nie chodzi mi o prucie cały czas po autostradzie 160km/h, ale przy wyprzedzaniu, lub krótkich odcinkach gdzie jest taka potrzeba
Jadąc autostradą ok. 120 km/h nie mam problemów z wyprzedzaniem i jeśli trzeba, to potrafię przyspieszyć do ponad 140km/h. Ale przy tych prędkościach nie ma zrywu. Dla porównania - wcześniej miałem Skodę Roomster również z wolnossącym benzynowym 1.6 + LPG. W moim subiektywnym odczuciu elastyczność przy tych prędkościach była o jakieś 15% lepsza w Skodzie, pomimo niższej mocy nominalnej (105 KM / 115 KM). Natomiast jeśli chodzi o wyciszenie - to wręcz przeciwnie. W Skodzie już przy 120 km/h trudno było rozmawiać, a przy 140 był hałas okropny. W Dusterze można nie zauważyć, że się jedzie 120 - słychać raczej szum powietrza i opon niż silnik.
IMHO 1,6 SCe przyspiesza podobnie jak 1,6 MPI (taki miałem w Audi A4, a teraz w Kia Soul), ale trzeba mieć na uwadze redukcję -- na szosie dynamiczne wyprzedzanie wymaga zrzucenia na 3. bieg, na autostradzie na 4. bieg.
Piątka w Dusterze jest wspaniała, ale zdecydowanie nadaje się do spokojnej jazdy (i dlatego to auto jest relatywnie ciche przy 120 km/h -- bo ma całkiem niską prędkość obrotową).
Tylko, że porównywanie 1.3 TCe do 1.6 SCe nie ma sensu bo ten drugi już praktycznie nie istnieje.
Jak już to do 1.0 Tce i dla mnie kupowanie tego silnika jest nieporozumieniem bo za 4 tys. więcej jest 1.3 Tce 130 KM.
_________________ Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-08-12, 11:45, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4
Silnik: 1.3 Tce 150hp
Rocznik: 2019
Dołączył: 13 Sie 2019 Posty: 8 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2019-08-13, 19:31
Cześć
Przejrzałem cały temat - niestety nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi czy 1.3 Tce 130 czy 150 hp. Właśnie przymierzam się do zakupu Dacii Duster (po wizycie w salonie) i myślę o 2 wariantach 1.3 130 techroad 4x4 lub prestige 1.3 150 tez 4x4. Zastanawia mnie jednak czy warto dopłacać do 150hp czy różnica jest znikoma. Zakładam, że różnica między tymi autami to tylko soft i pewnie już niedługo będą "tuningowane" (chip).
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Polus 2019-08-13, 19:44, w całości zmieniany 1 raz
Przejrzałem cały temat - niestety nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi czy 1.3 Tce 130 czy 150 hp. Właśnie przymierzam się do zakupu Dacii Duster (po wizycie w salonie) i myślę o 2 wariantach 1.3 130 techroad 4x4 lub prestige 1.3 150 tez 4x4. Zastanawia mnie jednak czy warto dopłacać do 150hp czy różnica jest znikoma. Zakładam, że różnica między tymi autami to tylko soft i pewnie już niedługo będą "tuningowane" (chip).
Pozdrawiam
Osobiście bym wybrał 130.
Różnica w momencie obrotowym minimalna (240 vs 250).
A różnicę w mocy poczujesz dopiero przekraczając 4000-4500obr/min, czyli prawie nigdy.
Każdy ma prawo wyboru nawet totalnie nielogicznego wg innych. Dacia Duster to bardzo fajne auto, zresztą sam ją mam od 2 miesięcy. Jednak trzeba mieć świadomość, że wyłączając silnik, wersja bazowa nie różni się bardzo drastycznie wyposażeniem od tej za 75 tyś. Jakość wykonania i produkcji jest taka sama.
Na rynku w cenie 75 tyś mamy auta takich marek jak Toyota, Seat, Kia gdzie jakość, prestiż, wykonanie czy zastosowana technologia są odczuwalne i warte tych pieniędzy.
A w Daci za silnik z 150 KM i napędu 4x4 bo inni w tej cenie go nie mają plus wyposażenie
Prestige dawać ok 20 tyś więcej?
Postawiłem sobie to pytanie i uznałem, że nie.
Duster nie ma mocnych w cenie do 60 tyś. za wszystko. W tym przedziale jest idealny.
Ostatnio zmieniony przez tommylee1 2019-08-13, 22:57, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster II / Duster II / Dokker Van SCe
Silnik: 1.5 dCi / 1.3 Tce / 1.6 Sce
Rocznik: 2018/2019/2018
Wersja: Essential Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Gru 2018 Posty: 199 Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-08-14, 06:49
Zgadzam sie z tommylee1. Sam kupiłem wersje Essential, co prawda 1.5 i 4x4 - ale taki miałem wybór tylko w danej chwili - ale gdybym miał ponownie wybierać - wybrałbym tak samo. Teraz zastanawiamy się nad nowym autem dla żony... i pewnie będzie to 1.3 130 Essential... nie potrafię znaleźć żadnego odpowiednika na rynku nowych samochodów za 54400.... klima jest, el szyby z przodu są... a dodatki stylistyczne - jeśli komuś tego brakuje - można sobie z czasem uzupełnićm lub dorobić - lusterka ręcznie ustawiane - w poprzednim DDI, który miałem 8 lat - miałem elektryczne - raz skorzystałem... po zakupie zaraz. A jakość plastików i odczucia z jazdy są takie same w essential i prestige....
Marka: Dacia
Model: Duster II / Duster II / Dokker Van SCe
Silnik: 1.5 dCi / 1.3 Tce / 1.6 Sce
Rocznik: 2018/2019/2018
Wersja: Essential Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Gru 2018 Posty: 199 Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-08-14, 11:58
Piitubski napisał/a:
Mój typ to 1.3 130KM essential + pakiet plus.
Jeżeli zależy Ci na wbudowanej nawigacji - to tak. Ale jeśli niekoniecznie, to kierownice i gałkę można obszyć w naturalnej skórze za jakieś max 50 pln, zaś dołożenie tempomatu to kwestia 30 pln.
po ponad 3500km z silnikiem 1.3 130km, moge powiedziec że to był dobry wybór..
Spalanie średnie (trasa/miasto) w okolicach 7.5l/100km, w mieście trochę wiecej, na trasie do 120km/h poniżej 7litrów
Przy 150km/h bierze 7.9, ale możliwość odjechania prawie na każdym biegu jest świetna, nie jeden już się zdziwił, że Dacia to nie zawalidroga...
Po jazdach testowych z 1.6 - uważam, że to muł.... zwłaszcza na autostradzie - ja sobie śmigam 140km/h i cicho (6 bieg), w miarę ekonomicznie - jak na samochód o opływowości podobnej do cegły ;)
Wakacynie spalanie Autostrada-> jada w po górach -> autostrada (prawie 800km- średnia prędkość około 50km/h) - 6.9litra
nie używam eco, zawsze wyłączam start/stop, nie słucham się podpowiadacza biegów - zmieniam w okoicach 2500->3000rpm
Ostatnio zmieniony przez gardi1 2019-08-14, 20:27, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum