Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
1.0 TCe 100 KM w Dusterze
Autor Wiadomość
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 263
Skąd: -:-
Wysłany: 2019-07-08, 11:44   

Cytat:
o trwałości wypowiemy się dopiero za parę lat

Tyle że kupujących nowe auto to nie dotyczy, więc takie wybory pomiędzy większym silnikiem atmosferycznym a mniejszym doładowanym to czyste teoretyzowanie, bo nawet jeśli za X lat któremuś z kolejnych użytkowników coś się z tymi silnikami stanie to z dużą dozą prawdopodobieństwa będzie to wina niedbalstwa poprzednich użyszkodników.
 
Rysiob 



Marka: Opel
Model: Astra J
Silnik: 1.4 turbo
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 284
Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2019-07-08, 12:00   

Zgadza się, choć problemy mogą pojawić nie tylko z niedbalstwa użytkowników, ale też z błędów konstrukcyjnych.
_________________
 
defunk 


Marka: Dacetti
Model: Dusterio
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 404
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-07-08, 12:11   

Rysiob napisał/a:
- litr pojemności w sporawym nadwoziu Dustera faktycznie pozostawia pewne wątpliwości, co do tego jak sobie poradzi.


To jest akurat kiepski argument, bo wiadomo, że drzewiej wiele aut miało olbrzymie silniki o znikomej mocy (ba, po co sięgać w czasy przedwojenne -- jeszcze Jeep Cherokee sprzed ćwierć wieku miał jednostkę V6, 4 litry, a z nich ok. 180 KM), z drugiej strony wcale nie tak dawno stukonny silnik uważano za bardzo mocny.

Ten silniczek 1.0 ma sto koni, ma moment obrotowy nieco lepszy od 1.6 SCe -- ja się cieszę, że jeżdżę po staremu (bo lubię wolnossące silniki) -- ale argument, że kartonik na mleko ma poruszyć taką budę jest argumentem zerowym.
(Jako laik dodam, że turbo też nie jest jakimś nowomodnym wynalazkiem szatana -- jest nim dopiero połączenie wtrysku bezpośredniego i sprężarki.)
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3132
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-07-08, 12:23   

No tak, pierwszy właściciel ma to gdzieś, dopiero gdy zacznie szukać kupca na zlataną kosiarkę, to przejrzy na oczy. :mrgreen:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 609
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-07-08, 12:35   

Trzy cylindry rozumiem, ale we wszystkich silnikach, a tak zrobili 1.0 trzy cyl i pozostałe 4 cyl.
Poza tym im mniejszy silnik tym turbo więcej chleje na autostradzie, szczególnie przy dużej budzie, no i na takim wale korbowym są większe siły niezrównoważone niż przy czterech cylindrach dlatego w motoryzacji 3 cylindry zawsze były rzadkością, były albo 2 jak w Maluchu czy 2CV, albo cztery, to się nie wzięło znikąd, już same większe wibracje w tych silnikach to pokazują.
_________________
Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-07-08, 12:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
Rysiob 



Marka: Opel
Model: Astra J
Silnik: 1.4 turbo
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 284
Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2019-07-08, 12:46   

Cytat:
To jest akurat kiepski argument, bo wiadomo, że drzewiej wiele aut miało olbrzymie silniki o znikomej mocy (ba, po co sięgać w czasy przedwojenne -- jeszcze Jeep Cherokee sprzed ćwierć wieku miał jednostkę V6, 4 litry, a z nich ok. 180 KM), z drugiej strony wcale nie tak dawno stukonny silnik uważano za bardzo mocny.


Masz rację, że kiedyś silniki nie były wysilone i duża pojemność szła w parze z niską mocą. Przywolales przykład Jeepa Cherokee, który w generacji XJ faktycznie miał silnik 4.0 o mocy 173-190 KM, ale tutaj walorem nie do przecenienia było około 300 Nm momentu obrotowego uzyskiwanego nisko (Wikipedia podaje,że przy 2500 obr./min.). W aucie, które często ciągnęło przyczepy taki moment się przydaje.

"Kartonik na mleko" poruszy budę Dustera - w końcu na rynku pełno jest aut z takimi konstrukcjami (o czym już pisalem). Oczywiście dopiero przekonamy się, z jakim skutkiem. Jeżdżę turbobenzyną i doceniam jej walory, ale lubię też elastyczność wolnossących jednostek. Fajnie byloby mieć wybór między tym, czy chcemy silnik prostszy czy turbo tak jak jest np w Renault Clio V (tam będą i 1.0 SCe, i TCe). No, ale jest jak jest. Z tego, co można zaobserwować, to taki trend się póki co utrzyma.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Rysiob 2019-07-08, 12:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
toka93 


Marka: Fiat
Model: Croma
Silnik: 1,9 MJTD 120KM
Rocznik: 2005
Wersja: [Inna]
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 824
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-07-08, 12:55   

Tylko pytanie zasadnicze. Czy taki silnik o pojemności 4l był jakoś mega żywotny? Nie wydaje mi się.
Wszystko zależy od konstrukcji. Są małe silniki które robią setki tysięcy i są duże litraże gdzie po 100 tysiącach remont.
 
defunk 


Marka: Dacetti
Model: Dusterio
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 404
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-07-08, 12:56   

O proszę, sięgając nieco wcześniej -- sportowy i bardzo nowoczesny Bentley 4½ Litre (ścigający się w LeMans -- dodać warto, że takim jeździł oryginalny James Bond) miał silnik o mocy 110 KM w wersji cywilnej i 130 KM w wersji wyścigowej.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bentley_4%C2%BD_Litre
Ostatnio zmieniony przez defunk 2019-07-08, 13:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
Rysiob 



Marka: Opel
Model: Astra J
Silnik: 1.4 turbo
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 284
Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2019-07-08, 12:59   

Masz absolutną rację - wszystko zależy od konstrukcji i wykonania. Tu porownywalismy na sucho same parametry.

Ba, założenia konstrukcyjne mogą być bardzo dobre np. wtrysk pośredni, turbina o stałej geometrii, cztery cylindry, rozrząd oparty o łańcuch, a mimo to nie jest pewne, że silnik nie sprawi kłopotu, bo niedopracowanie może przejawiać się w innych miejscach, np w układzie odpowietrzania wału korbowego (odmie).

0.9 TCe udał się Francuzom/Japonczykom całkiem dobrze, może dobra passa będzie trwać :mrgreen:
_________________
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 263
Skąd: -:-
Wysłany: 2019-07-08, 13:30   

eplus napisał/a:
No tak, pierwszy właściciel ma to gdzieś, dopiero gdy zacznie szukać kupca na zlataną kosiarkę, to przejrzy na oczy. :mrgreen:

Zawsze jeżdżę nowymi samochodami i nigdy żadnego nie sprzedawałem dłużej niż dzień, pomimo że z autami wiąże się na dłużej.

Obecnie mam też od 6lat auto z silnikiem 1.2 PureTech 82KM - jest super do miasta, 3 cylindrowy, wolnossący, bardzo ładnie idzie z dołu i pali naprawdę mało. Do tego ma fajny dźwięk na wysokich obrotach. :D

Co do tezy niewysilony = niezawodny to polecam się zagłębić w serie silników Nissana QG montowanych od 2000r - powiem w skrócie, łańcuchy, uszczelniacze, pierścienie i 2,4l oleju w silniku 1.8 - gorszego syfu nigdy nie miałem, ale mam nadzieję że grupa renault pcha do Dacii tylko sprawdzone silniki Nissana :P
Ostatnio zmieniony przez buladag 2019-07-08, 13:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 353
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2019-07-08, 18:54   

toka93 napisał/a:
Tylko pytanie zasadnicze. Czy taki silnik o pojemności 4l był jakoś mega żywotny? Nie wydaje mi się.
Wszystko zależy od konstrukcji. Są małe silniki które robią setki tysięcy i są duże litraże gdzie po 100 tysiącach remont.



Silnik 4.0 Jeepa R6, kloc wielki i ciężki, ale jak go właściciel nie zabił brakiem wody, zatkaną chłodnicą, czy brakiem wymiany oleju przez lata, to chodzi do dziś od 1984 roku, odkąd je wkładali. Nie idzie zabić tego silnika. Bardzo płynnie i ochoczo oddaje moc, nie posiadając przepływomierza nawet w starszych wersjach. Był montowany w Jeepach XJ, MJ, ZJ, WJ, YJ, TJ, do roku chyba 2004. Przebiegi 600-700kkm nie są jednostkowe. Jest to element w jeepie, który umiera ostatni, a właściwie jest dużo bardziej żywotny od dawcy i często idzie na przeszczepy, swapy czy do wydumek samorobnych terenowych. Pracuje w całkowitym zanurzeniu, pod warunkiem dostarczenia mu suchego powietrza.

Podobnie trwałe było V8 5.2
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3132
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-07-09, 08:15   

buladag napisał/a:
Zawsze jeżdżę nowymi samochodami i nigdy żadnego nie sprzedawałem dłużej niż dzień, pomimo że z autami wiąże się na dłuże


Pisałem o zajeżdżonej kosiarce z turbiną.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 263
Skąd: -:-
Wysłany: 2019-07-09, 08:24   

eplus napisał/a:
buladag napisał/a:
Zawsze jeżdżę nowymi samochodami i nigdy żadnego nie sprzedawałem dłużej niż dzień, pomimo że z autami wiąże się na dłuże


Pisałem o zajeżdżonej kosiarce z turbiną.

Jak ktoś nie żyje w samochodzie to nie zdąży jej zajechać nawet i w 10lat, a jak ktoś żyje to masochizmem było by kupowanie dupowozu pokroju Dacii.

Ludzie kupują padła z 10 ręki wmawiając sobie że to igła, a później tworzą się historie o awaryjności. Taki silnik bez problemu wytrzyma te 300000km bo żaden producent nie pozwoliłby sobie żeby np. flotowe auta wracały mu masowo w ramach gwarancji, a wiadomo że takie auta przez pierwsze lata eksploatacji zazwyczaj praktycznie nie gasną.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3132
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-07-09, 12:48   

Nie chce mi się "przezbywać", pozostaję przy swoim zdaniu. 200.000 już zrobiłem na moim silniku.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
Ostatnio zmieniony przez eplus 2019-07-09, 12:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 263
Skąd: -:-
Wysłany: 2019-07-10, 08:39   

I tyle samo przejechał byś "kosiarką".
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3132
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-07-10, 08:45   

Zapomniałem dodać, że bez remontu i że nie bierze oleju. Hahaha jednak dałem się sprowokować. :-D
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 263
Skąd: -:-
Wysłany: 2019-07-10, 08:48   

Jeśli myślisz że małe silniki by tyle nie wytrzymały to jesteś w błędzie; przeciętna flotówka zrobi taki przebieg w dwa lata jak nie szybciej.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 609
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-07-10, 08:55   

Flotówki jeżdża głównie na trasach, to miasto weryfikuje wytrzymałość silnika.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 263
Skąd: -:-
Wysłany: 2019-07-10, 09:37   

Nie wiem skąd pomysł, ale OK.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 98 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7053
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-07-10, 17:17   

Stąd pomysł, że silnik pracuje na stałych "parametrach" (jednostajna temperatura oleju i smarowanie np.), a co za tym idzie mniej się zużywa.
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 260
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-07-28, 07:46   

Rysiob napisał/a:
Obywatel MK napisał/a:
Ale tu jest 15 KM mniej na wysokich obrotach, a te się przydają przy wyprzedzaniu, jakby zachowali chociaż tę samą moc to rozumiem.


Zgadza się, moc maksymalna niższa o 15 KM. Moment obrotowy - wedle katalogu - nieznacznie wyższy od SCe, lecz rozwijany od 2750 obr./min. do 4000 obr./min. Oznacza to, że wrażenia z przyspieszenia będą na korzyść silnika turbodoładowanego.

Porównanie parametrów według cennika słowackiego:

1.6 SCe 2WD
Moc maksymalna: 115 KM przy 5500 obr./min.
Maks.moment obrotowy: 156 Nm przy 4000 obr./min.
Średnie spalanie: 7,8 - 8,0 l/100 km

1.0 TCe 2WD

można jezdzic na 5 od 90/h bo zawory hałasują masakra nie silnik
Moc maksymalna: 100 KM przy 5000 obr./min.
Maks.moment obrotowy: 160 Nm przy 2750 - 4000 obr./min.
Średnie spalanie: 6,2 - 6,8 l/100 km

Potwierdza się, że nowy silnik ma wtrysk pośredni. No i zwracam uwagę na jeden szczegół: 1.0 TCe nie ma filtra GPF.

Jestem bardzo ciekawy, jak ten silnik będzie sprawował się zarówno w Dusterze, jak i ogólnie jako konstrukcja. Wedle recenzji w Internecie, TCe 100 określany jest jako zupełnie wystarczający w Clio 5. Pojawią się auta testowe, to się oceni dynamikę, jak i wyważenie silnika :)
Co do silnika 1,6 to miałem przyjemność użytkjować przez 6 lat na lpg wersje renówkowa we fleuence i moment obrotowy może i nie powalający i wysoko ale... maksymalny natomiast 3/4 tego momentu jest dostępne juz przy 2200 obrotach a to oznacza ogromną kulturę pracy 4 bieg 40 km /h 5bieg/56/h , tego silnika nie da sie zadeptać.

Ale pomimo tej samej pojemnosci silnik nissana tez testowalem w DD2 i to jest hujoza dlatego nie kupiłem dastera.
Ostatnio zmieniony przez gawel 2019-07-28, 07:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2867
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-30, 10:51   

Marek1603 napisał/a:
Stąd pomysł, że silnik pracuje na stałych "parametrach" (jednostajna temperatura oleju i smarowanie np.), a co za tym idzie mniej się zużywa.

Owszem tylko że flotówki na trasach osiągają pierwszą prędkość kosmiczną na autostradach, a sadzę że kilkugodzinna jazda z v-max nie jest jednak najbardziej dla silnika optymalna.
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 263
Skąd: -:-
Wysłany: 2019-07-30, 11:22   

DrOzda napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
Stąd pomysł, że silnik pracuje na stałych "parametrach" (jednostajna temperatura oleju i smarowanie np.), a co za tym idzie mniej się zużywa.

Owszem tylko że flotówki na trasach osiągają pierwszą prędkość kosmiczną na autostradach, a sadzę że kilkugodzinna jazda z v-max nie jest jednak najbardziej dla silnika optymalna.

Nie, nie, ciiii, praca na jałowym i skokowymi wzrostami obrotów jest gorsza niż na X tysięcy obrotów na minutę przez kilka godzin.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 98 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7053
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-07-30, 12:18   

DrOzda, nie każdy przedstawiciel tak jeździ.
Jak to w życiu jeden hoduje znaczki, a drugi filatelizuje rybki. ;-) :-D
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2867
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-30, 12:47   

Widocznie mam pecha bo wczoraj na trasie A4, S8, A1 ,A2 jak wyprzedzałem coś przy 140 km/h to gdy w tym czasie nadjeżdżał jakiś bolid lewym pasem 200 km/h + błyskając długimi to w 9 na 10 przypadków był oklejony firmowymi napisami. Swoją drogą dziwię się menadżerom że tolerują takie burackie ekscesy pod marką firmy.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2019-07-30, 12:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne