Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-11-09, 18:33
Klimatyzacja nie działa
Autor Wiadomość
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2019-05-05, 20:12   

stawiam na uwalony presostat na 99%
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Przemek1500 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5DCI
Rocznik: 2009
Wersja: Stepway
Dołączył: 04 Maj 2019
Posty: 16
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-05-05, 20:26   

Lukas87 napisał/a:
stawiam na uwalony presostat na 99%

Pierwszy mechanik wstawil nawet swoj wlasny - dobry. Nie pomoglo.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-05-05, 23:25   

toka93 napisał/a:
Dobrze, że jestem uczulony na fuszerkę. Maszyny do klimy chyba mało, które mają ręczne podawanie. Wybiera się z bazy pojazd i on sam wie ile podać.
Więc wybierają Logan I albo i Thalię bo maszyna ma swoje lata a za aktualizację bazy nie będą płacić. Magicy od klimatyzacji, nie tylko samochodowych, potrafią taką rzeźbę robić, że to się w pale nie mieści. Szczytem była klima u mnie w pracy, gdzie instalacja miedziana była zrobiona z rurek o 6 różnych średnicach! Kilkadziesiąt centymetrów szóstki, dalej redukcja do ósemki, potem dycha, potem do szóstki, potem do dwunastki itd. A potem zdziwko że nie chłodzi. Nosz kurna, nie ma prawa. Panowie Carnot i Bernoulli o tym wspominali.

adrian23 napisał/a:

Z drugiej strony wlaczylem dzis klime po przejechaniu 70 km i za kazdym razem działała. Reagowala na kazdy wcisk guzika. Juz nie wiem co o tym myśleć, wyglada na jakis błąd elektroniczny..
Albo na byt dużą ilość czynnika, który sobie wyleciał przez ten czas.
 
adrian23 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-05-06, 07:34   

No i chyba wszystko jasne.. sciagniete bylo 150 mojego czynnika. Dobite 600 g wiec teraz trzeba spuscic i nabic 485? Jesli wycieklo bo za duzo to b3dzie dalej cieklo czy jak cisnienie bedzie odpowiednie to przestanie?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-06, 09:52   

adrian23 napisał/a:
No i chyba wszystko jasne.. sciagniete bylo 150 mojego czynnika. Dobite 600 g wiec teraz trzeba spuscic i nabic 485? Jesli wycieklo bo za duzo to b3dzie dalej cieklo czy jak cisnienie bedzie odpowiednie to przestanie?

Niech zrobi to jeszcze raz skoro schrzanił, czyli spuści czynnik i poda prawidłową ilość. Zbyt duże ciśnienie w układzie może spowodować jego uszkodzenie a zawór nadmiarowy nie zawsze działa poprawnie.
Z drugiej strony miałeś 1/3 prawidłowej ilości ... wiesz jaka jest tego przyczyna czy serwisujesz na zasadzie dobić i za rok powtórzyć ?
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2019-05-06, 09:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
adrian23 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-05-06, 10:31   

auto kupiłem jesienią od 1 właściciela który kupił go na wyprzedaży w 2014 roku, i od tamtego roku nie było żadnego przeglądu klimy. Po zakupie klima chodziła, więc stwierdziłem że zrobię w kolejne lato. W tym roku już raz działała raz nie, więc podejrzewałem że mało czynnika więc tym bardziej na serwis. Swoją drogą jak na ponad 5 lat ten ubytek chyba jest ok.. ?
Wracając do tematu, teoretycznie jest zawór który powinien upuścić nadciśnienie i zostawić prawidłową ilość czynnika w układzie?
Pytam gdyż mogę do niego podjechać dopiero w sobotę, więc do tego czasu problem może się teoretycznie naprawić?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-06, 10:42   

Nie , nie jest OK. Jest gdzieś nieszczelność , ja po czterech latach miałem dobijane 50 gramów czynnika. Obstawiam że przed sprzedażą klima była dobijana żebyś się nie zorientował ( nie znalazłeś śladów świadczących o kolizji ?).
Możesz poczekać do soboty ale nie włączaj jej w tym czasie.
Kurcze ja rozumiem że Dacia jest tania itp. ale jak już coś robimy to zróbmy porządnie. Niech teraz ustawi Ci prawidłową ilość czynnika, ale jeśli po jakimś czasie będzie za mało to niestety marker UV i poszukiwania źródła wycieku a następnie naprawa.
 
adrian23 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-05-06, 12:13   

całkiem możliwe. Auto było sprawdzone, żadnych oznak wypadku, przebieg zgodny auto z PL.
Jeżeli chodzi o wyciek to było sprawdzone przed nabiciem UV-ką czy nie ma oznak wycieku - nie było.
Czyli dla własnej świadomości, jest coś takiego w klimie jak zawór który wypuści czynnik tak aby była go odpowiednia ilość lecz nie wiadomo czy on działa tak?
To podjadę do niego w sobotę niech sprawdzi to jeszcze raz.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-05-06, 13:26   

adrian23 napisał/a:

Czyli dla własnej świadomości, jest coś takiego w klimie jak zawór który wypuści czynnik tak aby była go odpowiednia ilość lecz nie wiadomo czy on działa tak?
Zawór upustowy tak nie działa. On jest po to, żeby przy zablokowaniu przepływu czynnik wyleciał. Lepsze to niż wybuch Miałeś o 1/3 czynnika za dużo. Ciśnienie wzrosło i zawór upuścił nadmiar ciśnienia. Dlatego też sprężarka się nie włączała.
Zbyt duże ciśnienie w instalacji mogło spowodować uszkodzenia. Mogły zostać naruszone uszczelki i nieszczelność może się powiększyć. Teraz układ powinien być sprawdzony azotem i dopiero po sprawdzeniu szczelności nabity.
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-05-06, 15:40   

DrOzda napisał/a:
toka93 napisał/a:
Panowie? Gdzie trzeba serwisować żeby mieć za dużo czynnika :)

U każdego Janusza który nie odróżnia Logana 1 od Logana 2 w którym jest połowa czynnika.
..albo ASO AutoCompol w Poznaniu.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2019-05-06, 18:47   

adrian23 napisał/a:
No i chyba wszystko jasne.. sciagniete bylo 150 mojego czynnika. Dobite 600 g wiec teraz trzeba spuscic i nabic 485? Jesli wycieklo bo za duzo to b3dzie dalej cieklo czy jak cisnienie bedzie odpowiednie to przestanie?


Ciekło?? Gaz się ulatnia przez nieszczelną chłodnicę przez uszkodzenie mechaniczne kamienie itd lub puszcza gdzieś na uszczelkach (oringach)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
leszek1 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2015
Dołączył: 01 Maj 2019
Posty: 26
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-05-08, 20:36   Re: Logan 2 nabita klima nie działa

adrian23 napisał/a:
Hejka, dzis nabiłem klime w loganie 2 , lecz klima soe nie załącza. Później raz sie włączyła chucząc, i po chwili sie wylaczyla. Pozniej juz znów bez reakcji na guzik. W zeszłe lato normalnie działała. Co to moze być?


zmień mechanika
jak można wydać samochód z nie działająca Klimą a mówiąc że została nabita
to jak zmieniasz oponę przebitą na nową a jest nadal w niej pana:)
 
adrian23 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-05-20, 12:44   

Panowie, czynnik upuszczony i nabite 480.
Teraz sprężarka chodzi, było też wczoraj 25 stopni więc był test.
na luzie sprężarka się włącza i wyłącza co chwile, co skutkuje bardzo słabą wydajnością.
Jadąc już okolicą setki nie czuć aby się włączała i wyłączała, chłodzi jakby cały czas.
Czemu jest tak fatalnie na początku?
Jeżdżąc po mieście nie jest komfortowo, raz wieje zimne raz ciepłe w małych odstępach czasowych..
Ostatnio zmieniony przez adrian23 2019-05-20, 13:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2019-05-20, 17:45   

Podkręć prędkość wentylatora. Im szybsza tym sprężarka rzadziej się wyłącza.
Ostatnio zmieniony przez pixa 2019-05-20, 17:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
adrian23 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-05-28, 08:17   

Panowie, gdzie znajdę czujnik ciśnienia klimatyzacji? Jednak klima dalej żyje swoim życiem, raz się włączy i działa elegancko, raz wgl nie chce się załączyć. Silnik 1.2 Logan 2013
ps. Jak podłącze pod komputer to pokaże błąd czujnika jeśli ten będzie zepsuty?
Ostatnio zmieniony przez adrian23 2019-05-28, 08:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
Doktoreq 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 15 Maj 2019
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-06-04, 22:08   

adrian23 napisał/a:
Panowie, gdzie znajdę czujnik ciśnienia klimatyzacji? Jednak klima dalej żyje swoim życiem, raz się włączy i działa elegancko, raz wgl nie chce się załączyć. Silnik 1.2 Logan 2013
ps. Jak podłącze pod komputer to pokaże błąd czujnika jeśli ten będzie zepsuty?


Diagnostyka komputerowa w przypadku klimatyzacji samochodowej nic nie da, chyba że masz superwypaśny climatronic z przetwornikami ciśnienia i zaawansowaną autodiagnostyką. Obawiam się, że bez wpinania manometrów nie da się postawić jednoznacznej diagnozy.

Co do przerywanej pracy sprężarki przy obrotach jałowych to normalna sprawa w przypadku sprężarek o stałej wydajności - na postoju ciśnienie ssania często spada poniżej 2 bar przez co presostat odłącza sprężarkę aby zapobiec zalodzeniu lamel parownika (ciśnienie poniżej 2 bar oznacza temp. odparowania mniejszą niż 0 *C). Większość układów klimatyzacji samochodowej wydajność nominalną uzyskuje przy obrotach silnika około 2000 - 2500 rpm.
 
adrian23 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-06-05, 07:58   

dzięki za odpowiedź. z moją klimą generalnie jest taki problem że jak jest 30 stopni to działa elegancko za każdym razem. Jak jest 20 to średnio, a jak z 15 to nie działa wcale.. :shock:
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-06-05, 08:30   

Czyli można powiedzieć że działa idealnie. ;-)
_________________
Browar domowy Mariampol
 
adas530 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Kwi 2019
Posty: 78
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 2019-09-17, 19:05   

Ja miałem takie same objawy i okazało się że kończyło się sprzęgło kompresora aż się całkiem wykonczylo 83tysie ba blacie
 
adas530 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Kwi 2019
Posty: 78
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 2019-09-18, 17:29   

Mam pytanie czy z tą klima jest wszystko ok
https://youtu.be/30EeTHSF2zk
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-09-19, 05:43   

Ciśnienie w układach klimatyzacji w spoczynku to 5- 7 bar. Nie jest ono wyznacznikiem nabicia klimy.
W upalne dni przy goracym silniku moze dojsc nawet do 9 bar a w zime do 3 bar.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
adas530 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Kwi 2019
Posty: 78
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 2019-09-19, 05:47   

shrek napisał/a:
Ciśnienie w układach klimatyzacji w spoczynku to 5- 7 bar. Nie jest ono wyznacznikiem nabicia klimy.
W upalne dni przy goracym silniku moze dojsc nawet do 9 bar a w zime do 3 bar.

Ja mam na spoczynku 5,4 a podczas pracy dochodzi do 8 tak jak na filmiku wyżej a jakie dokładnie powinny być parametry to już niewiem dzięki za info
 
babol 


Marka: Hyundai
Model: i20
Silnik: 1.0 T-GDi
Rocznik: 2022
Wersja: Comfort
Dołączył: 25 Paź 2019
Posty: 81
Skąd: WLKP
Wysłany: 2020-05-10, 09:28   

adrian23 napisał/a:
Panowie, gdzie znajdę czujnik ciśnienia klimatyzacji? Jednak klima dalej żyje swoim życiem, raz się włączy i działa elegancko, raz wgl nie chce się załączyć. Silnik 1.2 Logan 2013
ps. Jak podłącze pod komputer to pokaże błąd czujnika jeśli ten będzie zepsuty?


Mam podobny problem. Też mam silnik 1.2 16v - uzyskałem informację od dobrego warsztatu że według nich z klimą w sensie mechanicznym itd. jest wszystko OK. Dzwonili podobno do Dacii i uzyskali informację że w tych autach jest problem z oprogramowaniem sterownika silnika z którym powiązana jest kwestia działania klimatyzacji. Poradzili podjechać do ASO i wgrać najnowszą aktualizację oprogramowania.

Ktoś może potwierdzić taką wersję zdarzeń? Ile może kosztować taka aktualizacja softu sterownika?
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-05-10, 22:57   

babol napisał/a:
Ktoś może potwierdzić taką wersję zdarzeń?
Powiem tak. Pierwsze słyszę o czymś takim.
Objawy to włączanie i wyłączanie się sprężarki co jakiś czas? Jeśli tak, to jest wszystko ok. Ona tak działa. W moim nowym Loganie jest tak samo. Im wyższa temperatura, tym sprężarka włącza się częściej i dłużej.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2020-05-10, 22:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
babol 


Marka: Hyundai
Model: i20
Silnik: 1.0 T-GDi
Rocznik: 2022
Wersja: Comfort
Dołączył: 25 Paź 2019
Posty: 81
Skąd: WLKP
Wysłany: 2020-05-30, 14:14   

Zasadniczo ostatnio klimy nie załączałem za bardzo ostatnio. Jednak na dwie próby jakie podjąłem zadziałała. Dzisiaj kiedy była w trasie na prawdę potrzebna oczywiście nie wystartowała. Klika razy na trasie zaglądałem pod maskę, próbowałem gaszenia i odpalania silnika... poprawiałem przewody myśląc że może coś nie styka - gdzie tam ;/ Ani razy nie załączyła się sprężarka mimo że przycisk w kabinie był podświetlony. Próbowałem również włączać i wyłączać ją przyciskiem w kabinie - zero reakcji.

Pytanie - uderzać do ASO czy niezależnego warsztatu? Gdzie najlepiej udać się w Poznaniu?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne