Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Nie trzyma jedna śruba koła.
Autor Wiadomość
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-08-21, 06:19   Nie trzyma jedna śruba koła.

Miałem kiedyś taki incydent, że mechanik przesadził z dokręceniem koła i przy ponownym odkręcaniu pękły 2 śruby. W ramach reklamacji przegwintował mi te otwory w piaście, ale ostatnio jak ściągałem koło to zauważyłem, ze jedna ze śrub ma wyrobiony gwint i bardzo łatwo ją "przekręcić". Wymiana nie pomogła, bo z nowa śrubą stało się dokładnie to samo przy pierwszym dokręceniu.
1. Czy to oznacza wymianę piasty?
2. Jeżeli tak, to czy warto inwestować w drogiego Bilsteina, czy tańsza nie będzie jakoś znacząco gorsza?
3. Czy trzeba wymieniać jak najszybciej, czy lepiej poczekać jak się sypną łożyska (mam 110kkm) i wymienić piastę razem z łożyskami?
_________________

 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-08-21, 07:49   

Możesz jeszcze nawiercić i dać sprężynkę halicoli
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-08-21, 08:16   

Nie znam tej technologii, ale chyba chodziło Ci o Helicoil.
A taka sprężynka wytrzyma siłę docisku śruby koła? Tam pojawiają się spore obciążenia.
Znalazłem takie coś. Chyba o to chodziło.
Ciekaw też jestem jaka jest trwałość takiej sprężyny. Warunki atmosferyczne i wysokie temperatury na piaście mogą spowodować, że ruda zje sprężynkę w 1 rok, jeżeli jest ze słabego materiału.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Lajkonik 2019-08-21, 08:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-08-21, 08:34   

tak . tylko jak będziesz kupował to szarpnij sie na lepszy zestaw bo ostatnio robiłem tą samą operacje w e36 to wiertło poległo na 1 otworze.
Wymiar będzie pewnie ten sam czyli m12x1.5
najlepiej będzie kupić odzienie porządne wiertło albo oddać do zakładu to ci za ok 50 zł zrobią profi , tylko po co w takim wypadku w ogóle naprawić jak można dać używkę.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-08-21, 08:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-08-21, 08:34   

Zrób to na Helicoli, do tego klej czerwony i będzie git. To najtaniej wyjdzie, a jak nie chcesz to wymień piastę z łożyskami i będziesz miał spokój na lata, jak chcesz jeszcze nim długo pojeździć... ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-08-21, 08:48   

Samochodu nie zamierzam się pozbywać. Piasta Bilsteina kosztuje ok 400 PLN, więc sporo. Skoro są jakieś metody ratowania, to może z ich pomocą doczekam do wymiany łożysk. Po zimie na pewno pójdą do wymiany tarcze z klockami.
Ten klej, jak rozumiem, ma być pod sprężynkę, a nie na śrubę koła. Mam niebieski - taki będzie za słaby?
_________________

 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-08-21, 08:56   

Fruxo napisał/a:
tylko jak będziesz kupował to szarpnij się na lepszy zestaw

Jak rozpoznać lepszy? Tylko po cenie? To ile musi kosztować dobry zestaw? I te tańsze i te droższe mają w opisie, że są ze stali HSS.
_________________

 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-08-21, 09:59   

Ja miałem ten i lipa
https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-naprawy-gwintow-m12x1-5-helicoil-s-x38h-8083256785
troszkę doświadczenia w stali mam
po woli brałem i zebrało lekko może 1mm materiału potem już padaka
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-08-21, 10:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-08-21, 10:48   

To może ten za 45 będzie miał lepsze wiertło :mrgreen:
_________________

 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-08-21, 12:34   

Teraz bym kupił odzienie wiertło i gwintownik jakieś znośnej firmy.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-08-21, 15:42   

Do jednego otworu to może wystarczy.
Chcesz lepiej to kup sobie wiertło do stali nierdzewnej.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-08-22, 05:55   

I tak najpierw muszę kupić zestaw, żeby sprawdzić dokładny rozmiar.
_________________

 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-08-22, 08:04   

Lajkonik napisał/a:
Ten klej, jak rozumiem, ma być pod sprężynkę, a nie na śrubę koła. Mam niebieski - taki będzie za słaby?

Dokładnie, tylko, że niebieski może być za słaby, bo jak będziesz kiedyś odkręcał koła to czasem może to puścić, a czerwony to musiałbyś grzać by je odkręcić.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-08-23, 06:00   

Nawalę niebieskiego i zobaczymy. Jak kiedyś puści, to kupię czerwony i nową sprężynkę wkręcę na czerwonym.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Lajkonik 2019-08-23, 06:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-08-23, 10:08   

Czerwony kosztuje grosze, chyba że chcesz się w to bawić...
Po niebieskim to zakup nowych sprężynek, czyszczenie po kleju.... ciekawe po co.
Zresztą to twoje auto twoja spawa. Powodzenia ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-08-26, 06:07   

W zestawie do montażu jest zazwyczaj 10 sprężynek, więc nie ma problemu. A jak klej puści przy odkręcaniu, to i usuniecie resztek nie będzie problemem.
_________________

 
anples 


Marka: dacia
Model: reno
Silnik: 2.3 dci
Dołączył: 01 Maj 2017
Posty: 102
Skąd: Kuj-Pom
Wysłany: 2019-08-26, 06:44   

Jeżeli już to nie sprężynki tylko rozwiercić , nagwintować i wkręcić -wkleić tuleję redukcyjną np. 16 na 12
Ostatnio zmieniony przez anples 2019-08-26, 06:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne