Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Karambol na A 6 - spalone samochody
Autor Wiadomość
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-13, 14:52   

"Wpływ na gwałtowność wybuchu miała też wysoka temperatura panująca tego dnia, miejsce i siła uderzenia ciężarówki."

I właśnie dlatego baki nie wybuchają przy każdym silniejszym najechaniu na tył. To był po prostu splot nieszczęśliwych okoliczności.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-13, 14:54   

Belphegor napisał/a:
"Wpływ na gwałtowność wybuchu miała też wysoka temperatura panująca tego dnia, miejsce i siła uderzenia ciężarówki."

I właśnie dlatego baki nie wybuchają przy każdym silniejszym najechaniu na tył. To był po prostu splot nieszczęśliwych okoliczności.


A w jaki sposób MIEJSCE? Temperatura... ok..prężnośc par... siła uderzenia... ok. zniszczony bak. Ale MIEJSCE?

No i bak jest daleko od silnika zazwyczaj. Więc skąd źródło ognia/iskra - czy cokolwiek, co te pary do wybuchu skłoniło?
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-06-13, 14:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomek73 



Marka: Dacia/Renault
Model: Duster/Scenic
Silnik: 1,6 SCe LPG/ 1,6 16V LPG
Rocznik: 2019 / 2003
Wersja: Comfort
Dołączył: 20 Maj 2019
Posty: 43
Skąd: Wieliczka i okolice
Wysłany: 2019-06-13, 15:02   

pikodat napisał/a:
No i bak jest daleko od silnika zazwyczaj.

Bak jest daleko od silnika w samochodzie w którym są zamontowane. Ale juz do silnika samochodu, który jest z tyłu jest blisko. Tym bardziej że po uderzeniu bagażnik sie robi krótszy.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-13, 15:11   

tomek73 napisał/a:
pikodat napisał/a:
No i bak jest daleko od silnika zazwyczaj.

Bak jest daleko od silnika w samochodzie w którym są zamontowane. Ale juz do silnika samochodu, który jest z tyłu jest blisko. Tym bardziej że po uderzeniu bagażnik sie robi krótszy.


Czyli z tego by wynikało, że wybuchł bak nie w aucie uderzonym przez ciężarówkę, ale w następnym. Bo bak ma mieć blisko do silnika auta z tyłu....No to ten pierwszy uderzony przez ciężarówkę samochód musi być bardzo mocno zgnieciony, skoro jeszcze spowodował rozwalenie baku auta przed nim. Zakładając, że to prawda i cała prawda , to tam wszyscy musieli albo stać i ciężarówka najechała na ustawione do podpałki auta (którys stanął bo zepsuty?) albo w takim razie (wszyscy?) jechali na zderzaku poprzednika.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2019-06-13, 15:13   

defunk napisał/a:
Ale żyje? czy się spaliła na kupkę popiołu?
To tak jak z maluśką kulą (np. kalibru .22), która też potrafi uśmiercić, ale już wielka kula do do zorbingu raczej nie zabije. Ergo jestem w stanie uwierzyć, że ta substancja potrafi się w pewnych warunkach zapalić, ale nie sądzę by do klimy lano napalm.

Bawisz się ze mną w erystyczne fortele? ;-)
Wcześniej argumentowałeś znikomą ilością czynnika vs. benzyny. Ja wykazywalem że ilość nie ma znaczenia. W specyficznych warunkach różne substancje zachowują się (reakcje chem) różnie, niestabilnie, agresywnie. O ile w laborayoryjnych warunkach można dowodzić że taka a taka substancja tak i tak zareaguje - w praktyce bywa różnie. Dlaczego? Bo nowe substancje wprowadzane do wnetrza auta nie zostały przebadane w reakcji z kilkunastoma innymi substancjami i elementamu wyposażenia nowych aut w skrajnych warunkach - gwałtownego rozszczelnienia w wyniku wypadku, temp, pożaru, wody... i w kontakcie tego mixu ze skórą, oczami. To, jakiego rodzaju błędy popełnili inżynierowie projektując auta, wychodzi w praktyce.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-13, 15:22   

[quote="eio"]
defunk napisał/a:
Ale żyje? czy się spaliła na kupkę popiołu?
To tak jak z maluśką kulą (np. kalibru .22), która też potrafi uśmiercić, ale już wielka kula do do zorbingu raczej nie zabije. Ergo jestem w stanie uwierzyć, że ta substancja potrafi się w pewnych warunkach zapalić, ale nie sądzę by do klimy lano napalm.

Bawisz się ze mną w erystyczne fortele? ;-)
Wcześniej argumentowałeś znikomą ilością czynnika vs. benzyny. Ja wykazywalem że ilość nie ma znaczenia. W specyficznych warunkach różne substancje zachowują się (reakcje chem) różnie, niestabilnie, agresywnie. O ile w laborayoryjnych warunkach można dowodzić że taka a taka substancja tak i tak zareaguje - w praktyce bywa różnie. Dlaczego? Bo nowe substancje wprowadzane do wnetrza auta nie zostały przebadane w reakcji z kilkunastoma innymi substancjami i elementamu wyposażenia nowych aut w skrajnych warunkach - gwałtownego rozszczelnienia w wyniku wypadku, temp, pożaru, wody... i w kontakcie tego mixu ze skórą, oczami. To, jakiego rodzaju błędy popełnili inżynierowie projektując auta, wychodzi w praktyce.


Dodaj jeszcze komentarz BELPHEGORA, że był splot nieszcześliwych przypadków. Akurat to zdanie nie budzi zastrzeżeń. Ba, wg straży pożarnej ten cały pożar był z powodu ZA MAŁEJ ilości substancji (benzyny). Myślę, że osobom , które przeżyły oraz tym, co były blisko należało od razu zrobić analizy na obecnośc produktów spalania czynnika z klimatyzacji. Nawet jeśli on nie miał wpływu na pożar (jak wydaje się twierdzić straż) - to pytanie , czy spalony nie ma wpływu na zdrowie.


Aha, do akumulatorów tez niby nie wlewa się napalmu ale nie radzę wylać na ciało tego, co w akumulatorze.
Nie wszystko palne jest napalmem.
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-06-13, 15:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2019-06-13, 15:30   

pikodat napisał/a:
Ba, wg straży pożarnej ten cały pożar był z powodu ZA MAŁEJ ilości substancji (benzyny).
Tego ne przeczytałem. Czy to oficjalnie potwierdzona informacja, czy jedna z wielu hipotez?
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-13, 15:37   

eio napisał/a:
pikodat napisał/a:
Ba, wg straży pożarnej ten cały pożar był z powodu ZA MAŁEJ ilości substancji (benzyny).
Tego ne przeczytałem. Czy to oficjalnie potwierdzona informacja, czy jedna z wielu hipotez?

https://radioszczecin.pl/1,390183,znamy-prawdopodobna-przyczyne-wybuchu-auta-osobo?fbclid=IwAR0CYrPT8jLUwZVKCFhnsBvtfQ7ltc4qoWIIRlZwVrp5DY1SGk83bouuqWA

Niepełny bak paliwa był przyczyną natychmiastowej eksplozji samochodu osobowego, w który uderzyła ciężarówka

Na dodatek zdanie to wskazuje na pierwsze uderzone przez ciężarówkę auto.

No jesli ktoś tam był - to zapewne widział, czy ogień zaczął się od tyłu auta (gdzie jest bak) czy od przodu (gdzie silnik i klimatyzacja). Ze zdjęcia dostępnego nie spśób tego określić.

https://gs24.pl/smiertelny-wypadek-pod-szczecinem-w-okolicy-wezla-kijewo-na-s3-pozar-kilku-aut-sa-ofiary-smiertelne-zdjecia/ga/c1-14196415/zd/36504917

Widać tylko, że palił sie najpierw tylko jeden samochód i od niego musiała zająć się reszta
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-06-13, 15:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-13, 15:42   

pikodat napisał/a:
A w jaki sposób MIEJSCE?


Bak jest mniej więcej pośrodku auta, ale masa ciężarówki z naczepą przewożącą elementy stalowe uderzająca ze jakąś tam prędkością w tył auta powoduje jego zgniecenie. A siła uderzenia może być taka, że zgniecenie dochodzi do baku i go rozrywa. Dodatkowo uderzenie może być pod lekkim kątem, co spowoduje, że bak łatwiej ulegnie rozerwaniu.
Takie gdybanie, ale według mnie prawdopodobne.

A czemu reszta aut zaczęła płonąć? Ogień łatwo się przenosi, auta rozgrzane, mogły w innych samochodach wyciec jakieś płyny eksploatacyjne i tyle.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2019-06-13, 15:48   

Dziękuje koledzy za fajną dyskusje. Tak chciałem zapodac mały inny przykład. Wprawdzie gaz w zapalniczce w małej ilosci . Nie chciało mi się wyrzucić do kosza , wiec poszła do piecyka weglowego typu /ZAR/ .Efekt wyrwane drzwiczki . I hata do malowania . To zły może przykład , ale tyczy małej ilosci substancji do dużej szkody.Koledzy tu o tym piszą. Ciekawostką ostatnio też są palące sie w miare nowe autobusy. / miejskie / mam na myśłi . Temat całkowicie palących się samochodów pewnie bedzie wracał. Mnie zabawa koncernów , który lepszy gorszy nie obchodzi. Chciałbym natomiast , żeby takich zdarzen było jak najmniej. Poruszam się pojazdem który na takim czynniku bazuje . Dziś wiecej boję sie o spalenie niż zderzenie.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2019-06-13, 15:52   

pikodat napisał/a:
Niepełny bak paliwa był przyczyną natychmiastowej eksplozji samochodu osobowego, w który uderzyła ciężarówka

w linku "prawdopodobna" przyczyna, czyli gdybologia. To co ekspertowi najbardziej się wydaje to zostanie. Poza tym tutaj koncentracja jest tylko na przyczynie wybuchu i pożaru. Ale dla spokoju ducha wszystkich niech "prawdopodobna przyczyna" zostanie "stwierdzoną przyczyną". Mam nadzieję że nigdy w żadnym przyszłym wypadku gdzieś w UE nie okaże się było inaczej.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2019-06-13, 15:54   

Krystian67 napisał/a:
Dziś wiecej boję sie o spalenie niż zderzenie.
Ja też.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-06-13, 15:56   

Krystian67 napisał/a:
Dziękuje koledzy za fajną dyskusje. Tak chciałem zapodac mały inny przykład. Wprawdzie gaz w zapalniczce w małej ilosci . Nie chciało mi się wyrzucić do kosza , wiec poszła do piecyka weglowego typu /ZAR/ .Efekt wyrwane drzwiczki . I hata do malowania .
wlodarek1 ma multikonto?
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-06-13, 16:44   

Śmieciami się nie pali. https://www.cda.pl/video/3264979f9/vfilm
Mami Fatale - Smog
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
Ostatnio zmieniony przez eplus 2019-06-13, 16:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-06-13, 16:59   

Jakiś tajny informator Radia stwierdził, że w baku musiało być mniej, jak 3/4 paliwa, dlatego wybuchło. Przecież chciałoby się jechać z pełnym bakiem, ale na autostradzie szybko ubywa :!: :idea:
Mam pomysła, żeby zbiornik był jak dmuchany balon - nie byłoby żadnych oparów, zbiornik napełniany rozdymałby się, a przy zużywaniu paliwa kurczył. Ni byłoby powietrza ani fazy lotnej, tylko sama ciecz. Rezygnuję z praw patentowych ze względu na dobro ludzkości, w celu uniknięcia ofiar w wypadkach. :idea:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
Ostatnio zmieniony przez eplus 2019-06-13, 17:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY

Wysłany: 2019-06-13, 17:02   

pikodat napisał/a:
....No to ten pierwszy uderzony przez ciężarówkę samochód musi być bardzo mocno zgnieciony, skoro jeszcze spowodował rozwalenie baku auta przed nim. Zakładając, że to prawda i cała prawda , to tam wszyscy musieli albo stać i ciężarówka najechała na ustawione do podpałki auta (którys stanął bo zepsuty?) albo w takim razie (wszyscy?) jechali na zderzaku poprzednika.


Do wypadku doszło w miejscu, w którym autostrada zawęża sie. Zamknięta jest nitka w kierunku Gdańska i ruch odbywa się tylko nitką w kierunku Kołbaskowa w dwu kierunkach.Osobówki stały w korku, tuż za wiaduktem, a ciężarówka najechała na nie bez hamowania (brak śladów hamowania).
Ostatnio zmieniony przez Piotrek721015 2019-06-13, 17:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-13, 17:15   

eplus napisał/a:
Jakiś tajny informator Radia stwierdził, że w baku musiało być mniej, jak 3/4 paliwa, dlatego wybuchło. Przecież chciałoby się jechać z pełnym bakiem, ale na autostradzie szybko ubywa :!: :idea:
Mam pomysła, żeby zbiornik był jak dmuchany balon - nie byłoby żadnych oparów, zbiornik napełniany rozdymałby się, a przy zużywaniu paliwa kurczył. Ni byłoby powietrza ani fazy lotnej, tylko sama ciecz. Rezygnuję z praw patentowych ze względu na dobro ludzkości, w celu uniknięcia ofiar w wypadkach. :idea:

Ha właśnie odkryłeś jeden z pomysłów na ochronę przed wybuchem zbiornika w samolotach. Finalnie jednak wybrano instalacje pozyskujące azot z powietrza i wtlaczanie go do zbiornika w miarę jego opróżniania.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-06-13, 17:20   

Też o tym myślałem, zresztą wystarczyłoby przewietrzać zbiornik, żeby opary się nie gromadziły (aby ich % stężenie było poniżej progu wybuchu).
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-13, 18:22   

Piotrek721015 napisał/a:
pikodat napisał/a:
....No to ten pierwszy uderzony przez ciężarówkę samochód musi być bardzo mocno zgnieciony, skoro jeszcze spowodował rozwalenie baku auta przed nim. Zakładając, że to prawda i cała prawda , to tam wszyscy musieli albo stać i ciężarówka najechała na ustawione do podpałki auta (którys stanął bo zepsuty?) albo w takim razie (wszyscy?) jechali na zderzaku poprzednika.


Do wypadku doszło w miejscu, w którym autostrada zawęża sie. Zamknięta jest nitka w kierunku Gdańska i ruch odbywa się tylko nitką w kierunku Kołbaskowa w dwu kierunkach.Osobówki stały w korku, tuż za wiaduktem, a ciężarówka najechała na nie bez hamowania (brak śladów hamowania).
ą
No to terrorysta-morderca z ciężarówki zasługuje na wszelkie kary jakie komukolwiek przyjdą do głowy. W dobra pogode walnąć bez hamowania????? To gorzej niż terroryści we Francji....
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-06-13, 18:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-13, 18:48   

pikodat napisał/a:
Piotrek721015 napisał/a:
pikodat napisał/a:
....No to ten pierwszy uderzony przez ciężarówkę samochód musi być bardzo mocno zgnieciony, skoro jeszcze spowodował rozwalenie baku auta przed nim. Zakładając, że to prawda i cała prawda , to tam wszyscy musieli albo stać i ciężarówka najechała na ustawione do podpałki auta (którys stanął bo zepsuty?) albo w takim razie (wszyscy?) jechali na zderzaku poprzednika.


Do wypadku doszło w miejscu, w którym autostrada zawęża sie. Zamknięta jest nitka w kierunku Gdańska i ruch odbywa się tylko nitką w kierunku Kołbaskowa w dwu kierunkach.Osobówki stały w korku, tuż za wiaduktem, a ciężarówka najechała na nie bez hamowania (brak śladów hamowania).
ą
No to terrorysta-morderca z ciężarówki zasługuje na wszelkie kary jakie komukolwiek przyjdą do głowy. W dobra pogode walnąć bez hamowania????? To gorzej niż terroryści we Francji....


Komuś się tutaj wypadek z premedytacją pomylił... Dla mnie to zwykły wypadek zapewne przez zagapienie, zmęczenie czy zwykłe rozkojarzenie. Każdy kto choć trochę pojeździł więcej niż 10km autostradą wie, że człowiek po ludzku nie spodziewa się zatrzymanych pojazdów i jest to nienaturalne i często dochodzi do ostrego hamowania.
Jednak tutaj też czasami pojazdy stojące w korku na autostradzie źle się zachowują. Ja zawsze na prawym pasie zjeżdżam maksymalnie na prawo i włączam awaryjne i trzymam nogę na hamulcu, żeby osoba za mną widziała że stoję!
Ostatnio zmieniony przez toka93 2019-06-13, 18:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2019-06-13, 18:51   

filmy - testy z r1234yf

https://youtu.be/FjP_uaxlhkA

https://youtu.be/B-QeOBNe4Dg - ale nie wiem co tu się dzieje...

Widziałem też testy przeczące powyższym :roll:

a tutaj rozwiązanie koreańskiego profesora:
https://youtu.be/7-hqMcuMecc
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-06-13, 20:42   

eplus napisał/a:
Też o tym myślałem, zresztą wystarczyłoby przewietrzać zbiornik, żeby opary się nie gromadziły (aby ich % stężenie było poniżej progu wybuchu).


W samolotach(dws) odprowadzano część spalin do zbiorników, stężęnie parcjalne tlenu spadało poniżej punktu zapłonu i takie zbiorniki były "bezpieczne" w razie przestrzelenia. Przewietrzanie to zło ponadto same straty w paliwie.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-06-14, 06:08   

A wiecie co w tym wszystkim jest najgorsze. Że ludzie nie wyciągają z tego wniosków.

Zrobiłem wczoraj 400km po naszych drogach (szybkiego ruchu, gminnych) i nadal widać jak "tir-em" jedzie np 90km/h kilka metrów za osobówką. To aż się prosi o tragedię.
Tutaj trzeba szukać przyczyn. Jak można nie zauważyć hamujących aut (kilka z przodu) i się nie zdążyć zatrzymać.
Drugi problem oglądanie filmów na tabletach albo TV. Widok dość nagminny. Nie wspomnę już o telefonach przy uchu.
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2019-06-14, 07:19   

Marek1603 napisał/a:
nadal widać jak "tir-em" jedzie np 90km/h kilka metrów za osobówką. To aż się prosi o tragedię.


Chcesz się pozbyć takiego ogona? U mnie 99,9% skuteczności ma naciśnięcie hamulca lewą nogą, tak lekko, żeby tylko światła się zapaliły. Drugi raz już się nie będzie czaił jak pies do ruchania.
_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-06-14, 07:51   

Nie o to chodzi co i jak my "starzy wyjadacze" radzimy sobie, tylko o tych właśnie niecierpliwych kierowców. Przecież jest mnóstwo młodych kierowców i niepotrzebnie ich stresują. Taki młody może się najnormalniej czegoś wystraszyć i już ma tira na tylnym siedzeniu. A co jak tam siedzą dzieci?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne