A ja wolę wozić rowery na haku. Już można załatwić dodatkową tablicę rejestracyjną na platformę.
Łatwiejszy i szybszy montaż rowerów na haku niż na dachu, a po drugie jest mniejszy opór powietrza na haku niż na dachu.
No i nie ma problemu z wjazdami pod niskimi wiaduktami.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-01-28, 08:54
Marek1603 napisał/a:
Znalazłem dzisiaj w dość atrakcyjnej cenie.
Teraz w Kauflandzie są te Menabo Brio za 129 zł - nie są złe. Tylko, że są zbyt głośne i mają za mały kanał montażowy na wsuwki T.
Mnie w niedzielę udało się je sprzedać na olx za "stówkę"
route2000 jak tak sobie teraz wszystko podliczyłem - dwa bagażnik rowerowe Thule 591 plus belki Whispbar ( i 50 zł straty przy odsprzedaży Menabo Brio) to wyszło prawie 1500 zł. Chyba za niewiele więcej można byłoby mieć rozwiązanie na haku
No, ale cóż...czasu nie cofnę...
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2016-01-28, 08:59, w całości zmieniany 1 raz
No i znalazłeś idealne rozwiązanie . Ja osobiście tych wsuwek i tak nie miałem zamiaru demontować.
Największą wadą tego rodzaju rozwiązań jest wysokość załadunku ...ja muszę mieć 3 stopniową drabinkę
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-01-28, 10:05
kakus napisał/a:
Największą wadą tego rodzaju rozwiązań jest wysokość załadunku ...ja muszę mieć 3 stopniową drabinkę
Jak auto stoi jedną stroną na krawężniku to muszę się nieźle wygimnastykować, aby założyć\ściągnąć rower
Zakładać jest najlepiej z "przykucu" - złapać za przedni widelec, dolną część ramy i dynamicznie do góry
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2016-01-28, 10:10, w całości zmieniany 2 razy
Największą wadą tego rodzaju rozwiązań jest wysokość załadunku ...ja muszę mieć 3 stopniową drabinkę
Jak auto stoi jedną stroną na krawężniku to muszę się nieźle wygimnastykować, aby założyć\ściągnąć rower
Zakładać jest najlepiej z "przykucu" - złapać za przedni widelec, dolną część ramy i dynamicznie do góry
.... i jak za mocno "wyrwiesz" do góry to rower przeleci przez dach auta na drugą stronę..
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-01-31, 19:51
To kilka zdjęć i mała recenzja bagażnika bazowego w Sandero Stepway II.
Model: Whispbar Rail Bar - model katalogowy dedykowany pod Sandero Stepway to: S43W
Będę na nich montował dwa bagażniki rowerowe Thule Pro Ride 591.
Przejechałem z nimi na dachu przez ten weekend ponad 200 km.
Montaż jest banalnie prosty - belki idealne pasują pod fabryczne relingi - układają się bezproblemowo i po dokręceniu jednej śruby z każdej strony wszystko trzyma się bardzo stabilnie. W jednej z belek jest miejsce na schowanie imbusa. Zamykane są na cztery zamki - kluczyk pasuje do wszystkich czterech zapięć ( w komplecie jest jeden zapasowy). Całość jest zabezpieczona dość pewnie chociaż dla "chcącego nic trudnego"
Wrażenia z jazdy. Po prostu bajka - absolutnie żadnych odgłosów typu - gwizdanie, świstanie itp. Przy wczorajszej trasie ( 2*80 km), gdzie wiało przez cały dzień bardzo mocno - w porywach do 80 km\h w czasie jazdy słychać było jedynie szum powietrza. I to niezależnie od prędkości - jechałem maksymalnie 130 km\h.
Dzisiaj przy słabszym wietrze i prędkościach maksymalnych 80-90 km\h - również błoga CISZA
W porównaniu z poprzednimi belkami - Menabo Brio to przepaść...tamte już zaczynały "śpiewać" przy miejskich prędkościach..
Montaż akcesoriów. Aby nie było zbyt słodko to tutaj małe rozczarowanie.
Nie jestem w stanie samemu założyć bagażnika rowerowego, gdy jest zmontowany wraz ze wsuwkami T, a w belkach jest wsunięta uszczelka. No chyba, ze z czasem nabiorę wprawy i jakoś samemu sobie z tym poradzę - bo myślę, że w dwie osoby nie będzie problemu. Wystarczy jedynie jak ktoś przytrzyma bagażnik lub zegnie uszczelkę. Natomiast bez najmniejszego problemu można to zrobić, gdy:
1. Wyciągniemy uszczelkę z rowka montażowego i wsuniemy bagażnik - tak to jest choćby rozwiązane w Thule.
2. Gdy zamontujemy same wsuwki a następnie zamontujemy bagażnik na belkach - tylko tutaj to zajmie najwięcej czasu i przy okazji można "pogubić" części z bagażnika rowerowego.
3. Myślałem też nad tym, aby przyciąć uszczelkę z każdej strony na szerokość bagażników rowerowych i na czas montażu wyciągać te skrajne, krótsze kawałki uszczelki.
Także podsumowując to jestem bardzo zadowolony. Nie zauważyłem też zwiększonego apetytu na paliwo bo średnie spalanie wyszło podobnie jak w czasie, gdy jeździłem bez belek - ale tutaj to ciężko coś dokładnie sprawdzić bo za krótki dystans.
No i wygląd - prezentują się na samochodzie wyśmienicie...
Ale i łyżka dziegciu - CENA - sugerowana cena detaliczna to 825 zł.
Mnie się udało je kupić za 800 zł wraz z darmową wysyłką za pobraniem.
Kurde cena rzeczywiście zaporowa... Sam przymierzam się do kupienia box-a ale do tego casu to najpierw czeka mnie zakup belek, a już widzę że cena całego zestawu to koszt ok 2 tyś zł
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-02-01, 09:09
wojciech_69, "coś za coś" - niestety, ale te markowe akcesoria kosztują wtedy krocie
Pomyśl też nad Inter Pack Quiet Q10 - konstrukcja "bliźniacza" a cena o połowę niższa. Tylko minusem jest to, że utrudniony jest montaż akcesoriów na wsuwki T.
No właśnie, a teraz z tego co widziałem to nawet niektóre boxy masz na T. Czytałem Twoje wpisy to sam wiesz że "cichość"/komfort w tym temacie też się liczy...
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-02-01, 09:53
wojciech_69 napisał/a:
Czytałem Twoje wpisy to sam wiesz że "cichość"/komfort w tym temacie też się liczy...
Powiem tak po doświadczeniach z poprzednimi belami - "nie stać mnie na tanie rzeczy" - w moim przypadku jestem z tego tytułu "pięć dyszek do tyłu"
Tym bardziej, że zamierzam z nimi jeździć cały czas od kwietnia do grudnia. A, że samochód również zamierzam użytkować przez 5-7 lat, więc myślę, że ten zakup był dobrą decyzją
Także jak ktoś sobie ceni komfort, ergonomię, jakość wykonania, kwestie wizualne to gorąco polecam - bo rzeczywiście jest to produkt z "górnej półki".
Zawsze na pocieszenie można sobie powiedzieć, że Thule WingBar Edge 9581 to "trzy stówki więcej"
wojciech_69, "coś za coś" - niestety, ale te markowe akcesoria kosztują wtedy krocie
Pomyśl też nad Inter Pack Quiet Q10 - konstrukcja "bliźniacza" a cena o połowę niższa. Tylko minusem jest to, że utrudniony jest montaż akcesoriów na wsuwki T.
Jak będę miał te belki Quiet Q110 do Lodgy to też zdam relację. Kosztuje 450 zł a wyglądają bardzo podobnie jak Whispbar Rail Bar .
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-02-08, 08:20
Za mną już ponad 500 km z belkami na dachu - w tym przetestowane w czasie "prędkości autostradowych".
W sobotę na S1 na odcinku Cieszyn - Skoczów - maksymalnie ile "fabryka dała" przy dość mocnym wietrze słychać jedynie szum powietrza.
Co do spalania to wychodzi na to, że "na oko" nie ma zwyżki bo średnie spalanie jest na podobnym poziomie.
Na chwilę obecną to tyle - jak zacznę wiosną przewozić rowery to sklecę kilka słów i cyknę kilka fotek - może komuś przydadzą się "moje wypociny"
Widzę że nie ma nikogo kto ma takie belki.
To może ktoś kto posiada Sandero Stepway I może mi podać wymiary jakie ma reling chodzi mi o wysokość i szerokość .
W Sandero Stepway II jest to wysokość 27 mm szerokość 44mm.
Bagażnik zakupiony. Jest to bagażnik uniwersalny pod nazwą ND-717.Jest to chyba jeden z tańszych bagażników pasujący do Sandero Stepway II. Mocowania są dobre, są gumowe podkładki tak że nic nie rysuje relingów, jest możliwość regulacji na grubszy lub cieńszy reling. Trzeba skrócić belki bo są za długie. Jedynie zamknięcie (zabezpieczenie) na kluczyk jest słabe tzn. trzyma z jednej strony a drugą stronę można podważyć i wyłamać jakby ktoś chciał zajumać. Wymyśliłem lekką modyfikację tego zabezpieczenia i w przyszłym tygodniu wstawię fotki zamontowanego bagażnika z moją modyfikacją.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum