Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Fabryczny LPG - przy jakim przebiegu jeździmy na gazie
Autor Wiadomość
gregorexon 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 01 Lut 2017
Posty: 17
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-04-27, 16:52   Fabryczny LPG - przy jakim przebiegu jeździmy na gazie

Dzień dobry.
Powoli staję sie posiadaczem nowego Logana MCV 0.9 TCe z fabrycznym LPG.Dealer wspomniał, że na gazie mozna zacząć jeździć dopiero po 3500 Km. Jakie sa wasze doświadczenia w tej kwestii?
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-04-27, 18:34   

Przy fabrycznym od razu można. Ja jeździłem 1000 km bo sprzedawca pomylił instalację fabryczną z dedykowaną zakładaną u dealera.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-04-27, 21:48   

Jeden bak wyjeżdżasz benzyny , potem już śmigasz na lpg.
Po dotarciu silnika czyli 2000-3000 km znowu robisz rundkę na baku benzyny.
 
gregorexon 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 01 Lut 2017
Posty: 17
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-04-29, 15:53   

Po tych 3000 wymiana oleju, czy później ?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-04-29, 16:11   

To zależy od Ciebie. Ja wymieniłem pierwszy raz po 20 tys.km i nadal śmigam bezproblemowo.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-04-29, 21:41   

Tak olej po 1000-3000, najlepiej samemu operacja banalna .
Żaden olej ze stajni elfa nie jest syntetyczny i nie trzyma parametrów przez 8-9 tyś km a co tu mówić o 20 . Taki przebieg to może jakiś motul,millers lub enaos jakiś prawdziwy w pełni syntetyczny olej a nie olej mineralny produkowany w technologi syntetycznej jak elf
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-04-30, 13:29   

Ale 10000 km spokojnie powinny wytrzymać:
http://www.oil-club.ru/forum/topic/8867-8867/
http://www.oil-club.ru/forum/topic/25356-25356/
_________________
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2017-05-01, 16:24   

Zacząłem śmigać na LPG po jakichś 200km jazdy na benzynie. Teraz jest na zegarze 92200km przebiegu. Nic się nie dzieje. Zdań na ten temat jest tyle ilu użytkowników i podawane przeloty na benzynie też są różne. Tak samo z kwestią wymiany oleju po 3000km. Są tacy co wymieniają, są tacy co nie wymieniają.
Na logikę rzecz biorąc nie widzę powodów, dla których należy ileś tam km przelatać na benzynie. Przy początkowym użytkowaniu nie zaleca się oczywiście katowania silnika i przekraczania 3000 obr/min co ma uzasadnienie bo w tym czasie temperatura pracy silnika może być z deko wyższa. LPG też ma wyższą temperaturę spalania więc teoretycznie może być to powiązane.
Oleju również nie wymieniałem bo od wyłapywania jakichś zanieczyszczeń mogących powstać w początkowej fazie jest coś takiego jak filtr oleju. Pomijam jakieś podróby nietrzymające parametrów i potrafiących doprowadzić do uszkodzeń silników już po dotarciu silników. Stosuj filtry sprawdzonych firm i się nie przejmuj. Jeśli niezachowywanie tych "zaleceń" odnośnie wymiany oleju czy "obowiązkowego" jeżdżenia na benzynie skutkowało by uszkodzeniami silników to słyszało by się o tym. A ja nie słyszałem. Może przykładałem ucho nie do tych miejsc co trzeba? ;-)
_________________
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-05-01, 17:18   

K4M pojedzie na gnojówce odpalony na pych , 0,9 tce już nie .
Producent wymaga okresu adaptacyjnego dla ecu który następuje tylko przy jeździe na benzynie.
Jest kilka tematów osób narzekających na brak mocy w tym silniku gdzie powodem była jazda od razu na lpg i serwisy zapobiegawczo zalecały cały okres dotarcia jeździć na benzynie.W literaturze przyjmuje się że adaptacja sterownika to 200-300 km dlatego poleciłem cię wypalić jeden zbiornik benz dla pewności poprawności tego procesu .

Adaptacja naprawdę działa kiedy pożyczam swoje auto bardzo spokojnemu kierowcy pierwsze kilometry po odbiorze auto jest mniej dynamiczne ale osiąga lepsze spalanie .
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-05-01, 17:23, w całości zmieniany 3 razy  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-05-01, 19:46   

Fruxo napisał/a:
Żaden olej ze stajni elfa nie jest syntetyczny i nie trzyma parametrów przez 8-9 tyś km a co tu mówić o 20 . Taki przebieg to może jakiś motul,millers lub enaos jakiś prawdziwy w pełni syntetyczny olej a nie olej mineralny produkowany w technologi syntetycznej jak elf


Zastanow sie co piszesz. Wedlug Ciebie olej sentetyczny Elf nie jest syntetyczny. Takich bzdur dawno nie slyszalem. Zmieniam olej co 20 tys leje elf w klasie 720 dla Fapa, auto jezdzi z predkosciami maksymalnymi pod pelnym obciazeniem na trasach +1500 km , przejechane ma 110 tys i dalej jezdzi.

Fruxo po twoich wypowiedziach to wnioskuje, ze nie wiem/nie znam sie, ale wypowiem. Tak samo jak tu masz wszystko i jeszcze problem.



Cytat:
Przy fabrycznym od razu można. Ja jeździłem 1000 km bo sprzedawca pomylił instalację fabryczną z dedykowaną zakładaną u dealera.


A jaka roznica miedzy fabryczna a dedykowana? Moze nawet dedykowana lepsza od fabrycznej.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2018-01-11, 21:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-05-01, 19:59   

shrek napisał/a:
Zastanow sie co piszesz. Wedlug Ciebie olej sentetyczny Elf nie jest syntetyczny.


No bo nie jest. W większości przypadków "syntetyki" w Polsce to hydrokrakowane oleje mineralne. Za to, że jesteś oszukiwany i jeszcze za to dziękujesz, należy pogratulować Castrolowi:

http://forums.noria.com/e...995/m/486601356
Cytat:
In April of 1999, the lubricants industry saw a legal ruling that has created
a loophole the size of Jupiter for "synthetic" motor oil manufacturers to hop
through.
That is the month that the National Advertising Division (NAD) of the Council
of Better Business Bureaus ruled that Castrol could continue to label and
market its Syntec motor oil as "synthetic" even though the lube contained no
PAO or ester basestock whatsoever.
You see, in late 1997 or early 1998 Castrol made a significant change to its
Syntec formulation and didn't bother to tell anyone. Instead of using the
polyalphaolefin (PAO) basestock it had used for years, the company had moved
to now using a super highly refined petroleum oil basestock instead.


Ale w Niemczech już nie ma tak łatwo. Tamtejsze prawo stanowi, że taki olej ma mieć oznaczenie "technologia syntetyczna". U nas ma "100% full synthetic" :evil:
Tu masz przykład: http://www.bizol.com/phas.../synthetic-oil/
Cytat:
Outside of Germany, partial Synthetic Motor Oils can be labelled as Fully Synthetic Motor Oils. This is not allowed in BIZOL because according to German Law we need to clearly label Fully Synthetic and Partial Synthetic motor oils. In essence, BIZOL’s Synthetic Motor Oils have the highest German quality standards with 100% consumer transparency and protection.
(...)
However, some synthetic oils are made from highly refined crude oil. A process known as severe hydrocracking breaks the long chain hydrocarbons into shorter, more uniform molecules and at the same time reduces the level of impurities in the oil. The oil produced, known as API Group III oil, has almost identical properties to synthetic PAO oil and in the U.S. is regarded as synthetic. In Germany, it is often referred to as HC synthesis oil.



Prawdziwe "pełne" syntetyki to oleje z bazą PAO, estrową, czy GTL.
Ale jak chcesz, to sobie lej tego Elfa, czy innego Castrola.
_________________
Ostatnio zmieniony przez mbar 2017-05-01, 20:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-05-01, 20:25   

Faktycznie na moim elfie jest napisane technologia systetyczna. Nawet moze byc mineralny. Taki olej jest przeznaczony do tego silnika i taki leje, bo nie ma co lac lepszego, bo i tak to nie przedluzy zywotnosci silnika.
I co chcesz mi powiedziec, ze reno strzela sobie w kolano i nakazuje lac byle co ?
Nawet jak nalejesz byle czego to i tak bedziesz mial ciezko zatrzec silnik. Predzej uwalisz Fap byle jakim olejem niz silnik ale do tego i tak trzeba czasu. Na temat byle jakich oleji, wymiany i obracania panewek juz pisalem.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-05-01, 20:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-05-01, 20:55   

ile gwarancji na silniki daje reno ? 100 może 120 na takim dystansie nawet orlen 10w40 nie zarżnie silnika.
Wraz ze spadkiem własności oleju dochodzi do zrywania filmu co objawiać się będzie braniem oleju i tarciem mieszanym które radykalnie zwiększa zużycie silnika.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-05-01, 21:09   

A co 10w 40 nie smaruje. Moja carisma( byla 380 tys silnik reno 1.9) tylko najtanszy 10w40, focus tosamo 280 tys.
No dobra, ale temat o gazie a nie olejach.
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2017-05-02, 08:18   

shrek napisał/a:
A jaka roznica miedzy fabryczna a dedykowana? Moze nawet dedykowana lepsza od fabrycznej.

Dedykowani na forum bardzo mało,lub prawie wcale nie narzekają .Wstydzą się?
Fabryczni piszą ,piszą,piszą.......
Lubię ich czytać,bo mam niefabryczną.
;-)
_________________
48piotr
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-05-02, 10:44   

https://www.facebook.com/...?type=3&theater
_________________
 
renaultuser 


Marka: Dacia
Model: Duster II PH2
Silnik: 1.0TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 58
Skąd: Piątek
Wysłany: 2017-05-02, 11:39   

shrek napisał/a:
Zastanow sie co piszesz. Wedlug Ciebie olej sentetyczny Elf nie jest syntetyczny.


5W40 ELF nie jest olejem syntetycznym
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-05-02, 11:54   

Cytat:

Instalacje LPG
instalacje dzielimy na
fabryczną plusy : pełna gwarancja producenta , zintegrowane okablowanie silnika , wzmocnione zawory
minusy : mały zbiornik LPG (40 L ) ,zablokowany sterownik (aso też nie może go edytować )
Silnik jest specjalnie przystosowany do LPG ma inne kodowanie (K4M 616 po lifcie K4M 642) kiedy zwykłe wersje benzynowe to K4M 696 lub 4x4 K4M 606 po lifcie K4M 646
instalacja dedykowana :
Występuje tylko i wyłącznie kiedy do danego modelu nie występuje instalacja fabryczna.
Jest montowana na miejscu przez salon
plusy : pełna gwarancja producenta ,
minusy : czasami słabe umiejętności monterów z aso
dilerska :
Jest to instalacja zakładana na własną rękę przez dilera (sprzedawce) .
plusy : tańsza , możliwość dowolnej konfiguracji
minusy : tracimy gwarancje na silnik producenta zamiast tego od dillera otrzymujemy jego gwarancje . Jesteśmy z nim związani nierozrywalni na cały okres gwarancyjny


http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=10718
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-07-16, 21:59   

Odświeżę trochę temat.
Jako nowy posiadacz dacii LPG i po zapozna się z instrukcja nie ma żadnych wzmianek o silniku LPG i mam pytanie czy od razu jechać na LPG czy najpierw tylko benzyna a jeżeli tak to ile km?
_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-07-17, 10:15   

Jeśli to fabryczny LPG, to nie ma przeciwwskazań, żeby od razu jeździć na gazie. ALE... niejeden gazowy wyjadacz mówi, żeby jednak pierwsze 500-1000 km zrobić na benzynie.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-07-17, 11:14   

Belphegor napisał/a:
Jeśli to fabryczny LPG, to nie ma przeciwwskazań, żeby od razu jeździć na gazie. ALE... niejeden gazowy wyjadacz mówi, żeby jednak pierwsze 500-1000 km zrobić na benzynie.

Dzięki za odpowiedź, tak też zrobię. Mam zrobione 500 km w 2 dni :shock: i ciekawy jestem jakie jest zużycie benzyny więc do tankuję dziś do pełna i sprawdzę bo wersja LPG nie ma komputera. Następnie pojeżdżę na benzynie do 2 kresek na wskaźniku i przechodzę na gaz.
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2019-07-17, 13:02   

Belphegor napisał/a:
ALE... niejeden gazowy wyjadacz mówi, żeby jednak pierwsze 500-1000 km zrobić na benzynie
Ci wyjadacze to pracownicy ASO :) RRG Warszawa w szczególności - prawie wszyscy tam tak gadają
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-07-17, 13:28   

tAboon napisał/a:
RRG Warszawa w szczególności - prawie wszyscy tam tak gadają


Ja tak nie gadam. :-P To klienci przychodzą z takimi pomysłami. A dużo z tych klientów przesiada się też z LPG. :-P
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-07-17, 14:11   

gawel napisał/a:
Belphegor napisał/a:
Jeśli to fabryczny LPG, to nie ma przeciwwskazań, żeby od razu jeździć na gazie. ALE... niejeden gazowy wyjadacz mówi, żeby jednak pierwsze 500-1000 km zrobić na benzynie.

Dzięki za odpowiedź, tak też zrobię. Mam zrobione 500 km w 2 dni :shock: i ciekawy jestem jakie jest zużycie benzyny więc do tankuję dziś do pełna i sprawdzę bo wersja LPG nie ma komputera. Następnie pojeżdżę na benzynie do 2 kresek na wskaźniku i przechodzę na gaz.

2 kreski na wskaźniku to bedzie prawdopodobnie nie więcej niż 15 litrów. Czyli spalisz 35 litrów. Jeśli tylko po mieście, to będzie to około 400-500 km (mi palił po mieście około 7,15 - przy spokojnej jeździe - palił, bo po 1000 km przeszedłem na LPG i teraz pewnie pali skrajnie mało - benzyny, bo LPG dopiero w piątek coś wiedzieć będę - przed wyjazdem zatankuję do pełna,- bo po 500-700 m juz na LPG sie rano przełącza i potrafi póżniej cały dzien zapalać praktycznie od razu na LPG).
Ile masz teraz prostokącików? I podziel się uwagami o spalaniu i stylu jazdy.

Co do jazdy na benzynie-gazie. Najbardziej skrajne opinie to: - jeździj od razu na LPG ( w tym od jednej osoby, która tak zrobiła i ma około 40 000 km za sobą i poza 2 czyszczeniami elektorazaworu nic więcej) po najbardziej skrajną - pierwsze 3000 na benzynie (ale to w wypadku instalacji Lando Renzi NIE FABRYCZNEJ). Czyli twoja decyzja o ok. 1000 km na beznynie należy do tej grupy umiarkowanych w poglądach.
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-07-17, 14:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-07-17, 16:19   

No więc tak dziś zatankowałem uczciwie na max po pierwszych 535 km z tego 1/2 po trasie dynamicznie 120km/h i 1/2 jada po lokalnych drogach trochę krętych 80-90/km/h wyszło dokładnie 27,28 l czyli średnio 5,1/100 km jestem bardzo zadowolony. Tym bardziej że jeszcze się nie przyzwyczaiłem do mojej rakiety. Wyjadę tak jak planowałem do 2 kresek czyli kolejne 600-700 km i potem LPG.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne