Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
1.0 SCe 73 KM czy 0.9 TCe 90 KM
Autor Wiadomość
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 243
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-22, 14:24   

Tego typu rzeczy są chyba projektowane dla osób o typowej budowie ciała. Pozostałe osoby mają po prostu niefart.

Najdłużej jechałem Loganem II około 13 godzin z kilkoma (4) krótkimi przerwami i było całkiem ok.
Najdłużej jechałem Octavia III około 10 godzin bez przerwy i tyłek ledwo dawał radę. Może to też kwesta twardego zawieszania, aczkolwiek na autostradach nie powinno to mieć znaczenia. Wniosek z tego tylko taki że auto klasy średniej niższej też nie nadaje się na bardzo długie trasy.

Zazwyczaj staram się robić przerwy co 3 godziny więc problem wygody foteli mi nie doskwiera.
Jak ktoś ma z tym problem to pewnie prościej przełożyć fotele z jakiegoś bardziej luksusowego auta.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 791
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-22, 14:55   

To 1.0 i 0.9 mają inne fotele :?:
Jeżeli takie same to są tematy chyba do dyskusji o tym np http://www.daciaklub.pl/f...=sandero+fotele
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2017-01-24, 20:21   

franius napisał/a:
Tego typu rzeczy są chyba projektowane dla osób o typowej budowie ciała. Pozostałe osoby mają po prostu niefart.


Krzywa Gaussa. Na miejscu producentów też produkowałbym bryki dla populacji najliczniejszej jeśli chodzi o gabaryty.

Jak ja czasami zazdroszczę tym niższym... Ehhh!... :->
_________________
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 751
Skąd: internet
Wysłany: 2017-12-14, 11:10   

Podbijam temat licząc na odpowiedzi osób , które miały do czynienia z obydwoma silnikami w Dacii. Otóż zastanawia mnie wybór dla ojca MCV 2016 z 1,2, lub nowy 1.0. Pomijam kwestie nowy i używany, bo stan/przebieg/historia auta znane i nie budzą zastrzeżeń. Chodzi mi o kwestie z praktyki-różnicy między silnikami, oraz co poza światłami /grilem, kierownicą, sterowaniem szyb zmieniło się doszło w ostatnim lifcie 2017?
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3673
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-12-14, 13:59   

Bierz silnik 1.2, bo to sprawdzony silnik nie do zdarcia... a dla ojca to zupełnie wystarczy. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3857
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-12-14, 15:01   

za 1,2 przemawia: sprawdzona latami użytkowania konstrukcja, duża bezawaryjność, łatwa, tania i prosta obsługa, podobnie jak potencjalne naprawy, dobre zaopatrzenie w dość tanie akcesoria (filtry,świece, oleje itp), 16 zaworowa głowica z hydrauliczną kasacją luzu zaworowego, dobra współpraca z prostą instalacją LPG, większa od 1,0 elastyczność , wyższy moment obrotowy. Minusem będzie nieco wyższe w porównaniu z 1.0 zużycie paliwa ale tylko w sytuacji, gdy ten ostatni będzie traktowany bardzo po emerycku.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1100
Skąd: krakow
Wysłany: 2017-12-14, 15:41   

Potwierdzam. Bardzo udany silniczek - dla emeryta jak ja. A i osiągi jak na kosiarkę całkiem przyzwoite. pozdr
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7345
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-12-14, 16:51   

Dar1962 napisał/a:
16 zaworowa głowica z hydrauliczną kasacją luzu zaworowego,


Czy na pewno tak jest?
Pytam, bo mi się nie chce szukać. :roll:
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-12-14, 17:29   

Marek1603 napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
16 zaworowa głowica z hydrauliczną kasacją luzu zaworowego,


Czy na pewno tak jest?
Pytam, bo mi się nie chce szukać. :roll:


Tam jest na śrubach, a dzwigienki zaworowe obsługuje jeden wałek rozrządu.
https://bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/4318312/Mobil1_New_Life_0W-40,_20,000_
Ostatnio zmieniony przez arnold 2017-12-14, 17:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7345
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-12-14, 17:35   

Dlatego pytam.

W 1,6 16v jest na bank hydrauliczna to wiem.
W 1,6 MPI jest mechaniczna, to też na bank.


No i dzięki.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2017-12-14, 17:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-12-14, 17:37   

Wykonałem edit.
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 299
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-12-14, 23:11   

Domel2250 napisał/a:
Podbijam temat licząc na odpowiedzi osób , które miały do czynienia z obydwoma silnikami w Dacii. Otóż zastanawia mnie wybór dla ojca MCV 2016 z 1,2, lub nowy 1.0. Pomijam kwestie nowy i używany, bo stan/przebieg/historia auta znane i nie budzą zastrzeżeń. Chodzi mi o kwestie z praktyki-różnicy między silnikami, oraz co poza światłami /grilem, kierownicą, sterowaniem szyb zmieniło się doszło w ostatnim lifcie 2017?


Wg. Mnie i informacji wyczytanych w necie Po lifcie zmienilo sie zawieszenie i uklad kierowniczy, jest lepiej niz bylo.
Jezdzilem tym 1,0 i powiem, ze nie ma roznicy w odczuciach z jazdy.
Ladnie sie zbiera i w cale nie jest mulowaty. Podobnie do 1.2 i tyle
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
Ostatnio zmieniony przez goswee 2017-12-14, 23:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 791
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-15, 03:34   

route2000 napisał/a:
Bierz silnik 1.2, bo to sprawdzony silnik nie do zdarcia... a dla ojca to zupełnie wystarczy. ;-)


Zależy od ojca :mrgreen:

 
Auto Krytyk 



Marka: Była Dacia/Jest Dacia
Model: Logan MCV/Logan 2 FL
Silnik: 1.5 dCi 85KM/1.0 SCe
Rocznik: 2010/2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-12-15, 09:48   

1.0 sce ma zmienne fazy rozrządu 3 cylindry wbrew pozorom ten silnik całkiem dobrze może jeździć, miałem yarisa 1.0 16v 65KM i bez problemu jeździł a tu większa moc i mniejsze opory bo 3 cylindry są.
_________________
Kanał Motoryzacyjno-Edukacyjny Youtube Auto Krytyk
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 751
Skąd: internet
Wysłany: 2017-12-18, 15:15   

Podziękował za opinie. Niestety/stety używka zdążyła się sprzedać i Tatuś zamówił nowe. Jak odbierze i się nim przeturlam na jakimś dłuższym dystansie to zdam relację jak to jeździ.
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
123tomek 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V MPI + LPG
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 24
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-08-30, 13:35   

A jak te silniki wypadają w porównaniu do 1,6 mpi? Konkretnie jak Dacia Logan MCV II z tymi nowymi silnikami wypada przy MCV jedynce mającym 87KM? Ten 1.0 daje radę czy jest mułowaty i będę się czuł jakby mi padł jeden gar :)?
Do tego jak z awaryjnością tych jednostek? Czy ten 1.0 posiada wszelkie wady silnika z turbiną czy jednak to konstrukcja bardziej prosta, posiadająca mniej elementów do uszkodzenia (turbina, wtryski, koło dwumasowe (jeśli w tym TCe akurat jest stosowany), elektronika). Jak w tych silnikach wygląda rozrząd (pasek, łańcuch) i trwałość?
Czy LPG podejdzie do obu czy tylko do 1.0?
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1204
Skąd: ZS
Wysłany: 2019-08-30, 21:43   

1.0 vs 0.9 vs 1.6 => 97Nm vs 135Nm vs 135Nm
Tak, 1.0 będzie "bardziej mułowaty jakby padł Ci jeden gar".
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 809
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-31, 11:25   

te ostatnie 0,9 mają chyba 140nm, a dodatkowo trochę gratisowych niutków :)
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 508
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-08-31, 21:17   

kicpra napisał/a:
te ostatnie 0,9 mają chyba 140nm, a dodatkowo trochę gratisowych niutków :)


Tylko, że przy ruszaniu mają 50% mniej niutków niż 1.6.
_________________

 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 809
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-31, 23:10   

Może i tak, a po 2 sekundach mają już 50% więcej niż 1.6.
 
Satyr 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 sce
Rocznik: 2018
Dołączył: 10 Cze 2018
Posty: 19
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-09-17, 18:42   

Z doswiadczenia. Mam 1.0 Logana 2018. Miasto rewelacja, dojazdy do pracy itp. No powiedzmy ze spod swiatel 1 nie ruszysz ale nie przekroczylem jeszcze 6 l. Cud panie cud bo mialem scenica 1,6 i 9 to tylko z gorki. Trasa no powiedzmy ze jedzie. Musisz wiedziec ile to ma koni i na co pozwala inaczej daleko nie dojedziesz :( Duze, dla mnie mega wygodne ( lepsza pozycja niz w scenicu / deczko nizej sie siedzi / lepsza pozycja niz w punto 3 mega daleko pedaly i klepiesz kolanem o deske. Z tylu dziewczyny siedza sobie wygodnie, mala jeszcze ma tableta przyczepionego do fotela kierowcy i raczej nie oslepnie bo z dobre 50 cm. Powiem tak w tej cenie nie masz nic nowego co by chociaz sie zblizylo do Dacki ( no skodawke citigo kupisz dla rodziny czy moze aygo ) C elysse to juz ochlapy bo Citroen konczy model. Fakt Tipo jest zrywniejsze, ma 6 biegow i mocniejszy motor, no i srodek nieco lepszy. Dacka open z klima i kilkoma bonusami za 36 Tipo podstawa cos ok 44. 8 tys na ulicy nie lezy a i jeden i drugi tam gdzie trzeba dowiezie.
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 410
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-09-17, 18:59   

Za 36 tys. jak piszesz to faktycznie wyboru nie ma. Ale jak już się przymierzasz do Tipo to możesz rozpatrzyć Baleno. Cena podobna a wewnątrz więcej miejsca choć na zewnątrz auto wygląda na mniejsze
 
Satyr 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 sce
Rocznik: 2018
Dołączył: 10 Cze 2018
Posty: 19
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-09-17, 19:14   

Baleno fajne wozidlo i faktycznie spore ( czy wieksze od Dacki i Tipo ? powiedzmy ze kurzu z foteli nie otrzepuje aby zyskac ten 1 cm. Popatrz na forum Suzuki jak tylna klapa w Baleno gnije i to raczej nie przypadek ( listwa wyciera lakier )
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 410
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-09-17, 19:20   

Odległość pomiędzy przednimi fotelami a tylną kanapa większą niż w Sandero czy Tipo. Są sprawdzałem wsiadając sam za sobą. Najwięcej miejsce miałem w Baleno. A co do tylnej klapy to stara sprawa i Suzuki poradziło sobie z tym problemem.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3857
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2019-09-18, 08:38   

Tak się składa, że od niedawna mam w rodzinie 3 letnie c-elysee z dość mocnym motorem 1,6 16V 115 KM. Jednostka napędowa zaskakująco oszczędna, bo spokojne (poniżej 100 km/h) podróże w proporcji 30% miasto 70% trasa dają średnią równo 6 l i to przy częściowym wykorzystaniu klimatyzacji. Bardzo pojemne i wygodne wnętrze, dużo miejsca na kanapie, gdzie mieszczą się trzy przeciętnego wzrostu osoby, mnóstwo miejsca dla ich nóg, 506 l bagażnik, wykonanie wprawdzie budżetowe, ale wnętrze wygląda lepiej niż w dacii, nic nie skrzypi, wszystko jest starannie spasowane a plastiki są wyraźnie lepsze. Buda zawieszona podobnie wysoko jak w dacii, jest miękko i sprężyście, duży komfort jazdy, ale i spore wychylenia karoserii na zakrętach, co zniechęca do sportu. Tyle tylko, że aby mieć dobrze wyposażoną wersję exclusive (pełna elektryka, klima,radio, czujniki cofania, itp) , trzeba wydać przynajmniej 45 tys . I nie wiem, czy bardzo dobry i solidny benzyniak 1,6 jest jeszcze w zasięgu, czy już zastąpili go 3 cylindrowym puretech. To auto może być więc dobrą alternatywą dla logana w maksymalnie bogatej wersji wyposażeniowej i wydaje mi się,że jest od niego nieco obszerniejsze. Ciekawostka - identycznie wyposażony bliżniak peugeot 301 jest o ponad 2 kawałki droższy - czyżby prestiż lwa? :-P
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2019-09-18, 08:47, w całości zmieniany 6 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne