Powitać po przerwie
Forum wertowałem, temat o montażu klimy jest, ale nikt nie wspomiał o instalacji elektrycznej (albo nie doczytałem). Pytanie, trzeba dokupić całą wiązkę z modelu z klimą? podobnie jeśli chodzi o el.szyby, czy w przypadku montażu el szyb również jest wymagana wymiana wiązki?
Pytam, bo znajoma mi firma sprzedaje Dustera w BDB pieniądzach. Autko w miarę świeże dla mnie - 2014 rok, wyposażone tylko w c. zamek i LPG. Jak to bywa w firmach, kupował księgowy a użytkował kierownik budowy, na dojazdy na nadzór, oczywiście tylko w czasie pracy, więc przebieg znikomy (38000 km)
Wszystko fajnie, ale podstawowe wyposażenie dla mnie to el. szyby i klima, dużo jeździmy w lecie i zazwyczaj dość daleko. Z montażem nie mam problemu, deskę dam radę sam zdemontować, klimę raczej też zamontuję. Znalazłem używaną, kompletną instalację za ~3000 zł, koleś wszystko do szyb dołoży gratis, problem że wymontował i sprzedał całą wiązkę z auta, więc stąd moje pytanie.
Jeśli się wie gdzie w istniejących wtyczkach wpiąć przewody, to nawet łatwiej jest je pociągnąć osobno, niż wybebeszać auto i pruć oryginalne okablowanie.
Natomiast jeżeli dokłada się nowe elementy, to czasami/często/zwykle oryginalna wiązka - albo chociaż jej fragment, zwłaszcza końcowy, z wtyczką - znacząco upraszcza i przyśpiesza pracę.
W tym przypadku - klima to dosłownie kilka odcinków przewodu i na pewno nie warto z jej powodu wymieniać dużych fragmentów okablowania, bo w daciach jest bardzo zintegrowane (nie ma osobnych wiązek "do klimy", przewody są częścią większej całości).
Jeśli się wie gdzie w istniejących wtyczkach wpiąć przewody, to nawet łatwiej jest je pociągnąć osobno, niż wybebeszać auto i pruć oryginalne okablowanie.
Natomiast jeżeli dokłada się nowe elementy, to czasami/często/zwykle oryginalna wiązka - albo chociaż jej fragment, zwłaszcza końcowy, z wtyczką - znacząco upraszcza i przyśpiesza pracę.
Dlatego właśnie warto zaopatrzyć się w rozsądnych pieniądzach w oryginalne wiązki, żeby z nich powycinać te przewody z końcówkami, których brakuje w naszej instalacji. Chyba najłatwiej znaleźć to co trzeba na jakimś szrocie.
Marka: Dacia, Renault
Model: Logan MCV, Grand Scenic III ph2
Silnik: 1.5 dCi, 1.6 dCi
Rocznik: 2007, 2015
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 20 Lut 2016 Posty: 13 Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-07-19, 13:47
Nie wiem jak Dusterze ale w Loganie po zdjęciu deski dołożenie kilku przewodów to pikuś. Samą deskę ściąga się dość prosto ale warto mieć instrukcję, żeby przypadkiem czegoś nie urwać. Ja największy problem miałem z gniazdem ODB ale w końcu podważyłem i wyjąłem samo gniazdo. Należy pamiętać aby po wyjęciu poduchy przed samym zdjęciem kierownicy przełożyć wtyczkę od taśmy, bo inaczej może być dużo zwijania, a w najgorszym przypadku można zerwać. Wszystko robiłem sam, myślę, że na rozebranie i złożenie deski to max. po 2 godz. Osobiście uważam, że elektryka to będzie prosta, gorzej z zamontowaniem elementów klimy, bo tam już zaczyna robić się ciasno.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum