Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
1.0 TCe 100 KM w Dusterze
Autor Wiadomość
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2019-06-23, 17:10   

Zgadzam sie. Mnie denerwuje właśnie jak ktoś zamula na światłach, rusza powoli, zostawia odstępy jak na ekspresówce.

Nie denerwuje mnie jak ktoś jedzie wolno.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-24, 07:40   

Parę tygodni temu Auto Świat zrobił test porównawczy kombiaków z różnymi silnikami benzyna 2.0, hybryda 2.0 i diesel 2.0 (chyba). I zaskoczenie, w normalnym użytkowaniu pod względem wygrała benzyna, która pali tyle samo co "ekologiczna" hybryda i "ekonomiczny" diesel. Pamiętam też porównanie Mazdy 2.0 i Forda 1.0, z którego wyszło że Mazda 2.0 jest bardziej ekonomiczna w spalaniu. Mity upadają.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2019-06-24, 09:20   

Michał B24 napisał/a:
Dynamiczne ruszanie jest koniecznością,.

To jest jasne - i wbrew pozorom nie wpływa mocno na spalanie. Można w miarę szybko osiągnąć dozwoloną prędkość, potem odpuścić gaz. Chodziło mi o jazdę szarpaną, uprawianą przez wielu kierowców: co chwila cisną na zmianę gaz i hamulec, w międzyczasie często jadąc na zderzaku poprzedzającego pojazdu. A w szczególności o brak przewidywania sytuacji na drodze i związane z tym częste hamowanie i ponowne rozpędzanie auta. Trudno, żeby wtedy nie wzrastało spalanie.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-24, 10:59   

macminer napisał/a:
To jest jasne - i wbrew pozorom nie wpływa mocno na spalanie. Można w miarę szybko osiągnąć dozwoloną prędkość, potem odpuścić gaz.


Dokładnie tak. Każdy poradnik ecodrivingu uczy, że przyspieszać się powinno dynamicznie, bez zamulania jak najszybciej dochodząc do prędkości, którą chcemy osiągnąć. A niestety większość kierowców robi dokładnie odwrotnie, czyli przyspiesza w tempie żółwia bo nie daj Boże spali te 0.1 l. więcej. A już mistrzostwem jest tak ruszać spod świateł na lewym pasie...
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-24, 19:51   

Co poradzisz? Nie poradzisz..
Ja uwielbiam mój codzienny lewoskręt ze światłami. Przejeżdża nim max 9 aut, min. --> 2 auta, a to drugie to na czerwonym. Bo jak kierowca nr 1 wyśle sms'a, zobaczy, że zielone, włączy jedynkę.. to się żółte już zapala :evil:
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-25, 08:23   

Jak powiedział Clarkson: "ma być ogień na każdym biegu, bo będziesz jeździł dieslem " :D
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Rysiob 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 339
Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2019-07-06, 20:24   

No i na Słowacji jest już cena za Dustera z silnikiem 1.0 TCE. 9,900 euro za wersję Access.

https://www.auto-bild.ro/...-cp-167935.html



W wersji Essential dopłata do tce względem sce to 500euro
_________________
Ostatnio zmieniony przez Rysiob 2019-07-06, 20:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-07-07, 10:35   

W sumie nie ma źle. Jakieś 2,5 tysiąca drożej.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-07-07, 10:54   

2,5 koła drożej za silnik z kosiarki z trzema tłokami o pojemności kartonu mleka. Ludzie trzymajcie mnie bo pęknę że śmiechu. 😄😄😄
_________________
Browar domowy Mariampol
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-07-07, 11:01   

Mnie tam śmieszy jak ktoś nazywa silnik że ma pojemność kosiarki :D
Technologicznie i pewnie osiągami będzie bił 1,6 na głowę, ale co tam! Ważne, że POJEMNOŚĆ była która notabene jest i tak śmieszna.
Tak samo było z silnikami 0,9, a okazały się nawet lepsze niż stare 1,6 czy tam 1,4 gdzie spotkałem się już nie raz z wypalonymi gniazdami zaworowymi i potrzebą remontu silnika.
Więc ja doceniam rozwój technologi, a nie grzebie patykiem w ziemi i mówię: "kiedyś to było"
;-)
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
zatoiczi 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2018
Posty: 64
Skąd: kujawsko pomorskie
Wysłany: 2019-07-07, 11:33   

toka93 napisał/a:
Mnie tam śmieszy jak ktoś nazywa silnik że ma pojemność kosiarki :D
Technologicznie i pewnie osiągami będzie bił 1,6 na głowę, ale co tam! Ważne, że POJEMNOŚĆ była która notabene jest i tak śmieszna.
Tak samo było z silnikami 0,9, a okazały się nawet lepsze niż stare 1,6 czy tam 1,4 gdzie spotkałem się już nie raz z wypalonymi gniazdami zaworowymi i potrzebą remontu silnika.
Więc ja doceniam rozwój technologi, a nie grzebie patykiem w ziemi i mówię: "kiedyś to było"
;-)


Dokładnie tak jak kolega napisał. Jeździłem 1.4 16v Renault i uważam, że 0.9 tce jedzie zdecydowanie lepiej.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-07-07, 12:47   

Ale tu jest 15 KM mniej na wysokich obrotach, a te się przydają przy wyprzedzaniu, jakby zachowali chociaż tę samą moc to rozumiem.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 622
Skąd: -:-
Wysłany: 2019-07-07, 12:50   

W sytuacji która opisujesz główną rolę odgrywa moment a nie moc.
 
Rysiob 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 339
Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2019-07-07, 13:27   

Obywatel MK napisał/a:
Ale tu jest 15 KM mniej na wysokich obrotach, a te się przydają przy wyprzedzaniu, jakby zachowali chociaż tę samą moc to rozumiem.


Zgadza się, moc maksymalna niższa o 15 KM. Moment obrotowy - wedle katalogu - nieznacznie wyższy od SCe, lecz rozwijany od 2750 obr./min. do 4000 obr./min. Oznacza to, że wrażenia z przyspieszenia będą na korzyść silnika turbodoładowanego.

Porównanie parametrów według cennika słowackiego:

1.6 SCe 2WD
Moc maksymalna: 115 KM przy 5500 obr./min.
Maks.moment obrotowy: 156 Nm przy 4000 obr./min.
Średnie spalanie: 7,8 - 8,0 l/100 km

1.0 TCe 2WD
Moc maksymalna: 100 KM przy 5000 obr./min.
Maks.moment obrotowy: 160 Nm przy 2750 - 4000 obr./min.
Średnie spalanie: 6,2 - 6,8 l/100 km

Potwierdza się, że nowy silnik ma wtrysk pośredni. No i zwracam uwagę na jeden szczegół: 1.0 TCe nie ma filtra GPF.

Jestem bardzo ciekawy, jak ten silnik będzie sprawował się zarówno w Dusterze, jak i ogólnie jako konstrukcja. Wedle recenzji w Internecie, TCe 100 określany jest jako zupełnie wystarczający w Clio 5. Pojawią się auta testowe, to się oceni dynamikę, jak i wyważenie silnika :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez Rysiob 2019-07-07, 13:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-07-07, 13:39   

zatoiczi napisał/a:
toka93 napisał/a:
Mnie tam śmieszy jak ktoś nazywa silnik że ma pojemność kosiarki :D
Technologicznie i pewnie osiągami będzie bił 1,6 na głowę, ale co tam! Ważne, że POJEMNOŚĆ była która notabene jest i tak śmieszna.
Tak samo było z silnikami 0,9, a okazały się nawet lepsze niż stare 1,6 czy tam 1,4 gdzie spotkałem się już nie raz z wypalonymi gniazdami zaworowymi i potrzebą remontu silnika.
Więc ja doceniam rozwój technologi, a nie grzebie patykiem w ziemi i mówię: "kiedyś to było"
;-)


Dokładnie tak jak kolega napisał. Jeździłem 1.4 16v Renault i uważam, że 0.9 tce jedzie zdecydowanie lepiej.

.
Jeździłem 0.9tce, 1.0tsi i nigdy w życiu nie zrobiłbym sobie takiej krzywdy - te silniki w mieście to nieporozumienie, na niskich obrotach nie mają kompletnie ciągu.
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-07, 15:15   

Use the GearBox, Luke...
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-07, 15:37   

Poza tym do 1.0tce dorzuci się boxa albo wgra wirusa i będzie 120 koni i ze 190nm na pewno :-D .
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-07-07, 18:58   

laisar napisał/a:
Use the GearBox, Luke...


Najgorzej ruszyć, a w upalny dzień z klimą pod górkę to już wyzwanie, aby nie spalić sprzęgła albo zdławić silnika :lol: Dla porównania stary silnik 1.4 8v o mocy 60KM i momencie ok 100Nm to czołg.
_________________

Ostatnio zmieniony przez luckyboy 2019-07-07, 19:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-07-07, 20:35   

luckyboy napisał/a:
laisar napisał/a:
Use the GearBox, Luke...


Najgorzej ruszyć, a w upalny dzień z klimą pod górkę to już wyzwanie, aby nie spalić sprzęgła albo zdławić silnika :lol: Dla porównania stary silnik 1.4 8v o mocy 60KM i momencie ok 100Nm to czołg.


Miałem taki czołg tyle że 75 kM w Thali , ale za to był niezawodny i nie do zdarcia.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-07-07, 21:42   

Pożyjemy zobaczymy, niech inni testują na sobie te wynalazki, mnie na szczęście to ominie bo mam ok 12 lat do zmiany na kolejnego Dustera, czyli pewnie już w hybrydzie.
_________________
Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-07-07, 21:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-07-07, 21:53   

Obywatel MK napisał/a:
Pożyjemy zobaczymy, niech inni testują na sobie te wynalazki, mnie na szczęście to ominie bo mam ok 12 lat do zmiany na kolejnego Dustera, czyli pewnie już w hybrydzie.


Z hybrydą to podobna sytuacja jak z wprowadzaniem w niektórych krajach zamiast zwykłych żarówek świetlówek , podczas gdy istniała technologia LED SMD i nie było żadnego uzasadnienia dla wywalania pieniędzy w błoto na świetkówki po to żeby zaraz wymienić je na diody LED.

Dlatego kupowanie hybryd jest do dupy albo mieć spalinowca albo full elektryka. Nie wykluczone że to będzie za 12 lat.
Ostatnio zmieniony przez gawel 2019-07-07, 21:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-07, 22:09   

Full elektryk to w pomrocznej kupa zabawy:
https://youtu.be/hOrDVZZ6z9A

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2019-07-07, 23:58 ]
O tesli - http://www.daciaklub.pl/f...1790759#1790759.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-07-08, 09:19   

Obywatel MK napisał/a:
2,5 koła drożej za silnik z kosiarki z trzema tłokami o pojemności kartonu mleka. Ludzie trzymajcie mnie bo pęknę że śmiechu. 😄😄😄


Mierząc kosiarkami i kartonami to 1600 ccm też nie wygląda dobrze (półtorej kosiarki i półtora kartonika).
 
TechDeck 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Megane II
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Dołączył: 18 Paź 2018
Posty: 8
Skąd: Świecie
Wysłany: 2019-07-08, 10:11   

Jeśli więc 1.0 TCe 100KM ma kiedyś być i będzie zagadką... to czemu dwie wersje 1.3KM z dwiema mapami silnika dla dwóch różnych mocy, nie powodują takiej dyskusji że to turbo, że to kosiarka z dmuchawą?
 
Rysiob 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 339
Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2019-07-08, 11:39   

Zapewne obawy przed 1.0 TCe biorą się z tego, ze:
- ma 3 cylindry,
- zastępuje 1.6 SCe a nie jest tylko alternatywą,
- litr pojemności w sporawym nadwoziu Dustera faktycznie pozostawia pewne wątpliwości, co do tego jak sobie poradzi.

Poradzić sobie poradzi, tak jak 1.0 tsi np w Skodzie Karoq, ale o trwałości wypowiemy się dopiero za parę lat.
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne