Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-07-16, 17:32
@MM nie ma za co.
Co do tych zębów na pasku. 19 czy 20?
Zębów może faktycznie jest 20, ale tam licza sie te wpusty, których jest 19.
Każdy silnik k9k ma taki sam pasek rozrzadu( innego jeszcze nie widziałem). Różnią sie tylko pompami.
Wyciagniecie łapy silnika zależne jest od modelu reno i jego wyposażenia.
Interwal wymiany paska ja zalecam 100 tys.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 104 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-07-16, 22:20
U mnie na pasku między markami jest 20 wypustków. Jak tylko odebrałem przesyłkę od razu je policzyłem. We wszystkich instrukcjach dostępnych w internecie 19 ząbków jest "świętością".
A w nowszych silnikach, jak mój (po "fabrycznym" tuningu, 90 km i 220 Nm) pompa jest "bardzo wysokociśnieniowa" z małym kołem i 20 "wypustków" między markami. Stary pasek na zdjęciu - widać "wypustki". Załączam też zdjęcie górnych kół z rozrządu oraz zdjęcie nowego zestawu.
O ząbkach pisałem specjalnie, żeby zwrócić uwagę robiących "na pamięć".
Wręcz myślę, że nowe 1,5 dCi (od końca 2012 dostępne w Clio IV i Sandero II/Logan II) mogą być robione na paskach "19 ząbków".
Następną wymianę już "niefabrycznego" paska planuję właśnie po kolejnych 100 tys. km.
zestaw.jpg zestaw do nowych silników - widać czarną, wewnętrzną markę na koło na wale
Plik ściągnięto 12 raz(y) 137,95 KB
kola.jpg koło małe - pompa szybciej się kręci - wyższe ciśnienie
Plik ściągnięto 29 raz(y) 186,49 KB
stary_pasek.jpg marka po prawej trochę gorzej widoczna, ale 20 wypustów widać
Wysłany: 2019-08-09, 07:45 Serwis rozrządu Logan II 1.2 benzyna
Hej, jutro wybieram się na serwis rozrządu i olejowy. Zastanawiam się co jeszcze zrobić przy okazji. Auto ma 6 lat i 60 tyś przebiegu. Nic w nim nie było wymieniane wcześniej oprócz klocków, oleju itp. Pasek klinowy na pewno też wymienię ale czy rolki itd też? w książce jest wpis 120 tyś. Co jeszcze przy okazji wymienić?
A no i cena dla ciekawych, kpl rozrząd między 400 a 500 zł zł + wymiana 350 zł. Wrocław.
Pompa wody, rolki napinające no i ewentualnie uszczelniacz wału,
Pasowałoby i płyn hamulcowy (6 lat). Może i płyn chłodzący.
Sprawdzić i ewentualnie wyregulować zawory.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2019-08-09, 08:27, w całości zmieniany 1 raz
zamawiam części u mechanika aby mieć gwarancję na wszystko u niego więc i od cen jestem trochę uzależniony. Wymienię komplet rozrządu razem z pompą. Zastanawiam się tylko czy jest sens wymieniać rolki i napinacz paska klinowego, przebieg jest znikomy. Co z tym uszczelniaczem wału?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3596 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-09, 09:22
Lepiej zmienić też rolki , zresztą przy tych cenach części to już zwykłe januszowanie.Uszczelnienie wału zmienia się po kontroli wzrokowej gdy są ślady wycieków oleju , w innym przypadku to bez sensu zwłaszcza przy takim przebiegu.
Przy tym tym przebiegu wymianę pompy wody bym sobie darował:
Jak już zdjęty rozrząd to lepiej ją wymienić.
Tak samo jak ściąga się skrzynię biegów, choćby tylko z powodu wymiany uszczelek, to wymieniamy od razu sprzęgło.
adrian23 napisał/a:
czy jest sens wymieniać rolki i napinacz paska klinowego,
Jest. Części to zaledwie 100zł, przy zdjętym pasku, wymiana to 1/4 roboczogodziny, więc licząc po cenie ASO to niecała stówa.
Kontrolę luzów zaworowych zrobić można ale przy jeździe na benzynie raczej przy 100 tys. km.
Ja miałem ok 50 tys i jeden zawór był delikatnie podparty. Także jak wszystko będzie rozebrane to polecam sprawdzić luzy.. pół godziny roboty więcej a ma się pewność...
no i wymienione. uszczelniacza nie trzeba było ruszać. Kompletny rozrząd z pompą, wszystkie paski, napinacze i rolki. Wyniosło mnie całkowicie 1150 zł.
Teraz słychać bardziej szum niż wcześniej, możliwe że to przez nowy pasek osprzętu?
Takie oszczędności lubią się mścić. Ja tam wymieniłem wszystko i spokój. No własnie - czy na pewno spokój? Silnik teraz, po wymianie pasków i rolek oraz pompy, jakoś inaczej brzmi. Zauważyłem, że przechodząc przez 1000 i 2000 obr. pojawia się jakiś wyższy dźwięk, którego nie było przed wymianą. Cóż to może być i czy niczym nie grozi? Zaznaczam, że to nie jest jakieś wycie, tylko po prostu mam wyczulone ucho na dźwięki, które w znanych mi warunkach wcześniej się nie pojawiały. Raczej niuans dźwiękowy, ale mnie drażni.
czy ten dźwięk samoistnie ustał? Jestem po wymianie i też mam taki szum, podejrzewam pasek akcesorii
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2019-08-12, 19:19
adrian23 napisał/a:
no i wymienione. uszczelniacza nie trzeba było ruszać. Kompletny rozrząd z pompą, wszystkie paski, napinacze i rolki. Wyniosło mnie całkowicie 1150 zł.
Teraz słychać bardziej szum niż wcześniej, możliwe że to przez nowy pasek osprzętu?
No cos podobnego, tez bardziej slychac jak sie auto nagrzeje. Taki jakby szum w kabinie, na wolnych obrotach, jak jade to slabiej. Jeśli to pasek to nic nie robic tylko jeździć? Niczym to nie grozi?
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2019-08-12, 19:45
adrian23 napisał/a:
No cos podobnego, tez bardziej slychac jak sie auto nagrzeje. Taki jakby szum w kabinie, na wolnych obrotach, jak jade to slabiej. Jeśli to pasek to nic nie robic tylko jeździć? Niczym to nie grozi?
z czego masz rozrząd?? ja się wkurzyłem kupiłem sam pasek później z dayco i błoga cisza a pasek z ina tak napierdzielam jak się auto zagrzało że mnie do szału doprowadzało
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
z czego masz rozrząd?? ja się wkurzyłem kupiłem sam pasek później z dayco i błoga cisza a pasek z ina tak napierdzielam jak się auto zagrzało że mnie do szału doprowadzało
nalepkę nakleili wlaśnie z INA więc podejrzewam że cały komplet jest taki. Długo tak jeździłeś?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum