Witam
ma ktoś może rozpiskę na złącze R212 monoblock ta pod maską potrzebuje sprawdzić który kabel idzie z włącznika klimatyzacji w tej wtyczce bo mi wychodzi na dolny 7 lub górny 7 nie wiem bo nie mam rozpiski no i kolor mi się nie zgadza bo powinien być chyba pomarańczowy na sterownik pod 46 a mam beżowy od strony silnika
proszę o pomoc silnik 1.4 MPI K7J
Ja bym na twoim miejscu zrobił tak. Zakupił następujące elementy:
1. Cały korpus z nagrzewnicą i parownikiem klimatyzacji, zaworem rozprężnym dedykowanym do twojego auta.
2. Kolejne elementy takie jak skraplacz klimatyzacji, sprężarka, zawór bezpieczeństwa, termostat z kapilarą, osuszacz, przewody (niskie wysokie ciśnienie) albo bym kupił oryginalne albo uniwersalne z aliexpress. Kwestia dopasowania. Oczywiście na przewodach musi być port niskiego i wysokiego ciśnienia.
Instalację elektryczną można zrobić samemu. Klimatyzacja ma się uruchamiać po wciśnięciu przycisku klimatyzacji i załączeniu "nawiewu". Idzie proste zasilanie do "sprzęgła sprężarki" oraz do wentylatora skraplacza. Taka instalację można zrobić na zwykłym "elmotowskim" przekaźniku.
Wentylator skraplacza jest fakultatywny. Sporo aut w USA go nie ma np.: GMC. Ale auta europejskie to mają prawie wszystkie. Brak wentylatora powoduje to że jak stoimy w korku to klimatyzacja przestaje działać.
Co do ilości czynnika to ja bym napełnił w taki sposób:
1. Ilość oleju PAG taka jaka jest w instrukcji serwisowej od Dacii
2. Czynnik bym uzupełniał na pracującej klimatyzacji do momentu jak klimatyzacja na wysokim ciśnieniu osiągnie 15 barów (zakres pracy 10 barów klimatyzacja zaczyna działać a przy 20 barach rozłącza zawór bezpieczeństwa).
Jako czynnika zamiast R134a można użyć R290. Ja w poprzednim samochodzie z powodzeniem stosowałem.
Praktycznie już wszystko mam zamontowane włącznie z elektryką pojawiła się pewna przeszkoda mianowicie wąż który idzie od sprężarki do skraplacza też z czujnikiem ciśnienia jest za krótki mam od Sandero i nigdzie nie mogę znaleźć dłuższy ponieważ na skraplaczu wej. i wyjście jest po jednej stronie akurat od strony kierowcy tam też jest osuszacz a sprężarka jest od strony pasażera i wąż nie sięga muszę zmienić chyba skraplacz na taki żeby miał podłączenia po lewej i prawej stronie dodam że przeszczep jest z Logan mcv 1.6 16v niestety nie kompletny był czyli brak tej rurki z czujnikiem ciśnienia elektrykę wyprułem z instalacji silnika 1.6 16v oczywiście uwzględniając schematy zmiana łapy alternatora konieczna inny napinacz i dodatkowa rolka na łapie pasek inny ,alternator pasował przełożenie pompy wspomagania z dołu na górę łapy wymiana chłodnicy na tą z skraplaczem i rezystorem wentylatora obieg drugi moja tego nie miala, i wymiana nagrzewnicy tej w kabinie z klimatyzacją i panelem
Ostatnio zmieniony przez djares 2019-07-14, 10:41, w całości zmieniany 1 raz
chłodnica jest z silnika 1.6 16V ja mam silnik 1.4 generalnie weszła wraz z chodnica wody i wiatrakiem nr. chłodnicy VALEO CA 1426 8200182361 wejście i wyjście są od strony kierowcy a sprężarka po stronie pasażera.
Dolne podłączenie jest rurką do osuszacza górne powinno iść do sprężarki i na nim powinien być czujnik ciśnienia właśnie tej rurki mi brakuje ta co mam nie pasuje tzn. średnica rurki jest 15,5 a w chłodnicy prawdopodobnie 14.3 i tak po za tym jest za krótki
Ostatnio zmieniony przez djares 2019-07-18, 16:49, w całości zmieniany 1 raz
Jeśli chodzi o długość węża to bez problemu da się go "przekłuć". Przy poprzednim aucie za zakłucie nowego węża gumowego na aluminiowych rurkach klimatyzacji zapłaciłem w Łodzi około 100zł. Większość punktów która zajmuje się zakłuwaniem węży ciśnieniowych wykona taką usługę.
Jeśli chodzi o długość węża to bez problemu da się go "przekłuć". Przy poprzednim aucie za zakłucie nowego węża gumowego na aluminiowych rurkach klimatyzacji zapłaciłem w Łodzi około 100zł. Większość punktów która zajmuje się zakłuwaniem węży ciśnieniowych wykona taką usługę.
OK też na to wpadłem tylko ze nie mam końcówki tej z czujnikiem tak żeby pasowała do chłodnicy nie wiem od czego dopasować
Jeśli chodzi o długość węża to bez problemu da się go "przekłuć". Przy poprzednim aucie za zakłucie nowego węża gumowego na aluminiowych rurkach klimatyzacji zapłaciłem w Łodzi około 100zł. Większość punktów która zajmuje się zakłuwaniem węży ciśnieniowych wykona taką usługę.
OK też na to wpadłem tylko ze nie mam końcówki tej z czujnikiem tak żeby pasowała do chłodnicy nie wiem od czego dopasować
W tej chwili jestem na etapie sprawdzania szczelności i napełniania czynnikiem jak będzie ok fura stoi na warsztacie znaleźli dwie nieszczelności połączenie chłodnica i osuszacz rurką przeciek z uszczelek akurat te co miałem w komplecie oringi i kapturki nie ma w zestawie tych 8 mm jutro chyba to ogarną bo nie mieli na miejscu a późno było już poczekamy zobaczymy
generalnie wąż który mi brakowało dorobiony został z innych rurek i zakuty gumowym wężem o dziwo szczelny
Powiedz czy klima wystartowała. Bo chyba trzeba również wymienić sterownik silnika na taki z wersji z klima.
Jeszcze stoję na etapie szczelności okazało się że rurka łącząca chłodnicę z osuszaczem jest pęknięta czekam na nową (używana) nowej nie mogę znaleźć nr. 8200663546
Powiedz czy klima wystartowała. Bo chyba trzeba również wymienić sterownik silnika na taki z wersji z klima.
Jeszcze stoję na etapie szczelności okazało się że rurka łącząca chłodnicę z osuszaczem jest pęknięta czekam na nową (używana) nowej nie mogę znaleźć nr. 8200663546
No i stało się przeszczep zakończony
doszedłem że sprzedający wysłał mi chłodnice z skraplaczem i wentylatorem ale nie od 1.6 16V tylko od 1.5 Dci dlatego rurka mi nie pasowała ale po przeróbce wszystko gra klima przeszła test szczelności azotem i nabita wszystko gra chłodzi sterownik zagadał bez zająknięcia czyli ma wgraną obsługę klimatyzacji wentylator poprawnie załącza się na chłodnicy ciśnienia oscylują miedzy 3,6 bar a 24bar poprawnie chodzi załączanie klimatyzacji czujnik ciśnienia załącza i odłącza sprzęgło klimatyzacji mam nabite 620g czynnika maszyna nie chciała nabić więcej na kratkach mam 7 stopni C myślę że to dobrze jedyne co bym poprawił to obroty na wolnym biegu na oko jest ok 500-600 silnik lekko wpada w drganie gdzieś na forum mignęło mi gdzie te obroty się podnosi tylko nie mogę namierzyć dla zainteresowanych jestem w posiadaniu skanów elektrycznych z czasopisma AutoElektro do Dacii Logan wszystkie wersje silnikowe Nr.190-191 jak ktoś jest zainteresowany wrzuciłbym na forum ale wielkość nie pozwala są w pdf-ie 22mb i 44mb z uwagi na niezbyt głośna pracę wentylatora , sprężarkę słychać jak się załącza i pracuje dołożyłem diody kontrolne do monitorowania załanczanie wentylatora poprowadzone z przekaźników 700 i 336 .Przekaźnik 700 idzie przez rezystor (opornice) jest dodatkowo zabezpieczony fabrycznie diodą i w ten sposób wiem kiedy klima włącza wentylator jak i bez klimy chłodzenie silnika sterownik po przekroczeniu temp. uruchamia wentylator wiecie szyby zamknięte radio gra ,to tak tylko dla mojego spokoju co by ciśnienie gazu chłodzącego za bardzo nie skoczyło . Podsumowując całość wyniosła mnie ok 1350zł z nabiciem robocizna ok 16 godz w moim przypadku robiłem to w przerwach ze względu że cały czas samochód musiał być na chodzie dlatego było to rozłożone na kilka etapów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum