Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-08-07, 21:51   

Chyba kształt nie ma raczej znaczenia.
_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
 
Jarosław 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Arctica
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 24
Skąd: Dylaki
Wysłany: 2019-08-09, 06:44   

Dzięki za odpowiedź i informacje. W większości filmów YouTube pokazują że puszczają gaz z węży na "żywo" do czasu gdy uleci
_________________
Pozdrawiam

Jarosław
 
Jarosław 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Arctica
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 24
Skąd: Dylaki
Wysłany: 2019-08-09, 07:04   

Witajcie
Jutro postanowiłem wymienić oba filtry gazu i tak ostatecznie aby nie było później niepotrzebnych nerwów:
1. Odkręcam minus z Aku
2. Przy baku jest elektrozawór więc płynny gaz mam zamknięty
3. Odkręcam rurkę doprowadzająca do elektrozaworu pod reduktorem i czekam aż wyleci z doprowadzenia ciekły gaz
4. Ściągaczem segera zdejmuję obudowę i wymieniam filtr
5. W drugą stronę odwrotnie i dokręcamy rurkę
6. Ściągam po odkręceniu filtr lotnego gazu przed wtryskami i wymieniam
7. Dokręcamy wszystko i zakładam minus na Aku.
8. Pryskam mydlinami na połączenia filtrów i rurek i przekręcam stacyjkę
9. Sprawdzam czy nie ucieka i jak jest ok to odpalam auto.

Jest ok czy o czymś zapomniałem?
Pozdrawiam wszystkich
_________________
Pozdrawiam

Jarosław
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-08-09, 09:35   

Nie trzeba rozłączać aku , nie trzeba specjalnie opróżniać układu, ten się sam opróżni przy zdejmowaniu filtra.
Jak wszystko złożysz to od razu odpal i na węch tylko sprawdź, mydliny tylko jak coś poczujesz.
Kup sobie opaski ślimakowe aby zastąpić ori zaciski sprężynowe. Do tych oryginalnych opasek warto mieć kombinerki długie "szczypce" łatwiej się zdejmuje ten wynalazki.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-08-09, 15:32   

Dziś założyłem niebieskie medy , wyraźnie cichsze , zapłony nie wypadają , błędy zniknęły .
Teraz pytanie jak mogę sprawdzić czy parownik daje odpowiednie ciśnienie ?
 
Jarosław 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Arctica
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 24
Skąd: Dylaki
Wysłany: 2019-08-10, 10:35   

Czyli mogę być pewnym że przy butli jest elektrozawór który odcina połączenie z elektrozaworem przy reduktorze?
Względy bezpieczeństwa winny to regulować ale wolę mieć pewność. Nie mam schematu instalacji...zaraz poszukam na sieci
_________________
Pozdrawiam

Jarosław
 
Jarosław 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Arctica
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 24
Skąd: Dylaki
Wysłany: 2019-08-10, 10:57   

Sprawa w tym czy przy butli naprwno jest elektrozawór czy ręcznie trzeba zakręcić? Znalazłem schemat na którym elektrozawór mamy przed reduktorem tak że nie bardzo chyba z tym odkręcaniem rurki dolotu od elektrozaworu pod reduktorem?

11-53-41-1.jpg
Plik ściągnięto 16 raz(y) 50,37 KB

_________________
Pozdrawiam

Jarosław
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-08-10, 11:56   

Są 3 zawory , 2 na butli (zakręcany i elektryczny) + jeden na reduktorze
 
Jarosław 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Arctica
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 24
Skąd: Dylaki
Wysłany: 2019-08-11, 08:40   

Dzięki za odpowiedź... tak jest.
Najpierw jednak puszka pancerna osłony wielozaworu. Niech ją szlag...po skróceniu śruby dolnej udało się ściągnąć 🤨
Czemu? Aby sprawnie dostać się do zaworu ręcznego i go zakręcić.
Po tym dalszą akcja pod maską i tu kolejny schab.
"Jakiś Drakula lub może Jean Pierre" wymyślił że filtr będzie pomiędzy reduktorem a elektrozaworem pod spodem reduktora zamontowanego tak aby nie było dostępu. Aby odkręcić metalową rurkę doprowadzająca do elektrozaworu trzeba było posiłkować się odkręceniem zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego. Później kl14 i odkręcone. Chwilę posyczało i spokój...jest ok. Teraz do segera za żadne skarby nie ma dostępu!!!! Można by próbować gdyby był ok odpowiednio ułożony a tak nie ma. Trzeba pamiętać że to "duży i twardy" segera więc... zdjęcie elektrozaworu z reduktora kl16 i 18 jak się nie mylę 🤔

...i zaczęło padać na dworze więc koniec roboty...
Auto martwe a elektrozawór w domu i wymiana filtra.
Auto z instalacją fabryczną jest zaprojektowane fabrycznie i stąd takie upchanie elementów. Instalacja dokładana lepsza bo dobry gazownik zamontuje elementy tak aby było łatwo z dostępem.
...dalsze działania w tygodniu 🤔🤨
_________________
Pozdrawiam

Jarosław
Ostatnio zmieniony przez Jarosław 2019-08-11, 09:40, w całości zmieniany 3 razy  
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-08-11, 09:05   

Rozumiem że dostęp od góry do LPG jest utrudniony, czy nie rozważałeś możliwości skorzystania z podnośnika ? Może od dołu będzie prościej i szybciej?
_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
 
Jarosław 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Arctica
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 24
Skąd: Dylaki
Wysłany: 2019-08-11, 09:40   

Myślałem o tym...nie będzie lepiej
_________________
Pozdrawiam

Jarosław
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-08-11, 09:50   

No nie wiem to jak serwis zamierza zmienić filtry?
_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
 
Jarosław 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Arctica
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 24
Skąd: Dylaki
Wysłany: 2019-08-11, 21:48   

Załączam foty z prac opisanych powyżej

IMG_20190810_142230 [Email (1024x768)].jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 73,95 KB

IMG_20190810_142221 [Email (1024x768)].jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 71,83 KB

IMG_20190810_140430 [Email (1024x768)].jpg
Plik ściągnięto 20 raz(y) 126,54 KB

IMG_20190810_140422 [Email (1024x768)].jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 99,32 KB

IMG_20190810_134843 [Email (1024x768)].jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 63,06 KB

IMG_20190810_132739 [Email (1024x768)].jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 65,78 KB

IMG_20190810_123800 [Email (1024x768)].jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 136,88 KB

_________________
Pozdrawiam

Jarosław
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-08-12, 09:57   

Dobrze masz założony ten kołnierz od wielozaworu ?
otwór powonień być od dołu i w razie pożaru szybko osiągalny do zakręcania
 
Jarosław 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Arctica
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 24
Skąd: Dylaki
Wysłany: 2019-08-12, 19:44   

Kurek jest u góry źle dostępny. Bez zdjęcia obudowy pancernej nie dojdziesz praktycznie chyba że koło tylne zdejmiesz
_________________
Pozdrawiam

Jarosław
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-08-12, 21:51   

Coś spieprzyli przy zakładaniu bo u mnie jest na odwrót
 
Jarosław 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Arctica
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 24
Skąd: Dylaki
Wysłany: 2019-08-13, 18:15   

Zakręcamy filtr ciekły z elektrozaworem ale nie mam pojęcia czy nie było tam jakiejś podkładki bo dokręcając go ucieka mi kąt pod rurkę!
_________________
Pozdrawiam

Jarosław
 
Jarosław 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Arctica
Dołączył: 29 Lip 2019
Posty: 24
Skąd: Dylaki
Wysłany: 2019-08-13, 21:11   

...wszystko jasne...podkładka jest...musi być!!!
Podkładka alu pomiędzy obudowę reduktora a elektrozawór/filtr.
Po dokręcaniu widać było że coś jest do bani ..poświęciłem pod reduktorem na elementach silnika ... leżała ! 😒🤨🤔
Tak że przy ściąganiu filtra z reduktora trzeba na wyczucie wyłapać podkładkę. To bardzo ważne!
Dokręcanie filtra do reduktora oraz rurki do filtra bezproblemowe.
Kolejny lopot praży nad filtrem stanu lotnego...brak dostępu i męka pańska. Ale i to jakoś poszło. Obejmy te same zostały dokręcane nasadką 6 kątną. Jest ok. Po otwarciu zaworu ręcznego na butli i podłączeniu minusa pora na uruchomienie. Auto uruchomiło się od kopa a po podgrzaniu przygazówka i przełączył się na gaz. Wąchanie w okolicach filtrów nic nie wniosło a z obserwacji nie widać ulatniania gazu.
Załączam foto.
Już wiem że do tej pory wymieniano tylko filtr lotny bo ten był w dobrym stanie. Co było w ciekłym zobaczcie sami.
Pozdrawiam

IMG_20190813_182649.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 175,18 KB

IMG_20190813_182639.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 55,48 KB

IMG_20190813_182628.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 58,09 KB

IMG_20190813_182622.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 77,74 KB

IMG_20190813_192936.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 76,42 KB

IMG_20190813_182659.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 127,73 KB

_________________
Pozdrawiam

Jarosław
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-08-13, 21:13   

bo takim odkryciu obowiązkowo regeneracja parownika , mój ledwo chodził a filtr wyglądał jak nówka
co musi być u ciebie
 
ASH_85PL 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 26 Maj 2019
Posty: 40
Skąd: Silent Hill
Wysłany: 2019-08-15, 09:15   

Zatankowałem dziś po raz pierwszy swojego Dustera II z fabrycznym LPG. Niestety się rozczarowałem - do tankowania potrzebuję przedłużki, bo inaczej pistoletem nie dojdę do otworu (jak próbowałem to zarysowałem sobie karoserię pod klapką :-/ ). Skorzystałem z pożyczonej. Dziś "idę na zakupy" na Allegro szukać dla siebie. Na co zwracać uwagę? Polecacie jakąś konkretną? A może coś mi źle założyli? Bo miejsca pod klapką jest tyle, że przy mądrzejszym rozłożeniu elementów nie powinno być problemu z tankowaniem bez przedłużki.
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-08-15, 09:34   

ASH_85PL napisał/a:
Zatankowałem dziś po raz pierwszy swojego Dustera II z fabrycznym LPG. Niestety się rozczarowałem - do tankowania potrzebuję przedłużki, bo inaczej pistoletem nie dojdę do otworu (jak próbowałem to zarysowałem sobie karoserię pod klapką :-/ ). Skorzystałem z pożyczonej. Dziś "idę na zakupy" na Allegro szukać dla siebie. Na co zwracać uwagę? Polecacie jakąś konkretną? A może coś mi źle założyli? Bo miejsca pod klapką jest tyle, że przy mądrzejszym rozłożeniu elementów nie powinno być problemu z tankowaniem bez przedłużki.


Zgłoś na gwarancji niech Ci to poprawią, na dobry łąt nie masz prawa nic zmieniać sam bo to in gerencja nieuprawniona w instalację.
 
AndrewMD 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG
Wersja: Essential
Dołączył: 28 Lip 2019
Posty: 49
Skąd: Zamość
Wysłany: 2019-08-15, 13:21   

ASH_85PL napisał/a:
Niestety się rozczarowałem - do tankowania potrzebuję przedłużki, bo inaczej pistoletem nie dojdę do otworu (jak próbowałem to zarysowałem sobie karoserię pod klapką :-/ )


obecnie czekam na swojego duster z LPG jakbyś mógł zrób fotę jak wygląda u ciebie to rozłożenie wlewów.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-08-15, 13:32   

ASH_85PL napisał/a:
Zatankowałem dziś po raz pierwszy swojego Dustera II z fabrycznym LPG. Niestety się rozczarowałem - do tankowania potrzebuję przedłużki, bo inaczej pistoletem nie dojdę do otworu (jak próbowałem to zarysowałem sobie karoserię pod klapką :-/ ). Skorzystałem z pożyczonej. Dziś "idę na zakupy" na Allegro szukać dla siebie. Na co zwracać uwagę? Polecacie jakąś konkretną? A może coś mi źle założyli? Bo miejsca pod klapką jest tyle, że przy mądrzejszym rozłożeniu elementów nie powinno być problemu z tankowaniem bez przedłużki.


https://nagaz24.pl/redukcja-z-filtrem-dish-m10-dlugi/
Jak zamawiałem w (jakiś) wtorek wieczorem w czwartek już miałemw rękach.
Co prawda u mnie można tankować bez przedłużki ale wolę mieć extra filtr fazy płynnej zewnętrzny ( przedłużka jest z filtrem)
Oczywiście już tankowałem kilka razy - więc na pewno dobry typ podpowiadam
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-08-15, 13:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
tommylee1 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCE LPG
Silnik: 1,6
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 206
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-08-15, 15:13   

ASH_85PL napisał/a:
Zatankowałem dziś po raz pierwszy swojego Dustera II z fabrycznym LPG. Niestety się rozczarowałem - do tankowania potrzebuję przedłużki, bo inaczej pistoletem nie dojdę do otworu (jak próbowałem to zarysowałem sobie karoserię pod klapką :-/ ). Skorzystałem z pożyczonej. Dziś "idę na zakupy" na Allegro szukać dla siebie. Na co zwracać uwagę? Polecacie jakąś konkretną? A może coś mi źle założyli? Bo miejsca pod klapką jest tyle, że przy mądrzejszym rozłożeniu elementów nie powinno być problemu z tankowaniem bez przedłużki.



Jestem zaskoczony Twoim problemem. Przykra sprawa. Ja ma Twoim miejscu zgłosiłbym to w ramach reklamacji. To tak jakbyś nie mógł zatankować paliwa i korzystać z auta- absurd.
Ja miałem pewne watpliwości, czy pistolet się zmieści. Już miałem wizje, ze będę rysował krawędzie wokół.
Tankowałem w Polsce, nigdy nie było problemu. Dystans Ok. Następnie tankowanie zaliczyłem w Austrii, Czechach, Włoszech gdzie obsługa tankuje i na koniec w Niemczech z przejściówka, wtedy już myślałem ze nie wejdzie. Weszło bez problemu.
Zgłoś to w ramach gwarancji.
 
ASH_85PL 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 26 Maj 2019
Posty: 40
Skąd: Silent Hill
Wysłany: 2019-08-15, 18:59   

AndrewMD, poniżej zdjęcia.

Oryginalny wlew:


Z użyciem pożyczonej przedłużki:


Swoją przejściówkę już zamówiłem. Zanim zacznę reklamować proszę kogoś z fabrycznym LPG w Dusterze II o wypowiedź czy ma tak samo. Też mi się to nie podoba, ale obawiam się, że fabryczny LPG tak ma i nic nie zdziałam.
Ostatnio zmieniony przez ASH_85PL 2019-08-15, 19:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne