witam
jeżdżę dokerem już prawie 60 tysi km, czuję jakby zaczęło mi się kończyć sprzęgło , zauważam jakby lekkie ślizganie , szarpnięcia takie miękkie gdy puszczam pedał sprzęgła , czy można je ewentualnie podciągnąć , czy da to jakiś efekt
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 26 Maj 2019 Posty: 40 Skąd: Silent Hill
Wysłany: 2019-10-06, 16:47
Padło mi sprzęgło w Focusie (parę miesięcy przed sprzedażą ). Wcześniej hałasowało przy cofaniu tylko puszczając sprzęgło, bez gazu (takie buczenie ciche). Później raz mi się bieg na parkingu zablokował (nie mogłem zmienić biegu nawet na wyłączonym silniku). Później przy wciskaniu sprzęgła czułem jakby była zmiana (uskok) miękkości pedału. A później sprzęgło padło (prawie całkowity brak możliwości zmiany biegu).
Masz inne objawy niż ja miałem. Może to nie sprzęgło?
PS. Pierwszy objaw (buczenie) miałem przez kilka lat zanim sprzęgło padło całkowicie, więc jak ktoś to ma to niech nie panikuje od razu .
, czy można je ewentualnie podciągnąć , czy da to jakiś efekt
Nie da sie.
Przy 60 tys sprzeglo? dziwne. Chyba , ze auto po mieście jeździło, ale i to dziwne. Może jakaś wada fabryczna lub jazda z nogą na pedale sprzęgła.
1.6 MPI 2013, raczej dwumasy nie ma, więc raczej bym obstawiał poduszkę, jak są szarpnięcia.
Klasyczne sprzęgło kończąc się ma nieco inne objawy: łapie albo bardzo wysoko, albo bardzo nisko wysprzęgla, albo się ślizga. Tylko niskie wysprzęglanie rokuje na cos innego niż sprzęgło.
płyn hamulcowy ostatnio wymieniałem na świeży,
wysprzęgla mniej więcej po środku , czasem jakby się ślizgało
są takie miękkie szarpnięcia i lekkie zabujanie autkiem ale zdecydowanie częściej po redukcji z 1 na 2 bieg , w tym miesiącu będę na przeglądzie to może co diagnosta zauważy choć generalnie to nie jego sprawa
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3596 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-08, 07:41
Samociekiem czyli pewnie bez pompowania pedałami.To może być objaw zapowietrzenia w układzie pompa wysprzęglik. Odpowietrznik powinien być na górze skrzyni.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2019-10-08, 07:43, w całości zmieniany 1 raz
dziś jeździłem z kolega samochodziarzem /pracuje w warsztacie samochodowym/ jeździł wieloma samochodami był mechanikiem , powiedział mi tylko tyle : auto ma 6 lat po pewnym czasie występują luzy na półosiach , w przekładni różnicowej , sprzęgło się wyciera itp. i itd. widzę że nie mam się czego uczepić ,
jeżdżę już czwartym autem w życiu i dwoma od nowości , fakt w pierwszym UNO faktycznie był luz na pół osiach bo sprawdzałem luz wyczuwalny był nawet od" ręki " po kilku latach jeżdżenia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum