Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-06-10, 12:53
Wymiana paska rozrządu (i pompy wody)
Autor Wiadomość
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-07-16, 17:32   

@MM nie ma za co.

Co do tych zębów na pasku. 19 czy 20?
Zębów może faktycznie jest 20, ale tam licza sie te wpusty, których jest 19.
Każdy silnik k9k ma taki sam pasek rozrzadu( innego jeszcze nie widziałem). Różnią sie tylko pompami.
Wyciagniecie łapy silnika zależne jest od modelu reno i jego wyposażenia.
Interwal wymiany paska ja zalecam 100 tys.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-07-16, 22:20   

U mnie na pasku między markami jest 20 wypustków. Jak tylko odebrałem przesyłkę od razu je policzyłem. We wszystkich instrukcjach dostępnych w internecie 19 ząbków jest "świętością".
A w nowszych silnikach, jak mój (po "fabrycznym" tuningu, 90 km i 220 Nm) pompa jest "bardzo wysokociśnieniowa" z małym kołem i 20 "wypustków" między markami. Stary pasek na zdjęciu - widać "wypustki". Załączam też zdjęcie górnych kół z rozrządu oraz zdjęcie nowego zestawu.
O ząbkach pisałem specjalnie, żeby zwrócić uwagę robiących "na pamięć".
Wręcz myślę, że nowe 1,5 dCi (od końca 2012 dostępne w Clio IV i Sandero II/Logan II) mogą być robione na paskach "19 ząbków".
Następną wymianę już "niefabrycznego" paska planuję właśnie po kolejnych 100 tys. km.

zestaw.jpg
zestaw do nowych silników - widać czarną, wewnętrzną markę na koło na wale
Plik ściągnięto 12 raz(y) 137,95 KB

kola.jpg
koło małe - pompa szybciej się kręci - wyższe ciśnienie
Plik ściągnięto 28 raz(y) 186,49 KB

stary_pasek.jpg
marka po prawej trochę gorzej widoczna, ale 20 wypustów widać
Plik ściągnięto 43 raz(y) 148,99 KB

_________________
pozdrawiam / Maciek
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-07-17, 11:51   

No faktycznie jest wiecej.
Nie robilem jeszcze takiego. Dzieki za foto.
Napisz jeszcze ile zebow w całości ma pasek?
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-07-17, 18:16   

119 wypustków (liczone trzy razy, zawsze wychodziło 119 :) )
_________________
pozdrawiam / Maciek
 
adrian23 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-08-09, 07:45   Serwis rozrządu Logan II 1.2 benzyna

Hej, jutro wybieram się na serwis rozrządu i olejowy. Zastanawiam się co jeszcze zrobić przy okazji. Auto ma 6 lat i 60 tyś przebiegu. Nic w nim nie było wymieniane wcześniej oprócz klocków, oleju itp. Pasek klinowy na pewno też wymienię ale czy rolki itd też? w książce jest wpis 120 tyś. Co jeszcze przy okazji wymienić?
A no i cena dla ciekawych, kpl rozrząd między 400 a 500 zł zł + wymiana 350 zł. Wrocław.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-08-09, 08:26   

Pompa wody, rolki napinające no i ewentualnie uszczelniacz wału,
Pasowałoby i płyn hamulcowy (6 lat). Może i płyn chłodzący.
Sprawdzić i ewentualnie wyregulować zawory.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2019-08-09, 08:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-09, 08:32   

Wymienia się wszystko tzn. pasek rozrządu , rolkę napinacza, pasek wielorowkowy i rolkę (rolki) paska akcesoriów. Przy tym tym przebiegu wymianę pompy wody bym sobie darował:
Oryginały kosztują 350 PLN:
https://mdparts.pl/zestaw-rozrzadu-renault-7701476745-moto-dynamic,3,216,293
https://mdparts.pl/zestaw-paska-osprzetu-oryginal-7701477533,3,635,1112
lub
https://mdparts.pl/7701477540-zestaw-paska-osprzteu-renault-moto-dyna,3,635,5081

Jesli jednak z pompą wody to i wymień płyn (2 sztuki plus woda demineralizowana):
https://mdparts.pl/pompa-wody-1-2-skf,3,635,1685
https://mdparts.pl/7711428132-plyn-do-chlodnicy,3,1187,444

Kontrolę luzów zaworowych zrobić można ale przy jeździe na benzynie raczej przy 100 tys. km.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2019-08-09, 08:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
adrian23 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-08-09, 09:03   

zamawiam części u mechanika aby mieć gwarancję na wszystko u niego więc i od cen jestem trochę uzależniony. Wymienię komplet rozrządu razem z pompą. Zastanawiam się tylko czy jest sens wymieniać rolki i napinacz paska klinowego, przebieg jest znikomy. Co z tym uszczelniaczem wału?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-09, 09:22   

Lepiej zmienić też rolki , zresztą przy tych cenach części to już zwykłe januszowanie.Uszczelnienie wału zmienia się po kontroli wzrokowej gdy są ślady wycieków oleju , w innym przypadku to bez sensu zwłaszcza przy takim przebiegu.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-08-09, 09:42   

DrOzda napisał/a:
Przy tym tym przebiegu wymianę pompy wody bym sobie darował:
Jak już zdjęty rozrząd to lepiej ją wymienić.
Tak samo jak ściąga się skrzynię biegów, choćby tylko z powodu wymiany uszczelek, to wymieniamy od razu sprzęgło.
adrian23 napisał/a:
czy jest sens wymieniać rolki i napinacz paska klinowego,
Jest. Części to zaledwie 100zł, przy zdjętym pasku, wymiana to 1/4 roboczogodziny, więc licząc po cenie ASO to niecała stówa.
 
adrian23 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-08-09, 10:57   

dobra to wymienię też rolki :-P a co ze świecami? nikt w sumie do nich nie zaglądał..
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-08-09, 11:33   

Obejrzeć. Jak zużyte to wymienić. Do tego nie potrzebujesz mechanika.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-09, 11:50   

Świece się wymienia właśnie co 60 kkm więc wymienić.
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-08-09, 19:22   

adrian23 napisał/a:
Zastanawiam się tylko czy jest sens wymieniać rolki i napinacz paska klinowego, przebieg jest znikomy. Co z tym uszczelniaczem wału?


Nie ma najmniejszego sensu, tak samo jak ruszanie uszczelniacza wału. Włożysz zamiennik i dopiero narobisz sobie biedy. 60tkm to nowe auto :lol:
_________________

Ostatnio zmieniony przez luckyboy 2019-08-09, 19:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-10, 16:18   

Ale kto mówi o zamiennikach gdy oryginał kosztuje 150 pln ?
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2019-08-10, 17:20   

Cytat:
Kontrolę luzów zaworowych zrobić można ale przy jeździe na benzynie raczej przy 100 tys. km.

Ja miałem ok 50 tys i jeden zawór był delikatnie podparty. Także jak wszystko będzie rozebrane to polecam sprawdzić luzy.. pół godziny roboty więcej a ma się pewność...
 
adrian23 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-08-12, 07:21   

no i wymienione. uszczelniacza nie trzeba było ruszać. Kompletny rozrząd z pompą, wszystkie paski, napinacze i rolki. Wyniosło mnie całkowicie 1150 zł.
Teraz słychać bardziej szum niż wcześniej, możliwe że to przez nowy pasek osprzętu?
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-08-12, 08:04   

ASO?
Ile kosztowała robocizna?
 
adrian23 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-08-12, 08:08   

kapelusznik napisał/a:
ASO?
Ile kosztowała robocizna?


nie, normalnie u mechanika.
350 zł za rozrząd. No i za wymianę akcesorii też osobno policzone, chyba 100. no i wszystkie części.
 
adrian23 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 63
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 2019-08-12, 08:41   

Lajkonik napisał/a:
Takie oszczędności lubią się mścić. Ja tam wymieniłem wszystko i spokój. No własnie - czy na pewno spokój? Silnik teraz, po wymianie pasków i rolek oraz pompy, jakoś inaczej brzmi. Zauważyłem, że przechodząc przez 1000 i 2000 obr. pojawia się jakiś wyższy dźwięk, którego nie było przed wymianą. Cóż to może być i czy niczym nie grozi? Zaznaczam, że to nie jest jakieś wycie, tylko po prostu mam wyczulone ucho na dźwięki, które w znanych mi warunkach wcześniej się nie pojawiały. Raczej niuans dźwiękowy, ale mnie drażni.


czy ten dźwięk samoistnie ustał? Jestem po wymianie i też mam taki szum, podejrzewam pasek akcesorii
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2019-08-12, 19:19   

adrian23 napisał/a:
no i wymienione. uszczelniacza nie trzeba było ruszać. Kompletny rozrząd z pompą, wszystkie paski, napinacze i rolki. Wyniosło mnie całkowicie 1150 zł.
Teraz słychać bardziej szum niż wcześniej, możliwe że to przez nowy pasek osprzętu?


taki?? https://www.youtube.com/watch?v=V4RvaqEt66k

adrian23 napisał/a:
kapelusznik napisał/a:
ASO?
Ile kosztowała robocizna?


nie, normalnie u mechanika.
350 zł za rozrząd. No i za wymianę akcesorii też osobno policzone, chyba 100. no i wszystkie części.


a pasek akcesori i tak trzeba zdemontować do rozrządu więc nie słusznie pobrana dodatkowa opłata, w 1.2 to szybka akcja z rozrządem
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2019-08-12, 19:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
adrian23 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-08-12, 19:38   

No cos podobnego, tez bardziej slychac jak sie auto nagrzeje. Taki jakby szum w kabinie, na wolnych obrotach, jak jade to slabiej. Jeśli to pasek to nic nie robic tylko jeździć? Niczym to nie grozi?
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2019-08-12, 19:45   

adrian23 napisał/a:
No cos podobnego, tez bardziej slychac jak sie auto nagrzeje. Taki jakby szum w kabinie, na wolnych obrotach, jak jade to slabiej. Jeśli to pasek to nic nie robic tylko jeździć? Niczym to nie grozi?


z czego masz rozrząd?? ja się wkurzyłem kupiłem sam pasek później z dayco i błoga cisza a pasek z ina tak napierdzielam jak się auto zagrzało że mnie do szału doprowadzało
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-08-12, 22:02   

DrOzda napisał/a:
Ale kto mówi o zamiennikach gdy oryginał kosztuje 150 pln ?


Osobiście nie wierzę, że części fabryczne i te z ASO to te same części, przynajmniej nie potwierdza tego eksploatacja.
_________________

 
adrian23 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-08-13, 08:36   

Lukas87 napisał/a:
z czego masz rozrząd?? ja się wkurzyłem kupiłem sam pasek później z dayco i błoga cisza a pasek z ina tak napierdzielam jak się auto zagrzało że mnie do szału doprowadzało

nalepkę nakleili wlaśnie z INA więc podejrzewam że cały komplet jest taki. Długo tak jeździłeś?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne