Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Błędy po odłączeniu akumulatora (odp.: bezpiecznik)
Autor Wiadomość
SimonSwift 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Dołączył: 11 Lip 2019
Posty: 6
Skąd: Oława
  Wysłany: 2019-07-11, 05:38   Błędy po odłączeniu akumulatora (odp.: bezpiecznik)

Cześć,

Proszę poradźcie!
Przyszła pora na prawdziwe posprzątanie DUSTERA więc wypadało by wyjąć przednie fotele. Standardowa procedura, aku wypięty, fotele wypięte i odkręcamy. Po wszystkim procedura analogiczna, odpalam samochód a tutaj 3 komunikaty
- skontroluj stop - start
- skontroluj esc
- skontroluj ukl kierowniczy
w związku z powyższym, czy istnieje jakaś ręczna procedura kasowania ww. insekcji czy bez komputera się nie obejdzie? I w ogóle dlaczego tak się stało?

IMG_20190711_051009.jpg
Plik ściągnięto 243 raz(y) 195,04 KB

IMG_20190711_051006.jpg
Plik ściągnięto 115 raz(y) 192,08 KB

IMG_20190711_050957.jpg
Plik ściągnięto 100 raz(y) 187,24 KB

Ostatnio zmieniony przez laisar 2019-07-11, 17:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-07-11, 05:46   

Od 25 lat mam różne auta i NIGDY nie przyszło mi do głowy żeby wyjmować fotele. Co to miało na celu??
Wyjątkiem był maluch bo fotele trzeb było spawać bo się połamały.
_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
 
SimonSwift 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Dołączył: 11 Lip 2019
Posty: 6
Skąd: Oława
Wysłany: 2019-07-11, 05:57   

gawel napisał/a:
Od 25 lat mam różne auta i NIGDY nie przyszło mi do głowy żeby wyjmować fotele. Co to miało na celu??
Wyjątkiem był maluch bo fotele trzeb było spawać bo się połamały.


No cóż, po prostu wyznajemy inną filozofie względem czystości, temat rzeka... jakaś sugestia w związku z przedmiotowym zapytaniem?
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-07-11, 05:59   

SimonSwift napisał/a:
gawel napisał/a:
Od 25 lat mam różne auta i NIGDY nie przyszło mi do głowy żeby wyjmować fotele. Co to miało na celu??
Wyjątkiem był maluch bo fotele trzeb było spawać bo się połamały.


No cóż, po prostu wyznajemy inną filozofie względem czystości, temat rzeka... jakaś sugestia w związku z przedmiotowym zapytaniem?


Pojechać do serwisu, z rocznika wnoszę że auto jest na gwarancji. Może fotele nie zostały dokładnie połączone może coś się ułamało
 
SimonSwift 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Dołączył: 11 Lip 2019
Posty: 6
Skąd: Oława
Wysłany: 2019-07-11, 06:18   

gawel napisał/a:
SimonSwift napisał/a:
gawel napisał/a:
Od 25 lat mam różne auta i NIGDY nie przyszło mi do głowy żeby wyjmować fotele. Co to miało na celu??
Wyjątkiem był maluch bo fotele trzeb było spawać bo się połamały.


No cóż, po prostu wyznajemy inną filozofie względem czystości, temat rzeka... jakaś sugestia w związku z przedmiotowym zapytaniem?


Pojechać do serwisu, z rocznika wnoszę że auto jest na gwarancji. Może fotele nie zostały dokładnie połączone może coś się ułamało


Nie, fotele zostały poprawnie zamontowane, śruby dokręcone zgodnie z wymogami producenta (btw...rzeczowej siły fabryka nie uwzględniała) fotele informują o konieczności zapięcia pasów, nic się nie połamało...natomiast pytałem czy jest możliwość ręcznego skasowania owych błędów. Nie wiem co gwarancja ma wspólnego z podłączeniem się pod komputer diagnostyczny w pierwszym lepszym warsztacie i wykasowania błędów.
Jednakże bardzo Panu dziękuje za sugestie związane z moją choinką na desce rozdzielczej.
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-07-11, 06:30   

SimonSwift napisał/a:
gawel napisał/a:
SimonSwift napisał/a:
gawel napisał/a:
Od 25 lat mam różne auta i NIGDY nie przyszło mi do głowy żeby wyjmować fotele. Co to miało na celu??
Wyjątkiem był maluch bo fotele trzeb było spawać bo się połamały.


No cóż, po prostu wyznajemy inną filozofie względem czystości, temat rzeka... jakaś sugestia w związku z przedmiotowym zapytaniem?


Pojechać do serwisu, z rocznika wnoszę że auto jest na gwarancji. Może fotele nie zostały dokładnie połączone może coś się ułamało


Nie, fotele zostały poprawnie zamontowane, śruby dokręcone zgodnie z wymogami producenta (btw...rzeczowej siły fabryka nie uwzględniała) fotele informują o konieczności zapięcia pasów, nic się nie połamało...natomiast pytałem czy jest możliwość ręcznego skasowania owych błędów. Nie wiem co gwarancja ma wspólnego z podłączeniem się pod komputer diagnostyczny w pierwszym lepszym warsztacie i wykasowania błędów.
Jednakże bardzo Panu dziękuje za sugestie związane z moją choinką na desce rozdzielczej.

Nie ma za co ale samoczynnie to można chyba zresetować inspekcję przy wymianie oleju silnikowego i nic poza tym chyba że ma pan komputer zewnetrzny diagnostyczny.
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-07-11, 07:34   Re: Kasowanie Błędów

SimonSwift napisał/a:
.... I w ogóle dlaczego tak się stało?

U mnie pojawił się raz kluczyk, wraz z komunikatem o awarii układu wspomaganie ruszania pod górę, oraz została ograniczona prędkość jazdy. Po wyłączeniu samochodu i odczekaniu 0,5h komunikat się sam skasował. ASO nie stwierdziło potrzeby ingerencji.
Oczywiście kręciłeś kierownicą Lewo- Prawo?
_________________
Od f126p do Dustera
 
SimonSwift 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Dołączył: 11 Lip 2019
Posty: 6
Skąd: Oława
Wysłany: 2019-07-11, 08:17   Re: Kasowanie Błędów

maugu napisał/a:
SimonSwift napisał/a:
.... I w ogóle dlaczego tak się stało?

U mnie pojawił się raz kluczyk, wraz z komunikatem o awarii układu wspomaganie ruszania pod górę, oraz została ograniczona prędkość jazdy. Po wyłączeniu samochodu i odczekaniu 0,5h komunikat się sam skasował. ASO nie stwierdziło potrzeby ingerencji.
Oczywiście kręciłeś kierownicą Lewo- Prawo?


Samochód poza trzema pomarańczowymi "dodatkowymi" kontrolkami nie wykazuje nic niepokojącego.
Pali na dotyk, przyśpiesza normalnie, hamuje, skręca, radio gra, bt działa jak działał, komplet świateł działa poprawnie, 4WD - spisuję się świetnie - samochód w teren to szatan :)
Stuknęła nam rocznica i 52.000 przebiegu, a zważywszy na charakter mojej pracy 20.000 autko zrobiło po bezdrożach i w związku z tym należało mu się solidne odkurzanie.
Ostatnio zmieniony przez SimonSwift 2019-07-11, 08:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-07-11, 08:22   

Pisząc "Lewo-Prawo" miałam na myśli sposób kasowanie kluczyka (wg instrukcji) - sorry za niejednoznaczną wypowiedź.
_________________
Od f126p do Dustera
 
SimonSwift 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Dołączył: 11 Lip 2019
Posty: 6
Skąd: Oława
Wysłany: 2019-07-11, 17:24   

maugu napisał/a:
Pisząc "Lewo-Prawo" miałam na myśli sposób kasowanie kluczyka (wg instrukcji) - sorry za niejednoznaczną wypowiedź.


Problem rozwiązany!!!
Przede wszystkim bezpieczniki - przepalony był bezpiecznik w komorze silnika 7,5 A na płytce 777-1
F2 - 7,5A - Bezpiecznik zasilania modułu zespolonego w kabinie (645) - czujnik prądu akumulatora (928)


po wymianie bezpiecznika i przejechaniu ok 3 km z obiegu wypadła usterka "skontroluj STOP - START"
NASTĘPNIE Lewo - Prawo (do końca kierownicą) i potrzymać 1 sek dłużej żeby usłyszeć pompę od wspomagania

Po wykonanych czynnościach usterki "skontroluj ukl kierowniczy" oraz "skontroluj esc" znikają.

Przyczyną pewnie była niestety moja wina, ponieważ prawdopodobnie podczas odłączania aku, jakimś cudem nastąpiło zwarcie, popłyną prąd większy niż 7,5 A, najważniejsze jest, że bezpiecznik zadziałał prawidłowo.

Pozdrawiam i dziękuję Wszystkim za cenne uwagi

IMG_20190711_131734.jpg
Plik ściągnięto 189 raz(y) 107,9 KB

IMG_20190711_131728.jpg
Plik ściągnięto 230 raz(y) 105,25 KB

 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-07-11, 21:30   

Załóż sobie bezpieczniki z LED - od razu będzie widać który spalony :)
https://sklep.avt.pl/bezpiecznik-samochodowy-z-dioda-led-10a-uni-czerwony.html
_________________
Od f126p do Dustera
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2019-07-11, 21:42   

Bezpieczniki z ledami. Fajna opcja. Starym a nie widziałem. Człek się uczy. pozdr
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-07-12, 10:43   

jurek napisał/a:
Bezpieczniki z ledami. Fajna opcja. Starym a nie widziałem. Człek się uczy. pozdr


Można jeszcze inaczej testować bezpiecznik (jeżeli go nie widać) - np. na ucho (buzer) :)
U mnie w miejscu nie widocznym, ale za to z dostępem "ręcznym"

Test dźwiękowy bezpiecznika.JPG
Plik ściągnięto 13848 raz(y) 16,53 KB

_________________
Od f126p do Dustera
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-07-12, 11:07   

maugu napisał/a:
Pisząc "Lewo-Prawo" miałam na myśli sposób kasowanie kluczyka (wg instrukcji) - sorry za niejednoznaczną wypowiedź.


Możesz coś więcej na temat? Kasowanie kluczyka od serwisu? W normalnej instrukcji to jest czy w jakiejś serwisowej?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-12, 11:20   

Zwykła instrukcja użytkownika, str. 1.66 - http://www.daciaklub.pl/u...U1271-2_PLK.pdf

(Z tym, że kręcenie kierownicą wcale nie jest wymagane - jest potrzebne tylko do odblokowania kolumny kierowniczej przed jazdą przy systemie bezkluczykowym).
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-07-12, 13:45   

pavulon78 napisał/a:
maugu napisał/a:
Pisząc "Lewo-Prawo" miałam na myśli sposób kasowanie kluczyka (wg instrukcji) - sorry za niejednoznaczną wypowiedź.


Możesz coś więcej na temat? Kasowanie kluczyka od serwisu? W normalnej instrukcji to jest czy w jakiejś serwisowej?


Tu to widać (od 12min 33 sek)

https://www.youtube.com/w...2BJq_c#t=12m33s

@laisar Ja mam otwieranie tradycyjne klucz/pilot, ale nie wiem jak inaczej można skasować ikonę kluczyka po odłączeniu i podłączeniu akumulatora (pewnie jakoś można). Mi tak pokazali i to działa.
_________________
Od f126p do Dustera
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-12, 13:52   

Być może jest to sposób na serwisowe skasowanie kontrolki, ale ta metoda nie jest opisana w instrukcji.
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-07-12, 14:29   

laisar napisał/a:
Być może jest to sposób na serwisowe skasowanie kontrolki, ale ta metoda nie jest opisana w instrukcji.

A to pokręciłam :(
Widziałam to w instrukcjach akcesoryjnych m.in. kamer, haka i wydawało mi się, że pewnie w fabrycznej też musi być - bo niby dlaczego nie ?
W zał. instrukcja kamer i haka.

Kasowanie kluczyka - instrukcja kamer.JPG
Plik ściągnięto 52 raz(y) 34,63 KB

Kasowanie kluczyka - instrukcja haka.JPG
Plik ściągnięto 52 raz(y) 34,13 KB

_________________
Od f126p do Dustera
Ostatnio zmieniony przez maugu 2019-07-12, 14:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 713
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2019-11-11, 22:53   

Niestety odgrzebuję temat. Duster 2018r. Wymiana kół (mam kompletne). No i po wymianie wywala: skontroluj esc+skontroluj ukł. kierowniczy. Rok temu było tylko to drugie ale pokręciłem na uruchomionym aucie w lewo do oporu, potem w prawo i zgasło i po problemie. Teraz jak kręcę tak samo to znika ale po uruchomieniu wywala błąd od nowa. Co może być? Ktoś coś podpowie może?
 
areckis 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 03 Lip 2020
Posty: 16
Skąd: Stąd
Wysłany: 2021-02-24, 21:57   

Kolejne odkopanie tematu. ;)

Wymieniałem żarówkę światła cofania. No i pojawił się problem.
Pojawiły się komunikaty:
- skontroluj abs
- skontroluj esp
- skontroluj pomoc startu pod górę
- skontroluj 4WD
Oprócz tego świecił się pomarańczowy "kluczyk" oraz nie działały:
- czujniki cofania
- światło cofania
- kamera cofania
- i wszystkie systemy z listy "skontroluj" ;)

Sugerując się powyższym rozwiązaniem, najpierw sprawdziłem bezpieczniki pod maską - wszystkie były sprawne.
Okazało się, że padł bezpiecznik w kabinie 7,5A oznaczony jako FH21 odpowiadający wg. instrukcji za "Układ napędu na 4 koła (4WD)".

Po wymianie bezpiecznika wszystko zaczęło działać. Najbardziej zaskoczony jestem powiązaniem tego bezpiecznika z całym "zespołem cofania".
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-24, 22:08   

areckis napisał/a:
zaskoczony jestem powiązaniem tego bezpiecznika z całym "zespołem cofania"

Nie ma żadnego powodu do zdziwienia - z niego zasilany jest czujnik wstecznego biegu w skrzyni biegów.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne