Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-30, 10:51   

Fruxo napisał/a:
z bezpośrednim wtryskiem?

Dlaczego, skoro 1.0 TCe ma pośredni - http://www.daciaklub.pl/f...1783069#1783069
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-06-04, 20:29   

Fruxo napisał/a:
Jakiś błąd ? cewki/świece

z mojego doświadczenia wynika że trzeba przy czyszczeniu wtrysków je przedmuchać pod wysokim ciśnieniem bo myjka tylko zmiękcza bród

Sorki, ostatnio nie za często pojawiam się na forum.
Błędy odczytane przez ELMa to wypadające zapłony na cylindrach 2 i 3. Cewki to nie są bo na benie pracuje normalnie. Po przełączeniu na LPG zaczynają się drgania. Odłączanie poszczególnych cewek pogarszało znacząco pracę silnika (na 3 cylindrach telepie się niemiłosiernie). Świeci się check engine ale tylko na wolnych obrotach, podczas normalnej jazdy kontrolka gaśnie.
Myjki ultradźwiękowej nie mam, myłem w benzynie ekstrakcyjnej i wymuszałem cykle pracy ogniwami Li-IO. No i sprężarki nie posiadam... :-(
_________________
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-06-04, 23:05   

Miałem tak samo tylko poszedłem o krok dalej bo kupiłem cewke i wtrysk i podmienianie dawało mizerne efekty. Czyściłem myjką ale to dawało krótki efekt dopiero za 3 razem jak użyłem kompresora po myciu wypadło z nich jakiś stałe nagary i problem znikł od roku mam spokój.

Myjkę mam z lidla za 60 zł oficjalnie do biżuterii :lol: a kompresor w warsztacie to piękne narzędzie można spróbować tym z puszki ale one raczej nie osiąga 10 barów.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-06-04, 23:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-05, 08:40   

Lepiej wymienić wtryski na nowe od LPG i po sprawie.
Przehulasz następne jakieś 60-80 tys.km ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-06-05, 08:51   

no jak dla ciebie 1500- 2000 zł to małe hop bo tyle wyjdzie przekładką przodu to zazdroszczę płynności finansowej w życiu
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-06-05, 08:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-05, 12:14   

To za taką cenę zmieniasz instalację na inną np. LPGtech czy STAG to na przyszłość masz tanie części na wymianę tak jak np. wtryski czy filtry a nawet reduktor.
Ja tak zrobiłem i jestem zadowolony.
Miałem wcześniej BRC montowane w ramach gwarancji w ASO. Po tym czasie wszystko poszło w ch...
Wymiana tych elementów z rodu BRC to już pomyłka i dlatego dokonałem wymiany na inną.
BRC miałem 5 lat, a teraz mam od tego roku LPGTech, czysta polska konstrukcja i produkcja.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-06-06, 19:14   

Wtryskiwacze wymienione, kieszeń lżejsza o 950 cebulionów ale bryka chodzi jak powinna.
A warsztatu, niestety, nie posiadam... Co mogę to i tak pod blokiem...
Cewki podejrzewałem- jak pisałem wcześniej- ale wykluczyłem. Pozostały jeszcze świece ale to byłby nieszczęśliwy zbieg okoliczności, żeby padły od razu dwie.
_________________
Ostatnio zmieniony przez piotr. z 2019-06-06, 19:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-06-06, 19:19   

A masz może te stare , nawet dla celów naukowych warto by jest spróbować rozebrać/rozciąć zobaczyć w czym jest problem.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-06-06, 19:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-06-06, 20:00   

Chwilę o tym pomyślałem ale olałem sprawę.
_________________
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-06-06, 22:00   

Ja chętnie sie tego podejmę
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-06-07, 17:38   

Pisząc "olałem sprawę" miałem na myśli to, że nie zabrałem tych starych. ;-)
Ale teraz ładnie śmiga. Żadnego poszarpywania, elegancko się wkręca bez zająknięcia. Oczywiście efekt chwilowego braku paliwa przy ostrzejszym przyspieszaniu i równoczesnym przełączeniu się na LPG pozostał.
_________________
 
kacper86866 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 sce 115km LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 23 Cze 2019
Posty: 115
Skąd: Ezg
Wysłany: 2019-06-23, 19:19   

Witam, czy jest ktoś na forum kto użytkuje Dustera 1.6 Sce z fabrycznym LPG 2018 i może podzielić się doświadczeniami? Jakieś problemy? Awarie? Wizyty w serwisie? Czekam na takiego- odbiór do 22 sierpnia. Pozdrawiam
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-06-23, 20:39   

No jak zamówiłeś to raczej ta wiedza ci się nie przyda.
 
kacper86866 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 sce 115km LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 23 Cze 2019
Posty: 115
Skąd: Ezg
Wysłany: 2019-06-23, 20:54   

Zawsze można zrezygnować 🙂
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-07-02, 10:22   

Dziś przeczyściłem wtryski z powodu wolnego czasu. Minęło może z 10 tyś od ostatniego takiego czyszczenia.
Jakie było moje zdziwienie kiedy cała woda w myjce dźwiękowej zabarwiła mi się na czarno a wtrysk przy otwieraniu wydawał stłumiony dźwięk.
Okazuje się że ostatnie lpg które tankowałem tydzień temu to był jakiś szlam , musiałem podwoić wszystkie czynności a mimo to samochód nie dawał żądnych objawów.
Ręce po robocie to miałem jak bym przerzucał węgiel.
Masakra to musiało stać się na ostatniej stacji gdzie tankowałem pare dni temu.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-07-02, 10:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
Jarosław 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Arctica
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 24
Skąd: Dylaki
Wysłany: 2019-07-29, 19:05   

Witam wszystkich.
Właśnie przystąpiłem do forum a ponieważ ten temat dotyczy instalacji LPG fabrycznej a ja chciałbym wymienić filtr / filtry gazu sam i po przeglądnięciu zawartości komory silnikowej nie mogę znaleźć filtra gazu płynnego?! Stan lotny jest może w dzikim miejscu ale wymienię bez problemów natomiast ciekłego nie widzę. Pytanie czy może on znajdować się przy butli? Pasuje mi na takie rozwiązanie.
Załączam foto co mam przy silniku.

IMG_20190729_183945.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 60,3 KB

IMG_20190729_183732.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 76,42 KB

_________________
Pozdrawiam

Jarosław
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-29, 19:19   

http://www.catcar.info/renault/?lang=en / Logan Sandero I / KS03 / Manual / 14 Antipollution - Injection / LPG equipment / N147017



Filtr fazy ciekłej to numer 3 (zestaw) i 7 (sam filtr), z czego by wynikało, że powinien znajdować się tuż przed reduktorem.
 
Jarosław 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Arctica
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 24
Skąd: Dylaki
Wysłany: 2019-07-29, 20:16   

Dzięki...no to bania bo śruba centralna filtra jest od spodu pod reduktorem tak to jest zamontowane :-/
_________________
Pozdrawiam

Jarosław
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-07-29, 22:43   

Nie baw się w wymienne tego filtra tylko od razu regeneruj cały parownik, jest w nim masa syfu
 
Jarosław 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Arctica
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 24
Skąd: Dylaki
Wysłany: 2019-07-29, 23:11   

...tylko po co pierścień segera od góry?
_________________
Pozdrawiam

Jarosław
 
Jarosław 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Arctica
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 24
Skąd: Dylaki
Wysłany: 2019-07-29, 23:13   

...czyli odkręcić od reduktora...czy dobrze mówię? A co z gazem...
_________________
Pozdrawiam

Jarosław
 
Jarosław 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Arctica
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 24
Skąd: Dylaki
Wysłany: 2019-07-29, 23:53   

...poczytałem str 43/44 i już jasne ...zawór elektryczny pod parownikiem a seger do otwierania tyle że trzeba odkręcić doprowadzenie gazu no...a tam miejsca nie ma... przepraszam ale "do dupy" rozwiązanie.

ktoś musiał bardzo intensywnie / mocno myśleć aby na takie coś wpaść :-\
_________________
Pozdrawiam

Jarosław
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-30, 09:33   

Jarosław napisał/a:
A co z gazem

Serwisówka nakazuje przed pracą ręcznie zamknąć wielozawór przy zbiorniku, a potem uruchomić auto na gazie i zaczekać, aż się automatycznie przełączy na benzynę - dzięki temu przewody gazowe są w maksymalnym stopniu opróżnione.
 
Jarosław 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Arctica
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 24
Skąd: Dylaki
Wysłany: 2019-08-02, 08:03   

Dzięki za odpowiedź i informacje. W większości filmów YouTube pokazują że puszczają gaz z węży na "żywo" do czasu gdy uleci
_________________
Pozdrawiam

Jarosław
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-08-02, 18:48   

Gaziarze też tak robią. Jak jest odłączone napięcie to elektrozawór na butli powinien być zamknięty. Oczywiście jest niewielka szansa na to, że się przytnie i gaz będzie leciał do opróżnienia butli. :mrgreen:
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne