no to co, ...
chipka trzeba zrobic, wywalic koncowy tlumiczek, pociagnac powietrze z zimnego zrodla i dobry nadmuch na intercooler jezeli takowego nie ma i jakos to pojedzie
no to co, ...
chipka trzeba zrobic, wywalic koncowy tlumiczek, pociagnac powietrze z zimnego zrodla i dobry nadmuch na intercooler jezeli takowego nie ma i jakos to pojedzie
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2019-08-30, 13:13
Jaki tam jest rozrząd w 1.0 tce bo na animacjach jest łańcuch z napinaczami a w opisach pasek rozrządu, co ile się go wymienia ma ktoś już nowego Dustera?
Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Dołączył: 12 Wrz 2019 Posty: 21 Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-09-13, 13:11 Duster 1.0 TCE
Dziwne, że tego jeszcze nie przetestowano. Rzadko, która premiera silnika w produkowanym modelu wzbudza takie zainteresowanie. Mnie się wydaje, że 1.0 turbo powinno dawać radę Dusterowi, tak jak dawało radę 0.9 turbo w Renault Captur. Nie będzie szaleństw, ale zwykła jazda miejsko - podmiejska, może na autostradzie trochę za słaby, ale jak ktoś kupuje Dustera, to nie po to, żeby pomykać nonstop po highwayach.
Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Dołączył: 12 Wrz 2019 Posty: 21 Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-09-19, 11:24
Rysiob napisał/a:
Zapewne obawy przed 1.0 TCe biorą się z tego, ze:
- ma 3 cylindry,
- zastępuje 1.6 SCe a nie jest tylko alternatywą,
- litr pojemności w sporawym nadwoziu Dustera faktycznie pozostawia pewne wątpliwości, co do tego jak sobie poradzi.
Poradzić sobie poradzi, tak jak 1.0 tsi np w Skodzie Karoq, ale o trwałości wypowiemy się dopiero za parę lat.
Jeśli trwałość będzie na poziomie 0.9 TCE, a kto wie może być lepsza (VAG poprawił znacznie swoje TSI), to nikt nie będzie pamiętał 1.6 SCE poza koneserami cylindrów.
A ja w czwartek 31.10 odbieram rakietę z silnikiem o rozmiarze kartonu mleka, założę osobny temat gdzie poruszę temat jazdy,spalania,i ogólnych wrażeń. Jedno pytanie, jest ktoś jeszcze odważny na nowy silnik ? 😁
A ja w czwartek 31.10 odbieram rakietę z silnikiem o rozmiarze kartonu mleka, założę osobny temat gdzie poruszę temat jazdy,spalania,i ogólnych wrażeń. Jedno pytanie, jest ktoś jeszcze odważny na nowy silnik ? 😁
Gratulacje, czekamy.
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1 Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 409 Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-10-25, 20:26
Jak mówi stare przysłowie Jeden lubi śledzie drugi jak mu z mordy jedzie. Pojemność jest pojemność. Porównując silnik tej samej mocy ale różnej pojemności na prostej ok ale pod górkę silnik o mniejszej pojemności nie jedzie po prostu widzi górkę dużo wcześniej.
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1 Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 409 Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-10-25, 20:43
W tym przypadku Ty porownujesz wolnossącą benzynę z turbo a to inna bajka. Ja podawałem przykład dwóch turbo dieseli o tej samej mocy podobnym momencie ale różnej pojemności i ten o większej będzie jechał lepiej. Tak samo jest z turbo benzyną. Nie porównuj dwóch różnych silników
Ja podawałem przykład dwóch turbo dieseli o tej samej mocy podobnym momencie ale różnej pojemności i ten o większej będzie jechał lepiej. Tak samo jest z turbo benzyną.
Czyli jak mamy 2 różne pojemnościowo silniki o takim samym momencie w takim samym zakresie obrotów to jeden z nich będzie oszukiwał i udawał, że go nóżki bolą, tak?
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 48 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1705 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-10-26, 06:31
No właśnie, jeśli porównamy te same parametry to nie ma opcji żeby wynikało coś z mniejszego litrażu. Warunek musi być jeden. Takie same środowisko dla obu silników.
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1 Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 409 Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-10-26, 08:30
Proces zmniejszania pojemności jakiś czas temu zaczęto stosować w ciężarówkach. I nie do końca się sprawdził np. auto z silnikiem o tej samej mocy a mniejszej pojemności z pełnym obciążeniem widzi górkę dużo wcześniej niż auto z silnikiem o większej pojemności.
W tym przypadku Ty porownujesz wolnossącą benzynę z turbo a to inna bajka. Ja podawałem przykład dwóch turbo dieseli o tej samej mocy podobnym momencie ale różnej pojemności i ten o większej będzie jechał lepiej. Tak samo jest z turbo benzyną. Nie porównuj dwóch różnych silników
I to jest właśnie bajka (zakładając, że pozostałe parametry będą podobne, bo przecież te dwa pojazdy mogą różnić się np. masą).
Natomiast nie jest bajką różnica pracy silnika o podobnej pojemności skokowej ale różnych parametrach tłoka (szerokość x wysokość) -- ten szerszy będzie miał wyższy moment obrotowy, ten wyższy będzie "lubił" wyższe obroty.
(A i tak warto pamiętać, że 'there's no displacement for replacement'
Porównując jakieś silniki niby o takich samych parametrach pamiętajcie o przebiegu krzywej momentu i mocy bo to ich przebieg ma decydujące znaczenie jak samochód jedzie.
Proces zmniejszania pojemności jakiś czas temu zaczęto stosować w ciężarówkach. I nie do końca się sprawdził np. auto z silnikiem o tej samej mocy a mniejszej pojemności z pełnym obciążeniem widzi górkę dużo wcześniej niż auto z silnikiem o większej pojemności.
I jednocześnie zapewne jadąc z górki i nie dotykając gazu pozwala przejechać dłuższy odcinek, right?
Ja podawałem przykład dwóch turbo dieseli o tej samej mocy podobnym momencie ale różnej pojemności i ten o większej będzie jechał lepiej. Tak samo jest z turbo benzyną
Trudno się z tym zgodzić - dwa auta o zbliżonych parametrach (moc, moment, masa) będą jechały niemal identycznie pod górkę. Mniejsze wymiary = mniejsza żywotność, a nie zaniki mocy. Wrażenie, że mały silnik bardziej męczy się pod górę może wynikać z dziwnie przeprowadzonej krzywej momentu, inaczej zestopniowanej skrzyni, właściwości samego auta (zbyt mała moc względem coraz większej masy aut), a nie z samego faktu małego litrażu.
Ale najwięcej robią przyzwyczajenia. Przykład - ktoś kto nigdy nie jeździł wolnossącą benzyną będzie się zarzekał, że 170 konna pięciocylindrówka Volvo (2.4-2.5) bardziej się męczy pod górę, niż uturbione 0,9. Dlaczego? Bo tam sensowna moc pojawia się dopiero powyżej 3,5-4 tys obrotów, a moment w ogóle jest śmiesznie niski (230 przy 4,5 tys) i trzeba mocno zredukować bieg.
I tu jest pies (albo raczej koń mechaniczny) pogrzebany. Istotne jest, przy jakich obrotach pojawia się moment obrotowy pozwalający na przyspieszenie lub utrzymanie prędkości pod górę. Jeśli ktoś przyzwyczaił się do tego, że ten moment występuje od samego dołu, będzie miał wrażenie, że auto nie jedzie. Jedne silniki mają ten moment "nisko", inne trzeba kręcić, żeby pojazd nabrał dynamiki.
Ja do niedawna jeździłem autem ze starym volkswagenowskim 1.6 bez turbo (105KM). Po przesiadce do Dustera, gdzie też jest 1.6 SCe (115KM) miałem wrażenie, że samochód gorzej przyspiesza. Ale po pewnym czasie nauczyłem się nie bać wyższych obrotów i redukowania biegów i teraz jeżdżę równie dynamicznie. Dodam, że bryła poprzedniego auta była mało opływowa (Roomster), silniki o tej samej pojemności, więc ogólne wrażenie powinno być zbliżone. A jednak VAGowski 1.6 nie przepadał za wysokimi obrotami - w okolicach 4 tys. było już bardzo głośno i nie czuć było ani większego momentu, ani mocy. W przypadku 1.6 SCe silnik między 3 a 4 tys. obrotów robi się żwawy i dobrze ciągnie.
Zapewne inaczej była zestopniowana skrzynia biegów - w Roomsterze była "długa trójka" i "krótka czwórka", tak że z jednej strony bez dławienia silnika mogłem brać zakręty 90stopni na trójce, a z drugiej w mieście nieraz zdarzało mi się wrzucać piątkę w okolicach 50km/h. W Dusterze mam wrażenie, że jedynka jest krótsza, a potem już równo.
Z uturbionymi silnikami jeździłem niewiele, ale rzeczywiście czuć było pod nogą, że pożądany moment obrotowy pojawia się dużo szybciej. Chyba tego chcą współcześni kierowcy, do tego się przyzwyczajają i raczej trudno będzie zmienić to przyzwyczajenie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum