Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-13, 09:06
To jeszcze nic... prawdziwy hardcore to skarpety do japonek...
Co do S&S, gdy turbina jest zbyt rozpędzona i/lub zbyt rozgrzana to S&S nie wyłączy silnika. A turbina na biegu jałowym nie kręci się tak szybko, żeby miało to jej zaszkodzić w przypadku wyłączenia silnika.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Masz nieaktualne informacje - nie nosiło. Obecnie jest to najnowszy krzyk mody i wielu światowych projektantów łączy w swoich kreacjach noszenie sandałów ze skarpetami.
Innymi słowy kolega za modą nie nadąża
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-13, 11:42
Miesiąc temu miałem uzupełniany czynnik. Teraz podczas upałów zauważyłem znaczny spadek wydajności klimatyzacji. Szczególnie toczac się w korku na wolnych obrotach. Wczoraj przy apogeum upałów odczuwalem podczas jazdy jakby co chwilę silnik tracił moc. Na parkingu trzymałem gaz na ok 2000 obr i sprężarka co chwilę się uruchamiając dusi obroty. Słuchać taki cyk. Wcześniej owszem miałem spadek mocy ale tylko przy włączaniu klimatyzacji. Wieczorem jak temp spadła na zewnątrz do 26 stopni zjawisko nie występowało. Według Was takie zachowanie klimy temperaturze powietrza ponad 30 stopni jest możliwe, czy świadczy o niesprawności urządzenia lub ucieczce czynnika?
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-13, 13:09
laisar napisał/a:
mekintosz napisał/a:
świadczy o
...potrzebie diagnostyki.
Mistrzu
Mechanik mówi, że wczoraj wiele samochodów miało kłopot z klimą. Tłumaczy,że przy temp. około 40 stopni przy asfalcie wentylator chłonicy nie daj rady odprowadzać ciepła z wymiennika klimy i system się wyłącza. Po chwili się włącza stad te resety. Czy ktoś też mia takie objawy ? Niepokoi mnie fakt, ze klima na wolnych obrotach jest wyraźnie słabsza.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3623 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-13, 13:32
mekintosz napisał/a:
...Po chwili się włącza stad te resety. Czy ktoś też mia takie objawy ? Niepokoi mnie fakt, ze klima na wolnych obrotach jest wyraźnie słabsza.
Przy 40*C to jeszcze nie miałem na szczęście przyjemności testować, ale dzisiaj jazda po mieście przy 34*C i nie zauważyłem jakiejś różnicy w pracy klimy- działa normalnie, chłodzi, sprężarka włącza się i wyłącza jak zwykle, sekundowy spadek mocy jest odczuwalny przy każdym załączeniu sprężarki gdy obroty silnika są niskie. Mniejsza wydajność przy pracy na wolnych obrotach jest spowodowana głównie tym, że samochód stoi lub jedzie wolno i skraplacz-chłodnica ma mniejsze szanse oddać ciepło. Sam wentylator nie daje rady przy tej temperaturze.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-06-13, 13:41, w całości zmieniany 2 razy
Diagnostyki tylko nie w stylu "A panie, teraz to wszyscy mają problemy". A wejście pod auto i osłuchanie sprężarki. To co opisujesz może świadczyć o końcu życia sprężarki. W 10 letnim aucie bym się nie zdziwił. W Chevrolecie mi po 12 latach sprężarka się zatarła na amen.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 618 Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-06-13, 18:05
mekintosz napisał/a:
Wczoraj przy apogeum upałów odczuwalem podczas jazdy jakby co chwilę silnik tracił moc.
Zawsze jeżdżę w korku, ale nie zawsze przy 36*C. Przy takiej patelni różnica w stosunku do normalnego dnia była zauważalna tak w temacie dostępnej mocy jak i wydajności klimatyzacji.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-15, 10:14
Pytanie do użytkowników DD2 z dCi (choć może w benzynie jest podobnie). Czy też macie wrażenie, że przy włączonej klimatyzacji samochód ma lepsze przyspieszenie?
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2019-06-15, 10:46
mekintosz napisał/a:
laisar napisał/a:
mekintosz napisał/a:
świadczy o
...potrzebie diagnostyki.
Mistrzu
Mechanik mówi, że wczoraj wiele samochodów miało kłopot z klimą. Tłumaczy,że przy temp. około 40 stopni przy asfalcie wentylator chłonicy nie daj rady odprowadzać ciepła z wymiennika klimy i system się wyłącza. Po chwili się włącza stad te resety. Czy ktoś też mia takie objawy ? Niepokoi mnie fakt, ze klima na wolnych obrotach jest wyraźnie słabsza.
Przetestowane przy > 56° w cieniu (w Azji pod krzakami, tam drzew nie uświadczysz). Działała normalnie do czasu padniecia sprzęgła elektromagnetycznego. Po naprawie i ponownym napełnieniu działała normalnie i działa do dziś. A, że > 56 - skończyła się skala na termometrze
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2019-06-15, 10:48
Belphegor napisał/a:
Pytanie do użytkowników DD2 z dCi (choć może w benzynie jest podobnie). Czy też macie wrażenie, że przy włączonej klimatyzacji samochód ma lepsze przyspieszenie?
MSZ, to tylko "manie wrażenia" a nie rzeczywistość. Ale ja tylko truskawki z cukrem
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-15, 21:44
Belphegor napisał/a:
Pytanie do użytkowników DD2 z dCi (choć może w benzynie jest podobnie). Czy też macie wrażenie, że przy włączonej klimatyzacji samochód ma lepsze przyspieszenie?
W benzynce ma po prostu wyższe obroty przy tych samych prędkościach - to może bardziej mocą idzie niż niutonami.. "wolę bez"
Bez jaj
Jak coś co odbiera 20 %mocy silnika może podnosić M.O. ?
Sterownik bardziej agresywnie reaguje na pedał żeby nadrobić obciążenie sprężarki.
Przy pełnym wciśnięciu na pewno będzie słabszy.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-16, 02:15
We wtorek jadę do mechanika, będzie sprawdzał, diagnozował. Czytając posty użytkowników nowych daci tam wydajność klimatyzacji też nie jest jakaś rewelacyjna ;-(
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-17, 17:00
Dziś zmierzyłem temperaturę na 1 biegu przy kratce nawiewu. Przy otwartym obiegu klimatyzacji 4.2 stopnie, przy zamkniętym 3.6 stopnia. Dziś jednak jest ok 26 stopni. Zatem klimatyzacja chyba chłodzi jak powinna ale poddaje się przy temperaturze 30 i więcej. Jaka temperatura powinna być według not serwisowych na wylocie klimatyzacji ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2019-06-17, 17:03, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 21 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 887 Skąd: EL
Wysłany: 2019-06-17, 17:28
Nie mierzyłem temp. w kratce przy włączonej klimie. Bo klima w moim MCV dobrze sobie radzi w upalne dni. Ostatnio, w upał, słońce pali w blachę, po przejechaniu kilku km przy otwartych oknach, zamknąłem je, zamknąłem obieg powietrza w kabinie i włączyłem klimę na min. temp. Początkowo nadmuch był na jedynce, później zwiększalem go do trójki. Czwartego poziomu nadmuchu nie włączalem. Przy trójce klima nieźle schłodziła kabinę przy dwóch osobach w środku. Czasami zmniejszałem siłę nadmuchu do dwójki a nawet jedynki, bo było zbyt chłodno. Później ją zwiększałem gdy robiło się zbyt ciepło. U mnie jest to więc kwestia siły nadmuchu, bo poziom chłodzenia mialem stały - minimalny, no i zamkniety obieg w kabinie przez całą podróż.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum