Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2019-08-31, 21:14
Bylbym ostrozny przed obwieszczaniem konca Dacii, choc byc moze jakies ograniczenia wezma.
Wezmy Dustera, najlepiej sprzedajacy sie samochod Dacii. Toc to calkowicie nowa konstrukcja, choc wygladajaca podobnie do starego, co oznacza nowa plyte podlogowa i pewnie juz wtedy planowano zmiany, ktore umozliwia umiejscowienie na niej nowych silnikow. Zreszta pewnie nie bez powodu ostatnio w ofercie pojawily sie modele TCE 130 i 150. Nie sprawdzalem, ale zgaduje, ze moga spelniac nowe normy. Byc moze jedynie Dacia bedzie musiala odejsc od image tego najtanszego auta i zostanie sredniakiem podobnym cenowo do Suzuki.
Poza tym pamietajmy, ze to tak naprawde Francuzi, ktorzy z Niemcami rzadza Unia, wiec pewnie juz tak wymajstruja, ze sobie poradza. Moze pojawi sie jakis kruczek prawny, ktory pozwoli im np. nie spelniac norm.
Podsumowujac ze spokojem bede ogladal rozwoj wydarzen, ale tez byc moze osoby, ktore nastawiaja sie na najtansze konfiguracje modeli Dacii moga zaczac byc troche niespokojne.
Wezmy Dustera, najlepiej sprzedajacy sie samochod Dacii. Toc to calkowicie nowa konstrukcja, choc wygladajaca podobnie do starego, co oznacza nowa plyte podlogowa i pewnie juz wtedy planowano zmiany, ktore umozliwia umiejscowienie na niej nowych silnikow.
W obydwu generacjach Dustera jest ta sama płyta podłogowa, dlatego ciągle jest tani. Duster 2 jest po prostu bardzo głębokim liftingiem Dustera 1, co widać na pierwszy rzut oka.
Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 251 Skąd: ETM
Wysłany: 2019-09-01, 08:45
ken-wawa napisał/a:
Zreszta pewnie nie bez powodu ostatnio w ofercie pojawily sie modele TCE 130 i 150. Nie sprawdzalem, ale zgaduje, ze moga spelniac nowe normy. Byc moze jedynie Dacia bedzie musiala odejsc od image tego najtanszego auta i zostanie sredniakiem podobnym cenowo do Suzuki.
Będą spełniać. Dacie są już w cenach suzuki. Przyszłość rozbije się o wartość dopłat związanych z poziomem emisji co2 - dacie są mniej dopracowane pod względem oszczędności paliwa. Ja obstawiam najbliższą ( spekulacja ma) przyszłość to sandero, duster i dokker. Logan wersje kombi o ile nadal będą produkowane ( niezbyt dużą sprzedaż ale clio nie ma już kombi więc rośnie potencjał sprzedaży). Lodgy i logany sedany wylatują.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 48 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1705 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-10-25, 07:48
Krążą pogłoski, że Lodgy ma w ogóle zniknąć, a zastąpić ma ją dokker w wersji 7-osobowej. Ile w tym prawdy nie wie nikt.
Rynek minivanów umarł i raczej się nie podniesie. Z racji że dokker dostawczak się dobrze sprzedaję to wspólna buda mocno obniży koszty.
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2019-10-26, 10:22
Mnie zastanawia jak zmienią się samochody, po najnowszych wymaganiach EU.
Np. Czy Duster otrzyma jakiś system zapobiegania kolizjom czy tez modele wprowadzone wcześniej na rynek nie będą objęte tym wymogiem.
W ogóle zastanawiam się, kiedy Duster przejdzie kolejne "podpicowywanie" i czy np. wtedy załapie się na składane duże lusterka albo całkiem ledowe oświetlenie (powiedzmy w droższych wersjach)?
Nie będzie. Popatrz na indyjskie testy tego auta. Fajne dla tamtych niewielkich ludzi. Dla nas będzie zwyczajnie za ciasne - coś jak lekko wydłużony maluch siedmioosobowy.
toka93 napisał/a:
Krążą pogłoski, że Lodgy ma w ogóle zniknąć, a zastąpić ma ją dokker w wersji 7-osobowej. Ile w tym prawdy nie wie nikt.
Rynek minivanów umarł i raczej się nie podniesie. Z racji że dokker dostawczak się dobrze sprzedaję to wspólna buda mocno obniży koszty.
Bo nowy dokker będzie wspólny z nowym kangoo. Może wersje osobowe nazwą lodgy?
Rynek miniwanów umiera bo stworzono modę na cross/suv i do ceny dołożono 15-25tys zł. Klient łyknął a producent ma większy zarobek. Tyle że za moment przepisy ekologiczne zabiją segment suv bo są zbyt duże, zbyt ciężkie a przez to więcej palą. Próbuje się to połatać elektrykami i hybrydami ale najkorzystniej wypada małe auto z niewielkim silnikiem i umiarkowana prędkością podróży. Do czasu upowszechnienia aut wodorowych będzie taka prowizorka która ma spłacić nakłady na suvy i elektryfikację aut. Pierwszy poważny kolaps energetyczny a ludzie zdemolują/podpalą te wszystkie stacje ładowania dla elektryków i nagle auta spalinowe będą jedynym skutecznym środkiem transportu. Elektryfikacja transportu niemiejskiego będzie nieudana. Ludzie żyjący w miastach szybko pozbędą się samochodowego transportu indywidualnego na rzecz komunikacji publicznej i lżejszych środków transportu. Pytanie czy napęd wodorowy nie nadejdzie za późno...
Generalnie mam nadzieję, że to śrubowanie norm emisji spalin trochę zwolni, bo nowe auta, naszpikowane czym tylko się da, zrobią się jeszcze droższe - i w zakupie i w eksploatacji. Przecież już teraz ubezpieczenia są drogie, bo każda stłuczka nowym autem to duże pieniądze za wymianę podzespołów / uszkodzonych części. Na polskim rynku muszą zostać przystępne cenowo nowe modele, aby była alternatywa dla używanych aut z importu. Coraz trudniej jest jednak utrzymać akceptowalną cenę, jeśli nowe normy nakładają obowiązki instalowania kolejnych systemów.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 48 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1705 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-12-01, 18:24
Nowa platforma to nowy model. A z tego co mi wiadomo Sandero II/Logan II mają mieć nowy model w 2021 roku. W 2020 Dokker/Lodgy przechodzi metamorfozę(prawdopodobnie jedno z tych aut wypadnie z oferty)
Nowa platforma to nowy model. A z tego co mi wiadomo Sandero II/Logan II mają mieć nowy model w 2021 roku. W 2020 Dokker/Lodgy przechodzi metamorfozę(prawdopodobnie jedno z tych aut wypadnie z oferty)
No cóż. Będziesz mieć niespodziankę w 2020. Na dobra wszystkie źródła spekulują/informują, że nowe sandero będzie w 2020 roku. Link z pierwszego wpisu w tym watku podaje nawet
Cytat:
(...) magazyn motoryzacyjny "L`Argus", (..) donosi, że nowe Sandero zadebiutuje wiosną 2020 roku, prawdopodobnie podczas salonu w Genewie.
czyli zapewne w salonach zobaczymy jesienią 2020. Ale nadal to 2020.
Co do dokkera i lodgy - istotnie wieści dostępne w róznych źródłach wskazują, że chyba decyzja nie zapadła co z nim robić - albo jest dużo lepiej ukrywana przed przeciekami. I prędzej tu bym się spodziewał istotnej zmiany w czasie późniejszym.
Najciekawiej jest z lodgy - od pogłosek o zaprzestaniu produkcji, przez pogłoski o liftingu po pogłoski o tym, że ma być przekształcony w suvopodobne auto 7 osobowe.
Bardziej konkretne pogłoski sa o LPG w dacii - LPG wyłącznie z silnikiem 1.0 TCe z pośrednim wtryskiem (z oznaczeniem/nazwą/przypiskiem, przynajmniej we Francji : ECO-G), silnik montowany do sandero, logana, dustera. Jako za słaby nie będzie montowany w dokkerze i lodgy.
Czyli jeśli lodgy i dokker będą produkowane - to bez fabrycznego LPG.
_________________
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-12-02, 11:02, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-12-02, 16:09
Przez trzy lata Lodgy produkowano z silnikiem 82 KM a teraz nagle 100 KM jest za słaby (a dodatkowo 1.3 Tce w Lodgy ma wariant 100 KM).
Zwykły marketing i tyle.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum