Witajcie
Jutro postanowiłem wymienić oba filtry gazu i tak ostatecznie aby nie było później niepotrzebnych nerwów:
1. Odkręcam minus z Aku
2. Przy baku jest elektrozawór więc płynny gaz mam zamknięty
3. Odkręcam rurkę doprowadzająca do elektrozaworu pod reduktorem i czekam aż wyleci z doprowadzenia ciekły gaz
4. Ściągaczem segera zdejmuję obudowę i wymieniam filtr
5. W drugą stronę odwrotnie i dokręcamy rurkę
6. Ściągam po odkręceniu filtr lotnego gazu przed wtryskami i wymieniam
7. Dokręcamy wszystko i zakładam minus na Aku.
8. Pryskam mydlinami na połączenia filtrów i rurek i przekręcam stacyjkę
9. Sprawdzam czy nie ucieka i jak jest ok to odpalam auto.
Jest ok czy o czymś zapomniałem?
Pozdrawiam wszystkich
Nie trzeba rozłączać aku , nie trzeba specjalnie opróżniać układu, ten się sam opróżni przy zdejmowaniu filtra.
Jak wszystko złożysz to od razu odpal i na węch tylko sprawdź, mydliny tylko jak coś poczujesz.
Kup sobie opaski ślimakowe aby zastąpić ori zaciski sprężynowe. Do tych oryginalnych opasek warto mieć kombinerki długie "szczypce" łatwiej się zdejmuje ten wynalazki.
Dziś założyłem niebieskie medy , wyraźnie cichsze , zapłony nie wypadają , błędy zniknęły .
Teraz pytanie jak mogę sprawdzić czy parownik daje odpowiednie ciśnienie ?
Czyli mogę być pewnym że przy butli jest elektrozawór który odcina połączenie z elektrozaworem przy reduktorze?
Względy bezpieczeństwa winny to regulować ale wolę mieć pewność. Nie mam schematu instalacji...zaraz poszukam na sieci
Sprawa w tym czy przy butli naprwno jest elektrozawór czy ręcznie trzeba zakręcić? Znalazłem schemat na którym elektrozawór mamy przed reduktorem tak że nie bardzo chyba z tym odkręcaniem rurki dolotu od elektrozaworu pod reduktorem?
Dzięki za odpowiedź... tak jest.
Najpierw jednak puszka pancerna osłony wielozaworu. Niech ją szlag...po skróceniu śruby dolnej udało się ściągnąć 🤨
Czemu? Aby sprawnie dostać się do zaworu ręcznego i go zakręcić.
Po tym dalszą akcja pod maską i tu kolejny schab.
"Jakiś Drakula lub może Jean Pierre" wymyślił że filtr będzie pomiędzy reduktorem a elektrozaworem pod spodem reduktora zamontowanego tak aby nie było dostępu. Aby odkręcić metalową rurkę doprowadzająca do elektrozaworu trzeba było posiłkować się odkręceniem zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego. Później kl14 i odkręcone. Chwilę posyczało i spokój...jest ok. Teraz do segera za żadne skarby nie ma dostępu!!!! Można by próbować gdyby był ok odpowiednio ułożony a tak nie ma. Trzeba pamiętać że to "duży i twardy" segera więc... zdjęcie elektrozaworu z reduktora kl16 i 18 jak się nie mylę 🤔
...i zaczęło padać na dworze więc koniec roboty...
Auto martwe a elektrozawór w domu i wymiana filtra.
Auto z instalacją fabryczną jest zaprojektowane fabrycznie i stąd takie upchanie elementów. Instalacja dokładana lepsza bo dobry gazownik zamontuje elementy tak aby było łatwo z dostępem.
...dalsze działania w tygodniu 🤔🤨
_________________ Pozdrawiam
Jarosław
Ostatnio zmieniony przez Jarosław 2019-08-11, 09:40, w całości zmieniany 3 razy
...wszystko jasne...podkładka jest...musi być!!!
Podkładka alu pomiędzy obudowę reduktora a elektrozawór/filtr.
Po dokręcaniu widać było że coś jest do bani ..poświęciłem pod reduktorem na elementach silnika ... leżała ! 😒🤨🤔
Tak że przy ściąganiu filtra z reduktora trzeba na wyczucie wyłapać podkładkę. To bardzo ważne!
Dokręcanie filtra do reduktora oraz rurki do filtra bezproblemowe.
Kolejny lopot praży nad filtrem stanu lotnego...brak dostępu i męka pańska. Ale i to jakoś poszło. Obejmy te same zostały dokręcane nasadką 6 kątną. Jest ok. Po otwarciu zaworu ręcznego na butli i podłączeniu minusa pora na uruchomienie. Auto uruchomiło się od kopa a po podgrzaniu przygazówka i przełączył się na gaz. Wąchanie w okolicach filtrów nic nie wniosło a z obserwacji nie widać ulatniania gazu.
Załączam foto.
Już wiem że do tej pory wymieniano tylko filtr lotny bo ten był w dobrym stanie. Co było w ciekłym zobaczcie sami.
Pozdrawiam
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 26 Maj 2019 Posty: 40 Skąd: Silent Hill
Wysłany: 2019-08-15, 09:15
Zatankowałem dziś po raz pierwszy swojego Dustera II z fabrycznym LPG. Niestety się rozczarowałem - do tankowania potrzebuję przedłużki, bo inaczej pistoletem nie dojdę do otworu (jak próbowałem to zarysowałem sobie karoserię pod klapką ). Skorzystałem z pożyczonej. Dziś "idę na zakupy" na Allegro szukać dla siebie. Na co zwracać uwagę? Polecacie jakąś konkretną? A może coś mi źle założyli? Bo miejsca pod klapką jest tyle, że przy mądrzejszym rozłożeniu elementów nie powinno być problemu z tankowaniem bez przedłużki.
Zatankowałem dziś po raz pierwszy swojego Dustera II z fabrycznym LPG. Niestety się rozczarowałem - do tankowania potrzebuję przedłużki, bo inaczej pistoletem nie dojdę do otworu (jak próbowałem to zarysowałem sobie karoserię pod klapką ). Skorzystałem z pożyczonej. Dziś "idę na zakupy" na Allegro szukać dla siebie. Na co zwracać uwagę? Polecacie jakąś konkretną? A może coś mi źle założyli? Bo miejsca pod klapką jest tyle, że przy mądrzejszym rozłożeniu elementów nie powinno być problemu z tankowaniem bez przedłużki.
Zgłoś na gwarancji niech Ci to poprawią, na dobry łąt nie masz prawa nic zmieniać sam bo to in gerencja nieuprawniona w instalację.
Niestety się rozczarowałem - do tankowania potrzebuję przedłużki, bo inaczej pistoletem nie dojdę do otworu (jak próbowałem to zarysowałem sobie karoserię pod klapką )
obecnie czekam na swojego duster z LPG jakbyś mógł zrób fotę jak wygląda u ciebie to rozłożenie wlewów.
Zatankowałem dziś po raz pierwszy swojego Dustera II z fabrycznym LPG. Niestety się rozczarowałem - do tankowania potrzebuję przedłużki, bo inaczej pistoletem nie dojdę do otworu (jak próbowałem to zarysowałem sobie karoserię pod klapką ). Skorzystałem z pożyczonej. Dziś "idę na zakupy" na Allegro szukać dla siebie. Na co zwracać uwagę? Polecacie jakąś konkretną? A może coś mi źle założyli? Bo miejsca pod klapką jest tyle, że przy mądrzejszym rozłożeniu elementów nie powinno być problemu z tankowaniem bez przedłużki.
https://nagaz24.pl/redukcja-z-filtrem-dish-m10-dlugi/
Jak zamawiałem w (jakiś) wtorek wieczorem w czwartek już miałemw rękach.
Co prawda u mnie można tankować bez przedłużki ale wolę mieć extra filtr fazy płynnej zewnętrzny ( przedłużka jest z filtrem)
Oczywiście już tankowałem kilka razy - więc na pewno dobry typ podpowiadam
_________________
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-08-15, 13:33, w całości zmieniany 1 raz
Zatankowałem dziś po raz pierwszy swojego Dustera II z fabrycznym LPG. Niestety się rozczarowałem - do tankowania potrzebuję przedłużki, bo inaczej pistoletem nie dojdę do otworu (jak próbowałem to zarysowałem sobie karoserię pod klapką ). Skorzystałem z pożyczonej. Dziś "idę na zakupy" na Allegro szukać dla siebie. Na co zwracać uwagę? Polecacie jakąś konkretną? A może coś mi źle założyli? Bo miejsca pod klapką jest tyle, że przy mądrzejszym rozłożeniu elementów nie powinno być problemu z tankowaniem bez przedłużki.
Jestem zaskoczony Twoim problemem. Przykra sprawa. Ja ma Twoim miejscu zgłosiłbym to w ramach reklamacji. To tak jakbyś nie mógł zatankować paliwa i korzystać z auta- absurd.
Ja miałem pewne watpliwości, czy pistolet się zmieści. Już miałem wizje, ze będę rysował krawędzie wokół.
Tankowałem w Polsce, nigdy nie było problemu. Dystans Ok. Następnie tankowanie zaliczyłem w Austrii, Czechach, Włoszech gdzie obsługa tankuje i na koniec w Niemczech z przejściówka, wtedy już myślałem ze nie wejdzie. Weszło bez problemu.
Zgłoś to w ramach gwarancji.
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 26 Maj 2019 Posty: 40 Skąd: Silent Hill
Wysłany: 2019-08-15, 18:59
AndrewMD, poniżej zdjęcia.
Oryginalny wlew:
Z użyciem pożyczonej przedłużki:
Swoją przejściówkę już zamówiłem. Zanim zacznę reklamować proszę kogoś z fabrycznym LPG w Dusterze II o wypowiedź czy ma tak samo. Też mi się to nie podoba, ale obawiam się, że fabryczny LPG tak ma i nic nie zdziałam.
Ostatnio zmieniony przez ASH_85PL 2019-08-15, 19:00, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum