Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wyciek /ubytek płynu chłodzącego
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-28, 12:03   

Ubytek czynnika to bardzo zły znak i trzeba go natychmiast robić .
1.4 mpi to 1.4 8-zaworowe
nie dziwne że jest słabszy od prawie dwa razy mocniejszego 1.4 16-zaworowego
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-07-28, 12:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
Sandy 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-07-28, 12:09   

Też mnie to niepokoi, tylko praktycznie dotarty silnik i takie objawy..
1.4 16V w VW Fox miało tą samą moc - 75 KM, a różnica jest kolosalna.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-28, 12:16   

Faktycznie jednostki 1.4 8v/16v
były bardzo udane w VAG-u wiem bo mam 1.4 8v ale już 1.6 8v/16v nie były tak dobre .
_________________
Moje auto
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-28, 12:28   

Fox jest lzejszy od sandero zaś silnik 16V innaczej rozwija moc.
 
Sandy 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-07-28, 12:52   

Fox był rzeczywiście ok. 50 kg lżejszy, ale żebym wczoraj nie mógł Sandero na V-biegu rozpędzić do więcej niż 110 km/h, po redukcji na IV-kę nie lepiej..
Po powrocie do domu sprawdzę jak wygląda korek oleju od spodu, ale na uszczelkę pod głowicą mi to nie pasuje. Olej - ok, przewody gumowe również.
Ostatnio zmieniony przez Sandy 2014-07-28, 13:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 368
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2014-07-28, 14:09   

To dziwne co piszesz ja nie mam problemu do rozpędzenia na piątce. Próbowałem do 150km
i się rozpędzała. Co do ubytku płynu to masz jakąś nieprawidłowość, którą musisz zdiagnozować.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-28, 14:31   

uszczelka pod głowicą - pewnie nie poszła , bo by po pierwsze kopcił na biało po dodaniu gazu a po drugie poczułbyś że inaczej pracuje silnik, czasem osłabienie w mocy, no i w zbiorniku wyrównawczym miałbyś coś ala kawa z mlekiem . Jeżeli masz tam czysto to znaczy że gdzieś po prostu wycieka płyn ...
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-07-28, 14:52   

1. Też mi ubywał płyn chłodniczy w Sandero 1.4MPI 75KM (zwalałem winę na instalację gazową), ale nie aż w takiej ilości.
2. Coś jest nie tak, bo regularnie jeździłem z prędkościami autostradowymi bez większych problemów (mistrzem sprintu to 1.4 niestety nie jest)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-07-28, 15:39   

zerknij na korek olejowy - po odkręceniu - czy nie zbiera się na nim zawiesina w kolorze burego budyniu
 
Sandy 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-07-28, 20:44   

Silnik pracuje idealnie, nie kopci ani grama, płyn chłodniczy w zbiorniczku czysty i klarowny, "majonezu" pod korkiem od oleju brak, olej również słomkowy i czysty - stan na bagnecie cały czas ten sam.
Dziwi mnie tylko, że nie widzę żadnego białego nalotu na wężach.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-07-28, 22:22   

Sandy napisał/a:

Dziwi mnie tylko, że nie widzę żadnego białego nalotu na wężach.


Jeśli wyciek następuje w miejscu, które jest ciężko dostępne a dodatkowo potrafi kapać na gorące elementy powodujące szybkie odparowanie płynu to tak może być. W poprzedniej bryce też mi wcinało płyn i nieszczelność została zlokalizowana dopiero po zrzuceniu kolektora dolotowego, pod którym też poprowadzone były wężyki.
_________________
 
zachjan 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 64
Skąd: Skalbmierz
Wysłany: 2019-08-28, 08:57   Ubytek płynu chłodniczego

Wczoraj zauważyłem ubytek płynu w zbiorniczku wyrównawczym, mokrą plamę pod samochodem i płyn na obudowie skrzyni biegów od góry. Czyżby wyciek spod termostatu?
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-08-28, 12:01   Re: Ubytek płynu chłodniczego

zachjan napisał/a:
Wczoraj zauważyłem ubytek płynu w zbiorniczku wyrównawczym, mokrą plamę pod samochodem i płyn na obudowie skrzyni biegów od góry. Czyżby wyciek spod termostatu?


Jak nie sprawdzisz nie będziesz wiedział. Szklana kula gdzieś mi się zapodziała :lol:
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-08-28, 12:20   

Otwórz maskę i szukaj gdzie jest mokro po gumowych rurach..
Uzupełnij płyn, odpal silnik i szukaj gdzie leci płyn...
Tak zrobiłem, że przyczyną była pęknięta gumowa rura w okolicy, gdzie obejma zaciska rurę do obudowy.
Nie miałem problemu, bo skróciłem o te miejsce pęknięcia i założyłem nową obejmę i wsio.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
zachjan 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 64
Skąd: Skalbmierz
Wysłany: 2019-08-28, 20:23   

Dzisiejsza diagnoza mechanika przy pomocy kamery inspekcyjnej - wygięta podstawa termostatu od temperatury czwartego cylindra. Bo czwarty, Panie w renufkach jest najgorzej chłodzony.
Rynce opadajom. :-)
Przed chwilą sam sprawdziłem. Po wymianie rozrządu wraz z pompą wodną parę dni temu inny mechanik nie dokręcił odpowietrznika termostatu. Dwa obroty i po problemie.
Broń nas Boże od fachowców a raczej fachofcuf.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-08-30, 11:08   

zachjan napisał/a:
Broń nas Boże od fachowców a raczej fachofcuf.
Z poprzednim aucie po wymianie pompy wody miałem wycieki. Reklamacja. Znowu wycieki. Znowu reklamacja. W końcu otwieram maskę a debile przelali płyn chłodniczy. Wlali o dwa litry za dużo, ciśnienie było zbyt wysokie i uszczelki puszczały.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-30, 11:16   

Normalka, mi kiedyś ASO nie dokręciło obejmy dolnej rury do chłodnicy po wymianie płynu.
Nawet mi się nie chciało jechać opieprzać bo wystarczyły dwa obroty śrubokręta.
 
robercik 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,3
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 20 Gru 2020
Posty: 10
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2021-02-06, 14:31   

To ja przelicytuje wszystkich. Po ostanie wizycie w ASO w ogóle nie zaciśnięta opaska. Remont silnika na mój koszt. Żeby udowodnić cokolwiek to trzeba iść do sądu. Takie buty
_________________
robercik
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2021-02-06, 14:38   

A co było robione? I jaka opaska?
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-04-09, 14:31   

Od jakiegoś czasu ubywało mi płynu chłodzącego. Jakoś nikt nie zlokalizował wycieku w trakcie tzw. pobieżnych oględzin na podnośniku. Właśnie znalazłem przyczynę - jest mokro na połączeniu obudowy termostatu z silnikiem. Podejrzewam, że uszczelka nie trzyma. Czy ktoś ma doświadczenie jak do tego tematu podejść? Podjadę do warsztatu ale wolałbym mieć ogólne pojęcie o sprawie przed rozmową z mechanikiem. Nie wiem czy szykować się na większe wydatki i czy sama uszczelka jest możliwa do wymiany? Czy ten wyciek może być przyczyną tylko nieszczelnego połączenia czy raczej skutkiem czegoś poważniejszego. Płyn w zbiorniku czysty, masła pod korkiem nie ma - przebieg ok. 93 tys. Serdecznie proszę o wskazówki.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-04-09, 14:36   

Ogólnie wygląda to tak - https://partsouq.com/en/catalog/genuine/locate?c=Renault / Logan Sandero II (PR 1452) / Engine Type = H4B / Vehicle Type = B8xx / 11 Upper Engine / Water Pump

 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-04-09, 15:00   

Dzięki, właśnie na tym połączeniu z uszczelką jest sporo płynu (wokół obudowy i niżej na skrzyni (chyba), a także w zagłębieniach osłony podwozia. Ostatnio po około miesiącu dolałem w zbiorniku od kreski max do min. (tj. ok. 200ml). Czytam posty Fruxo, że dojście jest koszmarne... :cry:
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-04-09, 16:06   

Przejechałem się do mechanika i zauważyłem, że po tej w sumie krótkiej trasie znowu mokro ale w dziwnym miejscu - zaznaczyłem na obrazku. Na połączeniu z silnikiem jakby mniej ale w tym uchwycie na pewno świeży płyn. Nie ma pojęcia którędy leci - obok jest przewód ale wygląda na suchy. Ciśnienia w układzie nie było bo mechanik odkręcił zbiornik.
W przyszłym tygodniu demontaż.

62a0e2a1-85e9-405d-ae77-51216c22cf44.jpg
Plik ściągnięto 27 raz(y) 112,68 KB

 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2021-04-09, 16:31   

Może pęknięcie materiału... :-(
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-04-10, 16:53   

Możliwe... i tak bez demontażu się nie obejdzie. Widać wilgotne plamy na obudowie skrzyni więc gdzieś na dół powoli cieknie - ocenić za bardzo nie można. I tak skończy się na zamówieniu obudowy magistrali wodnej (110608635R) i osobno samej uszczelki (110624453R). Ostatecznie zrobię zwrot nieużytego elementu. Fajnie jakby wystarczyła podmiana uszczelki. Ale robocizna taka sama... :cry:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne