Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
PILNE! Jak odkręcić obrobioną końcówkę drążka kierowniczego
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-24, 18:07   PILNE! Jak odkręcić obrobioną końcówkę drążka kierowniczego

hej,
Pilne pytanie, poleglem przy probie wykrecenia koncowki drazka kierowniczego - kontra sworznia w nim - na imbus - sie obrobila
NIe moge odkrecic ani przykrecic teraz nakretki koncowki drazka - jest w polowie mniej wiecej "drogi". Jest mega luz teraz na tej koncowce .
Najgorsze , ze nie mam koncowki drazka na wymiane bo nawet jakbym szlifierka ja ucial to nie mam w zamian . :evil:


pomoc wskazana!
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-08-24, 18:51   

Bierzesz szlifierkę i tniesz nakrętkę wzdłuż gwintu. Potem nowa nakrętka i po problemie.
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 584
Skąd: Mazury
Wysłany: 2019-08-24, 19:02   

w jakim celu odkręcałeś tę nakrętkę jeśli nie planowałeś jej wymieniać ? Kolega podpowiada przecięcie nakrętki szlifierką ( trzeba by się najpierw ostrożnie przymierzyć ) , ale nawet jak się uda to jak porządnie dokręcić nową nakrętkę przy braku możliwości zablokowania śruby ?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-24, 19:03   

Chciałem wymienić przegub zewnętrzny
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-24, 19:05   

Dokładnie już bez kontry tej raczej nie przykrece tej koncowki
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-24, 19:05   

Ale gowno
 
matysz 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 141
Skąd: okolice Wawy
Wysłany: 2019-08-24, 20:29   

czasem do obrobionego ampola pasuje torx w odpowiednim rozmiarze.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-08-24, 22:07   

Bierzesz TORXa w takim rozmiarze, żeby wchodził w obrobione gniazdo inbusa z oporem. Wbijasz go młotkiem do końca i odkręcasz. Jak się nie uda to tylko cięcie.
Nie zmienia to faktu, że końcówka drążka do wymiany.
corrado napisał/a:
Ale gowno
Normalna rzecz. Końcówka bardzo często nie przeżywa takich napraw. Przy naprawach zawieszenia, zawsze trzeba być gotowym że elementy które trzeba wykręcić mogą nie przeżyć i będzie konieczna ich wymiana. Niestety hurtownie jutro zamknięte, więc na szybko nic nie zdziałasz.
To jest właśnie przyczyna tego, że warsztaty nie chcą podejmować się takich napraw w soboty. Nawet jeśli jest to prosta naprawa na częściach klienta, to zawsze może coś rypnąć i auto stoi w górze do poniedziałku, zajmując stanowisko.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2019-08-24, 22:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
traks 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Kwi 2018
Posty: 169
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-08-25, 07:44   

Porządna żabka, klucz zaciskowy żeby złapać końcówkę śruby, gwintu,
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-25, 08:35   

tak dobra żabą mocno ściśniętą ( wczoraj nie dałem rady taka mniejsza sam jedna reka trzymajac ) moze odkrece nakretke , ale i tak pozniej nie skrece tego spowrotem ....ilosc miejsca zeby zlapac jest mala i jak wsune pod zwrotnice zabe a nad gume koncowki drazka, to tylko dam rade teraz odkrecic.
musze miec nowa na wymiane . Najgorsze, ze za bardzo nie ma w sklepach w Wwie blisko mnie - musze czekac az kurierem przywioza (iparts, eautoparts24.pl ), czyli na pewno do wtorku .
Bede dzwonil z rana.

ps.A Wy znacie jakies sklepy w Wwie z czesciami do dacii poza aso ?
 
anples 


Marka: dacia
Model: reno
Silnik: 2.3 dci
Dołączył: 01 Maj 2017
Posty: 102
Skąd: Kuj-Pom
Wysłany: 2019-08-25, 10:07   

EBmazur napisał/a:
ale nawet jak się uda to jak porządnie dokręcić nową nakrętkę przy braku możliwości zablokowania śruby ?

Jeżeli wprowadzana od dołu to wystarczy podnośnikiem docisnąć ,
a od góry to jedna osoba jakąś breszką robi dźwignie i dociska druga odkręcę-dokręca .
Tam jest stożek jak dociśniesz to nie będzie się obracała .
Ostatnio zmieniony przez anples 2019-08-25, 10:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-25, 12:15   

od dolu - jak na zdjeciu zreszta pierwszym widac polozenie w aucie . Podwazalem podnosnikiem hydraulicznym az sie uginal mcperson ze sprezyna.
nic to nie dalo , obracala sie nadal.
 
anples 


Marka: dacia
Model: reno
Silnik: 2.3 dci
Dołączył: 01 Maj 2017
Posty: 102
Skąd: Kuj-Pom
Wysłany: 2019-08-25, 13:15   

corrado napisał/a:
az sie uginal mcperson ze sprezyna.
Nie tylko uginał , wręcz powinieneś prawie podnieść auto , czasami trzeba dodatkowo jeszcze uderzyć młotkiem ,
walczyłem z tum nie raz w starych zardzewiałych rapciach i prawie zawsze pomagało .
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2019-08-25, 19:49   

w robocie robię to pneumatem wtedy się prawie zawsze odkręca a w środku torx czy imbus zawsze się obrobi ale jak już masz w połowie to przywal parę razy młotkiem w element zwrotnicy mocujący gałkę wtedy ona opadnie tyle ile masz już wykręconą nakrętke wtedy łapiesz to co wystaje sczypcami typu knipex i klucz i odkręcisz
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-26, 08:57   

Dzisiaj "cisne" po pracy po nowa koncowke wlasnie zamowilem z odbiorem wlasnym, wiec wieczorem ciag dalszy , dam znac czy odkrece ta stara koncowke bez uzycia katowki . Mam nadzieje juz naprawie i przy okazji wymienie przegub .
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 584
Skąd: Mazury
Wysłany: 2019-08-26, 09:52   

corrado - skoro będziesz miał nową końcówkę to nie ma potrzeby cackać się ze starą , która i tak pójdzie na złom . Wybierz sposób demontażu najłatwiejszy do wykonania
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-08-26, 13:16   

No ale chyba tę dziurkę, w której jest śruba, pasuje oszczędzić?
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-26, 21:50   

wymienilem, tzn odkrecilem.
Pomoglo :
podwazenie lewarkiem kolumnowym koncowki drazka na maxa prawie,
chwycenie mocno morsem za ten sworzen koncowki no i odkrecanie druga reka.

Dzieki za pomoc chlopaki.
Dobra nikomu, nie potrzebna robota! :lol:

IMG_20190826_215154337.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 219,98 KB

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne