z mojego doświadczenia wynika że trzeba przy czyszczeniu wtrysków je przedmuchać pod wysokim ciśnieniem bo myjka tylko zmiękcza bród
Sorki, ostatnio nie za często pojawiam się na forum.
Błędy odczytane przez ELMa to wypadające zapłony na cylindrach 2 i 3. Cewki to nie są bo na benie pracuje normalnie. Po przełączeniu na LPG zaczynają się drgania. Odłączanie poszczególnych cewek pogarszało znacząco pracę silnika (na 3 cylindrach telepie się niemiłosiernie). Świeci się check engine ale tylko na wolnych obrotach, podczas normalnej jazdy kontrolka gaśnie.
Myjki ultradźwiękowej nie mam, myłem w benzynie ekstrakcyjnej i wymuszałem cykle pracy ogniwami Li-IO. No i sprężarki nie posiadam...
Miałem tak samo tylko poszedłem o krok dalej bo kupiłem cewke i wtrysk i podmienianie dawało mizerne efekty. Czyściłem myjką ale to dawało krótki efekt dopiero za 3 razem jak użyłem kompresora po myciu wypadło z nich jakiś stałe nagary i problem znikł od roku mam spokój.
Myjkę mam z lidla za 60 zł oficjalnie do biżuterii a kompresor w warsztacie to piękne narzędzie można spróbować tym z puszki ale one raczej nie osiąga 10 barów.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-06-04, 23:08, w całości zmieniany 2 razy
To za taką cenę zmieniasz instalację na inną np. LPGtech czy STAG to na przyszłość masz tanie części na wymianę tak jak np. wtryski czy filtry a nawet reduktor.
Ja tak zrobiłem i jestem zadowolony.
Miałem wcześniej BRC montowane w ramach gwarancji w ASO. Po tym czasie wszystko poszło w ch...
Wymiana tych elementów z rodu BRC to już pomyłka i dlatego dokonałem wymiany na inną.
BRC miałem 5 lat, a teraz mam od tego roku LPGTech, czysta polska konstrukcja i produkcja.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Wtryskiwacze wymienione, kieszeń lżejsza o 950 cebulionów ale bryka chodzi jak powinna.
A warsztatu, niestety, nie posiadam... Co mogę to i tak pod blokiem...
Cewki podejrzewałem- jak pisałem wcześniej- ale wykluczyłem. Pozostały jeszcze świece ale to byłby nieszczęśliwy zbieg okoliczności, żeby padły od razu dwie.
_________________
Ostatnio zmieniony przez piotr. z 2019-06-06, 19:16, w całości zmieniany 1 raz
Pisząc "olałem sprawę" miałem na myśli to, że nie zabrałem tych starych.
Ale teraz ładnie śmiga. Żadnego poszarpywania, elegancko się wkręca bez zająknięcia. Oczywiście efekt chwilowego braku paliwa przy ostrzejszym przyspieszaniu i równoczesnym przełączeniu się na LPG pozostał.
Witam, czy jest ktoś na forum kto użytkuje Dustera 1.6 Sce z fabrycznym LPG 2018 i może podzielić się doświadczeniami? Jakieś problemy? Awarie? Wizyty w serwisie? Czekam na takiego- odbiór do 22 sierpnia. Pozdrawiam
Dziś przeczyściłem wtryski z powodu wolnego czasu. Minęło może z 10 tyś od ostatniego takiego czyszczenia.
Jakie było moje zdziwienie kiedy cała woda w myjce dźwiękowej zabarwiła mi się na czarno a wtrysk przy otwieraniu wydawał stłumiony dźwięk.
Okazuje się że ostatnie lpg które tankowałem tydzień temu to był jakiś szlam , musiałem podwoić wszystkie czynności a mimo to samochód nie dawał żądnych objawów.
Ręce po robocie to miałem jak bym przerzucał węgiel.
Masakra to musiało stać się na ostatniej stacji gdzie tankowałem pare dni temu.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-07-02, 10:33, w całości zmieniany 1 raz
Witam wszystkich.
Właśnie przystąpiłem do forum a ponieważ ten temat dotyczy instalacji LPG fabrycznej a ja chciałbym wymienić filtr / filtry gazu sam i po przeglądnięciu zawartości komory silnikowej nie mogę znaleźć filtra gazu płynnego?! Stan lotny jest może w dzikim miejscu ale wymienię bez problemów natomiast ciekłego nie widzę. Pytanie czy może on znajdować się przy butli? Pasuje mi na takie rozwiązanie.
Załączam foto co mam przy silniku.
...poczytałem str 43/44 i już jasne ...zawór elektryczny pod parownikiem a seger do otwierania tyle że trzeba odkręcić doprowadzenie gazu no...a tam miejsca nie ma... przepraszam ale "do dupy" rozwiązanie.
ktoś musiał bardzo intensywnie / mocno myśleć aby na takie coś wpaść :-\
Serwisówka nakazuje przed pracą ręcznie zamknąć wielozawór przy zbiorniku, a potem uruchomić auto na gazie i zaczekać, aż się automatycznie przełączy na benzynę - dzięki temu przewody gazowe są w maksymalnym stopniu opróżnione.
Gaziarze też tak robią. Jak jest odłączone napięcie to elektrozawór na butli powinien być zamknięty. Oczywiście jest niewielka szansa na to, że się przytnie i gaz będzie leciał do opróżnienia butli.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum