Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Czy tak wygląda nowy olej po 10km?
Autor Wiadomość
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2019-06-25, 09:51   

Niestety nieraz czytałem o uszkodzeniach powstałych po przelaniu oleju. Druga sprawa- jeśli ASO nie trzyma się zasad powszechnie znanych nawet laikom, to jak wyglądają skomplikowane naprawy? pozdr
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-25, 09:52   

toka93 napisał/a:
Hmmm może źle wyraziłem się znaleźć słowem dobrze wykonana robota. Raczej powinienem napisać wykonana robota.


Rozumiem, ze jak przyjdzie do Ciebie glazurnik i krzywo położy glazurę, zapomni dać klej pod połową jakiejś płytki, że będzie krzywo i bedzie trzeszczeć i na dodatek będzie to nie janusz spod budki z piwem ale certyfikowany glazurnik zakąłdów glazury biorący dwa razy więcej za robotę a na dodatek by mieć gwrancje, ze glazura nie będzie przeciekać to MUSISZ z jego usług korzystać to nadal będziesz tak łagodny?
No wykonał robotę.... jak sam skujesz płytki i posprzątasz to łaskawie drugi raz położy płytki już bez kasy...

Dla mnie nie była to robota ani nawet partactwo. To był SABOTAŻ i świadoma, przemyślana próba uszkodzenia powierzonego mienia.
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-06-25, 09:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-06-25, 09:57   

Brak kontroli kierownictwa, ot co. Dobrze, że mają tam sprawne kamery i że przyznali się do błędu bo z tym różnie bywa.
_________________
Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-06-25, 09:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-25, 10:21   

Prawo nie nakazuje serwisowania nawet samochodów na gwarancji w ASO.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-25, 11:06   

toka93 napisał/a:
Prawo nie nakazuje serwisowania nawet samochodów na gwarancji w ASO.


Do wygzekwowania tylko przez prawnika.
Podobnie jak przypadek sprzed paru lat, że adwokat jadąc A4 z Krakowa do Katowic nie zapłacił za druga bramkę twierdząc, że wobec faktu, że autostrada w remoncie nie powinein płacić 100%. Po kilku mieisącach wygrał ALE JAK TO W POLSCE ten wyrok nei jest wskazówką dla sądów. Tylko w tym jednym wypadku uznano, że ta akurat osoba nie musi płacić.

Zatem, jeśli będzie jakikolwiek zgrzyt i dacia nie uzna reklamacji szykowac się należy na droga sądową domagania się swoich praw - w szczególności udowodnienia , że wymiana oleju nastąpiłą zgodnei z normami producenta ( bo wolno ci poza ASO jeśli spełaniasz normy producenta - i w razie czego TY musisz udowodnić, że je spełniłeś.).
A jak miecio w innej stacji by zmienił olej tak jak w omawianym w tym wątku ASO, to gwarancjo pa-pa.
No chyba, ze normy dacii pozwalają na wymiane na zimnym silniku.

A przykład działania koncerny choćby tu:
https://www.fakt.pl/pieni...wymiany/trxfswc

Czepiali się paragonu od oleju. Choć olej wymieniany na ASO i ASO potwierdzało, że olej zgodny z normą. Wygrała tylko dlatego, że olej wymieniony na ASO i jakoś musieli wziąć winę jako gwarancyjną. Jakby inny serwis to sprawa sądowa cywilna z tym innym serwisem

Cytat z gwarancji:

Gwarancja Producenta nie znajduje zastosowania, a AUTOMOBILE
DACIA S.A. i Autoryzowani Partnerzy DACIA są zwolnieni z
wszelkiej odpowiedzialności
z tego tytułu w przypadku, gdy:
ñ pojazd był eksploatowany w warunkach niezgodnych z zaleceniami znajdującymi
się w instrukcji obsługi, Karcie PrzeglądÛw i Gwarancji i niniejszych Warunkach
Gwarancyjnych (np.: nadmierne obciążenie pojazdu lub używanie go w zawodach
sportowych jakiegokolwiek typu),
ñ stwierdzona wada wynika z faktu, że Klient zlecił naprawę lub obsługę pojazdu
serwisowi nie należącemu do sieci Autoryzowanych PartnerÛw DACIA
i zalecenia
Producenta odnośnie napraw lub obsługi pojazdu nie były przestrzegane.


I na Tobie ciązy udowodnienie nieprawdziwośći tekstu podkreslonego , jeśli chcesz mieć gwarancję
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-06-25, 11:17, w całości zmieniany 9 razy  
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-06-25, 12:00   

jurek napisał/a:
Niestety nieraz czytałem o uszkodzeniach powstałych po przelaniu oleju.....


Tak się składa, że mnie się to trafiło w poprzednim samochodzie. Samochód kupiony w salonie i najprawdopodobniej na przeglądzie zerowym „uzupełniono” poziom. Na drugi dzień od wyjazdu z placu plama pod silnikiem. Sprawdzam stan - dokładnie jak teraz 1 cm powyżej max.
Wydmuchało simering wału od strony sprzęgła.
Oczywiście demontaż silnika, sprzęgła itd. Dwudniowy samochód i takie bebeszenie. A teraz powtórka z rozrywki. Można się lekko zagotować? Ale gdyby po przyniesieniu do ASO słoika z czarnym olejem, ktoś przejrzał monitoring (10 minut), pokazał, że olej był wymieniany (już nie ważne że zmieszany i przelany) to spokojnie zadowoliłabym się „przepraszamy” i choineczką zapachową. W ogóle bym nie wymieniała oleju bo bym wiedziała co tam jest. Pewnie bez problemów przejechałby następne 10kkm do następnej wymiany. Problem wyniknął bo PAN SERWIS zasugerował, że ten olej to może sama dolałem (z jakieś ciężarówki) - oni wymienili i... spadówa, a dalej znacie - pytanie czy Elf może tak wyglądać po 10km?
Myślę, że jak wszędzie działa czynnik ludzki, może następnym razem zachowają się już inaczej - czego wszystkim życzę.
_________________
Od f126p do Dustera
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3623
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-25, 12:23   

Fruxo napisał/a:
Filtry zawsze wymieniają bo to łatwa robota i łatwo to sprawdzić.

W przypadku silników TCe filtr jest niewidoczny, bo siedzi "wewnątrz" silnika, zakręcony od dołu pokrywą. Żeby go zobaczyć trzeba spuścić olej. Już samo to korci żeby nie wymieniać...

Fruxo napisał/a:
Przy takim stanie zanagarowania silnika polecił bym płukankę i lać coś lepszego od tego ELFA bo to taniocha i syf.

O ile to był w ogóle Elf. Bo przykładowo przeglądy w systemie Easy-service są standardowo wykonywane na materiałach i olejach Motrio.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-06-25, 12:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
waw 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: Wrocław
Dołączył: 21 Mar 2019
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-06-26, 12:20   

@Dymek a oleje Motrio są gorsze? Ja mam easy service, ale nie wiedziałem, że nie dostanę Elfa
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-26, 15:49   

Jak filtr jest niewidoczny, to trzeba przywieść swój i oznaczyć go markerem, a przy kolejnej wymianie zażądać,by oddali zużyte części.
 
Jacenty85 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 118
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2019-06-26, 16:10   

Ja ma Easy serwis i wlali mi Elfa u Pasikowskiego...przynajmniej tak napisali. W każdym razie zrobiłem od wymiany jakieś 4 tysiące i jest żółciutki czyściutki
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3623
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-26, 19:02   

waw napisał/a:
@Dymek a oleje Motrio są gorsze? Ja mam easy service, ale nie wiedziałem, że nie dostanę Elfa

Niekoniecznie nie dostaniesz. Po prostu nie muszą lać Elfa, więc zwykle nie leją (w Warszawie). A Motrio musi spełniać wszelkie normy.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-26, 19:18   

Motrio to podmarka Renaulta zapewne jest to samo co elf tylko sprzedawane w lepszej cenie jako część zamienna o takiej samej jakości.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
sasio 


Marka: Renault
Model: Clio IV F2
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 163
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2019-06-27, 08:58   

Czy ktoś jeszcze wierzy w serwisy i ich rzetelność ?

W moim Clio 2017, dokuczało a wręcz mnie denerwowało piszczenie lewego tylnego bębna oraz piszczenie klocków hamulcowych. Zgłosiłem w ASO, oczywiście że „zrobili”, szczegółowo mówiąc co było nie tak, jak to smarowali. Ogólnie problem występował raz na jakiś czas, im gorącej tym częściej.

Po 20km piszczenie powróciło wraz z nastaniem gorącej pory dnia.
Zgłosiłem jeszcze kilka usterek, oczywiście nic nie zrobili, ale wszystko naprawione.

Stwierdziłem że jak mam jechać znowu do ASO, stwierdziłem jadę do warsztatu znajomego.
Tak więc : bęben fabrycznie nie zdejmowany, w elementach między którymi występuje tarcie (osłona i blachy smaru praktycznie nie było), bębny całe zawalone syfem, na bębnach zrobił się rant. Ogólnie smar ceramiczny i piszczenie ustalo. Co więcej po odkręceniu nakrętki 36 bęben praktycznie spadł, odległość okładzin ciernych od bębna była mega duża.

Z przodu - prowadniki zacisku praktycznie suche, nie ruszały się tak jak trzeba, i wszystko do gruntownego smarowania.

Piszczenie ustało, hamulce lepiej działają.

Auto ma 27000km i 1.5 roku

Tak wygląda przesmarowany i oczyszczony bęben wg ASO - od serwisu minęło 1000km



Ostatnio zmieniony przez sasio 2019-06-27, 09:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne