Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Czujnik kąta skrętu / kalibracja
Autor Wiadomość
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 622
Skąd: -:-
Wysłany: 2019-09-10, 20:41   Czujnik kąta skrętu / kalibracja

Czy przy użyciu ddt4all jest możliwość skalibrowania ww. czujnika lub przynajmniej podglądnięcia parametrów pracy (szczególnie chodzi mi o wskazania przy ustawieniu kierownicy do jazdy na wprost).

Z góry dzięki za info.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-09-12, 09:05   

100% mozesz podejrzeć jego prace( w abs, esp), a co do adaptacji to nie wiem bo nie zwróciłem uwagi. Raczej wątpie żeby wymagał adaptacjii. (Co do adaptacji moge sie mylić)
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2019-09-12, 09:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-09-12, 11:02   

Chyba nie ma potrzeby klibracji. Bo czujnik kąta jest przy taśmie airbag. Więc rozpinamy kierownice z kołami na wprost i tak montujemy.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-12, 11:35   

potwierdzam, tez czytalem ze nie ma potrzeby konfiguracji po podlaczeniu sam sie zaadoptuje po skreceniu kierownicy lewo-prawo .
Ale sam tego nie robilem, tak tylko czytalem.
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 622
Skąd: -:-
Wysłany: 2019-09-12, 14:35   

Pytam, bo po 3 wizytach w ASO auto nadal ściąga, w jednym przy drugiej wizycie twierdzili że kalibrowali czujnik (prawdopodobnie faktycznie podpinali się pod obd bo zawartość schowka znalazłem na ziemi) i twierdzili że był przestawiony o 1' (jakkolwiek miało by to wpływać na jazdę na wprost. :roll:
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-09-12, 14:44   

Jak ściąga to nie wina czujnika tylko zbieżności.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 622
Skąd: -:-
Wysłany: 2019-09-12, 17:24   

Też tak uważam, zrobiłem kontrolę geometrii w niezależnym warsztacie, oczywiście ustawiona jest niepoprawnie, w 1szym ASO dwie wizyty gdzie spędziłem łącznie z 4h - bez rezultatu, 2gie ASO poprawiło nieco położenie kierownicy względem toru jazdy, ale auto nadal ściąga.
Jeszcze ewentualnie pytanie czy są jakieś nastawy odpowiedzialne za pracę wspomagania i położenie neutralne kierownicy? Bo twierdzą że geometria i zbieżność jest OK.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-09-12, 17:25   

Bo geometria może być okej, ale kierownica może nie być ustawiona na wprost. W dodatku jak auto trochę pojeździło z złym ustawieniem to mogły się opony dostosować.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 622
Skąd: -:-
Wysłany: 2019-09-12, 17:51   

Opon jak narazie nie ścięło.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-09-12, 19:12   

Zbieżność ustawia się przy kierownicy na wprost i wtedy auto jedzie na wprost. Wspomaganie chyba nie wyrywa kierownicy z rąk? To nie wina wspomagania na pewno. Zresztą można puścić auto z górki z wyłączonym kluczykiem, wspomaganie na pewno wtedy nie działa, i sprawdzić ściąganie. Nie wyciągać ze stacyjki, bo wtedy to dopiero ściąga.
:lol: :mrgreen: :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-13, 18:57   

toka93 napisał/a:
Jak ściąga to nie wina czujnika tylko zbieżności.

A czasami bardzo prozaicznie różnica ciśnienia w kołach.
Oraz to z czym ostatnio miałem do czynienia zapieczeniem się ( a dokładnie narosłego brudu na prowadnicy klocków) co powodowało delikatne hamowanie jednego koła)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 622
Skąd: -:-
Wysłany: 2019-09-14, 07:42   

Klocki wykluczam bo było to od przebiegu 13km.

Ciśnienie sprawdzone.
 
miela 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 05 Lis 2018
Posty: 237
Skąd: DKL
  Wysłany: 2019-11-14, 18:44   Rozkalibrowany czujnik skrętu?

Cześć,

Właśnie wracam od mechanika. W związku z tym, że zima coraz bliżej, a ja ciągle nie mam czasu, więc dziś trochę na szybko chciałem przełożyć koła na te z zimowymi oponami. "15 minut i gotowe". Wracam za 15 minut a tam się szarpią, kopią w koła, bo te nie chcą zejść. Poszedłem.

W końcu się udało, ale z każdym kołem było szarpania, bo niby felgi aluminiowe były za małe i weszły tak na styk (Ronal R56 Trend Black 6,50x16 5x114,30 ET40,00). I moje pierwsze pytanie, czy to możliwe? I jakim cudem nie poinformował mnie o tym inny serwis, który przed latem te felgi zakładał?

No ale się udało, mechanik miał tylko wyjechać z garażu, bo ciężki i zastawiony wyjazd. Mówi, że przejedzie się chwilę, bo zapaliła się kontrolka układu kierowniczego. Wrócił, bez zmian. Podłączył pod komputer, żeby skasować błędy. Okazało się (przynajmniej tak powiedział), że rozkalibrował się czujnik kąta skrętu. To możliwe? Że niby przez to szarpanie.
Walczył z tym 20 minut, ale nie pomogło, a ja nie mogłem dłużej czekać, bo pasażerowie już zdenerwowani, bo miało być na szybko a trwało ponad 1,5h.

Jechałem z zapalonymi: kluczem, układem kierowniczym i kontrolą trakcji (ESP). "Może panu zgaśnie samo", a jak nie, to proszę przyjechać.

I powiedzcie mi co robić? Dla mnie to jakiś dowcip. Za ciasne felgi, czujniki. A miała być prosta sprawa.
_________________
Duster 1.6 SCe 4x4
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-11-14, 18:47   

Co to znaczy za ciasna felga? W sensie, że ociera o zacisk hamulcowy, czy że średnica otworu centrującego jest za mała? :shock: A co do czujnika skrętu, to wydaje mi się, że samym szarpaniem się go nie uszkodzi. Musieli go fizycznie uszkodzić.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-11-14, 18:53   

Czujnik kąta skrętu jest przy zwijaku na kierownicy. Nie ma opcji go uszkodzić. Prędzej obstawiałbym czujnik ABS.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
miela 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 05 Lis 2018
Posty: 237
Skąd: DKL
Wysłany: 2019-11-14, 19:02   

Belphegor napisał/a:
Co to znaczy za ciasna felga? W sensie, że ociera o zacisk hamulcowy, czy że średnica otworu centrującego jest za mała? :shock: A co do czujnika skrętu, to wydaje mi się, że samym szarpaniem się go nie uszkodzi. Musieli go fizycznie uszkodzić.


Nie znam się, ale chyba chodzi o średnicę otworu centrującego - "Przeszlifować lekko by się przydało".

Ale to może felgi do reklamacji... znaczy teraz to nic nie zrobię.
_________________
Duster 1.6 SCe 4x4
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 713
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2019-11-14, 19:05   Re: Rozkalibrowany czujnik skrętu?

miela napisał/a:
Cześć,

Właśnie wracam od mechanika. W związku z tym, że zima coraz bliżej, a ja ciągle nie mam czasu, więc dziś trochę na szybko chciałem przełożyć koła na te z zimowymi oponami. "15 minut i gotowe". Wracam za 15 minut a tam się szarpią, kopią w koła, bo te nie chcą zejść. Poszedłem.

W końcu się udało, ale z każdym kołem było szarpania, bo niby felgi aluminiowe były za małe i weszły tak na styk (Ronal R56 Trend Black 6,50x16 5x114,30 ET40,00). I moje pierwsze pytanie, czy to możliwe? I jakim cudem nie poinformował mnie o tym inny serwis, który przed latem te felgi zakładał?

No ale się udało, mechanik miał tylko wyjechać z garażu, bo ciężki i zastawiony wyjazd. Mówi, że przejedzie się chwilę, bo zapaliła się kontrolka układu kierowniczego. Wrócił, bez zmian. Podłączył pod komputer, żeby skasować błędy. Okazało się (przynajmniej tak powiedział), że rozkalibrował się czujnik kąta skrętu. To możliwe? Że niby przez to szarpanie.
Walczył z tym 20 minut, ale nie pomogło, a ja nie mogłem dłużej czekać, bo pasażerowie już zdenerwowani, bo miało być na szybko a trwało ponad 1,5h.

Jechałem z zapalonymi: kluczem, układem kierowniczym i kontrolą trakcji (ESP). "Może panu zgaśnie samo", a jak nie, to proszę przyjechać.

I powiedzcie mi co robić? Dla mnie to jakiś dowcip. Za ciasne felgi, czujniki. A miała być prosta sprawa.


Mam to samo na ekranie z oryginalnymi felgami dacii (oba komplety 16cali tmps w absie a nie w kole). Po 3 zmianie kół, większych problemów ze zdjęciem nie było. Jak uruchomisz auto to kręcąc po uruchomieniu auta do oporu w lewo a potem w prawo i poczekać aż zgaśnie i dopiero kierownicę na wprost to masz na czas jazdy kontroli wyłączone. Włączą się po zgaszeniu auta.
Poczytaj tutaj moją wypowiedź:
http://www.daciaklub.pl/f...00dc479#1798726

Jest jakaś akcja serwisowa i raczej wątpię aby tylko przeprogramowanie modułu.
 
miela 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 05 Lis 2018
Posty: 237
Skąd: DKL
Wysłany: 2019-11-14, 20:40   

No nic, zadzwonię jutro do ASO i dopytam. Nie uśmiecha mi się bujanie tam, bo to 2h drogi w jedną stronę...
Przyznać się, że to po wymianie kół?

Wyjeżdżając z serwisu inny mechanik na głos skomentował, że to takie teraz robią te dacie ;) lekko kopniesz i sie psuje. oczywiście pogardliwie, bo tam głównie te audi/vw robią.
_________________
Duster 1.6 SCe 4x4
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-11-14, 21:28   

miela napisał/a:

Wyjeżdżając z serwisu inny mechanik na głos skomentował, że to takie teraz robią te dacie ;) lekko kopniesz i sie psuje. oczywiście pogardliwie

To bardzo ciekawe: spindrolili auto i jeszcze tak komentują. Może należało by zmienić warsztat?
 
miela 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 05 Lis 2018
Posty: 237
Skąd: DKL
Wysłany: 2019-11-14, 21:51   

Pedros napisał/a:
miela napisał/a:

Wyjeżdżając z serwisu inny mechanik na głos skomentował, że to takie teraz robią te dacie ;) lekko kopniesz i sie psuje. oczywiście pogardliwie

To bardzo ciekawe: spindrolili auto i jeszcze tak komentują. Może należało by zmienić warsztat?


Mam ten problem, że mieszkam na odludziu i to jeden z niewielu warsztatów, miałem już z nimi złe doświadczenie z poprzednim autem, ale uznałem, że ciężko zepsuć coś przy przełożeniu kół. A jednak. Więcej tam nie wrócę.
_________________
Duster 1.6 SCe 4x4
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 713
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2019-11-14, 22:42   

to raczej nie koniecznie wina serwisu.... daj znać co powie ASO ;)
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-11-14, 22:55   

Nikita_Bennet napisał/a:
to raczej nie koniecznie wina serwisu.... daj znać co powie ASO ;)

Hmmm… wjeżdżasz do warsztatu sprawnym autem, wyjeżdżasz niesprawnym. Czyja to więc może być wina?
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2019-11-15, 05:35   

Tydzień temu zmieniałem opony na zimowe. Zeszło 20 minut, żadnych błędów. Też mam inne felgi.
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 713
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2019-11-15, 08:58   

Pedros napisał/a:
Nikita_Bennet napisał/a:
to raczej nie koniecznie wina serwisu.... daj znać co powie ASO ;)

Hmmm… wjeżdżasz do warsztatu sprawnym autem, wyjeżdżasz niesprawnym. Czyja to więc może być wina?

poczekajmy na rozwój sytuacji bo wątpię aby wszystko było w tutaj napisane ;)
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-11-15, 09:02   

Pedros napisał/a:
Nikita_Bennet napisał/a:
to raczej nie koniecznie wina serwisu.... daj znać co powie ASO ;)

Hmmm… wjeżdżasz do warsztatu sprawnym autem, wyjeżdżasz niesprawnym. Czyja to więc może być wina?

Niby proste, ale widziałem już pełno takich sytuacji, gdzie było coś złapane na taśmie i gdy tylko ktoś dotknął to odpadało i już winny był znaleziony. Także nie wszystko jest czarne lub białe.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne