Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Olej skrzyni biegów
Autor Wiadomość
Waleriusz 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Sandero
Silnik: 1.0 sce lpg
Dołączył: 03 Wrz 2019
Posty: 8
Skąd: Ukraina, Bucza, Kijow
Wysłany: 2019-09-12, 22:26   

Byla informacja po Daciach pierwszej generacji że skrzynie bezobslugowe, ale radzili co 100tys wymieniać olej. Poczulem to, pojechalem do serwisu przy 180-190 tys (ne pamiętam dokladnie) i wymienialem olej (jakiś Elf transmsijowy wedlug specyfikacyj). Stary olej, ktoromu bylo 8 lat byl czysty... Sprzedalem Logana za 2.5 lat na 245 tys bez żadnych problemow.. To pierwsza generacja, druga zastanawiam bez wielkej roznicy. Na mojem silniku 1.0 sce przełożenia biegow analogycznie skrzyniam 1.4, 1.6 (silniky K7 seriji), tylko główny bieg inny pod silnyk o malem momencie i wysokich obrotach
Ostatnio zmieniony przez Waleriusz 2019-09-12, 22:30, w całości zmieniany 3 razy  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-09-13, 04:45   

Olej najlepiej kupic taki jak zaleca producent, a wymiane tak okolo 100-120 koła. To takie dane w/g mojej opini. Lepiej jest go zmienic (olej sie zużywa) i spać spokojnie, a koszta nie wielkie
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
DonatellO 


Marka: Fiat
Model: Seicento
Silnik: 0.9
Rocznik: 1999
Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-09-13, 16:36   

No właśnie mam 100k km. Olej już wiem jaki (elf trans) i teraz pytanie ile tego oleju wchodzi??? Bo niestety w instrukcji nie mogę znaleźć.
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2019-09-13, 20:13   

Do przelania przez korek wlewu oleju. Jak zacznie się wylewać to wtedy już jest OK :)

Miałem kiedyś lepszy obrazek do prawidłowego poziomu oleju w skrzyni biegów, ale gdzies mi zginął.

https://images.app.goo.gl/93dKC6Vagt39YBtt7

a tu jest wersja Video :)

https://www.youtube.com/watch?v=vLCkP2kvPHA

P.S. Polecam kolesia, nie owija w nadmiar tekstu a dość konkretnie gada.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
Ostatnio zmieniony przez tAboon 2019-09-13, 20:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
DonatellO 


Marka: Fiat
Model: Seicento
Silnik: 0.9
Rocznik: 1999
Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-09-14, 10:00   

dzieki za linki :) .
Ale ile tego oleju zakupic ( dobrze wyczytalem gdzies ze wchodzi ok 3.1 l ) ???
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-09-15, 00:05   

Do dustera wchodziło coś ok 5 l ale ja palecam kupić coś lepszego elfa np revanol wszystkie dane można znaleźć w internetowych katalogach
 
Waleriusz 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Sandero
Silnik: 1.0 sce lpg
Dołączył: 03 Wrz 2019
Posty: 8
Skąd: Ukraina, Bucza, Kijow
Wysłany: 2019-09-15, 11:57   

Logan (Sandero) 1 - 3.1 l do skrzyni miechanicznej
Logan (Sandero) 2 ma byc podbne
Ostatnio zmieniony przez Waleriusz 2019-09-15, 11:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2019-09-16, 11:00   

Fruxo napisał/a:
Do dustera wchodziło coś ok 5 l ale ja palecam kupić coś lepszego elfa np revanol wszystkie dane można znaleźć w internetowych katalogach
:shock: U mnie, do skrzyni weszło ok. 2,5 l. Dlaczego polecasz coś innego niż Elf? Co z nim jest nie tak?
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-16, 11:21   

Z Elfem wszystko w porządku, ale wiadomo do tak wysilonego i sportowego samochodu jakim jest Dacia trzeba lać oleum klasy hiper premium :)
 
DonatellO 


Marka: Fiat
Model: Seicento
Silnik: 0.9
Rocznik: 1999
Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-09-16, 11:43   

Hmm to co polecacie??? Albo co lejecie???? Bo w sumie raz na 100tys to powiedzmy różnica między elfem a czymś lepszym aż tak bardzo dużo nie wychodzi...
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-09-17, 00:17   

Elf to jest badziewie pokroju orlen platinum i każdy kto otarł się o temat doskonale o tym wie , ta firma nie produkuje olejów w pełni syntetycznych. Jedyny plus elfa że był to pierwszy olej z zachodu który nie był mineralny w latach 90 i niektórzy widać dalej zostali w tych czasach.

Każda porządna firma będzie lepsza od elfa konkretny model można wybrać na stronie producenta:
ravanol, motul, valvoline, millers

A experci forumowi nie wiedzą że dla oleju przekładniowego w skrzyni dużo większym obciążeniem jest zmiana biegów niż duży moment do przeniesienia (bo to nie automat że cokolwiek przenosi ) więc w mieście wymiana jest wręcz obowiązkowa bo inaczej poleca łożyska. I to własnie w małych silnikach częściej wachluje się biegami niż "sportowych samochodowcach". Przez to dochodzi do przegrzania oleju i bardzo szybkiego spadku jego parametrów.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-09-17, 00:25, w całości zmieniany 5 razy  
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2020-02-28, 08:27   Olej w skrzyni biegów

czy wymieniacie olej w skrzyni biegów? Serwisówka nie przewiduje takiej czynności. Jeśli tak to po ilu kkm?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-28, 11:01   

Wymieniłem olej przy 95 kkm - skrzynia chodzi dużo ciszej i płynniej. Sporadyczne zgrzytnięcia przestały się pojawiać. Moim zdaniem warto odżałować te 100 PLN i olej wymienić.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2020-02-28, 11:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-28, 13:51   

Dla producenta "całe życie auta" to okres i przebieg na gwarancji plus margines bezpieczeństwa, więc realistycznie można przyjąć interwały wymiany na 5 lat lub 100 tys. km, co wypadnie pierwsze.

(Każde urządzenie smarowane olejem zawsze się ucieszy z jego zmiany...).
 
Puncu 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 27 Mar 2019
Posty: 95
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-02-28, 22:47   

Ja jako trzeci właściciel samochodu wymieniłem profilaktycznie olej przy 150 tyś. i to była bardzo dobra decyzja.
 
adas530 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Kwi 2019
Posty: 78
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 2020-08-25, 10:16   

A ktoś wie ile dokładnie oleju wejdzie do mojej skrzynki z biegami
Dacia Logan MCV 2 2013r 1.5DCI 75Km
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-25, 10:45   

Sprawdź typ skrzyni ale pewnie masz JH3 albo JR5 a tam wchodzi prawie 3 litry.
 
adas530 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Kwi 2019
Posty: 78
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 2020-08-25, 10:47   

Tak skrzynia to JR5
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2021-08-14, 14:37   Czy wymieniać olej w skrzyni biegów?

Jak w temacie... Jeśli tak to po ilu kkm? Chciałbym wymienić rozrząd koło 100kkm, to może od razu olej? Co tam zalać?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-08-14, 14:49   

Oczywiście wymienić.
Tranself nfp 75w80 gl4+
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-08-16, 06:38   

Ile litrów oleju wchodzi do skrzyni biegów w Lodgy?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-08-16, 08:50   

2 litry z hakiem , potrzebujesz 3 butelki (trzecia może być 0.5 l).
Plus miedziana podkładka pod korek.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2021-08-16, 08:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-08-16, 13:33   

A jakiej średnicy (wymiary) ma być podkładka pod korek?
Czy to jest taka sama podkładka pod korek do miski olejowej silnika?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-08-16, 19:23   

Tak, to ta sama podkładka
 
Rezysstor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2017
Posty: 86
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2021-09-02, 21:38   

Dacia Duster 4x4 benzyna 1,6 l, rocznik 2017, przebieg 100 tys.km.
Wymieniłem olej w skrzyni biegów, przednim dyferencjale, oraz w tylnym moście.
Przed wymianą olejów, zaopatrzyłem się w dwa zestawy kluczy do korków olejowych, oraz kanał, co było dobrym posunięciem z uwagi na trudny dostęp do korka wlewu w tylnym moście.
Korki wlewu oleju do skrzyni biegów, i przedniego dyfra są plastikowe, i mają identyczny rozmiar.
Przed wymianą oleju w skrzyni biegów trzeba zdjąć koło od strony kierowcy, by mieć dostęp do korka wlewu.
Obydwa korki były na tyle mocno zakręcone, że użyłem do ich ruszenia, dużej średnicy klucza nasadowego, który przez przypadek był w stanie obrócić plastikowe skrzydełka obydwu korków.
Warto mieć specjalną pompkę „strzykawkę” z długim wężykiem, z rurki PCV, co bardzo ułatwia aplikację oleju do skrzyni b.
Olej do przedniego dyfra łatwo jest wlać za pomocą wężyka ze standardowego opakowania oleju .
Odkręcanie korków spustowych w skrzyni, i przednim dyfrze, nie stanowiło żadnego problemu, gorzej było z korkami w tylnym moście, z racji korozji.
Wszystkie korki spustowe, oraz korek wlewu w tylnym moście spryskałem olejem penetrującym.
Korki w tylnym moście, przed odkręceniem potraktowałem młotkiem, uderzając w nałożoną nasadkę do odkręcania korków, co ułatwiło ich odkręcenie.
Niespodzianką okazał się niski poziom oleju we wszystkich punktach wymiany.
Po wsadzeniu zagiętego palca, nie trafiłem w żadnym przypadku na lustro oleju, choć wyciągałem palec zabrudzony.
Podkreślam, że nigdzie, nie widziałem śladów wycieku, więc prawdopodobnie fabryka leje olej równie oszczędnie, jak żółci do Subaru, co też wypraktykowałem.
Olej w tylnym moście był wyraźnie szary, a na korku z magnesem uzbierała się kupka opiłków – pewnie ze sprzęgła płytkowego.
Olej ze skrzyni b., i przedniego dyfra również był wyraźnie szary.
Po wymianie zauważyłem niewielki spadek zużycia paliwa, i jakby mniejsze opory, czyli niby wzrost dynamiki, ale głowy za to nie daję.
Próbowałem zamówić usługę wymiany olejów w ASO, ponieważ samochód jest na gwarancji, niestety obliczenie kosztów takiej wymiany, przy założeniu, że przywiozę „swoje” oleje, przekroczył możliwości intelektualne jednego ASO na Mazowszu, i drugiego w Wielkopolsce.
Wobec powyższego wziąłem sprawy w swoje ręce, zarabiając jednocześnie na oleje, i narzędzia.
Wnioski mam oczywiste : trzeba sprawdzać poziomy oleju, wymieniać go przynajmniej co 100 tys. km, i nie słuchać filozofów, oraz starych praktyków jazdy na suchych dyferencjałach.
Na koniec dodam, że nie wierzę w cuda, i wymieniam syntetyczny silnikowy, co 10 tys. km, wraz z filtrem, który kupuję w ASO, by zachować niebieską jego barwę, i oryginalne oznaczenia Renault.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne