WItam
JA również sobie chwalę. Mam już prawie 3 lata i 90000 nakulane. Bez problemu. Raz kontrolka się zapaliła ta od zapłonu (wielofunkcyjna) i silniczek. Wykasowali w ASO błąd i temat nie wrócił. Poza tym pod względem jazdy jest ok. Tylko ok. Jak oczekujesz mega dynamiki to się zawiedziesz, jak oczekujesz auta, które w miarę radzi sobie na drodze to będzie ok.
Aha, mam Dacie Logan MCV, 0,9 TCE+LPG
Spalanie 8-9,5 lpg / 100 km, w zależności czy wale 140 na autostradzie, czy pyrkam 100 po zwykłych drogach.
Sprawdziłem na mapie, gaz załącza się po ok. 4 km jazdy o tej porze roku. Latem czasami po 100 m.
Należy pamiętać, że w Loganie i Sandero TCe90 to najmocniejsza opcja.
Napewno nie jest bardzo szybki, ale na te autka wystarczający.
Zadowoli osoby, które poruszały się samochodami o podobnej mocy z tradycyjnym silnikiem bez turbo - jak ja.
Jeśli chodzi o gaz, mi spalanie wychodzi aktualnie około 8,5l.
Z tym, że zimą potrzebuje około 6 km żeby się przełączyć, więc nie jest to opcja dla jeżdzących krótkie trasy.
Ogólnie polecam.
No więc tak: Mam już pierwsze 1800 km za sobą w 1,5 tygodnia to nieźle ,
Pierwsze 1000 km pokonałem na benzynie w trybie ECO zużycie wyszło 5,1/100 km i trochę mimo wszystko kowboiłem bo nie mogłem wyczuć prędkości.
Następnie przejechałem 485 km na butli spaliłem dokładnie 32l (i tyle się mieści do pełna) już bez trybu ECO, zużycie wyszło 6,6 l/100 km. Jak dla mnie rewelacja !!!
Spostrzeżenia mam takie w porównaniu z poprzednią renówką na LPG:
bardzo precyzyjnie działa wskaźnik LPG,
przełączenie na gaz następuje bardzo szybko tzn ok 30 s ewentualnie 500m.
tryb ECO jest do dupy, silnik traci elastyczność i trzeba często redukować biegi, co nie wpływa chyba na spadek zużycia paliwa i skrzyni biegów oraz opon.
BTW
Mam prośbę do naszego Krecika Admina, może wykopałby jakiś wątek w stosownym miejscu z podziałem na modele dotyczący własnie zużycia paliw oraz miejmy nadzieję że nie olejów.
Ostatnio zmieniony przez gawel 2019-07-27, 07:53, w całości zmieniany 2 razy
jodlasty, ponieważ na tutejszym forum tak mi doradzono, ponadto mam również takie doświadczenia z poprzednimi autami LPG. Ponadto w salonie powiedziano mi aby na początku przejechać 1000 km na benzynie.
A jak tam twoja torpeda?
Ostatnio zmieniony przez gawel 2019-07-27, 10:57, w całości zmieniany 1 raz
Trochę ode mnie. 2 lata posiadania Dacia Logan 2017 rocznik. Fabryczna instalacja gazowa. Za cały rok tankuje 3 baki benzyny. Jak już ktoś wspomniał w przypadku zimy i nizszej temperatury gaz załącza się po około 5 km. Przy temperaturze silnika w granicach 60 stopni. W przypadku ciepłych dni stosunkowo szybko. Mam aktualnie przejechane 45 tys. Żadnych problemów. Dziennie robię ponad 60 km do pracy i z powrotem. Spalanie ok. 6,7 litra. Większość trasy z prędkością 90 km. Parę dłuższych wypadów po autostradach, przy prędkościach powyżej 110 spalanie w granicach 8,5 litra. Jak dla mnie samochód idealny. Spalanie mniejsze jak w poprzednim moim fiacie Albea 1.2. w porównaniu do niego to Dacia jest rakietą.
jodlasty, ponieważ na tutejszym forum tak mi doradzono, ponadto mam również takie doświadczenia z poprzednimi autami LPG. Ponadto w salonie powiedziano mi aby na początku przejechać 1000 km na benzynie.
A jak tam twoja torpeda?
Czyli co salon to inaczej doradzają.
Przejechałem na razie 1000 km, ze średnim spalaniem LPG 7,9L, ale to była jazda do 100km/h
Dzisiaj klima miała co robić, przy 33C na zewnątrz, temperatura wychodząca z kratek miała 13C.
A czemu tak?
Mi w powiedzieli, że mogę jeździć od razu na gazie.
Bo zdaje się możesz
http://www.daciaklub.pl/f...13&start=25#top
Ale niekoniecznie silnik sie ustawi idealnie (bo wspomniane korekty długoterminowe do czegoś służą).
Możesz jeździć cały czas na gazie - ale lepiej wyjdziesz, wg tego posta, jesli od czasu do czasu dasz na trochę samą benzynę.
kecik18, Gratulacje ! Mam pytanie co ile robisz przeglądy i przglady LPG może jakieś info jak serwis lpg realizuje ASO?
Wymiana filtru jednego (nie pamiętam czy faza płynna czy gazowa) po 30 000 NIEZALEŻNIE OD CZASU, drugi filtr po 60 000. Tak mi powiedział sprzedawca przy wydawaniu auta.
Przejechałem na razie 1000 km, ze średnim spalaniem LPG 7,9L, ale to była jazda do 100km/h
Dzisiaj klima miała co robić, przy 33C na zewnątrz, temperatura wychodząca z kratek miała 13C.
Podejrzewam, że wynika to z różnej wiedzy sprzedawców.
7,9?? jeśli w trasie, to coś dużo. Chyba, że masz na myśli jazdę w mieście, to całkiem przyzwoicie.
A jeśli w trasie, to może zaryzykuj przejechanie z 100 km choć na samej benzynie - moze te korekty długoterminowe się lepiej ustawią. Na trasie z klimą nie przekroczył mi 7 l LPG przy normalnej jeździe (a nie oszczędnej, bo wtedy koło 6)
pikodat, Fajnie a gazownicy każą wymieniać filtry co 10 tys km, stąd wniosek że byłem łosiem w poprzednim aucie.
Pytanie było , co robi ASO a nie, co powinno się robić...
Ja profilaktycznie kupiłem zewnętrzny filtr fazy płynnej za 66 zeta z przesyłką zatem moge liczyć na to, że przynajmniej faza płynna w aucie wytrzyma dłużej..
A co do tych 10 000....W poprzednim scenicu jakoś zapomniałem o wymianie filtra i jeździłem z półtora roku (ok. 18 000 km, może nawet nieco więcej). Dopiero jak zaczął gasnąć na niskich obrotach pojechałem do gazownika. Potrzebne było ogólne czyszczenie kilku elementów - tak było wszystko zanieczyszczone. Ergo - da się więcej przejechać niz 10 000, ale jest ryzyko, że więcej się wyda na czyszczenie instalacji.
_________________
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-07-29, 09:29, w całości zmieniany 1 raz
pikodat, Fajnie a gazownicy każą wymieniać filtry co 10 tys km, stąd wniosek że byłem łosiem w poprzednim aucie.
Pytanie było , co robi ASO a nie, co powinno się robić...
Ja profilaktycznie kupiłem zewnętrzny filtr fazy płynnej za 66 zeta z przesyłką zatem moge liczyć na to, że przynajmniej faza płynna w aucie wytrzyma dłużej..
A co do tych 10 000....W poprzednim scenicu jakoś zapomniałem o wymianie filtra i jeździłem z półtora roku (ok. 18 000 km, może nawet nieco więcej). Dopiero jak zaczął gasnąć na niskich obrotach pojechałem do gazownika. Potrzebne było ogólne czyszczenie kilku elementów - tak było wszystko zanieczyszczone. Ergo - da się więcej przejechać niz 10 000, ale jest ryzyko, że więcej się wyda na czyszczenie instalacji.
18 tys km to ja robię w 5 miesięcy, dlatego częste zmiany filtrów to była udręka.
Przejechałem na razie 1000 km, ze średnim spalaniem LPG 7,9L, ale to była jazda do 100km/h
Dzisiaj klima miała co robić, przy 33C na zewnątrz, temperatura wychodząca z kratek miała 13C.
Podejrzewam, że wynika to z różnej wiedzy sprzedawców.
7,9?? jeśli w trasie, to coś dużo. Chyba, że masz na myśli jazdę w mieście, to całkiem przyzwoicie.
A jeśli w trasie, to może zaryzykuj przejechanie z 100 km choć na samej benzynie - moze te korekty długoterminowe się lepiej ustawią. Na trasie z klimą nie przekroczył mi 7 l LPG przy normalnej jeździe (a nie oszczędnej, bo wtedy koło 6)
aaaaaa... z klimą... No ja bez klimy a klima może podnosić o (podobno) 0.5 l /100
Spróbuj jechać nie do 100 ale do 90 km/h. Bo to może być kolejne 0.5 l /100.
Mi w trasie (około 200 km) z klimą i jazdą 70-90 na jednojezdniowej i 120 na ekspresowej (40 km z 200) spalał ciut poniżej 7 LPG. Czyli przy jeździe zgodnie z przepisami powinno ci spaść poniżej 7
Czy ktoś z Was ma doświadczenie w ekspluatacji silników 0,9TCE z instalacja gazową?
Od niedawna jestem właścicielem Daci Logan MCV z takim właśnie silnikiem.
Zastanawiam się nad zamontowaniem instalacji gazowej.
W internetach niewiele jest na ten temat. Jeżeli już jest to chodzi o instalacje montowaną fabrycznie przy takich silnikach.
Zaznaczę że wtrysk w tym silniku jest pośredni, więc teoretycznie nie powinno być problemu.
Jednak gdzieś tam wyczytałem różne opinie, a że to za mały silnik (0,9) i nie wytrzyma jeszcze dodatkowego obciążenia i trudniejszych warunków pracy na gazie, a że w autach których fabrycznie jest montowaną instalacja są mocniejsze głowice i w mojej Logance bez takiej fabrycznej instalacji może popękać głowica itp.
Ciekaw jestem czy ktoś z Was zamontował gaz w takim silniku i jak auto się spisuje.
Dacia z 2015 r przebieg 73000km.
Witam po dłuższej przerwie na liczniku 18 000 kw czyli 7 misie cy eksploatacji i dwukrotnie pojawił się problem z przejściem z benzyny na gaz. Cały czas był taki piszczący sygnał i lampa migała w trybie gotowości. Po zatrzymaniu i wyłączeniu zapłonu na parę sekund i ponownym uruchomieniu przełączenie było normalne. Co to może być filtry? Coś szybko gdzie te obiecane 30 tys km?
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1814 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-03-08, 21:53
Pewnie musisz wyczyścić elektrozawór przy reduktorze i tyle. Standard w fabrycznych instalacjach
Pewnie musisz wyczyścić elektrozawór przy reduktorze i tyle. Standard w fabrycznych instalacjach
Też mi się tak wydaje ale to oznacza że trzeba przy okazji wymienić filtry?
Miałem dokładnie to samo. Telefon do ASO. Umówiona wizyta. Przyjazd. Kawka. Pójście do MacDonalda 300m. SMS _ Auto gotowe.
Wymieniona iglica (nie sprecyzowali w czym - zapewne w elektrozaworze). Filtrów nie wymieniali.
Według gdzieś -tam słyszanych mitów miejskich - iglica teraz jest inna niż montowana jeszcze w 2019 w fabryce. Jak kupowałem dacię opinie (także na tym forum) wypowiadane twierdziły, mże problem został przez producenta rozwiązany, przy czym rozwiazany nie oznaczało natychmiastową zmianę w montowanych w fabryce. Ale padały sugestie, żę przy naprawie nowa iglica jest juz nieco inna.
No i pytanie - czy można zmienic iglicę tak, by się mniej zapychała?
Przekonam się po iluś -tam tysiącach. Jak się nie pojawi problem , to znaczy że istotnie zmieniono.
_________________
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-03-08, 22:20, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum