Dzisiaj dwugodzinny postój auta w pełnym słońcu. Po przejechaniu około kilometra i ustawieniu żądanej temp. na 24 stopnie w środku przyjemnie chłodno. Nie wiem jak miała by ta klima działać lepiej? Przecież to nie zamrażarka. Czasem mam wrażenie że albo niektórzy oczekują od swego auta zbyt wiele albo szukają dziury w całym. No chyba że mam jakiś wyjątkowy egzemplarz ale nie bardzo w to wierzę
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-03, 14:02
Albo jest to kwestia ustawienia samych nawiewów. Ja ustawiam tak, żeby nie czuć podmuchu na twarzy, czy innych częściach ciała. W takim przypadku subiektywne odczucie chłodu pojawia się chwilę później. Jeśli ustawia się nawiew na siebie, to wiadomo, że odczucie chłodu jest prawie natychmiast.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
W trakcie jazdy wibracje znikają za wyjątkiem drgań kierownicy - narastają wraz z prędkością.
Ten typ tak ma...
Ten typ, tak , nie ma
Dokładnie, jeżdżę już rok i nic takiego nie ma miejsca.
A co do klimy, to ustawiam też na 23 stopnie gdyż niżej tego robi się zimno. Dzisiaj jechałem z córką i małą wnuczką 9-mcy, to dałem nawet 24* gdyż bałem się , że może jej być za zimno, bo taki chłodek był w aucie. Jak dla mnie klima działa super.
Ostatnio zmieniony przez jammo 2019-06-04, 17:47, w całości zmieniany 1 raz
Zaznaczam, że dużo jeżdżę na krótkich odcinkach dosłownie po parę minut.
Jak przy takiej eksploatacji wsiadasz za każdym razem do nagrzanego auta, to żadna klima nie da rady.
Na tych krótkich przejazdach klimy nawet nie włączam
Dymek napisał/a:
Będzie chyba forumowy rekord... 6mln przez rok przy tak krótkich odcinkach?
Rocznie robię ok 12 tyś Więc czasami zdarza mi się gdzieś dalej pojechać
Zaznaczam, że nie przepadam za lodówką w aucie i wiem jak ma chłodzić klima. Zazwyczaj ustawiam temp na 22 st. Moje zdziwienie jeżeli chodzi o wydajność klimy jest tym większe, że na jeździe testowej przy temp ok 25st na zewnątrz, klima w Dusterze chłodziła jak szalona czym byłem miło zaskoczony.
Może powinienem w takim razie poprosić o sprawdzenie klimatyzacji w ASO??
niby jak? Testowałem teraz w sobotę na trasie i powiem tak. Jak są ustawione nawiewy srodkowe(tryb auto 23st przy temp zew 32st) to jest przyjemny chłodek, ale jak tylko zmienię nawiew np na nogi albo inne ustawienia to momentalnie robi się gorąco. Nie lubię nawiewu powietrza ustawionego bezpośrednio na mnie więc mimo klimatyzacji automatycznej muszę grzebać przy niej co chwilę. W Scenicu tego problemu nie miałem i mimo większych gabarytów do schłodzenia to klima bardzo ładnie utrzymywała temperaturę bez dmuchania w twarz. Mimo wszystko jazda przyjemna i bez problemów
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-17, 10:57
Klima w trybie AUTO zawsze będzie wiała głównie górnymi nawiewami. A dlaczego? Bo są najbardziej wydajne. Miałem tak w Nissanie, miałem w VW i mam w Dacii.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3604 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-17, 11:33
metalic napisał/a:
Nie lubię nawiewu powietrza ustawionego bezpośrednio na mnie więc mimo klimatyzacji automatycznej muszę grzebać przy niej co chwilę. W Scenicu tego problemu nie miałem i mimo większych gabarytów do schłodzenia to klima bardzo ładnie utrzymywała temperaturę bez dmuchania w twarz. Mimo wszystko jazda przyjemna i bez problemów
Nawiewy główne nie wymuszają przecież dmuchania w twarz. Ustawiamy nadmuchy np. w górę i wszystko ładnie funkcjonuje.
Moje auto jest z samego końca produkcji i nie ma rolety (ma zwykłą półkę); regulację wysokości pasów też ma.
Co do półki w bagażniku -- proszę nie narzekać, bo odeślę do bagażnika w Kia Soul
Nie narzekam, tam w sumie się czepiam. Bo żadne z rzeczy co mi się nie podoba w DD2 nie są jakieś kluczowe. W sumie poza tym wskaźnikiem paliwa, ale może ja nie umiem aut tankować. Dzisiaj znów włączyła się rezerwa, troche przejechałem (ze 20 km) i zatankowałem do pełna - 35l (do drugiego odbicia), czy to znaczy, że jeszcze miałem 15l?
W wersji 4x4 DD2 nie masz 50 l baku, tylko mniejszy, chyba 45l - brat kupił i też się dziwił, ale w wersji 4x4 jest zdecydowanie mniejszy bak.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum