Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-07-02, 01:02
Wydajność klimatyzacji
Autor Wiadomość
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-09, 09:00   

W tamtym roku u mnie klima chłodziła bardzo dobrze - na pierwszym biegu było tak chłodno, że co pewien czas musiałem klimę wyłączać. Przypuszczam, że wtedy z kratek wychodziło powietrze o temperaturze 3-4 stopni. Problem to ASO Puławska - twierdzą, że z klimatyzacją u mnie wszystko w porządku.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2019-06-09, 09:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
papse 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lis 2018
Posty: 99
Skąd: KR
Wysłany: 2019-06-09, 09:02   

Piitubski napisał/a:
na pierwszym biegu było tak chłodno, że co pewien czas musiałem klimę wyłączać.

W którą stronę masz ustawiony nawiew z kratek?
_________________
Mój Dusti
 
SWilk 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 359
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-10, 08:42   

Dziś z ciekawości zgarnąłem termometr z sondą do mięs i obserwowałem w drodze do pracy.

Nawiew ustawiony cały czas na "2".

Pierwsza obserwacja - temperatura jest niestabilna. Waha się pomiędzy (sporadyczną) temperaturą 6*C, przez dość częste 8*C, chwilami, głównie podczas przyspieszania osiągając 10*C.

I to właściwie może było by akceptowalne, gdyby nie jeden drobiazg. Po zatrzymaniu się na światłach i zadziałaniu systemu Sr*ł po Stopach temperatura momentalnie wzrosła do 18*C, jej obniżka do 10 trwała przynajmniej przez kolejne 500m... Czyli do kolejnych świateł.

Morał z tego taki, że w upale trzeba wyłączyć S&S.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-06-10, 09:23   

Podobno włączenie klimy miało dezaktywować SS... ????
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-10, 10:40   

eplus napisał/a:
Podobno włączenie klimy miało dezaktywować SS... ????


Owszem, przy włączonej klimatyzacji automatycznej. Wtedy, dopóki nie jest osiągnięta zadana temperatura system nie powinien wyłączyć silnika. A jak jest ok i go wyłączy, a temperatura w aucie się podniesie, to system automatycznie z powrotem włączy silnik.

I tak.. też uważam, że w upały S&S trzeba wyłączyć.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-06-10, 19:08   

Dzisiaj z ciekawości również i ja postanowiłem sprawdzić jaką temperaturę powietrza mam około 2 cm w głąb kratki wentylacyjnej przy włączonej klimie. Klima sprawna nabijana była w lutym podczas wymiany chłodnic na nowe do pełna czyli około 480g. temperatura podczas pracy na drugim biegu skakała między 7,2 a 9 stopni C. Jak dla mnie słabo bo w MCV II podczas identycznej próbie tym samym termometrem temperatura skakała między 4,9 a 6,5 stopnia więc różnica jest duża a niby chłodnice i parowniki w tych autach są te same
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-11, 08:29   

dudu$, Twoje ex MCV II ma teraz 30 na wylocie, bo się klima rozszczelniła.. to teraz masz i tak lepiej ;-)
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-06-11, 12:17   

Te pomiary nie mają sensu bo wydajność sprężarki zależy bezpośrednio od obrotów silnika.
Więc zamiast dziadować 2 tyś obroty trzeba trzymać min 3
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-11, 12:26   

Wydajność klimatyzacji jest tym bardziej istotna, gdy masz taki widok jak poniżej. Wtedy możesz się domyślić jaki hardcore będzie w ciągu dnia...
Zwróćcie uwagę na godzinę vs. temperaturę jaka już o tej porze panowała na dworze.

20190611_081846.jpg
Plik ściągnięto 50 raz(y) 69,82 KB

_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2019-06-11, 12:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
SWilk 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 359
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-11, 13:31   

Fruxo napisał/a:
Te pomiary nie mają sensu bo wydajność sprężarki zależy bezpośrednio od obrotów silnika.
Więc zamiast dziadować 2 tyś obroty trzeba trzymać min 3


No właśnie wygląda na to, że to nie jest zależność liniowa.
W mojej Lodgy z 2017 roku ewidentnie podczas przyspieszania klimatyzacja działa słabiej. Wygląda to tak, że gdy moc silnika jest potrzebna na drodze klima jest odłączana na chwilę.
Czy to moje wrażenie, czy faktycznie komputer może kombinować z klimą podobnie jak jak wyłącza ładowanie akumulatora w Dusterach 2?
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3603
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-11, 14:41   

SWilk napisał/a:
Czy to moje wrażenie, czy faktycznie komputer może kombinować z klimą podobnie jak wyłącza ładowanie akumulatora w Dusterach 2?

Oczywista oczywistość i nic nowego. Odłączanie sprężarki w momentach silnego obciążenia silnika było standardem nawet w latach 90-tych. W słabszych silnikach było to wręcz niezbędne do w miarę dynamicznej jazdy.
Jako ciekawostka- przysłowiowe Tico nie miało żadnego komputera a odłączanie sprężarki przy przyspieszaniu też działało. Podciśnieniowo ;-)
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-06-11, 14:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-06-11, 18:31   

Mnie się wydaje, że w mojej lodgy klima lepiej chłodzi własnie wtedy kiedy obroty silnika są wyższe ale może mi się tylko wydaje ? W sumie to i tak, bardzo rzadko korzystam z klimy, ważne jest, ze jest sprawna, nabita, szczelna i nie śmierdzi :)

Prezes już wiadomo gdzie i co przyczyniło się do utraty szczelności? myślę, że chłodnica klimy przy przebiegu pewnie około 90tyś km nie straciła szczelności, pewnie jakaś uszczelka przy między chłodnicą a przewodami przepuszcza.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-11, 18:49   

Z tą chłodnicą nie byłbym tego taki pewien. Przy 90 tysiącach może się już sypać jak domy w Czeczeni.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
boban666 


Marka: Dacia
Model: Lodgy Stepway
Silnik: 1.6 Sce100
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Dołączył: 24 Lut 2019
Posty: 143
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2019-06-11, 19:18   

Belphegor napisał/a:
eplus napisał/a:
Podobno włączenie klimy miało dezaktywować SS... ????


Owszem, przy włączonej klimatyzacji automatycznej. Wtedy, dopóki nie jest osiągnięta zadana temperatura system nie powinien wyłączyć silnika. A jak jest ok i go wyłączy, a temperatura w aucie się podniesie, to system automatycznie z powrotem włączy silnik.

I tak.. też uważam, że w upały S&S trzeba wyłączyć.


U mnie dzisiaj jak stałem na przejeździe kolejowym z włączoną klimą (manulana) , zadziałało S&S , silnik się wyłączył , ale po kilku minutach samochód sam się odpalił bez dotykania sprzęgła. Co jeszcze zauważyłem , to , że jak jadę z włączonym ECO to wydaje mi się , że klima słabiej chłodzi , przynajmniej takie mam odczucie.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-11, 19:23   

W te upały musiałem wyjechać drugim autem bo w dokkerze wychłodzić budę trwa chyba z 30min, a mam 20min do roboty :D
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 826
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-06-11, 19:42   

boban666 napisał/a:
jak jadę z włączonym ECO to wydaje mi się , że klima słabiej chłodzi , przynajmniej takie mam odczucie.

Nie wydaje Ci się, w trybie eco wszystko chodzi słabiej.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-06-12, 03:49   

To ja swoje Lodgy sprawdzałem w Trybie ECO. Będzie trzeba w takim razie powtórzyć test bez Trybu ECO i zobaczyć czy faktycznie powoduje on gorsze działanie klimy
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-12, 08:35   

dudu$ napisał/a:
Prezes już wiadomo gdzie i co przyczyniło się do utraty szczelności? myślę, że chłodnica klimy przy przebiegu pewnie około 90tyś km nie straciła szczelności, pewnie jakaś uszczelka przy między chłodnicą a przewodami przepuszcza.

Już coś siostrze znaleźli, dopytam i napiszę..

dudu$ napisał/a:
To ja swoje Lodgy sprawdzałem w Trybie ECO

Tryb eco w taki upał to czyste ZUO ;-) wiatrak działa na minimum obrotów i zanim powietrze zimne doleci to się zdąży nagrzać :mrgreen:

PS
U mnie klima działa jak należy, tyle co czarny kolor, to się w słońcu nagrzewa mocno samochód. Druga sprawa to porównanie wydajności powinno się w garażu robić, bo zauważcie jaka jest różnica w działaniu klimy w słońcu, a jak chmura najdzie..
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2019-06-12, 08:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-12, 11:12   

boban666 napisał/a:
U mnie dzisiaj jak stałem na przejeździe kolejowym z włączoną klimą (manulana) , zadziałało S&S , silnik się wyłączył , ale po kilku minutach samochód sam się odpalił bez dotykania sprzęgła.


Jeśli po kilku minutach to nie z powodu klimy. Manualna klima nie ma czujnika temperatury wnętrza, a to on w takiej sytuacji odpowiada za ponowne uruchomienie się silnika bez Twojej ingerencji. Stawiałbym raczej na spadek ładowania i żeby temu przeciwdziałać to silnik się uruchomił ponownie.

U mnie przy trybie AUTO w klimatyzacji jeśli silnik się wyłączy, to ponownie samoczynnie włącza się po może kilkudziesięciu sekundach (w zależności od tego, jak mocno wcześniej było schłodzone wnętrze auta), żeby klimatyzacja utrzymała zadaną temperaturę. A w obecne upały jak niewiele wcześniej ruszyłem spod domu to potrafi po kilku-kilkunastu sekundach się włączyć ponownie.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-06-12, 15:07   

To jest rzeczywiście eko - gasić silnik na parę sekund. Mam nadzieję nie dożyć tego w moim życiu. :evil: :evil:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-12, 15:46   

eplus napisał/a:
To jest rzeczywiście eko - gasić silnik na parę sekund


Jak by był sekundnik w aucie, który odlicza czas do samoczynnego odpalenia silnika, to bym nie sprawiał, żeby się wyłączył. ;-) A tak to nie znasz dnia, ani godziny. :mrgreen:
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-06-12, 16:06   

Ponieważ dosłownie co dzień jeżdżę duster z 2012 lub sandero z 2016 mogę stwierdzić że duster ma wydajniejsza klimatyzacja tzn osiąga niższe temperatury przy niższych obrotach .
Natomiast duster I posiada beznadziejny system wentylacji gdzie na nogi kierowcy nic praktycznie nie leci.

Natomiast w takie upały jak teraz czyt 37 C stara klimatyzacja bez serwisu bije na głowę tą nową.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-12, 16:23   

Fruxo napisał/a:
duster I posiada beznadziejny system wentylacji gdzie na nogi kierowcy nic praktycznie nie leci

Na nogi nie, ale z samego dolnego wylotu dmucha całkiem mocno - tyle że powietrze jest skierowane jakoś pod pedały.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-06-12, 16:40   

Może to trzeba nawiercić bo nawet w sandałach nie czuć ruchu powietrza
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-06-12, 16:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-12, 17:50   

eplus napisał/a:
To jest rzeczywiście eko - gasić silnik na parę sekund. Mam nadzieję nie dożyć tego w moim życiu. :evil: :evil:


U siebie w dokerze cenię sobie s&s i niech sobie gaśnie i na 2sek. mi to nie przeszkadza.
Ale jakbym miał ten system w swoim starym dieslu i za każdymi światłami by go odpalało to już bym się ostro denerwował :D Jednak odpalanie wysłużonego diesla to nie jest przyjemny dźwięk no i budą też potrafi zatrząść :D
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne