Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Czy tak wygląda nowy olej po 10km?
Autor Wiadomość
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-06-20, 16:55   Czy tak wygląda nowy olej po 10km?

Oddałam samochód do pierwszego przeglądu + dodatkowa wymiana oleju (ok 9200km). Przy odbiorze nie było czasu na sprawdzanie i dopiero w domu (po odstaniu) sprawdziłam poziom oleju. Sprawdzam go zawsze już od lat, ponieważ kiedyś mi przelano (też w nowym samochodzie) i skończyło się wyciśnięciem uszczelniacza gdzieś na wale – wyciekiem i koniecznością dużej rozbiórki. Tutaj niestety było podobnie – olej dość mocno przelano, ale było za późno na powrót do ASO i odciągnięto mi olej w domu rurką przez otwór bagnetu . I tu pytanie – jak w tytule- czy tak może wyglądać nowy Elf po 10 km jazdy (foto)? Nigdy nie zlewałam nowego oleju z silnika, ale do tej pory w innych samochodach i przy innych olejach to przez miesiąc musiałam dobrze patrzeć na bagnet by w ogóle dojrzeć jego poziom. Teraz poziom widoczny od razu – nie mówiąc o wyglądzie w słoiku. Na koniec pytanie jak w temacie - czy tak wygląda nowy olej Elf po 10 km?

Nowy olej po 10km.JPG
Plik ściągnięto 25 raz(y) 64,13 KB

_________________
Od f126p do Dustera
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-20, 17:54   Re: Czy tak wygląda nowy olej po 10km?

maugu napisał/a:
Oddałam samochód do pierwszego przeglądu + dodatkowa wymiana oleju (ok 9200km). Przy odbiorze nie było czasu na sprawdzanie i dopiero w domu (po odstaniu) sprawdziłam poziom oleju. Sprawdzam go zawsze już od lat, ponieważ kiedyś mi przelano (też w nowym samochodzie) i skończyło się wyciśnięciem uszczelniacza gdzieś na wale – wyciekiem i koniecznością dużej rozbiórki. Tutaj niestety było podobnie – olej dość mocno przelano, ale było za późno na powrót do ASO i odciągnięto mi olej w domu rurką przez otwór bagnetu . I tu pytanie – jak w tytule- czy tak może wyglądać nowy Elf po 10 km jazdy (foto)? Nigdy nie zlewałam nowego oleju z silnika, ale do tej pory w innych samochodach i przy innych olejach to przez miesiąc musiałam dobrze patrzeć na bagnet by w ogóle dojrzeć jego poziom. Teraz poziom widoczny od razu – nie mówiąc o wyglądzie w słoiku. Na koniec pytanie jak w temacie - czy tak wygląda nowy olej Elf po 10 km?


Jaki ASO? Bo trzeba omijać z daleka....
 
demonicznypl 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 20 Cze 2019
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-06-20, 17:54   

na moje oko i wiedzę dolali ci nowego oleju do starego.
Wcześniej pracowałem na stacji paliw obok reno i takie praktyki były stosowane ale to było kilka lat temu.
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-06-20, 18:35   Re: Czy tak wygląda nowy olej po 10km?

pikodat napisał/a:

Jaki ASO? Bo trzeba omijać z daleka....

Nie chce nikogo oskarżać, bo biuro obsługi działa super i być może (chcę w to wierzyć) nie miało świadomości tego co się dzieje na zapleczu - jeżeli jest tak jak pisze @demonicznypl (bo chyba ma rację). Na pewno mam wymieniony filtr oleju - to przynajmniej do tego poziomu był olej spuszczony. Jutro jeszcze wpadnę (ze słoikiem) do specjalisty od olejów silnikowych ( i przekładniowych) by się na 100% upewnić, że olej jest przepracowany i uodpornić na potencjalne tłumaczenie, że Elf tak ma i po 10km może tak wyglądać.
_________________
Od f126p do Dustera
 
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 131
Skąd: Łódz
Wysłany: 2019-06-20, 18:38   

Wygląda jak by w ogóle był nie wymieniony.Wymieniałem olej w tamtym roku i i przejechałem paręset kilometrów dopiero taki się robił .coś z tym nie halo
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-06-20, 19:24   

Olej chyba zlano - bo założono nowy filtr, ale jest pytanie (jeżeli podejrzenia się potwierdzą) co tam w ogóle wlano (?), bo jeżeli jeszcze mój stary - to pół biedy (i tak muszę go wymienić).
_________________
Od f126p do Dustera
 
demonicznypl 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 20 Cze 2019
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-06-20, 19:35   

dawnymi czasy to nawet "ci" mechanicy mowili ze taki olej jest dobry m.in. w Reno, zmieniali filtry i olej dawali ten sam co był, (na 100% tak robili w subaru kolega, który ze mną pracował miał tam praktyki z zsm i sam w swojej Megance tak robił {ja nie polecam}).
 
alhaz 


Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x4 / Duster II 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110KM / 1.2TCe 125KM
Rocznik: 2015 / 2018
Wersja: Celebration
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2015
Posty: 286
Skąd: wlkp
Wysłany: 2019-06-20, 19:45   

Ja robilem wymiane w swoim DD II tez po 10 tys kilometrow, w nieautoryzowanym zakladzie obok domu :) Olej byl czarny jak smola, bardzo podobny do twojego takze bym sie specjalnie nie martwil.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-06-20, 19:50   

Nie w PB i po 10km od wymiany.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2019-06-20, 19:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
alhaz 


Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x4 / Duster II 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110KM / 1.2TCe 125KM
Rocznik: 2015 / 2018
Wersja: Celebration
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2015
Posty: 286
Skąd: wlkp
Wysłany: 2019-06-20, 19:57   

Marek1603 napisał/a:
Nie w PB i po 10km od wymiany.


No bylem przy tym jak spuszczali olej, to jest zaprzyjaźniony mechanik obok mnie co mieszka. Na normalny przeglada po 20k pojechalem niedawno i wtedy nie widzialem jaki byl.

Mam 1.2TCe jesli to ma jakies znaczenie.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-20, 20:43   

W benzynie po wymianie olej dłuższy czas jest przezroczysty.
W dCi byłem zdziwiony, ale potem okazało się, że tak jest, diesle szybko wracają do czarności
 
Kubuch 


Marka: Volkswagen / Skoda
Model: Golf 7FL / Octavia 3FL
Silnik: 1,4 TSi / 1,0 TSi
Rocznik: 2017 / 2017
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 340
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-06-20, 21:01   

zobacz nie po 10000 km tylko po 10 km...
_________________

 
sasio 


Marka: Renault
Model: Clio IV F2
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 163
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2019-06-20, 21:02   

Pewne z tym nowym filtrem oleju?
Dwie wymiany oleju w ASO i ciagle brak wymiany filtra.
Gdyby nie fakt ze wymieniam olej samemu między wymianami w ASO to ciagle bym na fabrycznym jeździł
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-06-20, 21:33   

Jutro jeszcze sprawdzę (sprawdzą mi) na kanale czy w ogóle był odkręcany korek spustu, bo podpowiedziano mi też, że w DD (i podobnych) dla zaoszczędzenia czasu czasami nie odkręca się jakiejś płyty osłonowej od dołu tylko odsysa olej z góry ile się da, a następnie dolewa do stanu nowy. Wydaje mi się, że tak być nie powinno.
Wcześniej nie słyszałam o takich praktykach, ale nie miałam też samochodu z zabudowanym dołem.
_________________
Od f126p do Dustera
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2019-06-20, 21:56   

Wczoraj wymieniałem olej /u swojego mechanika i byłem przy tym/. Po 10 tysiacach był prawie jak nowy. pozdr
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-06-20, 22:13   

Też mi się wydaje, że nie możliwe by jakieś resztki (pozostałości) tak wybarwiły olej. Kiedyś mi tłumaczono by nie powracać z oleju mineralnego na syntetyczny bo ten ma lepsze właściwości "zmywające" i może szybko wypłukać stare złogi, ale tu od początku był przecież syntetyk i po 9 tys nic by się w silniku nie odłożyło, a dodatkowo od ASO do domu mam 10 km, to nowy nie miał czasu nic wymyć.
_________________
Od f126p do Dustera
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2019-06-20, 22:27   

Obecnie oleje to inna bajka. Taki olej mógłbyś zlac z silnika w bardzo kiepskim stanie, z przedmuchami, zjechanymi pierscieniami itd. W 1976r roku jako pierwsze auto miałem nowego Fiata 125 i nawet Selectol Special, którym wtedy zalewali nowe auta w FSO wygłądał lepiej po pierwszej wymianie /5 tys/ pomijam tu diesle.
 
sasio 


Marka: Renault
Model: Clio IV F2
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 163
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2019-06-20, 23:13   

Na korku spustowym jest markerem zaznaczone fabrycznie jego położenie względem miski, takie maźnięcie żółtym markerem w linii prostej po misce i korku.

ASO się zasłaniają tym ze dla klienta taniej ze odsysają olej, ale przez to często nie wymieniają filtra oleju.

Ja w swoim wymieniłem olej po 4000km, pojechałem do ASO, policzyli za filtr, i tak dalej.
Przy 14000 wymieniałem sam i się zdziwiłem bo filtr oleju w formie puszki miał kolor czarny, a w aucie zamontowany był granatowy. Zadzwoniłem do kolegi pracującego w ASO innym niż te co wymieniło olej i stwierdził ze granatowe puszki są fabrycznie montowane wiec mam nie wymieniony filtr oleju.
Pod autem wszystko fabrycznie znakowane, korek nie ruszony.

Ostatnio w innym ASO pojechałem na zmianę oleju wraz z filtrem przy 24000km.
Stary filtr który zakładałem sam, ustawiłem go tak aby napis MANN był fajnie widoczny.
Po wymianie, po 100km sprawdzam a tam zakurzona puszka filtra, napis tak samo...
Weź coś udowodnij... raz nagrywałem pracowników ASO co gadali na mój temat i co roboli z autem - wyszły kwiatki typu czyszczenie części i tak dalej . Wysłałem do centrali, mieli to gdzieś, byłem u adwokata to bata na siebie kręcę bo nie było z mojej strony informacji o nagrywaniu ich
 
alhaz 


Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x4 / Duster II 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110KM / 1.2TCe 125KM
Rocznik: 2015 / 2018
Wersja: Celebration
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2015
Posty: 286
Skąd: wlkp
Wysłany: 2019-06-21, 05:21   

jurek napisał/a:
Wczoraj wymieniałem olej /u swojego mechanika i byłem przy tym/. Po 10 tysiacach był prawie jak nowy. pozdr


Kurde sam zaczynam sie martwic bo moj po pierwszych 10tys mial naprawde czarny olej, teraz jak poszedlem to mam ok 25tys przejechane i od ostatniej wymiany serwisowej minelo 5k to rzeczywiscie olej czysty wiec tylko ten pierwszy byl jakis felerny.

Co do plyty to rzeczywiscie bylo troche problemu zeby ja odkrecic za pierwszym razem :)
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-06-21, 05:48   

W nowej benzynie olej powinien byc raczej czystrzy. Ten ze sloika przypomina raczej olej z dizla. Problem z mechaniorami polega na tym, ze wysysaja olej przez bagnet i czasami jeszcze na zimnym silniku. W ten oto sposób zawsze zostaję coś na dnie miski i brudzi czysty olej.
Mialem ostatnio volvo v50 regularnie odsysany olej w serwisie. Jak odkrecilem korek to az sam sie zdziwilem ile syfu zleciało
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-06-21, 12:16   

Gwoli dokończenia tematu. Byłam w ASO ze słoikiem i reklamacją usługi, zarówno przekroczenia stanu max. oleju o ok. 0,9 litra jak i oczywiście kwestionując poprawność samej wymiany oleju. Ku mojemu zaskoczeniu na początku otrzymałam stanowczą odpowiedź, że olej został na pewno wymieniony, a jego wygląd nic nie znaczy i wręcz sugestie, że to co jest teraz w słoiku i w samochodzie to nie wiadomo skąd się tam wzięło. Można składać reklamację. OK. Reklamację złożyłam i gdybym była sama to na tym zakończyłabym pewnie pertraktacje przechodząc dalej do procedury formalnej tzn. opinia biegłego, próbki do kilku akredytowanych laboratoriów, zgłoszenia do wszelkich możliwych instytucji kontrolnych (audyt) i nie wykluczając nawet próby uruchomienia postępowania z KK (jeżeli dobrze wdrożona to bardzo nieprzyjemna forma dla strony przeciwnej). Oczywiście po drodze maksymalne dokumentując poniesione koszty. Niestety (a może na szczęście) byłam z moją drugą połową i jak zwykle pragmatyzm stawiający na szali straty stosunkowo niewielkich środków z jednej strony i czasochłonną batalię (być może z pewną wygraną) z drugiej spowodował uspokojenie nastrojów i dalsze już spokojne negocjacje. Skończyło się na dżentelmeńskiej umowie ( jeżeli będzie zaakceptowana przez dyrekcję), że kolejny serwis (przy 20kkm) pokryje koszt oleju i jego wymianę, a reklamację traktujemy jako niebyłą. Zobaczymy.
Teraz jadę na wymianę (na wszelki wypadek z pełną dokumentacją) i dla własnej wiedzy przeprowadzę doświadczenie, czy po wlaniu nowego oleju i po przejechaniu 10km odessana próbka będzie też taka brązowa – jeżeli tak to trzeba będzie posypać głowę popiołem i przepraszać, ale bardzo bym się tym zdziwiła.
_________________
Od f126p do Dustera
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-06-21, 12:25   

Tylko niech ci odkręcą korek i spuszczą olej a nie odsysają.
 
sasio 


Marka: Renault
Model: Clio IV F2
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 163
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2019-06-21, 12:26   

Powiem tyle, ASO wymyśli 18374728 powodów które sami doświadczyli że i tak wyjdzie na ich, np.powiedzą Ci że wtedy zatrudniony był praktykant i akurat zbyt płytko włożył sondę, przez co został brudny olej który pobrudził nowy, a fakt wlania prawie litra więcej potwierdza tą tezę, a dodatkowo łatwo się pomylić bo jest tam jakieś przewężenie i trzeba mocniej ssaka włożyć.

Zgłaszałem problem ze spryskiwaczami i wycieraczkami to się dowiedziałem że to sprawa drażliwa i zależna od pogody, a trzęsienie się wycieraczek to wina płynu - nawet kupionego w ASO.

Niestety mieszkamy w Polsce i ekipa to Polacy którzy boja się wszystkiego.
Niemiec ma w dupie, zgłasza i wymieniają, Polacy nawet boja się zapytać.

Po drugie wałek jest z terminami, producent nie zapłaci za dodatkowy czas aby auto było poprawnie złożone, sam zdejmując zderzak kilkukrotnie go pasowałem aby szczeliny były ok. Oni tak nie robią
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2019-06-21, 13:17   

maugu napisał/a:
dla zaoszczędzenia czasu czasami nie odkręca się jakiejś płyty osłonowej od dołu tylko odsysa olej z góry ile się da

jeśli pod silnikiem jest ta stalowa płyta (w 4x4 chyba z urzędu, jak jest w 2x4 tego nie wiem) to ma ona niewielki otwór inspekcyjny, przez który można odkręcić korek spustowy i zlać olej. Tyle tylko, że przy nieumiejętnej operacji trochę oleju ląduje na tejże płycie od wewnątrz. Odkręcenie jej wymaga trochę roboty, bo trzeba usunąć bodaj 8 śrub plus dwa wkręty mocujące dół plastikowej blendy. Ale warto to robić i przy wymianie oleju rządać takiego sposobu, bo przy okazji można zakonserwować same śruby mocujące płytę. Nieruszane potrafią korodować i ukręcić się. Ja przy wymienie oleju zawsze sugerowałem mechanikowi odkręcenie płyty i nie było żadnych oporów
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2019-06-21, 13:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-06-21, 16:08   

Tak na szybko. Olej wymieniony na nowy (identyczny Elf). Zlany olej z silnika - jest taki jak w słoiku, ciemna zupa, ale bez osadów (chyba zasługa nowego filtra). Płyta osłonowa była odkręcana przez serwis i był odkręcany korek spustowy (plus dla serwisu), ale niepokojące jest to, że suma teraz zlanego oleju , tego odessanego do słoika i pozostałość w pojemniku (zwrot ASO) wynosi powyżej 6 litrów, a powinno go być max 5ltr (tyle zawierał pojemnik z nowym olejem). Najprawdopodobniej został zmieszany nowy ze starym, albo - najbardziej optymistyczna wersja dla ASO, spuszczano olej na zimnym silniku i ok litra starego zostało w silniku. Zaraz zrobię 10-20km i zostanie odessana mi próbka kontrolna to zobaczę, czy nowy olej może tak ściemnieć po 10km jaka twierdził serwis. Fotki dodam później.
_________________
Od f126p do Dustera
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne