Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-04-10, 20:03
Prostownik ładowarka do akumulatorów
Autor Wiadomość
ansu 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4mpi STAG4plus
Rocznik: 2010
Dołączył: 09 Lut 2018
Posty: 29
Skąd: LSW
Wysłany: 2018-12-07, 11:19   

Jeśli trafi się dobry akumulator to właściwa konserwacja i eksploatacja skutkuje długim życiem. Najważniejsze akumulator musi być zawsze naładowany, nie przeładowywany, nie przeciążany. Temat regeneracji był wałkowany dość długo i przy sprawnym akumulatorze, który zaczyna tracić pojemność coś tam daje https://www.elektroda.pl/...pic1222255.html . Kiedyś bawiłem się w odsiarczanie wylewało się elektrolit płukało wodą, zalewało wodą, ładowało płukało i tak kilka razy, czasem wymieniało się cele, na koniec świeży elektrolit i było OK, ale akumulatory były w innej technologii.
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-12-07, 11:51   

rysiek223 napisał/a:
zdecydowałem się na zakup CTEK MXS 5.0 wraz gumową osłoną za 299zł z 5-letnią gwarancją


Niepotrzebnie, za późno zajrzałem tu. Polecam ładowarkę Volt 8A, kupiłem taką za ok 120zł.

http://voltpolska.pl/pl/g...-8a-12v24v.html

Prócz bycia standardową ładowarką, ma jeszcze asa w rękawie - tryb BOOST, w którym ładuje do napięcia 16V. W trybie tym gdy rozładuje się akumulator i straci gęstość, czyli pełną moc rozruchową, ładowarka przywróci mu parametry. Tutaj film mojego autorstwa: Volta 8A - ładowanie do 16V

A tutaj gęstość po ładowaniu w tym trybie ;)

Ostatnio zmieniony przez luckyboy 2018-12-07, 12:06, w całości zmieniany 3 razy  
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2018-12-07, 17:14   

Marek1603 napisał/a:
A ja sam sobie zrobiłem. :-P
Ja też. Ustawiam na 1 lub 2A i się pomału ładuje. Małym prądem. Przeładować też nie przeładuje, bo ma kontrolę i go po prostu wyłącza i przechodzi w ładowanie cykliczne = doładowywanie.

Coś co się zrobi samemu ma dużą wartość. Sprawia satysfakcję gdy działa :-)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-12-07, 18:49   

A jak znajomi zobaczyli, to ile ja tego dawniej wyrobiłem, to już sam nie zliczę.
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-12-07, 20:08   

Dobry profesjonalny artykuł, o akumulatorach przemysłowych (ale nie tylko). Dobrze opisane zjawiska zachodzące w aku - sądząc z komentarzy może być pomocny , ale jedna uwaga tekst długi i raczej dla geeków (zapaleńców).

http://www.elektroonline....ych,,Energetyka
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-12-08, 14:21   

Dzisaj około 9:00 podłączyłem dustera pod prostownik i ustawiłem prąd na 4A (mam S&S). Doładował po około 4,5h. Przestawiłem na 2A i jeszcze ładował z 2h. Teraz już cyklicznie doładowuje.
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2019-09-19, 20:25   Ładowarka akumulatorów.

Witam, mam mały dylemat odnośnie wyboru prostownika (ładowarki ) do akumulatora w moim Duster II. Wiem , że temat już był, ale niestety ostatnie posty są z 2018r , więc nie wiem, czy aby wszystko jest aktualne na dzień dzisiejszy. Jako, że dzisiaj po raz pierwszy od sierpnia 2018r przy odpalaniu auta, zdarzyło mu się zająknięcie przy rozruchu, zacząłem podejrzewać, że i mój akumulator będzie najprawdopodobniej wymagał doładowania, tym bardziej, że zbliża się zima a ja niestety auto użytkuję praktycznie tylko w mieście, więc częste gaszenie i załączanie silnika, S&S, klimatyzacja swoje robi. Jak pisałem wcześniej, pomimo tego, że dużo czytam, oglądam testy ładowarek w internecie to tak po prawdzie nie wiem sam co kupić, gdyż po prostu za dużo jest tego wszystkiego, czyli tej Chińskiej elektroniki, która w wielu przypadkach różni się tylko ceną, a o jakości lepiej nie wspominać :) . Te automatyczne ładowarki niby są wygodne ale wszystko ma swoje plusy i minusy. Na testach widziałem, ze pomimo, iż po kilkunastu godzinach ładowania wartości prądowe potrafią zrobić, to niestety mają problemy z wytworzeniem odpowiedniej gęstości elektrolitu. Co byście na dzień dzisiejszy mogli poradzić odnośnie zakupu takiego prostownika? A może jednak najlepiej pójść w stronę zakupu jednego z tych starszych, prostych modeli bez elektroniki czyli prostownik STEF-POL EST 303 https://allegro.pl/oferta/prostownik-stef-pol-est-303-12v-12a-7769547514 , który w testach z pośród 12 ładowarek wypadł najlepiej ?
Ostatnio zmieniony przez jammo 2019-09-19, 20:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2019-09-19, 20:55   

Zobaczyć taką "analogową" ładowareczkę, to aż się w oku łza zakręci. Wspomnienia wracają, kiedy zimą wynosiłem akumulator z malucha, podpinałem do niego taki prostownik i co ileś godzin potencjometrem zmieniałem natężenie. Wtedy akumulatory jakoś częściej padały.

Później postawiłem na wygodę i kupiłem szwedzką ładowarkę CTEK wyprodukowaną w kraju Środka. Nie pamiętam kiedy ostatnio miałem jakiś problem. Chyba wcale. Naładowałem akumulatory od kosiarkowej kilku-Ah po 60 Ah samochodowy. Niczym się nie przejmuję. Nie pilnuję czasu. Czasem sprawdzę który etap ładowania jest realizowany. Mogę zostawić aku podłączony do ładowarki i o nim zapomnieć, a ładowarka o niego w tym czasie zadba, dopieści. Jeden aku odratowałem.

Od kiedy mam CTEK nie mam problemów z akumulatorami.
Opisy CTEK znajdziesz w internecie u każdego sprzedawcy. Nawet możesz sobie instrukcję ściągnąć i sprawdzić czego potrzebujesz - analogowej czy wygodnej.
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2019-09-19, 21:27   

Z tego co wiem w tej z linku też nie trzeba zmieniać amperażu pokrętłem, gdyż go po prostu nie ma. W miarę ładowania, amperaż samoczynnie opada. Co do tych ładowarek CTEK , którą ty masz, to owszem, zwracałem na nie uwagę, ale jedyna według mnie opcja, która jest atrakcyjna cenowo, to model w wersji o max. mocy ładowania 5A, i tu niestety nie wiem, czy aby to nie jest za słaba opcja. Niestety, wersja 7A to już cenowy kosmos bo ponad 700 zł. Szukam coś raczej w granicach 300 no 350 zł.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2019-09-19, 21:57   

Jeżeli potrzebujesz większego prądu ładowania to prostownik z linku, który podałeś, jest zdecydowanie lepszym cenowo wyborem. Nie ma co ryzykować z tanimi, niesprawdzonymi elektronikami, których jest pewnie sporo w ofertach internetowych.
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2019-09-19, 22:01   

A ten twój CTEK to jest 5A.
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2019-09-20, 06:36   

jammo napisał/a:
5A, i tu niestety nie wiem, czy aby to nie jest za słaba opcja.
Będzie to miało jedynie wpływ na czas ładowania.
Akumulatora nie ładuje prostownik maksymalnym prądem, tylko odpowiednim dla danego akumulatora.
Przyjmuje się, że akumulator powinien być ładowany ~10% jego pojemności: czyli jeśli masz aku 60Ah to prąd ładowania powinien wynosić około 6A, ale jeśli będzie na poziomie 3 A to ładowanie będzie trwało dłużej.

Mam w domu 2 prostowniki: elektroniczny z Lidla i stary transformatorowy z ręczną regulacją prądu ładowania w zakresie 2-5A. Tego elektronicznego nie sprawdzałem miernikiem jakim faktycznie prądem ładuje (bo głównie go wykorzystuje do ładowania akumulatora do motocykla) ale ten stary transformatorowy ma swój amperomierz i jak ładowałem akumulator z poprzedniego auta to sytuacja wyglądała następująco:miałem ustawiony prąd ładowania 5A, przez 1-2h przyjmował 5A, a potem z godziny na godzinę pobór prądu wg amperomierza spadał, aż po 12-14h był bliski zeru.

Dla warunków domowych nie potrzebujesz bysiora 7-10A bo i tak nie wykorzystasz jego potencjały.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2019-09-20, 07:17   

jammo napisał/a:
A ten twój CTEK to jest 5A.
Tak. To jest dobrej klasy prostownik. Ładuje aku do chyba 110 Ah pojemności. Nie żal wydanych pieniędzy na niego.
 
anples 


Marka: dacia
Model: reno
Silnik: 2.3 dci
Dołączył: 01 Maj 2017
Posty: 102
Skąd: Kuj-Pom
Wysłany: 2019-09-20, 07:54   

tAboon napisał/a:
a potem z godziny na godzinę pobór prądu wg amperomierza spadał, aż po 12-14h był bliski zeru.
A napięcie wtedy na aku :?: ,
którego zwykły transformatorowy nie kontroluje ,
niektóre potrafią dobić nawet do 17 V ,
a wiadomo ze napięcie powyżej 15 V nie służy aku ,
dlatego przy takim prostowniku należy kontrolować stan aku , zwłaszcza w końcówce ładowania .
A elektroniczny załatwia to za nas .

Nie ma czegoś takiego jak prostownik do aku 100-110 Ah ,
równie dobrze możesz nim naładować aku 200 Ah , ale będzie to trwało odpowiednio dłużej .
Ostatnio zmieniony przez anples 2019-09-20, 07:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-09-20, 07:59   

Można też kupić prostownik z funkcją rozruchu.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2019-09-20, 08:09   

anples napisał/a:
A napięcie wtedy na aku ,
Nie sprawdzałem.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
zyga03 


Marka: Dacia 2x
Model: DUSTER 1.3 Tce 4x4 150 kM
Silnik: Stepway 1,5 DCi
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 277
Skąd: Warszawa,Łomianki
Wysłany: 2019-09-20, 08:35   Re: Ładowarka akumulatorów.

jammo napisał/a:
Witam, mam mały dylemat odnośnie wyboru prostownika (ładowarki ) do akumulatora w moim Duster II. Wiem , że temat już był, ale niestety ostatnie posty są z 2018r , więc nie wiem, czy aby wszystko jest aktualne na dzień dzisiejszy. Jako, że dzisiaj po raz pierwszy od sierpnia 2018r przy odpalaniu auta, zdarzyło mu się zająknięcie przy rozruchu, zacząłem podejrzewać, że i mój akumulator będzie najprawdopodobniej wymagał doładowania, tym bardziej, że zbliża się zima a ja niestety auto użytkuję praktycznie tylko w mieście, więc częste gaszenie i załączanie silnika, S&S, klimatyzacja swoje robi. Jak pisałem wcześniej, pomimo tego, że dużo czytam, oglądam testy ładowarek w internecie to tak po prawdzie nie wiem sam co kupić, gdyż po prostu za dużo jest tego wszystkiego, czyli tej Chińskiej elektroniki, która w wielu przypadkach różni się tylko ceną, a o jakości lepiej nie wspominać :) . Te automatyczne ładowarki niby są wygodne ale wszystko ma swoje plusy i minusy. Na testach widziałem, ze pomimo, iż po kilkunastu godzinach ładowania wartości prądowe potrafią zrobić, to niestety mają problemy z wytworzeniem odpowiedniej gęstości elektrolitu. Co byście na dzień dzisiejszy mogli poradzić odnośnie zakupu takiego prostownika? A może jednak najlepiej pójść w stronę zakupu jednego z tych starszych, prostych modeli bez elektroniki czyli prostownik STEF-POL EST 303 https://allegro.pl/oferta/prostownik-stef-pol-est-303-12v-12a-7769547514 , który w testach z pośród 12 ładowarek wypadł najlepiej ?


to jedna z najlepszych ładowarek na rynku , bardzo dobrze sprawdzona przez środowisko napędów elektrycznych w jachtingu. Możesz uzyskac bez problemu 12 A , startuje juz od @ V , pełni tez rolę zasilacza , posiada wszelkie zabezpieczenia . producent pod Warszawą więc zawsze do naprawienia, podłączasz bez obawy nie zdejmując klem. Zrobili to ludzie z WAT-u. https://mapa.targeo.pl/detronik-zdzislaw-aleksandrowicz-dworcowa-80-05-070-sulejowek~11009153/przedsiebiorstwo-firma/adres

na allegro też jest
https://allegro.pl/oferta/prostownik-12v-12a-detronik-r-12-moc-automatyczny-8015010066?reco_id=16b7e632-db78-11e9-80ec-000af7f63470&sid=0e7a5475e04eefd78184d559df6fb9f87c889ad5ac94196dac75ac99722370c3&bi_s=archiwum_allegro&bi_c=Product&bi_m=reco&
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-09-20, 10:34   

Z opisu wynika. że prostownik z pierwszego postu przeznaczony jest do ładowania tradycyjnych akumulatorów kwasowo-ołowowych, gdy tym czasem w Dusterze z systemem S&S montowane są akumulatory EFB (AGM raczej nie, chociaż także służą do obsługi systemu S&S), które charakterystyką różnią się od tradycyjnych akumulatorów. Trochę poczytałem na ten temat przed zakupem Nowego Dustera i raczej nie wydaje mi się (przynajmniej tak wynika z informacji zasięgniętych w necie), aby tradycyjny prostownik był a w stanie prawidłowo naładować akumulator w samochodzie z systemem S&S. Podobnie z resztą jak wymiana akumulatora EFB na tradycyjny kwasowo-ołowiowy w samochodzie spowoduje nieprawidłowe jego ładowanie przez system alternatora, co w konsekwencji skończy się szybkim jego rozładowaniem, a może nawet uszkodzeniem całego systemu.
Dlatego też nie eksperymentowałbym z prostownikami czy ładowarkami, a wziąłbym pod uwagę dotychczasowe wpisy w wątku poświęconym temu tematowi. Od 2018 roku niewiele się zmieniło w tej kwestii.
Ja do swojego Dustera kupiłem następującą ładowarkę:
https://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/ladowarka-ctek-ct5-start-stop-p-2393.html
Jestem z niej bardzo zadowolony. Z racji małych przebiegów akumulator ładuję średnio 1 w miesiącu (cały proces trwa kilka godzin, a następnie ładowarka przechodzi w tryb podtrzymania. Plusem jest także to, że nie trzeba odłączać akumulatora od instalacji samochodu.
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-09-20, 10:44   

Proponuję odłączanie systemu S&S po uruchomieniu. Najwięksi spece od rozruszników mówią że nie ma takich materiałów w rozrusznikach które wytrzymają kilkunastokrotne uruchamianie w ciągu dnia. Co daje nam o klkaset procent większe zużycie rozrusznika i akumulatora, natomiast technologia nie poszła do przodu o kilkaset procent.
Ja zawsze odłączam S&S bo to jest chore już z samego założenia.
_________________
Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-09-20, 10:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-09-20, 10:50   

Obywatel MK napisał/a:
Proponuję odłączanie systemu S&S po uruchomieniu. Najwięksi spece od rozruszników mówią że nie ma takich materiałów w rozrusznikach które wytrzymają kilkunastokrotne uruchamianie w ciągu dnia. Co daje nam o klkaset procent większe zużycie rozrusznika i akumulatora, natomiast technologia nie poszła do przodu o kilkaset procent.
Ja zawsze odłączam S&S bo to jest chore już z samego założenia.


Dobra rada! Ja także dezaktywuję S&S zaraz po uruchomieniu samochodu...no chyba, że zapomnę, wtedy na pierwszym postoju robię zdziwko :)
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-20, 12:37   Re: Ładowarka akumulatorów.

jammo napisał/a:
... ja niestety auto użytkuję praktycznie tylko w mieście, więc częste gaszenie i załączanie silnika, S&S, klimatyzacja swoje robi.

System "inteligentnego" ładowania w Daciach z systemem S&S działa w ten sposób, że najoszczędniej ładuje (właściwie w ogóle nie ładuje) wtedy, gdy jedziemy tylko na światłach dziennych, bez włączonych urządzeń pokładowych typu klima, ogrzewanie, grzanie szyby, radia itp. Polecam przez dłuższy czas poobserwować w czasie jazdy napięcie w instalacji
Czyli paradoksalnie chcąc prewencyjnie wymusić przyzwoite ładowanie akumulatora włączajmy choćby światła mijania itp.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-09-20, 12:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2019-09-20, 18:03   

Dziękuję za opinie, z tego co czytam, chyba i ja zainwestuje w tego CTEK 5A.

Jeszcze pytanie do kolegi BLACHA_997, czy ten twój prostownik CTEK 5 Start/Stop (głównie chodzi mi o ten dopisek na nim START/STOP) różni się od tych innych CTEK np. MXS-5, coś takiego jak w linku na dole ? Czy oznaczenie tego CTEK 5 napisem Start/Stop sugeruje, że jest to model typowo do akumulatorów w samochodach z systemem S&S ?
https://autochemia.pl/product-pol-6573-Prostownik-ladowarka-CTEK-MXS-5-0-12V-5A.html?utm_source=iai_ads&utm_medium=google_shopping
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-09-20, 19:38   

Popieram Twój wybór bo mam od kilku lat i jest dobry. Ten kolegi BLACHA_997 jest chyba prostszą(może nie gorszą) wersją bo nie ma możliwości wyboru funkcji tak jak ten wskazany przez Ciebie np. ładowania akumulatorów małych(do motocykli czy podobnych) czy włączenia samodzielnie funkcji regeneracji akumulatora lub samodzielnego wyboru akumulatora zwykłego bądź AGM(EFB) Przydatny jest też ten dodatkowy kabelek który możesz na stałe podpiąć pod akumulator a złączkę wystawiasz gdzieś w grill lub na podszybie i jak często ładujesz to nie musisz nawet maski podnosić.
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2019-09-20, 21:54   

https://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/ladowarka-ctek-ct5-start-stop-p-2393.html
czytając opisy produktów do samochodów to wychodzi na to, że posiadając nowe auto to człowiek nic innego nie powinien robić, nie mieć rodziny, psa, rybek, kota, zony, dzieci, hobby, snu, pracy aby samochód był sprawny.

Jak dla mnie to bzdety. Samochód ma jeździć i mieć wykonywane okresowe przeglądy,a nie to, że raz na miesiąc podłącz prostownik, wymień płyny, nasmaruj żarówki, wymieć płyny co X km, wypastuj opony, zimowe przewróć na drugi bo.... czy to my jesteśmy dla auta czy auto dla nas?

P.S. Wracając do wątku, kup CTEK bylejakiego, ten i ten da sobie radę. A ja w razie potrzeby będę ładował tym z Lidla :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-09-21, 11:35   

jammo napisał/a:
Jeszcze pytanie do kolegi BLACHA_997, czy ten twój prostownik CTEK 5 Start/Stop ...


Istotnie prostownik wskazany przez Ciebie w linku to bardziej rozbudowana wersja mojego prostownika. Na stronie podanej przeze mnie możesz pobrać instrukcje obsługi tych prostowników i porównać ich funkcje.
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne