Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Nieusuwalne błędy sterownika poduszek
Autor Wiadomość
Slovik 


Marka: Dacia, Renault
Model: Logan MCV, Grand Scenic III ph2
Silnik: 1.5 dCi, 1.6 dCi
Rocznik: 2007, 2015
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 13
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-07-13, 23:34   

Witam.
Mam problem z AirBagiem w Loganie MCV, a konkretnie z wykasowaniem błędów. Zaczęło się od tego, że pękła mi taśma zwijaka w kierownicy, następnie nieudolnie ją naprawiłem ale temat olałem i jeździłem kilka lat z zapaloną kontrolką, aż nie podbili mi badań (od listopada 2018 dyskwalifikuje), więc znowu polutowałem i mam teraz oporność 2,8oma, problem teoretycznie znikł, bo nie ma aktywnych błędów ale kontrolka poduchy dalej świeci. Podczas kasowania wyrzuca mi błąd (DDT2000 Light):


Błędy, które chce kasować:




Próbowałem też kasować z poziomu DDT4ALL i PYREN ale w tych programach widzi błędy, natomiast nie ładuje parametrów, tylko wywala błąd, że nie ma plików do obsługi tego modułu.

Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony przez Slovik 2019-07-13, 23:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2019-07-14, 19:04   

https://www.docdroid.net/...53x7988c000.pdf
 
Slovik 


Marka: Dacia, Renault
Model: Logan MCV, Grand Scenic III ph2
Silnik: 1.5 dCi, 1.6 dCi
Rocznik: 2007, 2015
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 13
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-07-15, 12:48   

Wielkie dzięki. Już wiem, że bez CLIPa nie dam rady.
Już wiem dlaczego mi DDT4ALL i PyREN nie działają (działa tylko ABS, który nie działa pod Lightem), bo one łączą się po CAN, a AirBag u mnie jest na KKL. Mam pytanie, czy jest kabelek, którym będę mógł połączyć się z pełnym dostępem (a nie tylko do błędów) przez PyREN? Obecnie mam VAG KKL (działa z DDT2000 Light) i VGate iCar3 (działa z DDT4ALL i PyREN ale obsługuje tylko ABS i błędy).
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2019-07-18, 18:54   

https://allegro.pl/oferta/skaner-diagnostyczny-viaken-vscan-elm327v2-bt-8284580633
https://www.amazon.com/Sc.../dp/B005ZWM0R4/
https://smartmoto.pl/product-pol-10247-Interfejs-diagnostyczny-Vscan-STN1110-v2-ELM327-USB.html
https://allegro.pl/oferta/interfejs-obd2-stn1170-jak-elm327-polski-ccy-usb-7931851326
 
Slovik 


Marka: Dacia, Renault
Model: Logan MCV, Grand Scenic III ph2
Silnik: 1.5 dCi, 1.6 dCi
Rocznik: 2007, 2015
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 13
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-07-18, 19:23   

Dzięki, wczoraj jednak udało mi się połączyć z PyREN przez iCar3, dodałem parametr -vv i szczytuje parametry ECU, tylko jak wejdę, odczytam i tak ze 2 razy, to następnie przy kolejnym pokazuje mi wszystko na 0 (lub coś w tym rodzaju), jak cofnę się do ekranu głównego i wykonam ponownie scan błędów to ponownie mogę odczytać. Próbowałem wykasować błędy to nie da rady, dokonać jakiś ustawień np. zablokować kalkulator (sterownik airbag) to mi nie wykonuje i pojawia się nodata i operacja została wykonana. Z tego co udało mi się ustalić to mam następujące problemy: Kalkulator do wymiany - TAK i kontrolka defektu sterowania - TAK. Myślałem wykonać reset kalkulatora i ponownie go zaprogramować, tylko nie do końca mi działa PyREN i zastanawiam się czy to właściwa droga? Co Wy o tym sądzicie?

PS. Zastanawiam się, czy nie powinienem przenieść ten wątek gdzieś indziej lub założyć nowy temat, tylko jak?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-18, 20:48   

Mam kabel VAG KKL i pod DDT2000 i light działa pełna obsługa sterownika poduszek, UCH i ECU silnika, za to w ogóle nie łączy się z ABS-em.
 
Slovik 


Marka: Dacia, Renault
Model: Logan MCV, Grand Scenic III ph2
Silnik: 1.5 dCi, 1.6 dCi
Rocznik: 2007, 2015
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 13
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-07-18, 23:25   

To tak jak u mnie, tylko czy z poziomu DDT2000 light da się naprawić (usunąć błędy) sterownika (kalkulatora) poduszek? Jak tak, to jak? Według serwisówki, którą podesłał eastcowboy należy wymienić sterownik. To samo wynika z PyRENa:



Jak trochę szukałem po necie to niby da się bez wymiany, tylko jak, bo wersje były różne i robił to ktoś.
Ostatnio zmieniony przez Slovik 2019-07-18, 23:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-19, 00:12   

Naprawa to coś innego niż usuwanie błędów - to drugie oczywiście da się zrobić, ale jeśli wewnętrzna diagnostyka sterownika poduszek stwierdza jego uszkodzenie i nakazuje wymianę, to nie ma innej drogi i nie pomoże żaden program ani interfejs.

Uszkodzenie oznacza problem fizyczny, z elektroniką, a nie z oprogramowaniem.

Czy odpiąłeś wtyczki od sterownika podczas lutowania taśmy na kierownicy?
 
Slovik 


Marka: Dacia, Renault
Model: Logan MCV, Grand Scenic III ph2
Silnik: 1.5 dCi, 1.6 dCi
Rocznik: 2007, 2015
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 13
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-07-19, 01:25   

Zanim lutowałem to wyjąłem całą taśmę. Tylko, że po zamontowaniu zapomniałem podpiąć wtyczkę. Drugi problem jaki miałem to półtora roku temu podczas wyjazdu na pogrzeb padł mi regulator napięcia, a że się spieszyłem to nie miałem czasu go naprawić i tak przejechałem ok. 300 km. Jak dojechałem do domu to napięcie na aku było ok 9V, komputer mi wtedy wyłączył prawie wszystko (świeciły światła dzienne i pracował silnik, brak wspomagania, ABS, ...). Myślę, że wtedy (sądząc po błędach) powstał problem ze sterownikiem. Jednak jest komunikacja ze sterownikiem, błędy są historyczne, a jak coś majstruję to zmieniają się parametry, nie miałem problemu z blokadą linii. Jak włożyłem opornik 2om zamiast poduchy licząc, że może coś pomoże, to mi sterownik pokazał 3.0, czyli niby ok. W DDT2000 light pokazuje mi następujące parametry:




Może gdzieś tutaj przekłamuje? Co jeszcze mogę sprawdzić/zrobić?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-19, 06:34   

Z tego co widzę to masz niby otwarty układ i za duży opór wewnątrz obwodu poduszek co by znaczyło że kiepsko polutowales lub mogłeś wstawić za duzr oporniki jeśli naprawiales aitbag w ten sposób i powiem ci że airbag sam by skasował taki błąd bez ddt2000 i innych gdyby było dobrze po restarcie zapłonu.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1705
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-07-19, 07:08   

Lutowanie przewodów, taśm airbag to proszenie się o kłopoty. Jak wiadomo co uszkodzone to wymienić i po problemie.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Slovik 


Marka: Dacia, Renault
Model: Logan MCV, Grand Scenic III ph2
Silnik: 1.5 dCi, 1.6 dCi
Rocznik: 2007, 2015
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 13
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-07-19, 11:38   

Podam jako ciekawostkę, że postanowiłem jednak zmienić cały zwijak i mam wg DDT2000 light identyczne wartości. Jak mierzyłem oporność samej taśmy to polutowana miała 0,9om, a nowa 0,8om, czyli myślę, że źle mi nie wyszło. Norma jest od 1,3 do 5,2. Toka93 masz rację, że pożałowanie 300zł się na mnie mści, chociaż z drugiej strony uważam, że jakbym nie załapał błędu sterownika (poprzez jazdę na rozładowanym aku poniżej wartości granicznej) to po wymianie byłoby ok, jak u większości. Myślę, że większości zdarzyło się zrobić jakąś głupotę ale to tak już jest i nie ma co już płakać nad rozlanym mlekiem tylko go posprzątać.
Błędy bieżące znikły już przy polutowanej taśmie (wcześniej były), zostały te historyczne, które moim zdaniem nie chcą zniknąć przez błąd sterownika, który teoretycznie trzeba wymienić. Jak już wcześniej pisałem, czytałem, że udawało się naprawić CLIPem lub przez speca od elektroniki ale nit nie robił tego sam. Pomyślałem, że skoro już poświęciłem tyle czasu to spróbuję powalczyć, tym bardziej, że już więcej trudno popsuć i mam trochę doświadczenia z naprawianiem tego typu usterek to mogę zrobić to sam.
Na tę chwilę znalazłem opcję w PyREN kasowania historycznych błędów ale mi nie działa, tylko że nie mam pewności czy to dlatego, że się nie da, czy mam problemy z PyRENem, który nie do końca działa mi poprawnie. Nagle wartości mają 0. Moim zdaniem rwie połączenie, tylko dlaczego i co trzeba zmienić? Może da się z poziomu DDT2000 light, który działa u mnie najlepiej lub DDT4ALL ale ten mi nie ładuje parametrów wszędzie mam NODATA.
Ostatnio zmieniony przez Slovik 2019-07-19, 11:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-19, 19:35   

"polutowana miała 0,9om, a nowa 0,8om, czyli myślę, że źle mi nie wyszło. Norma jest od 1,3 do 5,2."

No to raczej nie masz normy bo sie nie miesci w zakresie ? ; )


"mam trochę doświadczenia z naprawianiem tego typu usterek to mogę zrobić to sam."

Powiedzialbym , ze raczej male. Latwiej i szybciej bedzie ci kupic nowy ECM, pewnie rodzinka tez sie wkurza na ciebie skoro na takie uroczystosci wazne nie masz sprawnego auta.
Nawet nie wiesz , ze rezystancja w polaczeniu szeregowym rosnie a rownoleglym malala i nawet nie wiesz co i gdzie mierzyc . Nie wspomne o jezdzie z wywalonym regulatorem napiecia i pozniej pytaniem sie wszec i wobec co zacz.

"że jakbym nie załapał błędu sterownika (poprzez jazdę na rozładowanym aku poniżej wartości granicznej) to po wymianie byłoby ok, jak u większości. "

A wiesz, ze regulator napiecia padajacy da tez wysokie ponad 15V napiecia ? To ze jezdziles do wyladowania aku to male piwko.
 
Slovik 


Marka: Dacia, Renault
Model: Logan MCV, Grand Scenic III ph2
Silnik: 1.5 dCi, 1.6 dCi
Rocznik: 2007, 2015
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 13
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-07-19, 21:56   

Z tą normą to się zakradła nieścisłość, bo dotyczy całości, a ja mierzyłem samą taśmę, żeby przekłamania były jak najmniejsze, do wtyku miałem 2,6, a sterownik pokazuje 2,8.
Regulator padł mi w czasie drogi, ze względu, że moje pomiary napięcia pokazały mi, że dam radę dojechać i nie miałem zamiaru wracać ale plany niestety się zmieniły. Tak naprawdę to nie było do końca wiadomo, że to regulator. Pewne było, że świeciła się kontrolka ładowania i pasek klinowy był cały, a napięcie na bieżąco kontrolowałem, gdyby rosło to może bym zareagował inaczej.
 
Slovik 


Marka: Dacia, Renault
Model: Logan MCV, Grand Scenic III ph2
Silnik: 1.5 dCi, 1.6 dCi
Rocznik: 2007, 2015
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 13
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-08-05, 21:40   

W końcu udało się usunąć błędy i jest już wszystko ok.
Niestety nie było możliwości z poziomu programu. Udało mi się znaleźć zakład, w którym po podłączeniu do kompa facet stwierdził, że jest błąd wewnętrzny i nie da się go usunąć ale może to zrobić na "stole". Powiedział, że problem wynikał ze zbyt niskiego napięcia i jest to częsta przypadłość tego sterownika. Naprawa polegała na wgraniu od nowa oprogramowania. Całość kosztowała mnie stówkę :-) .
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne