Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Lodzia 1,6 8V LPG kilka pytań nowicjusza
Autor Wiadomość
Smalcmen 


Marka: Dacia
Model: 2x Lodgy
Silnik: 1,2tce 1,6 MPI
Rocznik: 2014, 2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2018
Posty: 27
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 2019-10-10, 15:57   Lodzia 1,6 8V LPG kilka pytań nowicjusza

Witam, wszystkich.
Właśnie nabyłem drugą Lodzię, tym razem 1,6 8V z gazem przebieg 120 000.
Instalacja Landi-renzo Omegas założony przez poprzedniego właściciela w serwisie Renault.
Problem polega na tym, że po pełnym nagrzaniu się silnik w czasie jazdy przestaje reagować na dodawanie gazu, to znaczy coś tam próbuje ale tak jakby się dusił ale tylko w przedziale 2000-2500 bo po wciśnięciu pedału do dechy nagle ożywa i wyrywa jak z katapulty.
Na benzynie to nie występuje.
Nie wiem nic więcej na temat instalacji, kiedy i czy wogóle były wymieniane filtry, przeprowadzana regulacja.
Moje pytanie jest proste. Znacie jakiegoś dobrego gaziarza w Warszawie w miarę możliwości po lewej stronie Wisły ale niekoniecznie.
Na pewno warto zmienić świece, olej. Jakie polecacie do tego modelu?
Chciałbym też wymienić rozrząd i tu moje pytanie. Czy silnik 1,6 8V w Lodzi jest jakiś specyficzny, bo komplet wraz z pompą do innych modeli Dacii z takim silnikiem kosztuje połowę tego co mi krzyczą jak tylko usłyszą, że to do Lodgy.
Uff to chyba wszystko przynajmniej na razie.
Pewnie to wszystko już gdzieś było poruszane ale forumowa szukajka wypluwa odpowiedzi chyba losowo i zupełnie nie na temat.
Z góry dziękuję za odpowiedzi
Piotr
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-10, 17:58   

Po pierwsze regulacja zaworów na początek.
Olej elf sxr 5w40 świece oryginalne za 15 pln sztuka albo jak chcesz zaszaleć to mogą być irydowe za ok. 40 pln sztuka.
Co do rozrządu to komplet na oryginalnych częściach kosztuje ok 450 PLN:
http://www.daciaklub.pl/f...1783192#1783192
http://www.daciaklub.pl/f...1770454#1770454
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2019-10-10, 18:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
matysz 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 141
Skąd: okolice Wawy
Wysłany: 2019-10-10, 18:16   

od lat korzystam z usług kliniki autogazu na wale miedzeszyńskim.

2 instalacje u nich zakładałem w obu daciach i działały ok.
 
Smalcmen 


Marka: Dacia
Model: 2x Lodgy
Silnik: 1,2tce 1,6 MPI
Rocznik: 2014, 2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2018
Posty: 27
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 2019-10-10, 18:45   

Rozumiem, że regulacja według tego przepisu:
http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1651175
Tylko jakie przerwy ustawić?
A może być ELF 5W30 bo taki leję do 1,2Tce i jest w tej samej cenie.
Czym odkręcanie filtr oleju bo ktoś musiał nieźle pogłówkować przy jego umieszczeniu.
Ostatnio zmieniony przez Smalcmen 2019-10-10, 18:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-10, 18:56   

Może być 5W30.
http://www.daciaklub.pl/f...1785027#1785027
Tylko na zupełnie zimnym silniku.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2019-10-10, 18:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
Smalcmen 


Marka: Dacia
Model: 2x Lodgy
Silnik: 1,2tce 1,6 MPI
Rocznik: 2014, 2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2018
Posty: 27
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 2019-10-10, 20:51   

Bez obrazy ale przeczytałem te 14 stron polemiki na temat różnych silników i ich regulacji i albo przegapiłem albo nie było podanych konkretnych informacji o wartościach nastawów.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-10, 20:55   

10-15 ssące 25-30 wydechowe
 
matysz 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 141
Skąd: okolice Wawy
Wysłany: 2019-10-10, 20:55   

w aso to koszt 320zł z uszczelką już. ze swojej strony polecam.
 
Smalcmen 


Marka: Dacia
Model: 2x Lodgy
Silnik: 1,2tce 1,6 MPI
Rocznik: 2014, 2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2018
Posty: 27
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 2019-10-10, 21:17   

Zaczynają się konkrety.
Lepiej 0,10 i 0,25 czy 0,15 i 0,30?
A 320 zeta w ASO?
Powiem tak, jeżdżę i naprawiam swoje pojazdy od ponad 30 lat i staram się unikać warsztatów a już tym bardziej wszelkich ASO. Osobiście wolę w niedzielę kilka pian i zrobić samemu.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-10-11, 10:28   

Smalcmen napisał/a:
Zaczynają się konkrety.
Lepiej 0,10 i 0,25 czy 0,15 i 0,30?

Im więcej tym lepiej, bo wtedy nie dojdzie szybciej do niemal zerowego luzu... ;-)
Jak sam sobie ustawisz tak będziesz miał i w zależności jaki masz szczelinomierz o jakich wartościach, żeby tylko się mieścił w tym przedziale.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2019-10-11, 10:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-11, 11:55   

Ale im mniejszy luz tym szybciej i bardziej otwierają się zawory więc rośnie też moc i silnik lepiej się wkręca w obroty. Ale fakt, na LPG lepiej dać więcej.
 
Smalcmen 


Marka: Dacia
Model: 2x Lodgy
Silnik: 1,2tce 1,6 MPI
Rocznik: 2014, 2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2018
Posty: 27
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 2019-10-13, 12:03   

Miałem dzisiaj robić zawory ale jest 13-ty więc nie tykam.
Problem z obrotami chyba został rozwiązany.
Przyczyny mogły być dwie:
1. Zaśniedziały przewód wysokiego napięcia w cewce. Nie jakoś bardzo i tylko jeden a konkretnie od pierwszego cylindra.
2. Skasowałem błąd P0132, który to pojawił się w trakcie tych wariacji z obrotami podczas przyśpieszania. Zrobiłem to dopiero androidową Caristą bo DDT konsekwentnie wyświetlał brak błędów pomimo palącej się lampki Check engine.
Jako ciekawostkę dodam, że po zaświeceniu się kontrolki Check auto zaczęło normalnie jeździć.
Zapomniałbym, że przedmuchałem też sondę (tą górną) ale praktycznie nic nie wyleciało.
I to już wszystko co mam do powiedzenia na temat tej usterki.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne