robi się komputerowo czy mechanicznie?


Polega to na tym, że komputerowi nie zgadza się prędkość obrotowa silnika z prędkością auta. I dlatego wywala błąd.

Ustawienie i adaptację wieńca koła zamachowego robi się CLIPem, czyli komputerem serwisowym.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
pjp 


Marka: Dacia
Model: Logan I MCV5o
Silnik: 1,6 8v
Dołączył: 29 Maj 2019
Posty: 23
Skąd: Bełchatów
  Wysłany: 2019-06-06, 20:56   Falowanie wolnych obr. przy nagrzewaniu

Niedomaganie, którego nie mogę pojąć.
Dot. silnika K7M czyli 1.6 8V uruchamiam silnik zimny i po kilkudziesięciu sekundach do min. zaczyna falować regularnie i nierówno pracować. Jeśli w takim stanie go zostawić to po kolejnych kilkunastu sek. zaczyna migać check. Będzie się tak działo dopóki nie przełączy się na LPG, wtedy obroty się stabilizują ale check nie przestaje migać.
Powrót na PB wywołuje objaw na nowo, na LPG ok itd.
Nie pomaga przegazówka ani ponowne uruchomienie. Na obroty wchodzi ładnie ale jak wraca na wolne znów faluje.
Zjawisko nie występuje jeśli po uruchomieniu rozpocznie się jazdę nie pozwalając na pracę na wolnych na postoju.
Teraz UWAGA: można to zjawisko "usunąć" jeśli się ruszy i przejedzie kilkadziesiąt metrów, wolne znów stają się ładne. :shock:
Nie dzieje się to za każdym razem, czasem jest ok.
Oczywiście wiem, że można go odstawić do warsztatu ale trzeba by zostawić jak dobrze ostygnie itp itd.....
Najpierw szukam tu pomocy, może ktoś podrzuci jakiś trop.
Oczywiście wskazuje na wtryski ale dlaczego dzieje się tak tylko w określonych okolicznościach i to jeszcze nie zawsze???
Żyję z tym od 60000 km czyli od początku jak go kupiłem, używkę.
Luz zaworowy ok, świece, przewody nowe niczego nie zmieniają.
Ostatnio zmieniony przez pjp 2019-06-06, 21:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-06-06, 21:15   

Jaki błąd wywala na tych wolnych obrotach?
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
pjp 


Marka: Dacia
Model: Logan I MCV5o
Silnik: 1,6 8v
Dołączył: 29 Maj 2019
Posty: 23
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2019-06-06, 21:34   

no właśnie tego jeszcze nie wiem bo nie dałem go warsztatowi :oops:
 
pjp 


Marka: Dacia
Model: Logan I MCV5o
Silnik: 1,6 8v
Dołączył: 29 Maj 2019
Posty: 23
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2019-06-07, 06:08   

spróbuję odczytać błędy o ile będą zapisane w ECU i nie będą znikać w momencie ustąpienia zjawiska.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-06-07, 06:17   

Z pełnym szacunkiem ale jak kompa nie podłączysz to wróżbitami nie jesteśmy. ;-)

Może gdzieś zaśniedziałe wtyczki mogą być i błędne odczyty czujników ale jak wyżej
Może być tez woda w paliwie.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-06-07, 09:37   

Miałem podobne szajby w skodzie felicji i chyba przyczyną był ustawnik przepustnicy.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
przemoc84 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 474
Skąd: zam. Elbląg, ur. Poznań
Wysłany: 2019-06-19, 20:11   falowanie obrotów + check +...

jak w temacie obroty falują a właściwie to różnie raz podnoszą sie z poziomu 1000 do 1500 a innym razem stałe utrzymanie na jałowym na poziomie 1200... komputer wyrzucił błąd silnika krokowego (do tego na gazie wyrzuca wypadanie zapłonu na 1 cylindrze) ale że teraz obroty na jałowym mam rozbujane trzeba się tym zająć. Pacjent 1.4Injection gaz fabryczny. Nr katalogowy silnika krokowego i czemu tak drogo ;)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-19, 22:28   

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + krokowy = http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2984

7701206370 - od 25 zł... Majątek! d;
 
przemoc84 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 474
Skąd: zam. Elbląg, ur. Poznań
Wysłany: 2019-06-20, 09:02   

Ok, dzięki. Patrząc po numerze wychodzi że wpierw wykręcić trzeba a dopiero zamawiać, bo wybór w zależności od hurtowni od 4 do 6 sztuk ... Co do demontażu to zdjęcie pokrywy filtra powietrza i dojście jest tak jak patrzyłem pytanie jakie łebki mają śruby trzymające krokowy. W Matizie miałem torx kiedyś widziałem imbus w innym
_________________
jednoosobowy SANDERO OFF ROAD TEAM POLAND
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-06-20, 10:20   

przemoc84 napisał/a:
Patrząc po numerze wychodzi że wpierw wykręcić trzeba a dopiero zamawiać

zawsze można też zamówić po numerze vin auta
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-06-20, 10:31   

Pedros napisał/a:

zawsze można też zamówić po numerze vin auta
Idzie się do ASO i prosi się o ofertę na to. Po VINie go szukają i dają ofertę. Kupować od nich nie trzeba przecież, ale mamy numer części wtedy.
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-06-20, 10:51   

telecaster1951 napisał/a:
Pedros napisał/a:

zawsze można też zamówić po numerze vin auta
Idzie się do ASO i prosi się o ofertę na to. Po VINie go szukają i dają ofertę. Kupować od nich nie trzeba przecież, ale mamy numer części wtedy.

Nie musi to być nawet serwis. Większość hurtowni oraz sklepów i warsztatów z nimi współpracujących jest w stanie dobrać część po numerze vin.
 
przemoc84 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 474
Skąd: zam. Elbląg, ur. Poznań
Wysłany: 2019-06-20, 11:00   

Ok to inaczej zapytam kto po VIN mógłby sprawdzić no i wracam do pytania jaki wkrętak potrzebny torx, imbus?
_________________
jednoosobowy SANDERO OFF ROAD TEAM POLAND
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-20, 12:21   

Torx 20 - http://www.autoprospect.r...togo-khoda.html


Tylko po co VIN, skoro numer części jest podany...
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-06-20, 13:24   

dziumak napisał/a:
No więc minęły 3 dni od wizyty w ASO i wgrania nowego softu. Silnik zachowuje się jak wcześniej - jak jest zimny z rana to wskakuje na 1800 obrotów i po niecałej minucie spada do 1000. Ale w ASO stwierdzili że tak będzie...

Uwaga to może być ważna informacja dotycząca sposobu wgrywania softu. Miałam przy pierwszym przeglądzie wgrany nowy soft (wtryski), ale musiałam dzień wcześniej zostawić samochód by wgrywanie mogło się odbyć na zimnym silniku. Być może niektóre kłopoty biorą się właśnie z powodu nie zachowania tej procedury.
_________________
Od f126p do Dustera
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-20, 14:50   

Niestety VIN nie pomaga, bo w Daci nie ma "wymiennych" silników krokowych. Katalog tego przynajmniej nie przewiduje
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
przemoc84 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 474
Skąd: zam. Elbląg, ur. Poznań
Wysłany: 2019-06-22, 06:40   

Na allegro znalazłem kompletne przepustnice niby z 1.4 jak tylko rozpoznać czy to ta właściwa?
_________________
jednoosobowy SANDERO OFF ROAD TEAM POLAND
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-22, 06:57   

Jest jeden rodzaj. Czarna plastikowa.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
przemoc84 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 474
Skąd: zam. Elbląg, ur. Poznań
Wysłany: 2019-06-22, 09:19   

taka ?
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-22, 09:29   

Dokładnie.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne