Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-07-01, 09:26
Duster II 1.3 TCe 150 KM GPF
Autor Wiadomość
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-17, 07:52   

Kusi mnie ten silnik. Interesuje mnie wypalanie FAP - jeżdżę dużo po Warszawie na krótkich dystansach.
 
Armoth 


Marka: Dacia
Model: Duster 150 FAP
Silnik: 1.3 TCe
Dołączył: 09 Sty 2019
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-17, 11:15   

Piitubski napisał/a:
A co jest w instrukcji na temat wypalania FAP?


Sprawdziłem :mrgreen: W instrukcji piszą, że jak zaświeci się kontrolka to trzeba jechać z z prędkością 50-110 km/h, aż lampka zgaśnie. Lampka powinna zgasnąć po upływie 5-20 minut.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-04-17, 11:54   

Czyli jak zaświeci mi się lampka przed pracą albo przed domem to mam jeździć wokół budynku jeszcze kilka, kilkanaście minut?
Trochę śmiechłem :mrgreen: Żona będzie mi musiała odgrzewać obiad, a ja w tym czasie będę dopalał FAP-a jeżdżąc wokół domu. Wot tjechnika :-P
_________________
Browar domowy Mariampol
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 826
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-04-17, 12:55   

Obywatel MK napisał/a:
Czyli jak zaświeci mi się lampka przed pracą albo przed domem to mam jeździć wokół budynku jeszcze kilka, kilkanaście minut?
Trochę śmiechłem :mrgreen: Żona będzie mi musiała odgrzewać obiad, a ja w tym czasie będę dopalał FAP-a jeżdżąc wokół domu. Wot tjechnika :-P

Ciesz się że masz lampę i informację o wypalaniu a więc masz możliwość zdecydowania czy je dokończysz czy przerwiesz bo niektóre marki jak to mówią bardziej renomowane takiej możliwości Ci nie dają!
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-17, 13:47   

W większości marek brak sygnalizacji wypalania filtra.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-17, 18:45   

Auto dla człowieka, czy człowiek dla auta ;-) . To tak jak by mieć młotek z kontrolką - jak nie wbijesz paczki gwoździ do ostatniej sztuki to się zepsuje.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-18, 11:23   

Nie demonizował bym tak tego FAPa. Przynajmniej w silnikach Renault. Ja mam zrobione prawie 18.000 km i na bank już co najmniej raz, czy dwa FAP się wypalał przy takim przebiegu (auto sporo jeździ po mieście - korki). I ani razu nie zauważyłem kiedy to się dzieje.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 826
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-04-18, 14:01   

Belphegor - na bank już co najmniej raz, czy dwa FAP się wypalał przy takim przebiegu (auto sporo jeździ po mieście - korki). I ani razu nie zauważyłem kiedy to się dzieje.

Stwierdzenie na bank i nie zauważyłem tak jakby się kłócą trochę z sobą. Z czego wnosisz że się wypalał?
Ostatnio zmieniony przez Black Dusty 2019-04-18, 14:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-18, 15:26   

Bo ujeżdżałem sporo diesli w podobnych warunkach i z reguły FAP/DPF odzywał się pierwszy raz po 6000-8000 km. I np. w grupie VAG zawsze było to słychać i widać. A po rozmowie z mechanikami i po własnych spostrzeżeniach utwierdzili mnie w przekonaniu, że przy takim przebiegu i sposobie eksploatacji musiało to już być co najmniej raz.
Dodatkowo w 1.5 dCi ponoć przebiega to bezproblemowo.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2019-04-18, 15:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 826
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-04-18, 17:28   

Belphegor napisał/a:
Bo ujeżdżałem sporo diesli w podobnych warunkach i z reguły FAP/DPF odzywał się pierwszy raz po 6000-8000 km. I np. w grupie VAG zawsze było to słychać i widać. A po rozmowie z mechanikami i po własnych spostrzeżeniach utwierdzili mnie w przekonaniu, że przy takim przebiegu i sposobie eksploatacji musiało to już być co najmniej raz.
Dodatkowo w 1.5 dCi ponoć przebiega to bezproblemowo.

W VAG było widać i słychać ale Ty nic nie zauważyłeś, a co z kontrolką o której pisze kolega trochę wcześniej czy Ci się zaświeciła? Mechanicy jeszcze nie bardzo wiedzą jak zachowuje się ten FAP w tych silnikach PB bo jest zbyt krótko i wiedzę opierają na ON a to całkiem inna bajka jest. Interesuje mnie to z praktycznego punktu widzenia bo czekam na 150 ale 4x4 i super jak by był automat ( choć to nierealistyczne jest )
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 330
Skąd: KR
Wysłany: 2019-04-18, 19:13   

Tak sobie dumam, że 130 od 150 różni się pewnie programem, więc pewnie nie warto dopłacać.
Brat wziął Focusa 1,6 150 koni i zamiast 182 wyszło 205 i niutonometrów też trochę więcej niż fabryka przewidziała, za część dopłaty do mocniejszej wersji.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-18, 19:35   

Black Dusty napisał/a:
W VAG było widać i słychać ale Ty nic nie zauważyłeś, a co z kontrolką o której pisze kolega trochę wcześniej czy Ci się zaświeciła?


W VAGu właśnie słyszałem i widziałem, że się wypala. Samochód dymił trochę na siwo, chodził jak traktor i lekko temperatura silnika się podniosła. Kontrolka raz się zapalała, raz nie.

W 1.5 dCi kontrolka się nie zapaliła nigdy, ale mechanicy mówili mi, że jak się zapali to oznacza problem, czyli filtr zapchany, czy coś. Podczas wypalania nie.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 826
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-04-18, 20:00   

Belphegor napisał/a:
W 1.5 dCi

Czyli Ty gadasz o dCi a w temacie mamy TCE.
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-18, 23:04   

Co innego filtr w dieslu a co innego w benzynie
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-19, 08:40   

Black Dusty napisał/a:
Belphegor napisał/a:
W 1.5 dCi

Czyli Ty gadasz o dCi a w temacie mamy TCE.


Oczywiście. Mój pierwszy post na ten temat miał za zadanie pokazać, że w dieslu jest to mało zauważalne, albo w ogóle. Więc nie sądzę, żeby w benzynie było inaczej.

Ciekawe, że w instrukcji nic nie znalazłem o wypalaniu FAPa. Albo źle szukałem.

A żeby było bardziej na temat:

Mamy dwie demówki z 1.33 TCe. 140 KM i 160 KM. Obie mają ponad 10.000 km i jeżdżą sporo po mieście i traktowane są... różnie. :mrgreen: W obu albo FAP się jeszcze nie wypalał, albo nikt na ten fakt nie zwrócił uwagi.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2019-04-19, 08:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-04-19, 20:34   

GPF to nie to samo co DPF. Sama benzyna wydziela mniej sadzy. Zanim filtr będzie wymagał wypalenia miną tysiące kilometrów.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
TechDeck 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Megane II
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Dołączył: 18 Paź 2018
Posty: 8
Skąd: Świecie
Wysłany: 2019-07-01, 09:06   Duster TCe 150 4x2 FAP

Dzień dobry klubowiczom...
Chciałbym zapytać się o opinie i doświadczenia użytkowników silników TCe 150 4x2 FAP oraz TCe 130 4x2 FAP. Czy te silniki są warte swojej ceny? Czy warto dopłacić 2500 pln do 150? Czy te silniki nadają się lub też czy dobrze współgrają z instalacja gazową?

Jeśli macie doświadczenie - podzielcie się. Moje plany zakupowe teraz rozbiły się o silnik, bo 1,6 znam z mojej meganki, jednak czy nie lepiej zainwestować w nowe?
 
SWilk 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 359
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-07-01, 09:24   

TechDeck napisał/a:
bo 1,6 znam z mojej meganki


Nie masz wyboru. 1,6 Sce już nie będzie, chyba, że znajdziesz coś na placu, ale musisz się spieszyć, bo to najbardziej poszukiwana wersja.
Do produkcji nie zamówisz, bo Unia Rządzi, Unia Radzi, Unia w Normy Cię Wprowadzi. 1,6 nie spełnia nowych norma i już.
Zostają tylko silniki TCE w różnych wersjach.

Na temat gazu w tym silniku się nie wypowiem, bo się nie znam, ale do tej pory Tce w Dusterach fabrycznie nie były gazowane, więc prawdopodobnie instalacja jest droga, o ile w ogóle możliwa.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-07-01, 09:41   Re: Duster TCe 150 4x2 FAP

TechDeck napisał/a:
Dzień dobry klubowiczom...
Chciałbym zapytać się o opinie i doświadczenia użytkowników silników TCe 150 4x2 FAP oraz TCe 130 4x2 FAP. Czy te silniki są warte swojej ceny? Czy warto dopłacić 2500 pln do 150? Czy te silniki nadają się lub też czy dobrze współgrają z instalacja gazową?

Jeśli macie doświadczenie - podzielcie się. Moje plany zakupowe teraz rozbiły się o silnik, bo 1,6 znam z mojej meganki, jednak czy nie lepiej zainwestować w nowe?


Nowe to zawszeć ryzyko chorób wieku dziecięcego. Zapewne coś z LPG się pojawi w dusterze ale nie musi to byc prędko. A jak będzie to na przykłąd 1.0 TCe z 110 KM? Czyli o mocy minimalnie niższej niż 1.6?

A 1.6 jeszcze z gazem na otomoto u dilerów kilkadziesiąt jest. Czyli jesli jesteś pewny, że chcesz dustera z LPG to albo teraz albo moze za dopiero kilka miesięcy.

Ogólnie - zależy od Twoje filozofii życia. Ja nie lubię DROGICH nowinek, wolę by było coś sprawdzone. Więc ja bym kupował już teraz, byle sprawdzoną konstrukcję, sprawdzona w sensie, że nie ma dużo narzekających a jest trochę chwalących.
Ale są tacy, co chcą mieć to co najnowsze....
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-07-01, 09:45, w całości zmieniany 3 razy  
 
TechDeck 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Megane II
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Dołączył: 18 Paź 2018
Posty: 8
Skąd: Świecie
Wysłany: 2019-07-01, 10:19   

Ostatnim razem w salonie byłem w okolicach maja. Możliwe było zamówienie benzyny 1,6, jak jest dziś to dowiem się dziś ponieważ planuję wybrać się do salony i omówić konfigurację. BTW na stronie nadal jest możliwość wybrania 1,6 SCe

Co kluczowe dla mnie: przebiegi na poziomie 2000 miesięcznie, nie chce diesla, gaz jest opcją a nie koniecznością.

I tak jak w Megance mam te 1,6 i przejechałem nią 150 000km bez awarii silnika przy wymianach olejów i rozrządu, tak opinie o tym silniku w Dusterze są trochę dla mnie dziwne. Brak mocy, nie nadaje się, słaby. W Megance przy 4 osobach i bagażu ten silnik jest słaby, ale czy aż tak tragiczny? Moim zdaniem nie. Dlatego też nie obawiałbym się go w Dusterze, ale z drugiej strony nie zaszkodziłoby mieć 130km albo nawet 150.

Gdybym miał zakładać gaz nawet do tego TCe to pewnie wymagałbym gwarancji na silnik od zakładu montującego tą instalację. Bo zdaję sobie sprawę że utrata gwarancji itp, ale oszczędności na spalaniu gazu zamiast 95tki są.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-07-01, 10:20   

pikodat napisał/a:
Nowe to zawszeć ryzyko chorób wieku dziecięcego. Zapewne coś z LPG się pojawi w dusterze ale nie musi to byc prędko. A jak będzie to na przykłąd 1.0 TCe z 110 KM?


Będzie, ale 1.0 TCe 100 KM z LPG. Nie będzie jak w Lodgy 1.6, że 10 KM więcej dodadzą. ;-)

1.33 TCe w obu wersjach mocy nie ma wielkiej różnicy. Tak, jak nie zauważyłem wielkiej różnicy przypadku Kadjara 140 KM i 160 KM. 1.33 ma super dół, rewelacyjnie reaguje na pedał gazu, przyspiesza fajnie, ale.. liniowo. ;-) Czyli od razu fajnie wyrywa spod nogi, ale potem nie dzieje się dużo więcej, czyli przyspiesza bardzo sprawnie, ale nie coraz i coraz lepiej.

Ogólnie świetny silnik na miasto i do wyprzedzania. W porównaniu z moim dCi przyspiesza oczywiście lepiej, ale w moim mniemaniu szału nie ma. Podobnie jak w Scenicu 1.33 TCe 160 KM, którym zrobiłem 1000 km po różnych drogach.

Jednak jak porównasz go do 1.6 SCe, to jest mega przepaść. Dlatego jeśli pytasz o odczucia, to warto wiedzieć co jest punktem odniesienia. ;-) Spotkałem klienta, dla którego 1.6 SCe był... cytuję "o rany, ale ma odejście". :mrgreen: Ale przesiadka była z Cinquecento 0.9 39 KM.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Rysiob 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 339
Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2019-07-01, 11:22   

@TechDeck Tu masz w swoim Megane silnik Renault 1.6, natomiast w Dusterze są montowane 1.6 Sce od Nissana. To nie są tożsame konstrukcje.
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-01, 13:33   

TechDeck napisał/a:
tak opinie o tym silniku w Dusterze są trochę dla mnie dziwne. Brak mocy, nie nadaje się, słaby

Bo od dobrobytu w d*** się poprzewracało...
 
TechDeck 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Megane II
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Dołączył: 18 Paź 2018
Posty: 8
Skąd: Świecie
Wysłany: 2019-07-01, 13:44   

Zgodzę się że 1,6 renault to inna jednostka niż ta obecna w Daci. Jednak zawsze mnie przerażał downsizeing a tutaj tak to wygląda i jeszcze turbina. A 1,6 i do gazu i do wszystkiego.

Po wizycie w salonie mam informacje (to tak na marginesie) że produkcja Daci w sierpniu jest wstrzymana, bo mają jakieś przerwy itp więc przy ewentualnym złożeniu zamówienia termin odbioru auta to październik listopad.

Silnik SCe 1,6 nadal można zamówić. Taką otrzymałem informację z salonu.
 
TechDeck 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Megane II
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Dołączył: 18 Paź 2018
Posty: 8
Skąd: Świecie
Wysłany: 2019-07-07, 10:30   

Zastanawiałem się nad podpieciem linka do forum scenika i ich historii z fazowaniem 1,4 TCe. Większość poleca i nie ma problemów.
Nadal rozważam 1,3 TCe 130km w Dusterze zamiast 1,6.

https://www.scenic-forum....CE-130-KM-a-LPG
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne