Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
jak spuscic plyn z chlodnicy w Logan 1.6 rocznik 2008 ?
Autor Wiadomość
arturp 


Marka: Dacia
Model: Logan combi
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-10, 11:24   jak spuscic plyn z chlodnicy w Logan 1.6 rocznik 2008 ?

Witam,
Czy ktos moze doradzic jak spuscic plyn z chlodnicy w Logan 1.6 kombi rocznik 2008 (105 KM)
nr. VIN: UU1KSDAM538637694, bo nie widze zadnego zaworu - czy naprawde trzeba luzowac przewod na dole chlodnicy ?

dziekuje i pozdrawiam,
Artur
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-10, 11:32   

Tak , ASO luzuje dolny przewód przy chłodnicy (po czym niedokładnie go przykręca hehe) ....
 
arturp 


Marka: Dacia
Model: Logan combi
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-10, 11:52   

dziekuje za szybka odpowiedz :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-10, 12:23   

Przejrzałem na szybko katalogi części kilku marek - http://www.catcar.info/en/ - i albo nie umiem szukać, albo faktycznie nikt nie daje już zaworów?

Np w niektórych toyotach i fordach widziałem tylko co najwyżej korki spustowe w chłodnicach...
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-10-10, 14:14   

laisar napisał/a:
Przejrzałem na szybko katalogi części kilku marek - http://www.catcar.info/en/ - i albo nie umiem szukać, albo faktycznie nikt nie już zaworów


Ekonomia
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-10, 15:12   

shrek napisał/a:
Ekonomia

To wiadomo - o ile faktycznie z nich zrezygnowano?
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 368
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2016-10-10, 15:41   

Wymiana płynu

Wymiana płynu.jpg
Plik ściągnięto 1005 raz(y) 127,09 KB

 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-10-10, 16:57   

Spotkać korek w chłodnicy we współczesnym samochodzie to prawie jak trafić 5 w totku.... Już 30 parę lat temu w VW grup korków nie było. Już Golf 2 nie miał korka. Dziś to normalka. Dacia wcale się z tego trendu nie wyłamuje. :mrgreen:
 
arturp 


Marka: Dacia
Model: Logan combi
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-14, 12:35   

ile litrow plynu wchodzi do Logan 1.6 kombi rocznik 2008 (105 KM) i jaki polecacie jako caloroczny ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-14, 12:45   

arturp napisał/a:
ile litrow plynu wchodzi do Logan 1.6 kombi rocznik 2008 (105 KM)

4,5 dm3 bez klimy, 5,45 z klimatyzacją.

arturp napisał/a:
jaki polecacie jako caloroczny ?

Renault zaleca jedynie "swój" GLACEOL RX (typ D), ale tak naprawdę nadaje się każdy "normalny", czyli oparty na glikolu etylenowym.

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=265
 
arturp 


Marka: Dacia
Model: Logan combi
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-14, 13:09   

bardzo dziekuje za szybka odpowiedz :)
 
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 131
Skąd: Łódz
Wysłany: 2018-10-18, 09:52   

Pytanko chciałem wymienić płyn w chłodnicy,układzie chłodzenia nie wiem kiedy był wymieniany i co w nim siedzi na K2 Kuler .Czy będzie to dobry płyn i czy jest tylko ten odpowietrznik układu jak na foto od Józefa czy jest jeszcze jakiś ??
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-10-18, 10:34   

Plyn w kolorze zoltym. Taki jak do renowek.
Odpowietrznikow szukac na termostacie, zasilaniu nagrzewnicy, chlodnicy. Moze byc tylko jeden.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 131
Skąd: Łódz
Wysłany: 2018-10-18, 19:59   

shrek napisał/a:
Plyn w kolorze zoltym. Taki jak do renowek.
Odpowietrznikow szukac na termostacie, zasilaniu nagrzewnicy, chlodnicy. Moze byc tylko jeden.


Dzięki serdeczne. :-)
 
bartos123 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, był Logan
Silnik: 1.0 SCe, 1.6 MPI
Rocznik: 2018, 2005
Wersja: Open
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Maj 2018
Posty: 104
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-10-18, 20:53   

Jest tylko jeden odpowietrznik.
Co do płynu, to w takiej sytuacji polecam Preston.
Ostatnio zmieniony przez bartos123 2018-10-18, 20:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 369
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2019-08-31, 08:56   

kali napisał/a:
Spotkać korek w chłodnicy we współczesnym samochodzie to prawie jak trafić 5 w totku....


Wydaje mi sie, ze Suzuki Vitara wciaz ma zaworek na dole chlodnicy. Czy ktos moze to potwierdzic?
 
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 369
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2019-08-31, 08:58   

I jeszcze pytanka:

1) Jaka jest teoretyczna pojemnosc i ile praktycznie wchodzi plynu? Czy przejmowac sie roznica, ktora pewnie bedzie?
2) Czy plukac uklad najpierw woda destylowana? Jak to zrobic najlepiej? Czy jesli zostanie troche wody w ukladzie, czy przejmowac sie tym po dolaniu plynu? (Chodzi o to, ze jesli np. zostaloby 10% wody w jakis zakamarkach, to np. temperatura zamarzania takiej mieszanki bedzie inna, czy wtedy dolac np. troche wiecej koncentratu?)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-09-02, 10:00   

Sam robiłem układ chłodniczy.
Spuszczanie płynu nie należy do łatwych, bo nie ma żadnego korka spustowego.
Zrobiłem to na chama, przyciąłem dolny wąż, założyłem trójnik na obejmy a przy wylocie dałem zawór spustowy.
Po spuszczeniu układu wlewałem wodę destylowaną z środkiem do płukania układu chłodniczego.
A co zostaje trochę wody to nie zaszkodzi, można więcej za to dać koncentratu i będzie git.
Gorąco polecam środek BIO DEGREASER do czyszczenia chłodnicy z oleju. Można kupić je na allegro:
https://allegro.pl/oferta/bio-degreaser-do-czyszczenia-chlodnicy-z-oleju-7534870432
Ma bardzo przyjemny zapach i dokładnie czyści układ. To robiłem zaledwie parę dni temu.

Pojemność układu to w zależności czy jest klima czy nie ma i tak z klimą to ok. 6,5 l a bez klimy to ok. 5,5 l (dane dla silnika K7M - 1,6 8V 84 KM).
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-02, 10:51   

:shock: :shock:
co zrobiłeś? przeciąłęś przewód by spuścić płyn?:o


Spuszczanie płynu nie należy do łatwych


Powiedzialbym ze nie nalezy do trudnych - wymienialem rok temu u siebie chlodnice.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-09-02, 11:23   

corrado, bo dostęp do obejmy dolnej rury chłodnicy jest trudny, chyba że jak się wyjmie wentylator z chłodnicy to już jest łatwej.
I tak musiałem rozebrać cały układ chłodzenia wraz z chłodnicą, bo olej dostawał się tam (natomiast płyn chłodniczy nie przedostawał się do oleju - nie widać budyniu czy masła na korku wlewu oleju i poziom oleju nie wzrastał). Cienkie węże musiałem wymienić na nowe nieoryginalne, bo już były nasączone olejem i przy okazji zrobiłem małą modyfikację, mianowicie poprzez dodanie zaworu spustowego. Chłodnicę przemyłem wodą ze środkiem i przepłukałem nagrzewnicę.
Głowica była robiona i nadal dostawał się olej. Dopiero ktoś powiedział, że może to w miejscu, gdzie jest styk głowicy z termostatem, przedostaje tam się olej.
Po wymianie obudowy na nowy i przez silikon wysokotemperaturowy uszczelniłem to miejsce.
Na razie nie widzę już pojawiania się budyniu czy majonezu w zbiorniczku wyrównawczym.
Na razie jeżdżę na wodzie destylowanej i jak będzie OK to jeszcze raz robię ostatnią płukankę i wlewam właściwy płyn chłodniczy.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-09-02, 12:05   

W Lodgy jest łatwy dostęp do dolnego przewodu po zdjęciu osłony pod silnikiem.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-09-03, 08:05   

toka93 napisał/a:
W Lodgy jest łatwy dostęp do dolnego przewodu po zdjęciu osłony pod silnikiem.

Jak ma dostęp do kanału, inaczej ciężko jest cokolwiek manewrować pod autem.
Sam to przerabiałem.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne