Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-07-03, 20:40
ceny Dacii
Autor Wiadomość
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-07-28, 10:03   

toka93 napisał/a:
A to nie jest tak, że przy zakupie auta z zagranicy trzeba opłacić akcyzę 3% co czyni z lepszej ceny jednak o wiele gorszą?


ja cie proszę 3% od 50 tys to 1500 zł , a może za granicą są fajniejsze konfiguracje, np we Francji jako podstawowy dają w cenie śliczny błękitny metalik azurite a w PL trzeba wybulić 1800 poza tym są elementy wyposażenia u nas niedostąpienie.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-07-28, 10:27   

Błagam. Przykład Logana. W Polsce płaciłem 38500zł. Za takie samo wyposażenie masz w Czechach 36000. Z akcyzą będzie to 37100zł.
I tak jest taniej.
Można serwisować w dowolnym ASO. W Niemczech obluzowało mi się mocowanie pasów. W ASO Renault zrobili mi to w 10 minut bez problemu. Wbili pieczątkę w książkę i wsio. Nie płaciłem nic.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-07-28, 10:34   

Tylko zakup nowego auta może wiązać się z zapłatą na początku podwójnego vatu w kraju zakupu i w kraju rejestracji, co prawda jest to następnie zwracane, ale te parę tysięcy więcej trzeba mieć luzem.
Ponadto chyba jest też problem z zjazdem takim autem do kraju, bo zostaje albo podwójna wycieczka zagranicę aby zakupić i drugi raz, żeby przyjechać z tablicami i wrócić, ponieważ bez opłaconej akcyzy nie zarejestrujemy auta. Bez faktury zakupu nie opłacimy akcyzy. Także czasami pozornie tańsze nie jest wcale tańsze w rzeczywistości.
Oczywiście o ile prawo zakupu nowego auta jest takie same jak dla używki
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-07-28, 10:42   

telecaster1951 napisał/a:
Błagam. Przykład Logana. W Polsce płaciłem 38500zł. Za takie samo wyposażenie masz w Czechach 36000. Z akcyzą będzie to 37100zł.
I tak jest taniej.
Można serwisować w dowolnym ASO. W Niemczech obluzowało mi się mocowanie pasów. W ASO Renault zrobili mi to w 10 minut bez problemu. Wbili pieczątkę w książkę i wsio. Nie płaciłem nic.
Za różnicę + czas kupisz sobie mieszkanie na wynajem za 25 lat lub przy 25 Daci gratuluję !
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-07-28, 12:06   

Nie kazdy mieszka przy granicy i nie kazdy chce kilka dni kupowac auto ( w sensie : dni spedzonych w urzedach)....
_________________
Spritmonitor.de
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-07-28, 12:16   

toka93 napisał/a:
Tylko zakup nowego auta może wiązać się z zapłatą na początku podwójnego vatu w kraju zakupu i w kraju rejestracji, co prawda jest to następnie zwracane, ale te parę tysięcy więcej trzeba mieć luzem.


Rozumiem, ze zwracany jest z kraju dilera - czyli kolejny wyjazd za granice i do innojezycznych urzedow i pewnie konto zagraniczne do zwrotu ich VAT?
Czy w PL wpłata VAT by go zwrócili?
_________________
Spritmonitor.de
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-07-28, 12:29   

VAT zwracany jest przez kraj zakupu, a przynajmniej tyle wiem. No bo raczej mało prawdopodobne że wystawią fv na 0%.
Ostatnio zmieniony przez toka93 2019-07-28, 12:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
MartinezTychy 



Marka: Dacia
Model: Lodgy Techroad
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2019
Posty: 236
Skąd: Tychy
Wysłany: 2019-07-28, 18:23   

Sprzedaż eksportowa stawka vat 0%.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-07-28, 21:26   

MartinezTychy napisał/a:
Sprzedaż eksportowa stawka vat 0%.

Jeśli tak, to nie trzeba mieć na 2x VAT,,,
_________________
Spritmonitor.de
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-07-28, 21:49   

MartinezTychy napisał/a:
Sprzedaż eksportowa stawka vat 0%.

Nie każdy chce wystawiać na 0%
Ja nigdy tak nie wystawiam, bo musiałbym mieć pewność 100% że istnieje taka firma, w razie problemów osoba wystawiająca jest podmiotem winnym i podlega dużym karą finansowym. lepiej wystawić na 23% i nabywca sobie zwróci podatek.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2019-07-29, 08:20   

Przede wszystkim nie chodzi o "podwójny"VAT tylko o różnicę w stawkach - różne kraje mają różne stawki VAT na samochody, z tego co wiem to Czechy i Słowacja maja niższy i stąd różnice w cenie. Jak komuś zwrócą niższy VAT w kraju zakupu a zapłaci wyższy w kraju rejestracji to raczej nie będzie się to opłacać, pamiętam kilka lat temu ktoś się napalił na tańszy zakup na Słowacji, jak sprawdził dokładnie to mu wyszło że różnica w cenie to ten VAT który będzie musiał dopłacić.
 
MartinezTychy 



Marka: Dacia
Model: Lodgy Techroad
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2019
Posty: 236
Skąd: Tychy
Wysłany: 2019-07-29, 11:46   

toka93, Nie spotkałem się z przypadkiem,że sprzedający widząc kraj pochodzenia traktował to inaczej niż sprzedaż eksportową.
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-08-01, 04:03   

A widzieliście to ? https://www.dacia.pl/samochody/duster/silniki.html
Przecież silnik 1,6 sce miał być wycofany, jak na razie to zniknęła wersja LPG bo po mimo identycznej pojemności i łańcucha rozrządu to wersja nissana to Padaka w porównaniu ze starym motorem renault.

Ceny "Prestige-owe"
Ostatnio zmieniony przez gawel 2019-08-01, 04:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2019-08-01, 06:07   

gawel napisał/a:
Padaka w porównaniu ze starym motorem renault.
Skąd tak daleko posunięte wnioski? Jakoś nie widzę na forum, by wszyscy posiadacze SCe klęli na czym świat stoi z powodu swoich silników.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-08-01, 06:30   

tAboon napisał/a:
gawel napisał/a:
Padaka w porównaniu ze starym motorem renault.
Skąd tak daleko posunięte wnioski? Jakoś nie widzę na forum, by wszyscy posiadacze SCe klęli na czym świat stoi z powodu swoich silników.
To że wszyscy coś robią nie oznacza że jest to dobre i mądre, czym się chwalić? Gdyby było inaczej biednych na świecie byłoby mniej niż bogatych a ta nie jest.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-08-01, 09:22   

gawel napisał/a:
po mimo identycznej pojemności i łańcucha rozrządu to wersja nissana to Padaka w porównaniu ze starym motorem renault.


Tyle tylko że już nikt się o tym nie dowie bo domniemany 1.6 z renault jest już nieboszczykiem i nie przeszedł nowych norm spalania. Tak więc to jest taka mniej więcej dyskusja jak to, że w latach 90-tych robiono lepsze silniki niż w latach dwutysięcznych.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-08-01, 09:28   

Oba te silniki są na równi z trwałością, tyle że sce został skopany w Daci przez sterownie. W Reanult i Nissanie działa bez problemów.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-08-01, 09:49   

toka93 napisał/a:
Oba te silniki są na równi z trwałością, tyle że sce został skopany w Daci przez sterownie. W Reanult i Nissanie działa bez problemów.

Czytam te wpisy o problemach z silnikiem 1,6sce i otwieram ze zdziwienia oczy coraz bardziej. Przejechałem do tej pory niecałe 13 tyś. km. i żadne z opisywanych na forum problemów w moim egzemplarzu nie wystąpiły. Nie ma żadnego falowania obrotów - ani na zimnym ani na ciepłym silniku, ani z działającą klimą ani bez, nie ma żadnej dziury mocy. Dynamika tej jednostki jest taka jakiej można się spodziewać po wolnossącym benzyniaku o tej mocy i pojemności i raczej niczym specjalnym się nie wyróżnia w żadną stronę - nie jest to demon mocy i szybkości ale i nie jest zawalidrogą przy umiejętnym operowaniu dźwignią biegów i gazem. Biorąc to wszystko pod uwagę zaczynam się obawiać nadchodzącego przeglądu rocznego i ewentualnej aktualizacji softu. Obym się nie przekonał po tej operacji, że wszystkie opisywane przez innych problemy staną się również moim udziałem.
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2019-08-01, 10:12   

Cytat:
Czytam te wpisy o problemach z silnikiem 1,6sce i otwieram ze zdziwienia oczy coraz bardziej. Przejechałem do tej pory niecałe 13 tyś. km. i żadne z opisywanych na forum problemów w moim egzemplarzu nie wystąpiły.


U mnie również nie wystąpiły żadne problemy. Mam auto ze stycznia 2019, przejechane prawie 7 tys. km. Być może w moim przypadku mam optymalny soft 1.6 SCe, z poprawionymi błędami. I również nie wiem, czy zgodnie z amerykańską zasadą "ain't broke, don't repair" przy przeglądzie rocznym nikt nie będzie grzebał w tym oprogramowaniu, czy też będzie jakiś odgórny przykaz, żeby aktualizować go do jakiejś nowszej wersji. Jak wiadomo, "lepsze jest wrogiem dobrego".
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-08-01, 11:10   

Podobnoż jeśli został wydany nowy soft to przy każdym serwisie w ASO jest wgrywany automatycznie, przy podpięciu pod kompa, czy tego chcemy czy nie.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-08-01, 11:26   

Obywatel MK napisał/a:
Podobnoż jeśli został wydany nowy soft to przy każdym serwisie w ASO jest wgrywany automatycznie, przy podpięciu pod kompa, czy tego chcemy czy nie.

No właśnie tego się obawiam - że wgrają coś co zepsuje obecny ład.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-01, 12:52   

Bez przesady , to nie VW że po wgraniu nowego softu TDI po dieselgate silnik stracił moc i moment i wzrosło spalanie :)
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-08-01, 13:42   

Obywatel MK napisał/a:
gawel napisał/a:
po mimo identycznej pojemności i łańcucha rozrządu to wersja nissana to Padaka w porównaniu ze starym motorem renault.


Tyle tylko że już nikt się o tym nie dowie bo domniemany 1.6 z renault jest już nieboszczykiem i nie przeszedł nowych norm spalania. Tak więc to jest taka mniej więcej dyskusja jak to, że w latach 90-tych robiono lepsze silniki niż w latach dwutysięcznych.


akurat nieprawda miałem kupiony w 2013 roku Renault fluence 1,6 i przejechałem nim przez 6 lat 201 tys km z tego 160 tys km na LPG i silnik NIGDY nie miał jakielkowiek usterki i cechował się bardzo wysoką kulturą pracy , na teście w DD2 silnik SCI nissana rzęził i ledwo jechał jest różnica
 
jacek2407 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE LPG
Rocznik: Bobrek
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2019
Posty: 14
Skąd: Bobrek
Wysłany: 2019-08-01, 13:58   

gawel napisał/a:
Obywatel MK napisał/a:
gawel napisał/a:
po mimo identycznej pojemności i łańcucha rozrządu to wersja nissana to Padaka w porównaniu ze starym motorem renault.


Tyle tylko że już nikt się o tym nie dowie bo domniemany 1.6 z renault jest już nieboszczykiem i nie przeszedł nowych norm spalania. Tak więc to jest taka mniej więcej dyskusja jak to, że w latach 90-tych robiono lepsze silniki niż w latach dwutysięcznych.


akurat nieprawda miałem kupiony w 2013 roku Renault fluence 1,6 i przejechałem nim przez 6 lat 201 tys km z tego 160 tys km na LPG i silnik NIGDY nie miał jakielkowiek usterki i cechował się bardzo wysoką kulturą pracy , na teście w DD2 silnik SCI nissana rzęził i ledwo jechał jest różnica


Witam
Też mam silnik 1,6 SCE z LPG fabrycznym i nie mam żadnych problemów z mocą i falowanie obrotów.
Acha samochód z kwietnia tego roku i przejechane 6200 km.
Średnie spalanie z dystrybutora 8,2 do 8,5 litra gazu w zależności ile jeżdżę na klimatyzacji.
Pozdrawiam Jacek
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-08-01, 14:21   

gawel napisał/a:
na teście w DD2 silnik SCI nissana rzęził i ledwo jechał jest różnica


Mnie na jeździe próbnej też dano Dustera z włączonym trybem eko i myślałem że ten silnik to padaka, aż w końcu ktoś mnie uświadomił że miałem włączone to ustrojstwo.
Kiedy odebrałem swojego, byłem miło zaskoczony dynamiką, a teraz po dotarciu nie mam uwag, nie jest to pershing, ale nie odstaje od innych wolnossaków z dynamiką, oczywiście czasy się zmieniają i teraz z turbobenzynami nie ma równych szans.
Ale nie jest to rzężenie i padaka, nie siejmy złej propagandy.
_________________
Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-08-01, 14:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne