Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-07-02, 01:02
Wydajność klimatyzacji
Autor Wiadomość
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-06-12, 18:00   

Turbina kręci się do 30 sek po wyłączeniu silnika , kręci się bez oleju.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-12, 18:06   

Chyba jakby s&s wyłączał silnik przy 3 tysiącach obrotów.
W takim wypadku zwykłe wyłączanie auta to również "niszczenie" turbiny.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-12, 19:51   

Fruxo napisał/a:
nawet w sandałach nie czuć ruchu powietrza

Wsadź po prostu rękę i sprawdź gdzie i jak wieje.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-06-12, 19:53   

Skarpet do sandałów się nie nosi. :idea:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-13, 09:06   

To jeszcze nic... prawdziwy hardcore to skarpety do japonek... :shock:

Co do S&S, gdy turbina jest zbyt rozpędzona i/lub zbyt rozgrzana to S&S nie wyłączy silnika. A turbina na biegu jałowym nie kręci się tak szybko, żeby miało to jej zaszkodzić w przypadku wyłączenia silnika.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3603
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-13, 09:16   

Belphegor napisał/a:
To jeszcze nic... prawdziwy hardcore to skarpety do japonek...

To nie hardcore, to zwykła tradycja. Pomyślmy- skąd się wzięły japonki?
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-13, 09:19   

Zestaw to ze zdjęciem polskiego turysty (mężczyzny) nad morzem. Krótkie spodenki i do tego japonki najlepiej z czarnymi skarpetami do połowy łydki. ;-)
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-06-13, 09:20   

eplus napisał/a:
Skarpet do sandałów się nie nosi. :idea:

Masz nieaktualne informacje - nie nosiło. Obecnie jest to najnowszy krzyk mody i wielu światowych projektantów łączy w swoich kreacjach noszenie sandałów ze skarpetami.
Innymi słowy kolega za modą nie nadąża :mrgreen:
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-13, 09:49   

eplus napisał/a:
Skarpet do sandałów się nie nosi. :idea:


Dlaczego?
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-06-13, 10:05, w całości zmieniany 3 razy  
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-13, 11:42   

Miesiąc temu miałem uzupełniany czynnik. Teraz podczas upałów zauważyłem znaczny spadek wydajności klimatyzacji. Szczególnie toczac się w korku na wolnych obrotach. Wczoraj przy apogeum upałów odczuwalem podczas jazdy jakby co chwilę silnik tracił moc. Na parkingu trzymałem gaz na ok 2000 obr i sprężarka co chwilę się uruchamiając dusi obroty. Słuchać taki cyk. Wcześniej owszem miałem spadek mocy ale tylko przy włączaniu klimatyzacji. Wieczorem jak temp spadła na zewnątrz do 26 stopni zjawisko nie występowało. Według Was takie zachowanie klimy temperaturze powietrza ponad 30 stopni jest możliwe, czy świadczy o niesprawności urządzenia lub ucieczce czynnika?

Poniżej film.
https://youtu.be/DqlB9OH7cAg

Łukasz Romanowski
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-13, 12:21   

mekintosz napisał/a:
świadczy o

...potrzebie diagnostyki.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-06-13, 13:00   

A sandały do garnituru? Dawniej nie pasowały, a teraz to pewnie skarpety, marynarka i halka w zestawie są trendy :?:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-13, 13:09   

laisar napisał/a:
mekintosz napisał/a:
świadczy o

...potrzebie diagnostyki.


:-) Mistrzu

Mechanik mówi, że wczoraj wiele samochodów miało kłopot z klimą. Tłumaczy,że przy temp. około 40 stopni przy asfalcie wentylator chłonicy nie daj rady odprowadzać ciepła z wymiennika klimy i system się wyłącza. Po chwili się włącza stad te resety. Czy ktoś też mia takie objawy ? Niepokoi mnie fakt, ze klima na wolnych obrotach jest wyraźnie słabsza.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3603
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-13, 13:32   

mekintosz napisał/a:
...Po chwili się włącza stad te resety. Czy ktoś też mia takie objawy ? Niepokoi mnie fakt, ze klima na wolnych obrotach jest wyraźnie słabsza.

Przy 40*C to jeszcze nie miałem na szczęście przyjemności testować, ale dzisiaj jazda po mieście przy 34*C i nie zauważyłem jakiejś różnicy w pracy klimy- działa normalnie, chłodzi, sprężarka włącza się i wyłącza jak zwykle, sekundowy spadek mocy jest odczuwalny przy każdym załączeniu sprężarki gdy obroty silnika są niskie. Mniejsza wydajność przy pracy na wolnych obrotach jest spowodowana głównie tym, że samochód stoi lub jedzie wolno i skraplacz-chłodnica ma mniejsze szanse oddać ciepło. Sam wentylator nie daje rady przy tej temperaturze.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-06-13, 13:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2019-06-13, 15:39   

mekintosz napisał/a:
Niepokoi mnie fakt, ze klima na wolnych obrotach jest wyraźnie słabsza.


To akurat normalna sprawa w każdym aucie.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-06-13, 15:46   

Cytat:

Rocznik: 2009
Co ja mogę powiedzieć.
laisar napisał/a:
...potrzebie diagnostyki.

Diagnostyki tylko nie w stylu "A panie, teraz to wszyscy mają problemy". A wejście pod auto i osłuchanie sprężarki. To co opisujesz może świadczyć o końcu życia sprężarki. W 10 letnim aucie bym się nie zdziwił. W Chevrolecie mi po 12 latach sprężarka się zatarła na amen.
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-06-13, 18:05   

mekintosz napisał/a:
Wczoraj przy apogeum upałów odczuwalem podczas jazdy jakby co chwilę silnik tracił moc.
Zawsze jeżdżę w korku, ale nie zawsze przy 36*C. Przy takiej patelni różnica w stosunku do normalnego dnia była zauważalna tak w temacie dostępnej mocy jak i wydajności klimatyzacji.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-15, 10:14   

Pytanie do użytkowników DD2 z dCi (choć może w benzynie jest podobnie). Czy też macie wrażenie, że przy włączonej klimatyzacji samochód ma lepsze przyspieszenie? :shock:
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
  Wysłany: 2019-06-15, 10:46   

mekintosz napisał/a:
laisar napisał/a:
mekintosz napisał/a:
świadczy o

...potrzebie diagnostyki.


:-) Mistrzu

Mechanik mówi, że wczoraj wiele samochodów miało kłopot z klimą. Tłumaczy,że przy temp. około 40 stopni przy asfalcie wentylator chłonicy nie daj rady odprowadzać ciepła z wymiennika klimy i system się wyłącza. Po chwili się włącza stad te resety. Czy ktoś też mia takie objawy ? Niepokoi mnie fakt, ze klima na wolnych obrotach jest wyraźnie słabsza.


Przetestowane przy > 56° w cieniu (w Azji pod krzakami, tam drzew nie uświadczysz). Działała normalnie do czasu padniecia sprzęgła elektromagnetycznego. Po naprawie i ponownym napełnieniu działała normalnie i działa do dziś. A, że > 56 - skończyła się skala na termometrze :-D
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2019-06-15, 10:48   

Belphegor napisał/a:
Pytanie do użytkowników DD2 z dCi (choć może w benzynie jest podobnie). Czy też macie wrażenie, że przy włączonej klimatyzacji samochód ma lepsze przyspieszenie? :shock:


MSZ, to tylko "manie wrażenia" a nie rzeczywistość. Ale ja tylko truskawki z cukrem ;-)
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-15, 21:44   

Belphegor napisał/a:
Pytanie do użytkowników DD2 z dCi (choć może w benzynie jest podobnie). Czy też macie wrażenie, że przy włączonej klimatyzacji samochód ma lepsze przyspieszenie? :shock:

W benzynce ma po prostu wyższe obroty przy tych samych prędkościach - to może bardziej mocą idzie niż niutonami.. "wolę bez" :mrgreen:
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-06-15, 23:39   

Bez jaj
Jak coś co odbiera 20 %mocy silnika może podnosić M.O. ?
Sterownik bardziej agresywnie reaguje na pedał żeby nadrobić obciążenie sprężarki.
Przy pełnym wciśnięciu na pewno będzie słabszy.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-16, 02:15   

We wtorek jadę do mechanika, będzie sprawdzał, diagnozował. Czytając posty użytkowników nowych daci tam wydajność klimatyzacji też nie jest jakaś rewelacyjna ;-(
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-17, 17:00   

Dziś zmierzyłem temperaturę na 1 biegu przy kratce nawiewu. Przy otwartym obiegu klimatyzacji 4.2 stopnie, przy zamkniętym 3.6 stopnia. Dziś jednak jest ok 26 stopni. Zatem klimatyzacja chyba chłodzi jak powinna ale poddaje się przy temperaturze 30 i więcej. Jaka temperatura powinna być według not serwisowych na wylocie klimatyzacji ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2019-06-17, 17:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2019-06-17, 17:28   

Nie mierzyłem temp. w kratce przy włączonej klimie. Bo klima w moim MCV dobrze sobie radzi w upalne dni. Ostatnio, w upał, słońce pali w blachę, po przejechaniu kilku km przy otwartych oknach, zamknąłem je, zamknąłem obieg powietrza w kabinie i włączyłem klimę na min. temp. Początkowo nadmuch był na jedynce, później zwiększalem go do trójki. Czwartego poziomu nadmuchu nie włączalem. Przy trójce klima nieźle schłodziła kabinę przy dwóch osobach w środku. Czasami zmniejszałem siłę nadmuchu do dwójki a nawet jedynki, bo było zbyt chłodno. Później ją zwiększałem gdy robiło się zbyt ciepło. U mnie jest to więc kwestia siły nadmuchu, bo poziom chłodzenia mialem stały - minimalny, no i zamkniety obieg w kabinie przez całą podróż.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne