Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-11-09, 18:33
wskaźnik / temperatura silnika / płynu chłodzącego (cegiełki
Autor Wiadomość
taryfa4 


Marka: Dacia
Model: stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Dołączył: 01 Paź 2014
Posty: 12
Skąd: Grodzisk mazowiecki
Wysłany: 2019-03-24, 10:14   

Walczyłem z tymi 2 kreskami już jakiś czas(wymieniłem termostat i czujnik) aż się poddalem.
Tydzień temu temperatura na zegarkach wariowala tzn
2 kreski po chwili 0 kresek A przed odpaleniem pokazał czasem max kresek na zimnym silniku.Monitorowalem temperature na elm327.Temperatura max podczas jazdy 74 stopnie.
Zacząłem od wymiany czujnika.Pomoglo ,w końcu wskaźnik pokazuje najpierw 2 kreski A następnie 4 I tak trzyma.
Temperatura podczas jazdy 84-86 stopni.przy 94 stopniach na postoju załącza się wentylator.
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2019-03-29, 19:03   

tak ja już pisałem Jak są 2 kreski to termostat siedzi Przynajmniej u mnie. Nowe czujniki to loteria
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-24, 20:55   

Ostatnio wjeżdżałem w górach kiepską leśną drogą 5 kilometrów na jedynce/ dwójce. Wentylator chodził po tym dobre pięć minut. Postanowiłem sprawdzić via Elm temperatury pracy silnika i dziś przy 26 stopniach na trasie S8 temperatura oscylowała w granicach 82-83 stopnie. Po zatrzymaniu utrzymywała się na poziomie 83 a potem spadła do 78 i tak sobie krążyła w pętli histerezy.
Jest ok czy jest to za niska temperatura i termostat do wymiany ? Trochę też wzrosło spalanie ale tp może przez krótkie odcinki. Poza tym epizodem w górach wentylator chlodnicy włącza się tylko gdy działa klima.
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-07-16, 15:05   

DrOzda napisał/a:
...
Jest ok czy jest to za niska temperatura i termostat do wymiany ? ...


Sprawa jest stosunkowo prosta do zbadania. Termostat jest do wymiany, gdy się nie otwiera lub gdy się nie domyka. Pierwszy przypadek możesz śmiało odrzucić w swoim przypadku. Natomiast drugi przypadek zbadasz uruchamiając zimny silnik i mierząc temperaturę "via Elm" i dopóki silnik nie osiągnie temperatury roboczej, dopóty rura prowadząca do chłodnicy musi pozostawać zimna - oznacza to, że termostat jest szczelny. Przy dalszym wzroście temperatury roboczej silnika następuje stopniowe ogrzewanie się tej rury.
W moim 1,5 dci temperatura robocza silnika waha się dokładnie w podanym przez Ciebie zakresie
(78-83°C).
Czy jest to zakres właściwy również dla silnika benzynowego to inna sprawa, ale wynika on z konstrukcji termostatu.
_________________
pozdrawiam / Maciek
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-24, 11:30   

Diesel jest niedogrzany z definicji . Tez przymierzam się jednak do zainstalowania termostatu o temp otwarcia 89st , mimo ze jeszcze niedawno wymieniałem u siebie go normalnego 83st C( na wiosne ) …
Czy do k9k 796 i innych jak np. Logan I i Sandero I 1.5dci będzie pasować każdy z kubistara 89st ?:roll:
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 584
Skąd: Mazury
Wysłany: 2019-07-24, 17:09   

Cytat:
corrado
Diesel jest niedogrzany z definicji

Mógłbyś podać , gdzie tę definicję zaprezentowano?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-24, 18:03   

w literaturze popularno-naukowej o silnikach wysokoprężnych i zapłonie samoczynnym
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 584
Skąd: Mazury
Wysłany: 2019-07-24, 20:00   

corrado napisał/a:
w literaturze popularno-naukowej o silnikach wysokoprężnych i zapłonie samoczynnym

może bardziej konkretnie ? swoją drogą - czy sprawny diesel przy dłuższej jeździe będzie niedogrzany ? To skąd bierze się "ciepełko " ( i to bardzo mocne ) podczas mrozów ?
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-07-24, 20:18   

Swego czasu jeździłem chyba z 2 miesiące z popsutym termostatem w zimie i nawet trasa 450km w jednym ciągu nie spowodowała nagrzania diesla do odpowiedniej temperatury. Nagrzewał się do 60-70 i nic więcej, zważywszy, że ciepełko zapewne zaczyna się od 25 stopni to chyba wiadomo skąd się brało :)
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 584
Skąd: Mazury
Wysłany: 2019-07-24, 20:22   

toka93 -porównujmy sprawne sprzęty .
Ostatnio zmieniony przez EBmazur 2019-07-24, 20:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-07-24, 20:36   

Przy sprawnym termostacie jest to niemożliwe, więc też nie rozumiem stwierdzenia że diesel nie dogrzewa. Na swoim przykładzie pokazałem, że zapewne benzyna po 20km nawet z ciągle otwartym termostatem skakałaby temperaturą w okolicach 90 stopni.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
bentomen 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2011
Dołączył: 31 Lip 2022
Posty: 6
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-09-09, 11:22   

Pozwolę sobie powrócić do tematu, mam problem z Dusterem 1,6 16V 2011 rok. Otóż wskazania licznika nie pokrywają się z tabelką przedstawioną na forum. 4 kreski faktycznie pojawiają się od ok 80 stopni natomiast 6 kresek zapala się już przy 97 stopniach i 9 kresek przy ok 100 stopniach. Wentylator pierwszy stopień rusza przy 99 stopniach i zbija do ok 94-95 st natomiast drugi stopie wentylatora rusza przy 102 st. Wykluczam niesprawność czujnika ( wymienione juz 2 na próbe OEM ) termostat również wymieniony z temp. otwarcia 89. Dla testów podmieniłem licznik i wskazania są takie same. Bardzo proszę o jakąś wskazówkę, bardzo mi te 6/9 kresek dokuczają, szczególnie latem.
Ostatnio zmieniony przez bentomen 2022-09-09, 11:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne