Ubytek czynnika to bardzo zły znak i trzeba go natychmiast robić .
1.4 mpi to 1.4 8-zaworowe
nie dziwne że jest słabszy od prawie dwa razy mocniejszego 1.4 16-zaworowego
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-07-28, 12:04, w całości zmieniany 1 raz
Fox był rzeczywiście ok. 50 kg lżejszy, ale żebym wczoraj nie mógł Sandero na V-biegu rozpędzić do więcej niż 110 km/h, po redukcji na IV-kę nie lepiej..
Po powrocie do domu sprawdzę jak wygląda korek oleju od spodu, ale na uszczelkę pod głowicą mi to nie pasuje. Olej - ok, przewody gumowe również.
Ostatnio zmieniony przez Sandy 2014-07-28, 13:00, w całości zmieniany 1 raz
To dziwne co piszesz ja nie mam problemu do rozpędzenia na piątce. Próbowałem do 150km
i się rozpędzała. Co do ubytku płynu to masz jakąś nieprawidłowość, którą musisz zdiagnozować.
uszczelka pod głowicą - pewnie nie poszła , bo by po pierwsze kopcił na biało po dodaniu gazu a po drugie poczułbyś że inaczej pracuje silnik, czasem osłabienie w mocy, no i w zbiorniku wyrównawczym miałbyś coś ala kawa z mlekiem . Jeżeli masz tam czysto to znaczy że gdzieś po prostu wycieka płyn ...
1. Też mi ubywał płyn chłodniczy w Sandero 1.4MPI 75KM (zwalałem winę na instalację gazową), ale nie aż w takiej ilości.
2. Coś jest nie tak, bo regularnie jeździłem z prędkościami autostradowymi bez większych problemów (mistrzem sprintu to 1.4 niestety nie jest)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-07-28, 15:39
zerknij na korek olejowy - po odkręceniu - czy nie zbiera się na nim zawiesina w kolorze burego budyniu
Silnik pracuje idealnie, nie kopci ani grama, płyn chłodniczy w zbiorniczku czysty i klarowny, "majonezu" pod korkiem od oleju brak, olej również słomkowy i czysty - stan na bagnecie cały czas ten sam.
Dziwi mnie tylko, że nie widzę żadnego białego nalotu na wężach.
Dziwi mnie tylko, że nie widzę żadnego białego nalotu na wężach.
Jeśli wyciek następuje w miejscu, które jest ciężko dostępne a dodatkowo potrafi kapać na gorące elementy powodujące szybkie odparowanie płynu to tak może być. W poprzedniej bryce też mi wcinało płyn i nieszczelność została zlokalizowana dopiero po zrzuceniu kolektora dolotowego, pod którym też poprowadzone były wężyki.
Wczoraj zauważyłem ubytek płynu w zbiorniczku wyrównawczym, mokrą plamę pod samochodem i płyn na obudowie skrzyni biegów od góry. Czyżby wyciek spod termostatu?
Wczoraj zauważyłem ubytek płynu w zbiorniczku wyrównawczym, mokrą plamę pod samochodem i płyn na obudowie skrzyni biegów od góry. Czyżby wyciek spod termostatu?
Jak nie sprawdzisz nie będziesz wiedział. Szklana kula gdzieś mi się zapodziała
Otwórz maskę i szukaj gdzie jest mokro po gumowych rurach..
Uzupełnij płyn, odpal silnik i szukaj gdzie leci płyn...
Tak zrobiłem, że przyczyną była pęknięta gumowa rura w okolicy, gdzie obejma zaciska rurę do obudowy.
Nie miałem problemu, bo skróciłem o te miejsce pęknięcia i założyłem nową obejmę i wsio.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Dzisiejsza diagnoza mechanika przy pomocy kamery inspekcyjnej - wygięta podstawa termostatu od temperatury czwartego cylindra. Bo czwarty, Panie w renufkach jest najgorzej chłodzony.
Rynce opadajom.
Przed chwilą sam sprawdziłem. Po wymianie rozrządu wraz z pompą wodną parę dni temu inny mechanik nie dokręcił odpowietrznika termostatu. Dwa obroty i po problemie.
Broń nas Boże od fachowców a raczej fachofcuf.
Z poprzednim aucie po wymianie pompy wody miałem wycieki. Reklamacja. Znowu wycieki. Znowu reklamacja. W końcu otwieram maskę a debile przelali płyn chłodniczy. Wlali o dwa litry za dużo, ciśnienie było zbyt wysokie i uszczelki puszczały.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3593 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-30, 11:16
Normalka, mi kiedyś ASO nie dokręciło obejmy dolnej rury do chłodnicy po wymianie płynu.
Nawet mi się nie chciało jechać opieprzać bo wystarczyły dwa obroty śrubokręta.
To ja przelicytuje wszystkich. Po ostanie wizycie w ASO w ogóle nie zaciśnięta opaska. Remont silnika na mój koszt. Żeby udowodnić cokolwiek to trzeba iść do sądu. Takie buty
Od jakiegoś czasu ubywało mi płynu chłodzącego. Jakoś nikt nie zlokalizował wycieku w trakcie tzw. pobieżnych oględzin na podnośniku. Właśnie znalazłem przyczynę - jest mokro na połączeniu obudowy termostatu z silnikiem. Podejrzewam, że uszczelka nie trzyma. Czy ktoś ma doświadczenie jak do tego tematu podejść? Podjadę do warsztatu ale wolałbym mieć ogólne pojęcie o sprawie przed rozmową z mechanikiem. Nie wiem czy szykować się na większe wydatki i czy sama uszczelka jest możliwa do wymiany? Czy ten wyciek może być przyczyną tylko nieszczelnego połączenia czy raczej skutkiem czegoś poważniejszego. Płyn w zbiorniku czysty, masła pod korkiem nie ma - przebieg ok. 93 tys. Serdecznie proszę o wskazówki.
Dzięki, właśnie na tym połączeniu z uszczelką jest sporo płynu (wokół obudowy i niżej na skrzyni (chyba), a także w zagłębieniach osłony podwozia. Ostatnio po około miesiącu dolałem w zbiorniku od kreski max do min. (tj. ok. 200ml). Czytam posty Fruxo, że dojście jest koszmarne...
Przejechałem się do mechanika i zauważyłem, że po tej w sumie krótkiej trasie znowu mokro ale w dziwnym miejscu - zaznaczyłem na obrazku. Na połączeniu z silnikiem jakby mniej ale w tym uchwycie na pewno świeży płyn. Nie ma pojęcia którędy leci - obok jest przewód ale wygląda na suchy. Ciśnienia w układzie nie było bo mechanik odkręcił zbiornik.
W przyszłym tygodniu demontaż.
Możliwe... i tak bez demontażu się nie obejdzie. Widać wilgotne plamy na obudowie skrzyni więc gdzieś na dół powoli cieknie - ocenić za bardzo nie można. I tak skończy się na zamówieniu obudowy magistrali wodnej (110608635R) i osobno samej uszczelki (110624453R). Ostatecznie zrobię zwrot nieużytego elementu. Fajnie jakby wystarczyła podmiana uszczelki. Ale robocizna taka sama...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum