Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2010-08-30, 11:57
Montaż klimatyzacji
Autor Wiadomość
djares 


Marka: dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Ambiance
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 70
Skąd: Ustka
Wysłany: 2019-06-16, 11:43   

zamierzam to zrobić własnoręcznie
 
djares 


Marka: dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Ambiance
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 70
Skąd: Ustka
Wysłany: 2019-07-04, 20:30   

Witam
ma ktoś może rozpiskę na złącze R212 monoblock ta pod maską potrzebuje sprawdzić który kabel idzie z włącznika klimatyzacji w tej wtyczce bo mi wychodzi na dolny 7 lub górny 7 nie wiem bo nie mam rozpiski no i kolor mi się nie zgadza bo powinien być chyba pomarańczowy na sterownik pod 46 a mam beżowy od strony silnika
proszę o pomoc silnik 1.4 MPI K7J
 
Trojan1000 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Dołączył: 08 Lip 2019
Posty: 44
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-07-13, 22:27   

Ja bym na twoim miejscu zrobił tak. Zakupił następujące elementy:

1. Cały korpus z nagrzewnicą i parownikiem klimatyzacji, zaworem rozprężnym dedykowanym do twojego auta.
2. Kolejne elementy takie jak skraplacz klimatyzacji, sprężarka, zawór bezpieczeństwa, termostat z kapilarą, osuszacz, przewody (niskie wysokie ciśnienie) albo bym kupił oryginalne albo uniwersalne z aliexpress. Kwestia dopasowania. Oczywiście na przewodach musi być port niskiego i wysokiego ciśnienia.

Instalację elektryczną można zrobić samemu. Klimatyzacja ma się uruchamiać po wciśnięciu przycisku klimatyzacji i załączeniu "nawiewu". Idzie proste zasilanie do "sprzęgła sprężarki" oraz do wentylatora skraplacza. Taka instalację można zrobić na zwykłym "elmotowskim" przekaźniku.

Wentylator skraplacza jest fakultatywny. Sporo aut w USA go nie ma np.: GMC. Ale auta europejskie to mają prawie wszystkie. Brak wentylatora powoduje to że jak stoimy w korku to klimatyzacja przestaje działać.

Co do ilości czynnika to ja bym napełnił w taki sposób:

1. Ilość oleju PAG taka jaka jest w instrukcji serwisowej od Dacii
2. Czynnik bym uzupełniał na pracującej klimatyzacji do momentu jak klimatyzacja na wysokim ciśnieniu osiągnie 15 barów (zakres pracy 10 barów klimatyzacja zaczyna działać a przy 20 barach rozłącza zawór bezpieczeństwa).

Jako czynnika zamiast R134a można użyć R290. Ja w poprzednim samochodzie z powodzeniem stosowałem.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-07-14, 00:01   

Przy starych silnikach wymagana jest wymiana:
Alternatora,
Wentylatora,
Obudowy,
Rezystora,
Uchwytu klimy, chłodnicy
Teoretycznie obudów wentylatora.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
djares 


Marka: dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Ambiance
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 70
Skąd: Ustka
Wysłany: 2019-07-14, 10:39   

Praktycznie już wszystko mam zamontowane włącznie z elektryką pojawiła się pewna przeszkoda mianowicie wąż który idzie od sprężarki do skraplacza też z czujnikiem ciśnienia jest za krótki mam od Sandero i nigdzie nie mogę znaleźć dłuższy ponieważ na skraplaczu wej. i wyjście jest po jednej stronie akurat od strony kierowcy tam też jest osuszacz a sprężarka jest od strony pasażera i wąż nie sięga muszę zmienić chyba skraplacz na taki żeby miał podłączenia po lewej i prawej stronie dodam że przeszczep jest z Logan mcv 1.6 16v niestety nie kompletny był czyli brak tej rurki z czujnikiem ciśnienia elektrykę wyprułem z instalacji silnika 1.6 16v oczywiście uwzględniając schematy zmiana łapy alternatora konieczna inny napinacz i dodatkowa rolka na łapie pasek inny ,alternator pasował przełożenie pompy wspomagania z dołu na górę łapy wymiana chłodnicy na tą z skraplaczem i rezystorem wentylatora obieg drugi moja tego nie miala, i wymiana nagrzewnicy tej w kabinie z klimatyzacją i panelem
Ostatnio zmieniony przez djares 2019-07-14, 10:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-07-14, 10:46   

Jaki numer chłodnicy klimy i jaki masz numer przewodu?
Bo może źle dobrane.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
djares 


Marka: dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Ambiance
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 70
Skąd: Ustka
Wysłany: 2019-07-18, 16:48   

chłodnica jest z silnika 1.6 16V ja mam silnik 1.4 generalnie weszła wraz z chodnica wody i wiatrakiem nr. chłodnicy VALEO CA 1426 8200182361 wejście i wyjście są od strony kierowcy a sprężarka po stronie pasażera.
Dolne podłączenie jest rurką do osuszacza górne powinno iść do sprężarki i na nim powinien być czujnik ciśnienia właśnie tej rurki mi brakuje ta co mam nie pasuje tzn. średnica rurki jest 15,5 a w chłodnicy prawdopodobnie 14.3 i tak po za tym jest za krótki
Ostatnio zmieniony przez djares 2019-07-18, 16:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-07-18, 17:07   

Ty, a obróć no tą chłodnicę klimy o 180 stopni żeby były zawory od prawej strony :)

Edit: Chłodnica w Sandero powinna być o numerze 8200741257 wraz z osuszaczem w chłodnicy, a nie osobno.
Ostatnio zmieniony przez toka93 2019-07-18, 17:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
djares 


Marka: dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Ambiance
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 70
Skąd: Ustka
Wysłany: 2019-07-18, 17:39   

toka93 napisał/a:
Ty, a obróć no tą chłodnicę klimy o 180 stopni żeby były zawory od prawej strony :)

Edit: Chłodnica w Sandero powinna być o numerze 8200741257 wraz z osuszaczem w chłodnicy, a nie osobno.


Nie da rady cienka rurka z kabiny jest za długa i nie weszła by do osuszacza
 
Trojan1000 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Dołączył: 08 Lip 2019
Posty: 44
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-07-18, 22:45   

Jeśli chodzi o długość węża to bez problemu da się go "przekłuć". Przy poprzednim aucie za zakłucie nowego węża gumowego na aluminiowych rurkach klimatyzacji zapłaciłem w Łodzi około 100zł. Większość punktów która zajmuje się zakłuwaniem węży ciśnieniowych wykona taką usługę.
 
djares 


Marka: dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Ambiance
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 70
Skąd: Ustka
Wysłany: 2019-07-19, 18:00   

Trojan1000 napisał/a:
Jeśli chodzi o długość węża to bez problemu da się go "przekłuć". Przy poprzednim aucie za zakłucie nowego węża gumowego na aluminiowych rurkach klimatyzacji zapłaciłem w Łodzi około 100zł. Większość punktów która zajmuje się zakłuwaniem węży ciśnieniowych wykona taką usługę.


OK też na to wpadłem tylko ze nie mam końcówki tej z czujnikiem tak żeby pasowała do chłodnicy nie wiem od czego dopasować
 
djares 


Marka: dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Ambiance
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 70
Skąd: Ustka
Wysłany: 2019-07-23, 22:16   

djares napisał/a:
Trojan1000 napisał/a:
Jeśli chodzi o długość węża to bez problemu da się go "przekłuć". Przy poprzednim aucie za zakłucie nowego węża gumowego na aluminiowych rurkach klimatyzacji zapłaciłem w Łodzi około 100zł. Większość punktów która zajmuje się zakłuwaniem węży ciśnieniowych wykona taką usługę.


OK też na to wpadłem tylko ze nie mam końcówki tej z czujnikiem tak żeby pasowała do chłodnicy nie wiem od czego dopasować


W tej chwili jestem na etapie sprawdzania szczelności i napełniania czynnikiem jak będzie ok fura stoi na warsztacie znaleźli dwie nieszczelności połączenie chłodnica i osuszacz rurką przeciek z uszczelek akurat te co miałem w komplecie oringi i kapturki nie ma w zestawie tych 8 mm jutro chyba to ogarną bo nie mieli na miejscu a późno było już poczekamy zobaczymy
generalnie wąż który mi brakowało dorobiony został z innych rurek i zakuty gumowym wężem o dziwo szczelny
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-07-24, 06:14   

Powiedz czy klima wystartowała. Bo chyba trzeba również wymienić sterownik silnika na taki z wersji z klima.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-24, 09:53   

A na pewno wgrać do Ecu inny wsad o ile to wystarczy.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-07-24, 09:54   

A może wystarczy aktywować funkcję np. clip-em.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-07-24, 10:41   

Mieliśmy przypadek przy 1.5 dCi że sobie nie potrafili poradzić. Dopiero wymiana sterownika pomogła.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-24, 13:31   

Marek1603 napisał/a:
A może wystarczy aktywować funkcję np. clip-em.

To za mało, przy klimie są inne mapy silnika.
 
djares 


Marka: dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Ambiance
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 70
Skąd: Ustka
Wysłany: 2019-07-25, 09:09   

toka93 napisał/a:
Powiedz czy klima wystartowała. Bo chyba trzeba również wymienić sterownik silnika na taki z wersji z klima.

Jeszcze stoję na etapie szczelności okazało się że rurka łącząca chłodnicę z osuszaczem jest pęknięta czekam na nową (używana) nowej nie mogę znaleźć nr. 8200663546
 
djares 


Marka: dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Ambiance
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 70
Skąd: Ustka
Wysłany: 2019-07-28, 10:22   

djares napisał/a:
toka93 napisał/a:
Powiedz czy klima wystartowała. Bo chyba trzeba również wymienić sterownik silnika na taki z wersji z klima.

Jeszcze stoję na etapie szczelności okazało się że rurka łącząca chłodnicę z osuszaczem jest pęknięta czekam na nową (używana) nowej nie mogę znaleźć nr. 8200663546


No i stało się przeszczep zakończony
doszedłem że sprzedający wysłał mi chłodnice z skraplaczem i wentylatorem ale nie od 1.6 16V tylko od 1.5 Dci dlatego rurka mi nie pasowała ale po przeróbce wszystko gra klima przeszła test szczelności azotem i nabita wszystko gra chłodzi sterownik zagadał bez zająknięcia czyli ma wgraną obsługę klimatyzacji wentylator poprawnie załącza się na chłodnicy ciśnienia oscylują miedzy 3,6 bar a 24bar poprawnie chodzi załączanie klimatyzacji czujnik ciśnienia załącza i odłącza sprzęgło klimatyzacji mam nabite 620g czynnika maszyna nie chciała nabić więcej na kratkach mam 7 stopni C myślę że to dobrze jedyne co bym poprawił to obroty na wolnym biegu na oko jest ok 500-600 silnik lekko wpada w drganie gdzieś na forum mignęło mi gdzie te obroty się podnosi tylko nie mogę namierzyć dla zainteresowanych jestem w posiadaniu skanów elektrycznych z czasopisma AutoElektro do Dacii Logan wszystkie wersje silnikowe Nr.190-191 jak ktoś jest zainteresowany wrzuciłbym na forum ale wielkość nie pozwala są w pdf-ie 22mb i 44mb z uwagi na niezbyt głośna pracę wentylatora , sprężarkę słychać jak się załącza i pracuje dołożyłem diody kontrolne do monitorowania załanczanie wentylatora poprowadzone z przekaźników 700 i 336 .Przekaźnik 700 idzie przez rezystor (opornice) jest dodatkowo zabezpieczony fabrycznie diodą i w ten sposób wiem kiedy klima włącza wentylator jak i bez klimy chłodzenie silnika sterownik po przekroczeniu temp. uruchamia wentylator wiecie szyby zamknięte radio gra ,to tak tylko dla mojego spokoju co by ciśnienie gazu chłodzącego za bardzo nie skoczyło . Podsumowując całość wyniosła mnie ok 1350zł z nabiciem robocizna ok 16 godz w moim przypadku robiłem to w przerwach ze względu że cały czas samochód musiał być na chodzie dlatego było to rozłożone na kilka etapów
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-07-28, 13:30   

Gratulacje. Przetarłeś szlaki.

Napisz do Laisara to wrzuci to jakoś na forum.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-28, 15:24   

djares napisał/a:
obroty na wolnym biegu na oko jest ok 500-600

Na pewno?

 
djares 


Marka: dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Ambiance
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 70
Skąd: Ustka
Wysłany: 2019-07-28, 17:42   

laisar napisał/a:
djares napisał/a:
obroty na wolnym biegu na oko jest ok 500-600

Na pewno?

Obrazek


mam kabel i ddt2000 mogę sprawdzić ile jest tylko jakaś informacja gdzie w programie to szukać
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-28, 20:41   

djares napisał/a:
mam kabel i ddt2000 mogę sprawdzić ile jest

Ale po co kabel, nie możesz odczytać z tarczy???

A ja po prostu zwracam uwagę, żeby zrobić to dokładnie, bo wiele osób nie zwraca uwagi na to, że podziałka zaczyna się od 500.
 
djares 


Marka: dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Ambiance
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 70
Skąd: Ustka
Wysłany: 2019-07-28, 21:18   

laisar napisał/a:
djares napisał/a:
mam kabel i ddt2000 mogę sprawdzić ile jest

Ale po co kabel, nie możesz odczytać z tarczy???

A ja po prostu zwracam uwagę, żeby zrobić to dokładnie, bo wiele osób nie zwraca uwagi na to, że podziałka zaczyna się od 500.


Cykne jotro fotkę sam ocenisz
 
djares 


Marka: dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Ambiance
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 70
Skąd: Ustka
Wysłany: 2019-07-29, 17:48   

djares napisał/a:
laisar napisał/a:
djares napisał/a:
mam kabel i ddt2000 mogę sprawdzić ile jest

Ale po co kabel, nie możesz odczytać z tarczy???

A ja po prostu zwracam uwagę, żeby zrobić to dokładnie, bo wiele osób nie zwraca uwagi na to, że podziałka zaczyna się od 500.


Cykne jotro fotkę sam ocenisz


Screenshot_20190729-185912.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 129,63 KB

Screenshot_20190729-185843.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 124,74 KB

Ostatnio zmieniony przez djares 2019-07-29, 18:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne