Dzisiaj udało mi się trochę przypadkowo dostać/założyć KUK-a. Temat był przeze mnie nieprzygotowany (nie szukałam na forum jak ma być założony KUK) to mi założono chyba inaczej niż jest to praktykowane na forum (3 części). Zobaczymy czy zda egzamin.
KUK powinien być założony na wewnętrznej krawędzi tego metalowego pasa poprzecznego przebiegającego zaraz za lampami. W DD2 podobno jest kłopot z nasuwanym na krawędź KUKiem i była propozycja przyklejenia KUKa do maski, czyli chyba coś takiego jak Ty masz na pierwszym zdjęciu. Ale te boczne odcinki nie wyglądają dobrze. Ja bym się bał, że będą wycierać lakier na rancie maski.
Doczytałam forum – tak moja uszczelka to pseudo KUK, jest klejony, a nie oryginał od f126p.
Z wycieraniem lakieru coś jest na rzeczy bo pierwotnie miałam gumowy odbój w garażu na ścianie by drzwi się nie obijały. Był tak zamontowany, że uderzała w niego najbardziej wystająca krawędź drzwi i masz rację po pewnym czasie rant się trochę wytarł. Teraz mam odbój przeniesiony niżej i trafia w plastikowe nakładki na drzwi (te z adventure) i jest OK.
W przypadku mojego KUKa - mam nadzieję, że efekt wycierania nie nastąpi bo sporadycznie otwieram maskę, a ewentualne drgania w trakcie jazdy chyba są niegroźne (za małe)– zobaczę za miesiąc jak lakier straci połysk to znaczy, że się wyciera. Napiszę.
Faktycznie @paul7 masz rację. Nie wygląda to ciekawie. Może przyczernię to jakimś preparatem do gumy/plastików ( do koloru szczeliny) , albo odkleję. Trudno, fabryka przewidziała konstrukcyjnie by się tam woda lała to wrócę do pierwowzoru - zostawię tylko tę z przodu.
Faktycznie @paul7 masz rację. Nie wygląda to ciekawie. Może przyczernię to jakimś preparatem do gumy/plastików ( do koloru szczeliny) , albo odkleję. Trudno, fabryka przewidziała konstrukcyjnie by się tam woda lała to wrócę do pierwowzoru - zostawię tylko tę z przodu.
Może lepiej daj kolor karoserii, jak już nie chcesz , czy nie możesz odklejać ponownie, to zabezpiecz boki i tryśnij lakierem w kolorze .
Przyklejone odcinki boczne mogą sprawić jeszcze jeden problem za sprawą wilgoci i brudu pomiędzy karoserią a uszczelką dlatego przyklejenie do maski na całej długości jest lepszą opcją.
Ja się nie muszę obchodzić że jeżdżę z KUK. Moja orientacja moja sprawa. Ale fakt zdarzyło mi się kilka sytuacji o podłożu ksenofobicznym, ale brak brudu pod maską wynagrodziły mi to. Widzę ten wzrok pełny nienawiści innych kierowców gdy otwieram maskę, a gdy raz się odważyłem i powiedziałem "Ty też możesz zainstalować sobie KUKa" to gość splunął mi w twarz i powiedział że jego auto tego nie potrzebuje. LPGT+KUK Garaże podziemne dla wszystkich, stop z segregacją gazową i brudem pod maską!!!
Trochę mnie poniosło, sorki :)
A tak wygląda to u mnie, koszt to 36zł z przesyłką, na wiosnę zobaczymy czy taka uszczelka coś dała.
Po uwagach kol paul7 i Black Dusty byłam sceptycznie nastawiano do tych moich bocznych wstawek, ale dzisiaj objawił się nieoczekiwanie ich pozytywny aspekt. Nie wiem czy uszczelka klejona tylko do klapy na całej długości by „to” udźwignęła.
Stanęłam rano na parkingu w innym miejscu niż zwykle - pod drzewem, na którym chyba musiał później odbyć się jakiś zlot ptaków (ptaszysk). Samochód po ośmiu godzinach był cały w kropkach (łagodnie mówiąc) . Było tego tak dużo, że nie włączałam nawet wycieraczek tylko od razu pojechałam do mycia. I tu moje uszczelki sprawdziły się znakomicie bo „to wszystko” przy spłukiwaniu nie spływało do komory silnika tylko na zewnątrz - a już je miałam odklejać.
Oczywiście to przypadek mało spotykany by się nim sugerować, ale dla mnie nawet dla tego jednego razu było warto.
@paul7 wczoraj podłożyłam pod szczelinę klapy żółtą wstążkę symulującą pomalowane uszczelki – w efekcie szczelina zniknęła i wyglądało to jakoś dziwnie.
@ Black Dusty masz rację może pod uszczelką gromadzić się wilgoć – od czasu do czasu będę to kontrolować.
I dodatkowe pytanie (pewnie gdzieś jest odpowiedź na forum – sorry za lenistwo) czy możliwe jest by po zastosowaniu KUKa powietrze z nawiewów leciało trochę cieplejsze. Inaczej gdzie są wloty powietrza do kabiny?
Dzięki laisar. Pytanie o wloty spowodował fakt, że wczoraj jechałam z wyłączoną klimą (pokrętło na Lo), na ekranie temp. 20ºC,a z otworów jakieś ciepłe powietrze. Temp. 20ºC to jednak powinno być odczuwalne jako chłodne. Skojarzyłam z KUKiem , ale chyba błędnie.
Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 787 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-08-08, 10:01
maugu napisał/a:
Dzięki laisar. Pytanie o wloty spowodował fakt, że wczoraj jechałam z wyłączoną klimą (pokrętło na Lo), na ekranie temp. 20ºC,a z otworów jakieś ciepłe powietrze. Temp. 20ºC to jednak powinno być odczuwalne jako chłodne. Skojarzyłam z KUKiem , ale chyba błędnie.
Weź pod uwagę taką okoliczność, że jeśli na dworze 20 st. C jednak słońce świeci to rozgrzewa nadwozie i wszystko co w środku, dodatkowo pracujący silnik więc nie dziw się, że temperatura powietrza wychodzącego z wentylacji mimo wszystko będzie (może być) wyższa niż otoczenia.
Pewnie tak, słońce robi swoje. Poza tym nie było to jakoś bardzo ciepłe powietrze - ot takie skojarzenie, może nie warte nawet wspominania o tym na forum.
Pewnie tak, słońce robi swoje. Poza tym nie było to jakoś bardzo ciepłe powietrze - ot takie skojarzenie, może nie warte nawet wspominania o tym na forum.
No masz szczęście że najbardziej wykształconego już nie ma bo wykład na ten temat pewnie by Cię nie ominął.
Czy KUK w Lodgy może zniwelować stuki zamka klapy?
Jak energicznie dociskam klapę słychać głuche stuki. Myślę, że na nierównościach również je słychać.
Czy KUK w Lodgy może zniwelować stuki zamka klapy?
Jak energicznie dociskam klapę słychać głuche stuki. Myślę, że na nierównościach również je słychać.
Najprawdopodobniej tak. Prócz roli zawartej w nazwie powinna spełnić Twoje oczekiwanie tak jak różnej maści odbojniki gumowe pod warunkiem dobrego doboru grubości i sprężystości.
Panie i panowie co myślicie o takiej uszczelce?
Różnica w wymiarach:
T-8 / T-28
wysokość: 22,6 mm / 24,4 mm - 10,5 zł/mb
szerokość: 19,2 mm / 16,0 mm - 10 zł/mb
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 21 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 887 Skąd: EL
Wysłany: 2020-09-05, 11:30
Nie mam pomyślnych informacji z przeprowadzonego testu KUK-a (o którym napisałem wcześniej TUTAJ-link). Mimo że do końca testu brakuje 3 kkm i 160 dni, przerwałem go, bo od kilku miesięcy widziałem powiększającą się warstwę pyłu/brudu pod pokrywą silnika. Zresztą oceńcie sami:
Rys. 1 brudno po 560 dniach i 15 kkm od zakupu auta, przed założeniem KUK
Rys. 2 wyczyszczone po założeniu KUK
Rys. 3 brudno po kolejnych 400 dniach i 12 kkm, od dnia założenia KUK
Moim zdaniem KUK nie chroni przed zabrudzeniem. Ale przynajmniej pokrywa siedzi miękko
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum