Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-07-02, 01:02
Wydajność klimatyzacji
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-17, 17:35   

mekintosz napisał/a:
Jaka temperatura powinna być według not serwisowych na wylocie klimatyzacji ?

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=86847#86847
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2019-06-17, 21:52   

mekintosz. Ok 4 przy temperaturze 26 to powiedziałbym, rewelacja. Ja najniższą zmierzyłem 7. pozdr
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-18, 12:27   

Po wizycie u Pana mechanika. Trzeba jechać i stać przy człowieku. Inaczej nie przyznał by się, że dobił za dużo czynnika. Aparat wyssał z układu 550 gram zamiast 475. Na nowo nabite czynnikiem do 475 gram Ciśnienie w przewodach wysokiej 15 bar, niskiej 2 bar. Mam nadzieję, że to mogło być powodem czkawki klimatyzacji przy temperaturze 30 plus.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-18, 13:39   

mekintosz napisał/a:
550 gram zamiast 475 [...] to mogło być powodem czkawki klimatyzacji

Zdecydowanie tak!
 
matysz 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 141
Skąd: okolice Wawy
Wysłany: 2019-06-19, 13:14   

koledzy zakupiłem w zeszłym roku w sierpniu dacie lodgy w benzynie 1,6 z 2013r.
Od początku zauważyłem że na klima wyraźnie muli silnik ale nie używałem jej regularnie więc i na spalanie nie zwróciłem uwagi. W tym roku sporo ciepłych dni na klimie jeżdżę i jest dramat bym powiedział. Spalanie wzrosło o jakieś30-40% (z 9-10 litrów gazu na 13-14).
Silnik muli strasznie w okolicach 2000 - 2700 obrotów. Klima chłodzi jednak żeby czuć efekt musi być 3 stopień nawiewu. W zeszłym znajomy mechanik sprawdzał ciśnienie i ilość czynnika i stwierdził tylko że jest ok.

Pytanie do praktyków czy może to być kompresor albo to sprzęgło od sprężarki? Jeżeli tak to jakie konkretnie są objawy sprzęgła?

Czy może jest ktoś z okolic wawy z lodgy 1,6 mpi (czy jak ten silnik się zwie) kto pozwoliłby mi porównać pracę silnika z załączoną klimą?
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2019-06-19, 13:49   

matysz, duże auto, silnik słaby (84KM) a klima tez potrzebuje być mechanicznie napędzana, więc parę Qni ucieka na chłodzenie.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-19, 13:57   

matysz napisał/a:
czy może to być kompresor albo to sprzęgło od sprężarki?

Nie, po prostu "Ten Typ Tak Ma".

(...Przynajmniej do pewnego, tzn. jeśli wszystkie parametry na pewno są poprawne - http://www.daciaklub.pl/f...1789000#1789000 ...).
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-19, 14:55   

matysz napisał/a:


Czy może jest ktoś z okolic wawy z lodgy 1,6 mpi (czy jak ten silnik się zwie) kto pozwoliłby mi porównać pracę silnika z załączoną klimą?

Warszawa Wola dziś do wieczora i od poniedziałku :)
Ale cudów nie oczekuj , klima zabiera te kilka koni i spalanie też wzrasta - około 10 po mieście z klimą wychodzi.
 
marko 



Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 200
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2019-06-19, 17:31   

Kilka słów od siebie dodam w temacie klimatyzacji. Sandero z 2010 roku i Lodgy z 2017 roku w obydwu klimatyzacja schładza wnętrze jednak odczuwalnie lepszy efekt jest w Sandero. Podejrzewam, że jest to spowodowane mniejszym wnętrzem niżeli w Lodgy. Aby dało się odczuć dobrodziejstwo klimatyzacji w Sandero nawiew mam włączony na pozycji nr.2 i to jest maks, natomiast w Lodgy jest to 2 lub 3.
Zatem co do wydajności pewnie jak już w przypadku innych zagadnień technicznych samochodów Dacia zwyczajnie TTTM.
 
Frost 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0,9 TCe
Rocznik: 2018
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2018
Posty: 39
Skąd: Legnica
Wysłany: 2019-06-26, 06:38   

Ja przyciemniłem tylne szyby na maxa ile można w Sandero.. Wydawało mi się, że klima nie daje rady. Inna sprawa, że jeżdżę Espace-em, a tam klima robi zimę i to bardzo szybko w aucie więc Sandero wypadło bladziutko. Koniec końców byłem Sandero w Cro i dała radę więc przyciemnienie pomogło :)
Btw jak hamuję silnikiem to nadmuch przyśpiesza :) Kers czy jak ? ;)

pzdr
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2019-06-26, 06:52   

Cytat:
Btw jak hamuję silnikiem to nadmuch przyśpiesza :) Kers czy jak ? ;)


Frost, inteligenty system zarządzania energią. Silnik pod obciążeniem wyłącza zasilanie alternatora (brak ładowania). Przy hamowaniu silnikiem zasilany jest alternator aby odzyskiwać energię.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
Ostatnio zmieniony przez tAboon 2019-06-26, 06:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-06-28, 08:03   

Marek1603 napisał/a:


Już tłumaczę. Są dwa rodzaje sprężarek.
Sprężarka o zmiennej wydajności, która pracuje cały czas, a temperatura jest ustalona "mechanicznie" przez jej wydajność.
Sprężarka o stałej wydajności gdzie temperatura jest badana przez czujnik temperatury i włącza/wyłącza sprężarkę.
Tak w skrócie.
Może masz, tak jak u mnie było. uszkodzony zawór rozprężny. Pomimo, że pracuje cyklicznie to i tak właśnie się zachowywała jak opisujesz.

Wczoraj zastanowiło mnie czy może jednak warto wyłączać klimatyzacji (auto) gdy różnica temperatur nie jest zbyt duża. Bo jak rozumiem z w/w wpisu - w DD2 prawdopodobnie nie jest tak, że klima zawsze pracuje na 100%, a regulacja temperatury na plus jest „robiona” przez dodawanie klapką/mieszaczem, ciepłego powietrza tylko jakoś inaczej np. poprzez regulację siły sprężania – wtedy odbiór mocy z silnika byłby adekwatny do zapotrzebowani na zimno. Tak to jest?
_________________
Od f126p do Dustera
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-06-28, 09:09   

W dd1 już jest sprężarka o stałej wydajności i załącza się cyklicznie od m.in. temperatury w kanałach wylotowych (w skrócie). Nie ma znaczenia czy silnik pracuje na luzie czy przy pełnym obciążeniu. Jest potrzeba to się załącza. Mówimy o manualnej nie klimatroniku.

We wcześniejszych modelach była sprężarka o zmiennej wydajności czyli z zabudowanym zaworem przelewowym, który utrzymywał stałe ciśnienie, a raczej nie dopuszczał do jego zwiększenia w układzie jeżeli silnik przekraczał określone obroty.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-28, 10:00   

maugu napisał/a:
Tak to jest?

Nie - włączanie i wyłączanie sprężarki jest w zasadzie niezależne od czujnika temperatury w kabinie, więc ciepłota powietrza niemal zawsze regulowana jest jego przepływem przez nagrzewnicę.

(Chociaż oczywiście może się zdarzyć, że ze względu na chwilowe wyłączenie sprężarki akurat nie będzie takiej potrzeby, bo parownik zdąży się już nieco ogrzać. Klima nie działa zero-jedynkowo tylko w pewnych zakresach tolerancji temperatury powietrza i ciśnienia czynnika).
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-06-28, 11:44   

OK. Czyli przechodzenie na ręczne sterowanie w celu optymalizacji pracy sprężarki nie ma sensu bo ona i tak widzi tylko czujniki parownika, a te są niezależne od kierowcy/kabiny. Dzięki.
_________________
Od f126p do Dustera
 
matysz 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 141
Skąd: okolice Wawy
Wysłany: 2019-07-08, 14:17   

Coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu że coś nie tak jest z moją klimą.
Na trasie nad morze 330 km z klima włączona i ze średnią prędkością ok 95 km/h spalanie wyszło 13 litrów gazu.

Wracając tą samą trasę tylko bez klimy i średnią również ok 95km/h spalanie wyszło 9l ;/

Mechanik mówi że to najprawdopodobniej zatarty kompresor. Co jeszcze może w klimie powodować takie objawy?
 
cowcar 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 192
Skąd: LKS
Wysłany: 2019-07-08, 19:09   

matysz napisał/a:

Wracając tą samą trasę tylko bez klimy i średnią również ok 95km/h spalanie wyszło 9l ;/


Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że mimo wszystko to nie jest ta sama trasa. Mogłeś jechać pod wiatr a wracać z wiatrem :D
 
matysz 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 141
Skąd: okolice Wawy
Wysłany: 2019-07-09, 05:13   

spoko mogło tak być.
ale taka różnica w spalaniu raczej nie wynika z jazdy pod wiatr ;)
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2019-07-09, 09:04   

Zatartą sprężarkę wyczułbyś chyba po osiągach i pracy silnika. U mnie sprawna klima daje znać np. przy przyspieszaniu albo starcie pod górkę. pozdr
 
adas530 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Kwi 2019
Posty: 78
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 2020-06-28, 21:29   

Umnie natomiast jest problem z jej załączaniem raz załączy raz nie raz chłodzi idealnie raz jakby czynnika brakowało ledwo co chlodzi

Ktoś ma jakieś pomysły co to i jak to naprawidz serwis mówi że jest ok
 
Hipolit 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2020
Posty: 122
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-06-29, 10:05   

adas530, a może masz włączony tryb eco? Ja wczoraj myślałem, że mi klima padła. Wszystko ustawione na maksymalne chłodzenie a w aucie ciągle duszno. Im wolniej jechałem tym gorzej było. Jak wyłączyłem eco to wszystko wróciło do normy.
_________________
Duster złapał wirusa. :)
 
adas530 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Kwi 2019
Posty: 78
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 2020-08-20, 20:28   

Nie nigdy nie jeżdżę na eko ostatnio padł kompresor to go wymieniłem ale dalej to samo jakaś porażka ta klima przy 37 stopniach i w korku zapomnij o chlodzieniu na trasie ok fajdzie działa
 
matysz 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 141
Skąd: okolice Wawy
Wysłany: 2020-08-20, 20:32   

W mojej lodgy 2013 jest tak samo. Do tego zamula przy klimie niemiłosiernie.

Zawalam to na ekologie i ekonomie. Ma być tanio i mieścić sie w normach.

Plus pewnie za mało wydajna klima dla kubatury lodgy ;/

Nie to co w mcv 2007. Tam to chłodziło jak zamrażarka :(
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-08-20, 20:49   

Co do wydajności klimy to mnie również wydaje sie, ze działa słabo, ale kilka razy jak przez dłuższą chwilę miałem ją włączoną, zauważyłem, że jednak działa. Kiedyś był watek o wydajności klimy http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=10641 i jest tam napisane jaką temperaturę powinno mieć powietrze wydobywające się z kratek środkowych przy danej temperaturze otoczenia na zewnatrz samochodu.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-08-21, 08:09   

Ja nie widzę słabej wydajności. Jasne, nie jest jak w Alfie 166, gdzie było 3/4 kilograma czynnika R123 i chłodziło lepiej niż lodówka, ale układ klimy w moim Loganie jest wystarczający. W trasie z Bieszczad do Łodzi, jechałem na połowie pokrętła regulacji temperatury, bo zrobiło się na prawdę zimno.
Wsiadając do rozgrzanego auta, ustawiając wiatrak na 4 i obieg wewnętrzny auto schładza się do 22 - 23 stopni (według wskazań termometru), czyli do temperatury optymalnej, w jakieś 10 minut. Jak dla mnie wynik bardzo dobry.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne