Wysłany: 2019-10-10, 15:57 Lodzia 1,6 8V LPG kilka pytań nowicjusza
Witam, wszystkich.
Właśnie nabyłem drugą Lodzię, tym razem 1,6 8V z gazem przebieg 120 000.
Instalacja Landi-renzo Omegas założony przez poprzedniego właściciela w serwisie Renault.
Problem polega na tym, że po pełnym nagrzaniu się silnik w czasie jazdy przestaje reagować na dodawanie gazu, to znaczy coś tam próbuje ale tak jakby się dusił ale tylko w przedziale 2000-2500 bo po wciśnięciu pedału do dechy nagle ożywa i wyrywa jak z katapulty.
Na benzynie to nie występuje.
Nie wiem nic więcej na temat instalacji, kiedy i czy wogóle były wymieniane filtry, przeprowadzana regulacja.
Moje pytanie jest proste. Znacie jakiegoś dobrego gaziarza w Warszawie w miarę możliwości po lewej stronie Wisły ale niekoniecznie.
Na pewno warto zmienić świece, olej. Jakie polecacie do tego modelu?
Chciałbym też wymienić rozrząd i tu moje pytanie. Czy silnik 1,6 8V w Lodzi jest jakiś specyficzny, bo komplet wraz z pompą do innych modeli Dacii z takim silnikiem kosztuje połowę tego co mi krzyczą jak tylko usłyszą, że to do Lodgy.
Uff to chyba wszystko przynajmniej na razie.
Pewnie to wszystko już gdzieś było poruszane ale forumowa szukajka wypluwa odpowiedzi chyba losowo i zupełnie nie na temat.
Z góry dziękuję za odpowiedzi
Piotr
Rozumiem, że regulacja według tego przepisu:
http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1651175
Tylko jakie przerwy ustawić?
A może być ELF 5W30 bo taki leję do 1,2Tce i jest w tej samej cenie.
Czym odkręcanie filtr oleju bo ktoś musiał nieźle pogłówkować przy jego umieszczeniu.
Ostatnio zmieniony przez Smalcmen 2019-10-10, 18:47, w całości zmieniany 1 raz
Bez obrazy ale przeczytałem te 14 stron polemiki na temat różnych silników i ich regulacji i albo przegapiłem albo nie było podanych konkretnych informacji o wartościach nastawów.
Zaczynają się konkrety.
Lepiej 0,10 i 0,25 czy 0,15 i 0,30?
A 320 zeta w ASO?
Powiem tak, jeżdżę i naprawiam swoje pojazdy od ponad 30 lat i staram się unikać warsztatów a już tym bardziej wszelkich ASO. Osobiście wolę w niedzielę kilka pian i zrobić samemu.
Zaczynają się konkrety.
Lepiej 0,10 i 0,25 czy 0,15 i 0,30?
Im więcej tym lepiej, bo wtedy nie dojdzie szybciej do niemal zerowego luzu...
Jak sam sobie ustawisz tak będziesz miał i w zależności jaki masz szczelinomierz o jakich wartościach, żeby tylko się mieścił w tym przedziale.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2019-10-11, 10:30, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3596 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-11, 11:55
Ale im mniejszy luz tym szybciej i bardziej otwierają się zawory więc rośnie też moc i silnik lepiej się wkręca w obroty. Ale fakt, na LPG lepiej dać więcej.
Miałem dzisiaj robić zawory ale jest 13-ty więc nie tykam.
Problem z obrotami chyba został rozwiązany.
Przyczyny mogły być dwie:
1. Zaśniedziały przewód wysokiego napięcia w cewce. Nie jakoś bardzo i tylko jeden a konkretnie od pierwszego cylindra.
2. Skasowałem błąd P0132, który to pojawił się w trakcie tych wariacji z obrotami podczas przyśpieszania. Zrobiłem to dopiero androidową Caristą bo DDT konsekwentnie wyświetlał brak błędów pomimo palącej się lampki Check engine.
Jako ciekawostkę dodam, że po zaświeceniu się kontrolki Check auto zaczęło normalnie jeździć.
Zapomniałbym, że przedmuchałem też sondę (tą górną) ale praktycznie nic nie wyleciało.
I to już wszystko co mam do powiedzenia na temat tej usterki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum